Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Beneath a Steel Sky

72
59 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
březen 1994 PCAmiga
Vývojáři:
Revolution Software
Oficiální stránky:
http://www.revolution.co.uk/games/sky/
Britská sci-fi adventura od Revolution Software (série Broken Sword) odehrávající se v Austrálii v daleké budoucnosti.

Hlavní hrdina Robert ještě jako malý chlapec přežije jediný havárii vrtulníku, jenž spadne do jakési pustiny/pouště, kterou lidé nazývají "The Gap". Ujmou se ho místní domorodci, kteří se o něj starají jako o vlastního syna. Robert se naučí přežívat v pustině a pracovat s roboty - sám si postaví jednoho se jménem Joey, který ho provází celou hrou.

Roberta, už jako dospělého muže, jednou unesou vojáci a vyhladí celý jeho kmen. Vrtulníkem ho odvezou do Union City, kde se celá hra odehrává (má se jednat o Sydney v budoucnosti). Vrtulník ale těsně před přistáním havaruje a Robert utíká. Dokáže přijít na to proč byl unesen, kam zmizel jeho otec a co s tím má společného jakýsi LINC?

Hra byla v roce 2003 uvolněna jako freeware. Jediná cesta jak si ji zahrát je použít program ScummVM.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
S touto hrou jsem se poprvé setkal díky demu z CD od časopisu, ale nevzpomínám si kterého. Už tehdy mě zaujala stylizace a prostředí Union City přímo lákalo k prozkoumání. K plné verzi jsem se dostal až na GOGu a k dohrání až nyní, 25 let po vydání. Na hře musím ocenit prostředí a grafiku, obzvláště první a poslední třetinu. Prostředek je takový fádnější a méně zajímavý. Grafika je dobrá a některé části hodně povedené. Příběh je průměrný a celkem předvídatelný, ale jeho podání je slušné a udrží pozornost. Skvělou atmosféru navodí již pěkně zpracovaný manuál a komiks, sloužící jako úvod do děje. Obtížnost je tak střední, sice je k dispozici celkem malý počet předmětů, ale někdy je složité přijít na to kde je použít. Pixel-hunting je bohužel také přítomen, ale naštěstí jen málo. Hlavní roli hrají rozhodně rozhovory a vždy je nutné každého pořádně prokecat.

Dabing je průměrný a hudba upřímně za moc nestojí, ale nejde o nic tragického. Povedená a vtipná je interakce s parťákem robotem Joeym. Pobaví některé narážky např. na Led Zeppelin nebo Assimova. Během hraní je nutné několikrát vstoupit do virtuální reality. Jde o celkem slušnou část, ale mohlo to být propracovanější. Takhle z toho cítím nevyužitý potenciál. Což ale platí o celé hře. Řada věcí mohla být lépe a komplexněji propracována. Ke hře existuje čeština, kterou jsem využil, ale není zrovna povedená. Celkově jde o slušnou adventuru, kterou vzhledem k dostupnosti není důvod nezkusit. Každopádně jsem celkem zvědav na nedávno oznámené pokračování.
+20
  • PC 60
Taková docela rozporuplná adventura.. začátek, počínaje intrem a části v továrně je úplně skvělý, má to spád, logiku a baví to, pozdější fáze hry, kdy se dostaneme ven z továrny je taková klasická adventurní, to by nebyl problém, ale někde v polovině této části hra ztrácí spád a je to spíše takové chození od čerta k ďáblu v pár lokacích a chození ve virtuální realitě mi už vůbec nesedlo... no ale stejně, než se nadějeme tak je konec! Nechci tím říct, že hra je špatná, ale něco jí chybí.. vzhledem k tomu, že je ke stažení jako freeware, nechť si každý udělá názor sám :)

Pobaví,neurazí ale na znovuhraní to není, trochu lepší průměr. Zajímavostí je vtipný roboparťák který s náma chodí.

Pro: zajímavá grafika,roboparťák,intro

Proti: krátké a cca od poloviny nudné

+19
  • PC 70
Nejdřív jsem hrál verzi bez dabingu, aniž bych vůbec věděl, že existuje také dabovaná verze… A pak jsem narazil na tu dabovanou. Je zajímavé, jak dabing dovede celou hru oživit… Ač třeba takový Lamb měl opravdu zvláštní přízvuk...

No, ale k věci - nejdřív bych začal příběhem. Příběh hry se mi ze začátku jevil jako poměrně zajímavý a na adventuru celkem vážný (přesto se zbytek adventury nese spíše v humorném duchu, hlavně co se týče rozhovorů s postavami), ale má několik celkem zásadních slabin - jednou je třeba fakt, že se celá pointa příběhu prozradí už někde v půlce (a taky jsem moc nepobral, jak s tím vším souvisel soud s Hobbinsem), dále mi třeba přišlo, že vztahy mezi postavami jsou celkem nedomyšlené (takovou Anitu hlavní hrdina potkal zcela náhodou a ona mu hned začala důvěřovat a hle, najednou je z ničeho nic pro příběh docela důležitá) a některé věci mi moc nedávaly smysl (Proč v podzemní laboratoři vytváří androidy? A proč se ukázalo, že jedna z naprosto nepodstatných postav (Gallagher) jakou je chlápek sedící na lavičce, je záporák?) Mám celkově trochu smíšené pocity :/

Průběh hry je celkem ok, ale přiznám se, že mě to bavilo spíše až trochu dál - nejvyšší patro Union City je takový moc… nevím… slabý třeba oproti tomu prostřednímu. Hm, jen můj názor. Jinak je tu už poznat určitý rukopis Revolution Software, který je znám spíše ve hře Broken Sword. Tak třeba - postavy nestojí na jednom místě, ale obvykle pochodují sem a tam. To je poměrně zajímavý prvek, jen trochu občas otravný (když třeba někoho hledám), stejně tak je tu zakomponováno několik adventurních puzzlů, při jejichž řešení je třeba, aby nějaká postava byla či nebyla na nějakém místě.
Celá hra se zaměřuje spíše na rozhovory, než na sbírání a používání předmětů (těch ve hře není mnoho - inventář se nikdy nedostane do situace, kdy je nutné jej scrollovat), některé lokace jsou vyloženě “na ozdobu”, do některých se zavítá pouze jednou… Z toho je úplně cítit Broken Sword prostě…

Ještě bych měl možná výhradu k hudbě, která je na můj vkus nezvykle šílená :) A také k některým podrazům (opravdu by mě nikdy bez návodu nenapadlo se vrátit na začátek hry a použít provaz s hákem na budovu naproti).

Když to shrnu, “Pod ocelovým nebem”, je celkem v pohodě adventura, která mě dost bavila, naučila mě nějaké ty nové anglické fráze či slovíčka, líbil se mi “počítačový svět”, pobavilo mě několik rozhovorů a celkově hodnotím spíše kladně vzhledem k tomu, že je to Free hra. Za slabší stránku považuji hlavně příběh, který měl nepochybně větší potenciál (hlavně jsem četl manuál hry a tam se mi popis příběhu dost líbil - úplně jsem se těšil, až si to zahraju!)

Takže, co říct na závěr? Snad jen BE VIGILANT!
+16
  • PC 80
V dnešní době plné her od Wadjet Eye Games a dalších podobných (např. Gemini Rue) se vysloveně nabízí zkusit oprášit (a v mém případě vlastně prvně se doopravdy setkat - recenze z dobového časopisu, kdy jsem ani neměl PC a jen mě to bavilo číst, se nepočítá) Beneath a Steel Sky. A výsledek? Překvapivě pozitivní. Ba co víc, řekl bych nad očekávání úspěšný!

BaSS se hraje velice dobře. Ovládání je nadčasové a v ničem si nezadá se současnými hrami. Hra smotná je poměrně jednoduchá a víceméně logická. Bohužel (pro někoho bohudík) však i docela krátká. Prostředí je vynikající, grafická stylizace je perfektní a pro lidi se slabostí pro onu pixelovou dobu (jako jsem já) je i animace super. Co mě však pobavilo nejvíce je humor ve hře obsažený. Ačkoliv je hra ve své podstatě vážná, nechybí tu spousta narážek, vtípků a humorných scén. Za vše lze zmínit třeba soudní přelíčení s údržbářem Hobbinsem :-)

A vzhledem k tomu, že se dnes jedná o freeware, neexistuje jediný důvod, proč této perličce jedno odpoledne nevěnovat. Za mě jednoznačně palec nahoru. (Za předpokladu, že si zahrajete verzi s dabingem, který přidává minimálně 20% hodnocení.)

Pro: stylizace, animace, humor, dabing

Proti: délka

+14
  • PC 75
Dystopicko-postapo príbeh, v herne príliš nevyužívanej Austrálii, je najväčším ťahákom BaSS. Čo však prekvapí, je relatívna komornosť a krátkosť hry (skutočne len pár hodín, možno 5?), ktorá je v podstate predlžovaná len slepými uličkami vo forme nepodstatných predmetov a postáv, ale ani tých nie je veľa. Celkovo je použiteľných predmetov na obrazovke vždy minimum a občas i s nimi súvisí pixelhunting, alebo nutnosť najprv sa na daný predmet pozrieť a až následne je možné s ním manipulovať.

Poteší fakt, že všetky rozhovory sú plne nadabované a postava robotického side-kicka Joeyho je taktiež fajn. Grafika je pomerne príjemné malebná, ale hudobný doprovod ma vyslovene otravoval. Osobne proti midi nič nemám, ale v tejto hre boli melodie neskutočne verklíkové a upišťané, navyše vzhľadom na atmosféru hry, na niektorých miestach neadekvátne veselé.

Za zbytočné považujem umieranie v určitých miestach hry. Skutočne nastáva v úplne zbytočných momentoch a aj ked to nie je tak časté ako v hrách od Sierry, tam to bolo aspoň (občas) vtipné, oddvôvodniteľné, alebo budovalo "napínavosť" scény. Tu umieranie pôsobí dojmom, že je tu len preto, aby nejaké umieranie bolo. S tým súvisela i jedna vec, čo ma tak trochu naštvala. Hráč sa musel nechať v istej fázy hry nechať zabiť, aby si vôbec mohol odpovedať na určité otázky ohľadom príbehu: android pri nádržiach v podzemí takmer pri konci, pretože pri zdárnom splnení pasáže sa dané fakty nedozvie. Inak bol príbeh príjemný a to i napriek tomu, že cca od polovice hry bolo jeho smerovanie pomerne jasné.

Pro: príbeh, side-kick Joey, grafika

Proti: hudba, umieranie, krátka hracia doba

+13