Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Magic Carpet

83
55 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > nezařazeno *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1994 PC
březen 1996 PS1Saturn
18.02.2010 PS3PSP
28.08.2012 Vita
Vývojáři:
Bullfrog Productions
Žánrově těžko zařaditelná hra někde na pomezí FPS, realtime strategie a leteckého simulátoru. Jako kouzelník na létajícím koberci se proháníte fantasy krajinou, pomocí mnoha kouzel zabíjíte monstra sužující celou planetu, sbíráte z nich kuličky many a ještě musíte soupeřit s konkurenčními čaroději o přežití.

Magic Carpet na svou dobu vynikal především grafikou, technickým zpracováním a umělou inteligencí (nepřátelští čarodějové se dokonce dokázali učit vaší herní strategii a použít ji proti vám). Ačkoliv byl jeho komerční úspěch zastíněn vydáním prvního dílu hry Doom, přesto je Magic Carpet jedním z vrcholů "éry" studia Bullfrog a díky mixu mnoha žánrů také jednou z nejoriginálnějších her všech dob.

Magic Carpet je jednou z prvních her, kterou bylo možno hrát prostřednictvím 3D brýlí. Hru bylo možné také přepnout do zobrazení prostřednictvím stereogramů.

Hra se dočkala datadisku s názvem Magic Carpet: Hidden Worlds a pokračování s názvem Magic Carpet 2: The Netherworlds.


Poslední diskuzní příspěvek

Všivák: Začal jsem to hrát kdysi na nějaké upirátěné verzi, ale zhruba od půlky jsem to jel na GOG verzi, jak hlavní hru tak datáč. Chyby byly…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Magic Carpet jsem začal hrát už někdy před 13ti lety a s krátkými či delšími přestávkami jej hraji do teď. Strhává mě především ta volnost při létání na koberci, jež je naprosto fascinující, a tak odlišná od ostatních her své doby a, nebojím se říct, i od většiny her současných. Byť se může zdát, že neustále stejná náplň jednotlivých levelů brzo omrzí, opak je pravdou.
Kouzlo Magic Carpet totiž spočívá ve skvěle navržených světech, které obsahují různé skryté pasti, kouzla a velké množství nepřátel včetně obrovských draků a dotěrných džinů. Ovšem všechna tato stvoření ustupují do pozadí po setkání s nepřátelskými kouzelníky. V ten okamžik se Magic Carpet mění ze střílečky na taktickou real-time strategii, kdy si musíte dobře naplánovat nejen zabití nepřátelského kouzelníka, ale i zničení jeho zámku. Vynikající je proto možnost ostatní kouzelníky poštvat proti sobě, nebo k nim do zámku přivést draky, kteří udělají špinavou práci za vás. Stejně tak se mi líbí originální kouzla, přece jen, kde můžete jen tak střílet firebally, blesky a meteory nebo vyvolat sopku anebo armádu nemrtvých. A to vše z vlastního pohledu. Proto se mi Magic Carpet líbí, pro tu volnost a velké možnosti taktizování při soubojích s nepřáteli.
Co se týče technické stránky věci, na svou dobu hrála prim fantastická grafika, v těsném závěsu s vynikajícím ozvučením a hudbou.

EDIT 27.7.2010: Tak jsem Magic Carpet konečně, po dlouhých letech, dohrál do konce. Musím ale trochu snížit mé hodnocení, a to zejména kvůli několika technickým chybám. Tyto chyby se ve hře vyskytují sporadicky, ale o to víc naštvou. Zejména když nejde zničit zámek nepřátelského kouzelníka a jeho mana je potřebná pro dohrání levelu. To nezbývá, než začít znova konkrétní level od začátku, což může někdy znamenat i půl až tři čtvrtě hodinky navíc. Další a dost podstatná věc je, že se mi hru nepodařilo v SVGA rozlišení rozjet plynule. Nevím jestli je to špatná optimalizace hry, nebo špatné nastavení DOSBoxu, ale prostě jsem musel mít vypnutou např. oblohu aby se to necukalo. Zkoušel jsem všechna možná nastavení DOSBoxu, ale nikdy se mi hru nepodařilo spustit tak aby byla naprosto plynulá. To bych u hry z roku 1994 v roce 2010 nečekal. Vrchol byl v posledním, 50. levelu, který jsem radši hrál ve VGA rozlišení. Zejména pro tyto důvody snižuji hodnocení ze 100 % na 90 %. Samozřejmě vše, co jsem napsal v původním komentáři nadále platí.

Pro: Inteligence nepřátelských kouzelníků, technické zpracování, kouzla a nepřátelé.

Proti: Chyby technického charakteru, viz. EDIT.

+21