Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Company of Heroes

Relic Entertainment •  Feral Interactive (iOS, Android)
12.09.2006
13.02.2020
10.09.2020
84
263 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pokroková 3D real-time strategie z druhé světové války. Company of Heroes se snaží zaujmout hlavně originálními prvky ať už vlastními nebo inspirovanými z jiných strategií. Grafika je detailní s možností zoomu až ke kanadám, kolům a pásům vašich svěřenců. Hra se odehrává v době bojů ve francouzské Normandii, takže si ve strategické podobě vyzkoušíte na vlastní kůži to, co jste mohli zhlédnout ve filmu Zachraňte vojína Ryana apod. Revolučním prvkem hry je fyzikální engine, který svou propracovaností nezaostává ani za akčními hrami. Multiplayer významně prodlužuje herní dobu a nabízí dostatečné množství map, které fungují na systému použitém již v předchozím titulu tvůrců - Warhammer 40,000 nebo např. akční hře Day of Defeat.

V roce 2007 vyšel první stand-alone datadisk s podtitulem Opposing Fronts, ve kterém si hráč okusil kampaň jak za Němce, tak i za Brity. Později, v roce 2009, vyšel druhý stand-alone datadisk s podtitulem Tales of Valor obsahující tři nové kampaně. Hra se dočkala svého přímého následovníka v podobě Company of Heroes 2 (2013).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Relic už dokázal, že umí vytvářet autentické a graficky působivé strategie. To co nám ale předvedli v roce 2006 se hrou Company of Heroes to se opravdu jen tak nevidí.
Jelikož byla hra z té doby již provařeného tématu WWII moc se od ní ze začátku nečekalo.
Ale pak jsem viděl první gameplay záběry a nemohl jsem dva dny ani polykat z akutního nedostatku slin. Ovšem se nabízela otázka. Je CoH dobrá RTS?

Gameplay byl a je překvapivě jednoduchý na pochopení a díky skvěle zpracovanému tutorialu jsme se do systému hry dostal okamžitě. Dobrá, tedy simulace to není, takže to bude spíše naopak. A ano, ač se bitvy tváří sebe autentičtěji, nezakryjí to co CoH opravdu je, tedy jednoduchou RTS s několika druhy jednotek a vylepšeními.
Ale ono to překvapivě stačí, jelikož kampaň je dle mého soudu výborná a krom skvěle zpracovaných cutscén (jako by je režíroval sám Splielberg) má i zajímavé mise. At už jde jen o ovládání několika jednotek, jenž mají za úkol infiltraci základny či zničení konvoje nebo klasického stavění základny a budování vojenské síly.

Multiplayer je zábava, hrát proti živému hráči jsem chtěl obzvláště v této hře vyzkoušet a vyplatilo se. Počítač se na skrimish mapách choval v rámci možností přijatelně. Ale organický mozek je holt organický mozek.

Audiovizuální zpracování je božské a ani nevím zda se nějaké FPS podařilo v tomto směru CoH překonat. Nemluvíme tu totiž jen o velikosti textur a super detailních modelech postav a vozidel ale též o částicových efektech, fyzikálním modelu a ozvučení.
V té době CoH naprosto setřela konkurenci a to nejen na poli RTS! Např výbuchy, u několika případů se stalo že jsem při mohutné explozi odtáhl hlavu od monitoru, protože jsem měl skoro pocit jako by mi měla hlína zacpat mou to široka otevřenou tlamu.

Fyzikální engine Havok také dělá divy. Rozstřílet a rozbombardovat snad jde úplně vše a po dokončení bitvy krajinu nerozpoznáte. Samozřejmě fyzika tu podporuje i určité taktické možnosti. Je v okně budovy usídlený sniper? Pošlu na něj tank. Stojí mi v cestě do vesnice mohutná zed? Probourám ji tankem. Plus jízda jeepem či jinými dopravními prostředky působí reálně. Při rychlé jízdě se vůz při odbočení nakloní a když není možnost jezdec klidně seskočí jako pravý rambo z mírného svahu a jede dál. Stalo se mi že jsem takto prchal před tankem. Kličkoval jsem uličkami města a modlil se aby jsem jak se lidově říká nevyletěl do luftu. Nakonec jsem nájezdem na menší pahorek přeskočil malou říčku a vozidlo bylo zachráněno. Stručně řečeno dívat se na poletující panáky, bortící se budovy, létání kusů betonu a třísek bylo jednoduše jedinečné.

Překvapilo mě že v komentářích není v plusech skoro nikdy uveden zvuk. Ozvučení na mě udělalo ještě větší dojem než grafika. Upřímně jsem do té doby v žádné jiné hře neslyšel takové ozvučení. Vše od zvuků zbraní, výbuchů, pokřikování vojáků, dopadů kulek na pancíř tanku nebo zdivo budov, cinkání nábojnic je naprosto perfektní a atmosféře hry dodá neskutečný náboj.

Jediná věc co mi na hře vadila, bylo divné propočítávaní poškození pěších jednotek. Neustále jsem byl svědkem toho že vojáci od sebe stáli dva metry a nemohl jeden druhého zasáhnout.

Celkově je CoH asi jedna z nejlepších RTS strategií která se kdy na naše monitory dostala. A i dnes mě dokáže svým zpracováním války nadchnout.


Pro: Ůžasná grafika, fyzikální model, destrukce, autentičnost, skvostné ozvučení, multiplayer i kampan.

Proti: Propočítávání poškození u pěchoty, dost zjednodušené.

+15
  • PC 90
I když je druhá světová válka donekonečna omletá dravým potokem herního průmyslu téměř dokulata, vždy se najdou tituly které jsou tak ostré, že vám uříznou ruku a než se stačíte vzpamatovat ste na cucky.:))
Parádní, konečne takticko-strategická hra z prostředí druhé světové války, která mě svou reálností přikurtovala a držela, než sem ji odehrál.
Grafika i zvuk jsou jednoduše reálné, krátery jsou krátery a vojáci i když rangeři to proti tanku pokud nemáte štěstí nerozchodí. Možnosti letecké či dělostřelecké podpory jsou rovně skvěle nakombinované. Za skopčáky je také radost hrát:)
Od průzkumných tančíku až po King Tigera.
Kampaň je zábavná, průměrně těžká a dynamická.
Pravá krása této hry však spočívá v multiplayeru,ve kterém jsem svedl mnoho vítězných bitev (gentelman o prohrách nemluví:)).
Bravo, tvůrci soudobé tvorby by se měli od CoH učit

Pro: Kampaň,jednotky, realita boje - nepřesnost zbrani aj.,grafika , zvuk

Proti: pro některé II světová válka , ničení a zabíjení:))

+13
  • PC 90
Úvodem bych napsal jednu věc: Pro boha ja se tak těším na druhý díl!!

Dámy a pánove, před touto strategii jsem musel smeknout. Strategie s velkym S! A proč je to tak vlastně dobré? Pojdmě se na to společně podívat, alespoň z mého pohledu.

Strategie se odehrává za druhé světové války, kampaň lze hrát pouze za spojence což možná kazí dojem ze hry, protože kampaň je sama o sobě ne krátká ale ani ne dlouhá. Tato hra je velice dobře obtížnostně vyvážena. Bráníte li jedno místo které je neustále dobýváno, sakra se u toho zapotíte! A řeknu vám, jedna bitva trvá i půl hodiny, ale to je minimum. Při multiplayeru 3vs3 jsme se navzájem ničili i 2 hodiny! A to vám řeknu, to je teprve zábava!

Jednotky jsou ve hře taktéž krásně vyvážené, tank zničíte i pěchotou pokud máte dostatečné vylepšení, ovšem s pěchotou jste v koncích pokud jdete proti MG42, to vás zničí jak papírové čerty :-), jak tedy na to?? Vždyt mame snipera!! A jak na snipera když nás pořád odstřeluje? Mame tanky, mame děla, mame plamenomety, máme ale taky snipera. Hra je i dost krvavá, na zemi leží roztřílení vojáci, při výbuchu odletávají ruce, nohy, půlky těl. Je to zkrátka reálné pojetí druhé světové války.

Singleplayer je sám o sobě dost dobrý, a zabavíte se u něj. Pozastavil bych se však nad multiplayerem. Můžete si vybrat jestli chcete spojence nebo němce. Multiplayer doporučuju všem! Tato strategie je snad nejlepší pro multiplayer kterou znám, teprve tady se ukáže jaký hráč u toho přemýšli a kdo dokáže lépe "přechcat" toho druhého.

Velice, velice dobrý je i výběr roty. Jestli chcete parašutisty, tankovou sílu, nebo pěchotní sílu. Každý z nich ma své výhody i nevýhody, a je i o štěstí, umět si vybrat to správné v multiplayeru!

Tato hra mě dostala!! 95% naprosto zaslouženě a nemůžu se dočkat druhého dílu!

Pro: Grafika! hratelnost, vyváženost, reálnost

Proti: chybí kampaň za němce, škoda že není víc stran např. Rusové.

+12
  • PC 80
Žánrem RTS jen zlehka políben, jsem se vrhnul na tento, již docela postarší titul. A můžu oznámit, že u mě nastalo milé překvapení, jak dobře se tato záležitost hrála.

Pod své velení získáte jednu ze spojeneckých rot a budete se snažit osvobodit Evropu ze spárů seňora Hitlera. Trošku ovšem zklame absence jakéhokoliv příběhu. Před a po misi, se vždy sice přehraje jakási scéna, ano atmosféru naladí, občas dokonce chytne za srdíčko, ale jednotlivé scénky žádná souvislá zápletka neslepuje.

Mise prostě a jednoduše baví, ačkoliv pro mě byly zajímavější ty pěchotní. Tanky atd. se občas zaseknou, zbytečně se sami od sebe otáčí dokola, nebo je vyšlete někam na delší vzdálenost a oni se cestou motají jak maďar v kukuřici. Teprve pěchota má pro mě ten správný "drajv" bitevní vřavy.

To nejdůležitější, tedy boj někdy (hlavně v první polovině hry) jakoby probíhal sám od sebe. Ať uděláte, co uděláte na výsledek bojůvky to zase takový efekt nemá. Prostě jsem měl pocit, že úvodní mise se hrály tak nějak beze mě. Na druhou stranu má člověk čas, kochat se parádně ztvárněnou scenérií bitev. A přeci jen sám žádný velký stratég nejsem, takže mi to velký problém nečinilo.

I po nějakých těch 5 letech vypadá hra pořád k světu. Navíc rozstřílet lze na mapě téměř vše a tak si z kostela o třech patrech můžete pomocí nějakého toho děla na pohůdku udělat horskou chajdu a následně ji úplně srovnat se zemí. Model poškození je opravdu povedený.

Kampaň jsem zfoukl asi za 7 večerů (pro mě ideální délka) a celou dobu jsem se bavil, s tanky o něco méně, s pěšáky však královsky.
+11
  • PC 100
Pre mna je to cista 100% a vobec sa nerozpakujem tolko nahodit bez rezervy ako pri 95%.

Tato hra ukazala ze v nekonecnom stereotypnom dune2-C&C klonovani na milion a jeden rovnaky konecny sposob sa da urobit aj nieco uplne originalne a navyse genialne. Bravooo, kampan je vyborna a zabavna, a ta misia kde treba branit ten kopec a niekde vpravo dole su 88-tky to bola asi najtazsia misia celej hry... a momenty kedy Nemecke raketomety vychrllia salvu a zdecimuju cenne jednotky, ou yea...

Multiplayer musi byt uzasny, uz proti pocitacu je to dost tazke na "skirmishi". Vylodenie v Normandii je proste uplne naherne, hned prva misia uplne navnadi hraca svojou efektnostou. Vyborne jednotky kde vsetko je proti niecomu a zaroven ma svoju nemesis jednotku... ziadny ultimate-unit neexistuje co je dobre, predsa len ono monotonne build 50 mammoth tanks and roll over enemy je casom velky stereotyp co v tejto hre fakt nehrozi.

S prehladom najlepsia takticka hra od cias prveho C&C (aj ked mam rad Generals). Aj ked hru postihol typicky a casty osud skutocnych ultra-mega-super hier - nie moc miliardove predaje (a co te[rve System Shock 2 ze). Nepochopitelne ale je to fakt.

Nastastie som aj majitelom datadisku, ktory som ale este bohuzial nezacal naplno hrat. Ale viem ze to bude skvela zabava.

Pro: Originalne, roztomila grafika a detaily, vyvazene jednotky, minometcici su vyborni sluhovia a odporni pani,

Proti: Ziadny pribeh ? blbost, predsa ideme zabit Hitlera tak aky pribeh sakra!

+11