Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Settlers

Serf City: Life is Feudal

1993
1994
80
77 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Tato legendární strategie od vývojářů ze studia Blue Byte Software vykoukla na PC svět v roce 1994 a představila hráčům do té doby nevídané herní principy.

Hráč se zhostil role "krále" v neurčitém království, vybral si místo na postavení hlavního zámku a dále už bylo na něm, jak svoji říši rozšíří. Hranice říše byly pouze kousek od zámku, proto bylo nutné u nich postavit kasárna, které po obsazení vojáky posunuly hranice území o kus dál. Kasárna ale pro své postavení potřebují dřevo, je tedy potřeba stavět dřevorubce, který obstará klády a rovněž pilu, která surové dřevo přemění na krásná prkna.

Stejný princip funguje prakticky se vším. Chcete jídlo? Fajn, postavte farmu, která obstará obilí. To je ale nutné v mlýnu namlít na mouku a to posléze poslat do pekárny, odkud už budou proudit bochníky voňavého chleba.

Dostupných budov byla celá řada a všechny musely být spojeny cestami. Hranice cest byly označeny praporky a mezi každými dvěma praporky stál jeden osadník, který přenášel zboží od jednoho praporku k druhému.

Pokud se střetly hranice dvou hráčů (na mapě mohli být až čtyři), bylo možné na protivníkovy vojenské budovy poslat vojáky. Boj probíhal značně zjednodušeně a spíše symbolicky, ale i tak bylo možné vytrénovat (dodáním dostatečného množství zlata) několik hodností vojáků, z nich každý nový stupeň vydržel více zásahů.

Hra podporovala i hru dvou hráčů na jednom monitoru formou split-screenu.

V roce 1996 série pokračovala hrou The Settlers II: Veni, Vidi, Vici.


Poslední diskuzní příspěvek

Karasman: Ten nedostatok pracovnikov/surovin bolo treba balancovat. Jasne, ze drevo/kamen nenosili na opacnu stranu kralovstva ak si mal nedostavane budovy niekde blizsie. Preto bolo treba stava "farmy" na drevo (lesnik & drevorubac & pila) na kazdom kroku tak aby s tym nebol problem.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Jako dítě jsem spoustu hodin strávil u druhého dílu, ale k jedničce jsem se nikdy nedostal. Ze zvědavosti jsem se rozhodl si ji nyní pustit (dosový originál - je možné, že History Collection ji nějak vylepšila). Musím říct, že pro běžného hráče je hra dnes podle mě v podstatě neproniknutelná. Díky tomu, že jsem měl (dávno) se sérií zkušenost, tak jsem byl schopen pochopit, co a jak. Ale uživatelské rozhraní v podobě hromady titěrných ikonek bez jakýchkoliv popisků je slušné peklo (zejména u profesí, kde jsou jenom odlišné čepičky panáčků) - člověk jenom odhaduje, co asi zrovna tento obrázek znamená. Ke hře jsem samozřejmě našel manuál (130 stran), a jsem si jistý, že bych v něm našel spoustu užitečných informací, ale nedokázal jsem se donutit si ho přečíst. Spolu s nic moc grafikou a absencí zrychlování hry jsem u toho stejně moc dlouho nevydržel. Druhý díl udělal oproti prvnímu neskutečný krok kupředu, takže pokud by se chtěl někdo seznámit s kořeny série, pro opravdovější zahrání jednoznačně doporučuji ten, místo této úplné prvotiny.
+10
  • PC 85
Jo tak tohle byla pecka. Pamatuju si, jak jsem tohle krute paril jeste u kamose na 386 a pak i u sebe na 486. To byly casy. Nutno podotknout, ze po par prvních pocatecních levelech byla hra pekelne tezka a taky nevyladena, takze zatimco na jedny strane kralovství byla u vlajek spousta surovin a nikdo je nenosil, nekde byl nedostatek a nemohli jste nic delat. Prestoze dvojka jednicku prekonala snad na vsech frontach, ani na jednicku nikdy nezapomenu.

Pro: Detailni grafika, originalni napad, hratelnost.

Proti: Obcas dost tezke, par bugu, po case stereotyp.

+8