Below Zero je samostatná hra volně navazující na survival Subnautica, z kterého zachovává původní herní mechaniky a engine.
Hráč se opět vrací na planetu 4546B, ovšem do nových lokací plných sněhu a ledu, kde jej čekají nové výzvy. Tentokrát se ujme role vědkyně Robin, která dostala zprávu, že její sestra Sam zahynula při tragické nehodě na 4546B. Robin má podezření, že se nejednalo tak úplně o nehodu a vydává se na planetu zjistit, co se s její sestrou doopravdy stalo. Do jejího raketoplánu ovšem narazí meteorit a Robin je tak nucena nouzově přistát na planetě v záchranném modulu. Jejím prvním úkolem tak je zajistit si základní živiny a předměty k přežití...
I v tomto díle se hráč věnuje nejen prozkoumávání nového a neznámého světa, ale také i budování základny a plánování výprav po planetě. Pevnině je tentokrát věnován větší prostor, s čímž souvisí i nové vybavení, fauna a flóra a také nový ukazatel stavu - teplota. Krom příběhového režimu je k dispozici i volný režim bez survival prvků, jako je starání se o jídlo a vodu, hardcore režim, kdy má hráč k dispozici pouze jeden život a konečně také kreativní režim, ve kterém má hráč k dispozici všechny plány na výrobu a nemusí se starat o potřebné suroviny a také o zdraví, jídlo, vodu, kyslík a teplotu.
Oproti prvnímu dílu, který mě naprosto okouzlil bylo tohle docela zklamání.
Seatruck mi přišel jako strašnej downgrade, snowfox jsem si udělal až někdy ke konci a brzy jsem zjistil, že jsem o moc nepřišel. Ještě, že tam nechali všemi milovaný prawn.
Co se mapy týče, tak ta mi jako celek taky připadala horší. Plavat kolem ledovců bylo otravné, na souši bylo strašně lehké se ztratit a žádná lokace mi nepřijde tak zapamatování si hodná, narozdíl od jedničky. Co musím vyzdvihnout je ale pohyb po souši, který se zlepšil.
Co se mi líbilo byla interakce s Alanem, ale je to dvousečná zbraň. Robin pořád jenom žvaní a hráče (alespoň mě) to okrádá o úplné ponoření se do hry a její "strašidelnější" části. Když už je řeč o Robin, tak si tvůrci mohli odpustit ten nelogickej a tupej začátek hry. V jedničce se hlavní hrdina ocitne na planetě protože ztroskotal. A ve dvojce? Hlavní hrdinka se sebere, nasedne do lodi a skrz asteroidy se vydá přistát někam bokem. Bez vybavení, bez plánu. Jejím důvodem bylo najít svou sestru, která by už stejně byla mrtvá. Prostě kráva.
Abych nebyl jen negativní, tak hra je to pořád fajn. Užil jsem si ji, docela. Ale kdo hrál jedničku se porovnání nevyhne. A ve výsledku hra může působit horším dojmem.
Seatruck mi přišel jako strašnej downgrade, snowfox jsem si udělal až někdy ke konci a brzy jsem zjistil, že jsem o moc nepřišel. Ještě, že tam nechali všemi milovaný prawn.
Co se mapy týče, tak ta mi jako celek taky připadala horší. Plavat kolem ledovců bylo otravné, na souši bylo strašně lehké se ztratit a žádná lokace mi nepřijde tak zapamatování si hodná, narozdíl od jedničky. Co musím vyzdvihnout je ale pohyb po souši, který se zlepšil.
Co se mi líbilo byla interakce s Alanem, ale je to dvousečná zbraň. Robin pořád jenom žvaní a hráče (alespoň mě) to okrádá o úplné ponoření se do hry a její "strašidelnější" části. Když už je řeč o Robin, tak si tvůrci mohli odpustit ten nelogickej a tupej začátek hry. V jedničce se hlavní hrdina ocitne na planetě protože ztroskotal. A ve dvojce? Hlavní hrdinka se sebere, nasedne do lodi a skrz asteroidy se vydá přistát někam bokem. Bez vybavení, bez plánu. Jejím důvodem bylo najít svou sestru, která by už stejně byla mrtvá. Prostě kráva.
Abych nebyl jen negativní, tak hra je to pořád fajn. Užil jsem si ji, docela. Ale kdo hrál jedničku se porovnání nevyhne. A ve výsledku hra může působit horším dojmem.
Pro: Relax a meditativní; stavění základny; objevování.
Proti: Charaktery; příběh; občas zmatečné nebo chudší lokace.