Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Control: AWE

27.08.2020
02.02.2021
78
26 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

AWE je druhé DLC k akční hře Control. Zkratka znamená Altered World Events, nicméně odkazuje i na jinou hru od studia Remedy Entertainment, a to Alan Wake. Ve hře se totiž dozvídáme, že se obě hry odehrávají ve stejném univerzu.

Jesse Faden se tentokrát musí vydat do Investigativního sektoru v the Oldest House, kde se dříve zkoumali již zmíněné Altered World Events, tedy i události, které úzce souvisí s děním v americkém městečku Bright Falls. Právě tam byl naposledy spatřen i spisovatel Alan Wake.

Kromě nového příběhového obsahu ve hře jsou k dispozici i nové zbraně a schopnosti. Druhé rozšíření je i součástí tzv. Ultimate Edition, tedy původní hry i obou DLC, která vychází společně s AWE a v digitální podobě se dostává přesně po roce od vydání originální hry na distribuční platformu Steam.


Poslední diskuzní příspěvek

Čekal jsem tedy že to bude trochu inventivnější, ale zatím je to 100% jen více Controlu, oproti základní hře nápad nula.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Více toho samého, co dobře fungovalo v základní hře. DLC přidává novou lokaci, nové nepřátele a, což je asi nejvýraznější, novou herní mechaniku, samozřejmě založenou založenou na světlu a stínech. Dohromady žádná revoluce, naopak mi to neustále nošení zdroje světla začalo připadat po chvíli otravné, hra k tomu očividně není koncipovaná.

Příběhově se to bohužel motá kolem vedlejší postavy z Alan Wake a osobně jsem měl velký problém si na cokoliv konkrétnějšího k ní po těch 10 letech vzpomenout. Autoři si mohli dát větší práci s uvedením do děje. Samotný Alan DLCčko skoro jen uvadí a ukončuje. Přesto ale velmi solidně živí propojené univerzum, což musím pochválit. Konec mě významně potěšil, vždyť se prakticky jedná o oznámení pokračování Alana Wakea. 

Zpětně bych doporučil dát si před zahrátím re-cap Alan Wake , dost by to prospělo.

Pro: co fungovalo v základní hře stále funguje i zde, chytré propojení univerza

Proti: chybí víc Alana a rekapitulace děje z jeho hry, nošení světla je úmornost

+12
  • PC 80
"Alane, pokud nevstaneš, tak ti asi něco udělám..."
Tohle DLC ke Controlu je vlastně tím hlavním důvodem, proč jsem si chtěl hru zahrát... a stejně tak i tituly o Wakeovi. Na propojených univerzech jednoduše ujíždím a tohle jsem si proto nemohl nechat ujít. Na rozdíl od prvního DLCčka lze AWE projet ještě před dokončením hlavní hry. V příběhu se dostáváme na nové podlaží, které se snaží přiblížit Wakeovské atmosféře a přitom si zachovává tvář a duši Controlu.

Co tu vlastně z Wakea máme? Hlavního záporáka v podobě jedné ze známých postav, práci s baterkou i samotného Alana. Zápletka nám navíc odkrývá, že Wake má možná s událostmi celého Controlu společného víc, než se může na první pohled zdát, což je vcelku zajímavé propojení obou titulů. Snad tohle DLC povede již konečně k plnohodnotnému sequelu "Vzbouzejícího se Alana", jelikož ono dobrodružství v pouští přeci jen za moc nestálo. A teď když mám tohle "universum" v tuhle chvíli za sebou, můžu se vrhnout na další filmový titul od stejných tvůrců.

Pro: Alan Wake, hrátky se světlem, atmosféra, bitvy s bossem

Proti: S prvky Wakea mohli přeci jen ještě trošku víc přitlačit

+10
  • PS4 75
Slušné DLC. Bohužel se v něm již naplno projevují některé problémy, které jsem začínal pociťovat u konce základní hry. AWE je nesmírně skoupé na odměny, za hlavní mise hráč dostane pouze asi tři dovednostní body, ostatní nepovinné mise či aktivity ústí v nepoužitelné módy. Motivace k čištění míst od "plísně" a k dalším obdobným radovánkám tak dost trpí.

Je to škoda, protože v AWE se tak vyjma další variace Service Weapon a jedné schopnosti (kterou AWE sice přidal, ale vy ji využíváte pomalu od poloviny základní hry) nedočkáte příliš nového. Toto DLC propojuje Control s dalším kouskem od Remedy – Alan Wake. V omezené míře se zde tak setkáte s ikonickou temnotou, kterou je třeba pěkně postaru "vysvítit". V Controlu je to však spíše otrava, nehledě na to, že si AWE libuje v opravdu temných zákoutích, kde není nic vidět. Propojení s Alanem tu sice je, ale jelikož jsem hrál zmiňovanou hru vážně dávno, úplně jsem ho i kvůli mnohaznačnému stylu vyprávění nepobral.

AWE zpřístupňuje celé nové podlaží budovy The Oldest House. V Investigation sectoru jsem si i přes moje výtky užil dost zábavy a další zákoutí k prozkoumání potěšila. Ústřední nepřítel Hartman taky není špatný a byť jsou souboje s ním založené na stejné mechanice, mají dobrou atmosféru. AWE je tak v konečném důsledku fajn DLC, které ale ničím vyloženě nezaujme. Ale možná ze mě mluví i fakt, že jsem za těch několik desítek hodin hratelnosti Controlu už trochu přejedený...

Hráno jako součást Herní výzvy 2021 – "8. Herní nášup: Dohraj hru, včetně všech oficiálně vydaných obsahových rozšíření. Povolené jsou jen hry, ke kterým vyšly minimálně dvě oficiální obsahové rozšíření." – Hardcore varianta

Hodnocení na DH v době dohrání: 77 %; 20. hodnotící; zdarma v rámci PS Plus

Pro: Celý nový sektor k prozkoumání; Arcade mód; Alan Wake; nesrozumitelný blázen hledající “hlavu” :)

Proti: Mizerné odměny; málo nových prvků; nepřehledná temná zákoutí

+8
  • PC 80
Druhé DLC ke Controlu, které jde si zahrát už během základní hry, ale i tak jsem si to nechal až na úplný konec. Jde o propojení univerza s Alanem Wakem a jak příběhově, tak i herně. Jenže tentokrát nemáte k dispozici baterku a je třeba si poradit vlastní pomocí a dostat nově přístupné patro pod kontrolu, kde se pohybují jak nepřátelé z jiné dimenze, s kterými se vypořádáváte v základní hře, tak i bývalý doktor, z kterého se stalo monstrum, které zároveň postihuje entita z jiné dimenze a světlo je jediným prostředek, jak ho zastavit.

Je to pořád Control s vedlejšími misemi, kdy pomůžete správci budovy Ahtimu s menším úklidem na patře, ovládnete nějaký ten Altered Item.

Přišlo mi, že se tady snažili trošku lépe pracovat s control pointy, narozdíl od základní hry, ale klidně jich mohlo být o něco méně. Závěrečný boj s bossem mi přijde na rozdíl od Foundation těžší, ale zároveň méně zábavný a víc bolestivý a nevyvážený.
+7