Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Settlers

Serf City: Life is Feudal

80
62 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
strategie > budovatelská strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1993 Amiga
1994 PC
Vývojáři:
, (Amiga verze)
Tato legendární strategie od vývojářů ze studia Blue Byte Software vykoukla na PC svět v roce 1994 a představila hráčům do té doby nevídané herní principy.

Hráč se zhostil role "krále" v neurčitém království, vybral si místo na postavení hlavního zámku a dále už bylo na něm, jak svoji říši rozšíří. Hranice říše byly pouze kousek od zámku, proto bylo nutné u nich postavit kasárna, které po obsazení vojáky posunuly hranice území o kus dál. Kasárna ale pro své postavení potřebují dřevo, je tedy potřeba stavět dřevorubce, který obstará klády a rovněž pilu, která surové dřevo přemění na krásná prkna.

Stejný princip funguje prakticky se vším. Chcete jídlo? Fajn, postavte farmu, která obstará obilí. To je ale nutné v mlýnu namlít na mouku a to posléze poslat do pekárny, odkud už budou proudit bochníky voňavého chleba.

Dostupných budov byla celá řada a všechny musely být spojeny cestami. Hranice cest byly označeny praporky a mezi každými dvěma praporky stál jeden osadník, který přenášel zboží od jednoho praporku k druhému.

Pokud se střetly hranice dvou hráčů (na mapě mohli být až čtyři), bylo možné na protivníkovy vojenské budovy poslat vojáky. Boj probíhal značně zjednodušeně a spíše symbolicky, ale i tak bylo možné vytrénovat (dodáním dostatečného množství zlata) několik hodností vojáků, z nich každý nový stupeň vydržel více zásahů.

Hra podporovala i hru dvou hráčů na jednom monitoru formou split-screenu.

V roce 1996 série pokračovala hrou The Settlers II: Veni, Vidi, Vici.


Poslední diskuzní příspěvek

Karasman: Ten nedostatok pracovnikov/surovin bolo treba balancovat. Jasne, ze drevo/kamen nenosili na opacnu stranu kralovstva ak si mal…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jo tak tohle byla pecka. Pamatuju si, jak jsem tohle krute paril jeste u kamose na 386 a pak i u sebe na 486. To byly casy. Nutno podotknout, ze po par prvních pocatecních levelech byla hra pekelne tezka a taky nevyladena, takze zatimco na jedny strane kralovství byla u vlajek spousta surovin a nikdo je nenosil, nekde byl nedostatek a nemohli jste nic delat. Prestoze dvojka jednicku prekonala snad na vsech frontach, ani na jednicku nikdy nezapomenu.

Pro: Detailni grafika, originalni napad, hratelnost.

Proti: Obcas dost tezke, par bugu, po case stereotyp.

+5+5 / 0