Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@Fritol (21.04.2025 20:35): Tak ja už tiež vediem steam wishlist primárne ako nezábudník, ale niečo, na čo by som aspoň teoreticky chuť nemal by som tam nedával, aj keď som si vedomý, že tých 669 WL hier je veľmi nerealistické číslo. :D Udržujem tam asi cca prvých 150, z ktorých odoberám alebo posúvam niektoré nižšie hore. Povedal by som ale, že možno tých cca 70 vrchných je naozaj relevantných.
Zdejšímu osazenstvu se může líbit tato nová česká adventura. Hexed Time je ručně kreslený titul.

Zdarma na Steamu.
@Tulareanus (21.04.2025 20:27): Já už na správu wishlistu nějak rezignoval, dávám tam všechno čistě pro připomenutí, ale reálně 90% z toho nikdy hrát nebudu. :D Ale z toho vypsaného za mě rozhodně nejzajímavější The Midnight Walk, super stylizace. Tu si určitě budu chtít zahrát.

Jinak z her, které jsem tady zmiňoval nedávno mám odehrané The Beekeeper's Picnic, Leila a Brassheart. Všechny tři mohu doporučit. První zmíněná rozhodně nejlepší, fajn cozy fritolovina, další dvě možná spíše ve slevě, neb třeba Leila je záležitost na 3 hodiny, což mi za plnou cenu nepřijde úplně ok. A Brassheart bude potřebovat nějaký patch ještě, má to rozbitý jeden druh hádanek. Jinak ale slušná casual věc.
Květen má zas pár solidních kousků.

1. vychází kompletka Herald: The Interactive Period Drama - Historická choices matter adventura na lodi.

8. Spirit of the North 2 - Pokračování lišáckého Spirit of the North z roku 2019.

8. taky The Midnight Walk - Fantasy horor od tvůrců Lost in Random.

13. Neon Hearts City - Cyberpunkové retro od Cosmic Void.

22. Out of Sight - Hororovka o slepé holčičce a jejím plyšovém méďovi.

A někdy během května vyjde freeware hra Poco, ručně malovaná hříčka co nedávno vybrala na kickstarteru.
@Dan9K (26.03.2025 15:05): Samozřejmě, může to být sebehezčí ale když vše ostatní stojí za vyliž tak je to prd platné. I když vizuál je jedna z prvních věcí která vždy zaujme. Absence dabingu mi nevadí, zbytečná limitace ve výběru pokud bych to vymezil, stačí dobrý soundtrack a je to v pohodě.
třeba pro mě je daleko zásadnější, než jak to vypadá, jak to zní a co je uvnitř :-)

Důležitý je pro mě obsah, příběh. A hlavně to musí být namluvené, jen číst už nechci.
Nemám ale s tím zas až takovou zkušenost, ale třeba Gemini Rue mě přesvědčila, že to nemá cenu řešit. Nejdřív jsem si říkal, že je to hnusný, ale pak jsem si zvyknul a začalo se mi to líbit a hlavně mě táhl ten obsah a bylo to namluvené. A pak jsem spokojen :-)
@Fritol (26.03.2025 10:21): Já vstoupím do diskuze trochu netradičně. Tady z DH mi vůbec nefungují žádné odkazy na ibb.co. Respektive i když jdu přímo na tu stránku, tak se mi vůbec nenačte. Nevíte, kde by mohl být problém?
@Fritol (26.03.2025 12:23): To byl jen příklad, proč si řada lidí myslí, že pixelart je na tvorbu jednodušší, nesleduju na čem ty hry běží. Tvorba pixelart her vypadá a vždy bude vypadat jednodušeji. To množství práce za tím nikdo nevidí.

@jones1240 (26.03.2025 12:25): Tak jasně, že hnusné 3D je horší. Pro mě je nejlepší právě to 2,5D, tedy 3D postavy na 2D prostředí, což je případ třeba té Tunguzky :) Očividně máme zcela opačné preference. Určitě sem pak napiš, co ti daný vývojář odpověděl.
@Jumas (26.03.2025 12:13): Takhle, určitě lepší pixel-art než dávat čas do 3D adventur jenž nepobrali většinou ani polovinu charismatu a atmosféry jako zmíněné pixel arty. Nemluvě o tom že často nabízí animované cutscény, osvětlení dynamické, animace, poté například detailní zoomy na obličeje postav či objekty, které někdo nakreslit musel.

Chápu, ono je to asi jednoduší, nedávno jsem připravoval rozhovor s jedním vývojářem, a schválně mu položil otázku zda zvolil pixel-art kvůli jednoduchosti atd. Uvidíme co odpoví. Samozřejmě mám rád taky adventury jenž jsou kreslené a mají jiný vizuální styl. I tak ale klidně nekonečno pixel-artů než grafiku alá Tonguska, či ty další 3D německé adventury.
@Jumas (26.03.2025 12:13):  Teď nějak nechápu proč do toho pleteš enginy. Ne každá GameMaker hra musí být pixelartová a ne každá hra na jiném enginu musí být 3D. Jsou i pixelartové hry na Unrealu, užití enginu je úplně jedno.
@jones1240 (26.03.2025 11:56):, @Fritol (26.03.2025 11:56):, @Vivaldi (26.03.2025 11:56): Třeba to tak být nemusí, ale na první pohled si spousta hráčů řekne, že si to chtěli vývojáři ulehčit, a proto sáhli právě po pixelartu. Určitě bude jednodušší vytvořit hru v Game Makeru, než v nějakém komplexnějším enginu. Jak už jsem tu jednou psal, za mě je to zbytečná práce a radši bych, aby autoři vložili své úsilí jinam, ale svou cílovku si pixelart samozřejmě najde. Nechci tím však pixelart nebo vývojáře těchto her nějak znevažovat nebo urážet. Jen nejsem cílovka.

Já si každopádně na nedostatek nových adventur ani her v jakémkoli dalším žánru asi nikdy stěžovat nebudu. Možná bych si mohl postesknout po nových dílech některých sérií, ale některé ještě nemám dohrané, takže mě to tak netrápí a například na nedostatek taktických strategií si od Shadow Tactics: Blades of the Shogun nemohu stěžovat už vůbec.
@Jumas (26.03.2025 11:49): Ja by som povedal, že keď sa niekomu niečo nepáči, to je v poriadku. Pokiaľ to ale (ako tu bolo povedané) znevažuje a považuje za lajdácké... tak to je zase niečo iné.
@Jumas (26.03.2025 11:49): Přijde mi že se to tu děje často, vychází toho tolik ale postesky nad kvalitou vizuálem či početností přebývají, hlavně pak ve výsledku jen minimum lidí tu nové point and clicky hraje.
To je furt dokola. Co je na tom, že se někomu nelíbí pixeart nebo třeba japonský styl či PS1 grafika, ať už na tom vývojáři pracovali, jak dlouho chtěli? Nikdo tu nebrečí, jen se prostě vyjadřuje názor. Já mám třeba u point and click adventur nejradši 2,5D zpracování, ale nikomu nevnucuju, že se mu to musí líbit také, jinak je uplakánek.
@Fritol (26.03.2025 10:33): Kvalitný pixelart určite nie je niečo, čo by malo byť znevažované. Ako či už adventúry alebo aj hry ako Sea of Stars robia podľa skvelý pixelart. Niekedy to dokonca vie vyzerať krajšie ako 3D grafika.
@jones1240 (26.03.2025 10:26): Jo, často taky čtu, že pixelart je lajdácký a podobné kraviny. Přitom udělat kvalitní pixelart, jako třeba ten Beekeeper, je podstatně náročnější než grafika ve stylu Poldy třeba. A nesrovnatelně hezčí, že ano. :)
@Fritol (26.03.2025 10:21): Pravda, ale co tu zjišťuji tak spíš ti lidi zde brečí protože většina je pro ně často pixel art, a takové hry údajně patří jen do historie :) Ale když jsi hráč co hraje všechny vizuály, tak se opravdu jedná o zlatou éru adventur :)

Beekeeper vypadá skvěle, jsem nezaregistroval.
Jsem tak random na fb narazil na typka, co se snažil vyvracet, že klasické adventury uz nevznikají, tak hodil svou topku nejočekávanějších. Seznam vesměs těch známějších kousků, na Steamu by se dalo dohledat spoustu dalších. Nicméně jsem si vzpomněl na DH, kde tenhle narativ jede taky už pár let, přitom jestli někdy byly zlaté časy adventur, tak jsou právě teď. :)

Jinak dnes vychází The Beekeeper's Picnic, krásná věc.
Nevím, jestli se to tu už někde objevilo, ale v devadesátkách připravovali MediaX adventuru Big Brother, která nikdy nevyšla. A v minulých dnech se objevila hratelná demoverze z dané doby. Pokud to někoho zajímá, tady je článek.
Stellar Mess: The Princess Conundrum (Chapter 1) do odvolání zdarma na steamu. Nejspíše v rámci nalákání na chystanou druhou epizodu, která by měla brzy vyjít. Pro fanoušky starých adventur ideálka.
@Pluto (04.02.2025 02:11): jo, taky jsem si to vygooglil :-)

za mě se k tomu hodí citát Věry Chytilový: "No jó, mužský, ti nestárnou. Šediny je zdobí, brýle jim svědčí, vrásky jsou sexy. Žádné křečové žíly. Žádná celulitida. Žádné klimakterium. Ale pak najednou… zdechnou"
každopádně pořád se ještě vzpamatovávám z toho, že týpek, kterej vypadal takhle (mimochodem super rozhovor z roku 1995), když ty věci nahrával, tak už jako má bejt ve věku na umírání.

Ach jo

jako já jsem se už někdy před 25 lety bál, že umře Bobby Prince, protože už když dělal Dooma, tak byl docela starej, a dědek je, zdá se, furt čipernej.

A místo toho umírají mladíci.
@Tulareanus (04.02.2025 01:00): hele já asi znám jen tu předělávku a vlastně vždycky jsem mluvil právě o ní.

On je nějaký remaster z roku 2024, ale to je jen remaster, jinak to zní, jak jsem zvyklý.

Nikdy jsem neposlouchal tu PC verzi :-)
měl jsem vždycky za to, že to, co poslouchám, je verze pro Amigu, ale byla to ta předělávka. Edit: Teď poslouchám tu skutečnou Amiga verzi, muzika je stejná, ale ty zvuky jsou o něčem jiném (ale zas tak hrozné to není).


Ale bylo mi to teda divné, že to bylo až tak dobré a že to zní zvukově o chlup líp jak o tři roky novější Lost Eden (ale vždycky jsem si říkal, že je to tím, že jednak PC, a pak se taky v Duně vyhýbají smyčcům a jedou tu elektroniku a etno spíš, kdežto v Lost Eden smyčce jsou a možná trochu kazí dojem).
@Pluto (03.02.2025 22:10): ou shit :-(

Jsem teda v šoku, taky jsem si nemyslel, že by byl starý. Naopak, jak vždycky používal tu svojí hodně starou fotku, kde má půlku ksichtu, tak jsem měl zafixováno, že je furt takhle mladej.

Bylo mu 59 let.

S nelibostí zjišťuji, že mojí hrdinové začínají umírat. A nějak moc brzo. Asi už tam nebyla taková naděje, že ještě něco vytvoří skvělého, to mě strašně štve třeba u Saki Kaskase, ale stejně.

Nejprve jsem ho poznal skrz Atlantis, kde dělal hudbu půl na půl s Pierrem Estevem.
A neměl jsem ty jeho skladby ani z půlky tak rád, jako ty od Pierra. Za nejlepší skladbu z Atlantis čistě od Picqa považuji celkem jednoznačně song Rhea. Několik málo skladeb dělali vyloženě společně s Pierrem a ty jsou obvykle skvělé. Přišlo mi ale logické, že jen Pierre dělal druhý díl, který je dechberoucí.

Jenomže pak jsem poznal hudbu z Duny a Lost Edenu a byl jsem zmatený. V Atlantisu je ta Picqova půlka ta ambientní, s minimální výrazností, melodičností. Víceméně všechny ty hity v Atlantis přenechal Pierrovi. Stephane si svůj invenční výtrysk totiž už naplno užil v Lost Eden a Duně. To jsou geniální soundtracky, jak už jsem tu na DH několikrát psal. Staré, přesto moderní, novátorské, přesto povědomé, hravé, přesto hluboké.
Tam ani nemusím vybírat žádný track zvlášť. Skvělé jsou fakt úplně všechny do jednoho a v podstatě tak nějak všechny stejně. A to teda nemůžu říct skoro o žádném jiném soundtracku.

Ještě znám soundtrack z jakési hry River World. Několik solidních momentů, ale nikdy jsem k tomu tak nepřilnul.

Každopádně jsem si myslel, že budu dneska v noci myslet na něco jiného, než oplakávat jednoho ze svých idolů.
@Pluto (03.02.2025 22:10): Dokelu, však nebol ani tak starý. Škoda ho. Jeho hudba bola zaujímavá v tom, ako vlastne išla inou cestou než bežná melodickosť. Jeho Dune: A spice opera mám veľmi rád okrem iného.
@MickTheMage (29.01.2025 17:36): Že by snaha o napojení se na současnou (nejen adventurní) retro vlnu? Spíš mě překvapila Rohlíkova poznámka: "Dnes mám pro Vás opravdu vynikající novinu a totiž, rozhodli jsme se po letech vydat Brány Skeldalu 2 znovu na Steamu!" Věděl jsem, že hra vyšla v angličtině, ale netušil jsem, že byla i na Steamu.
@Pluto (21.01.2025 20:29): Bolo by fér, aby si, v prípade, že linkuješ na cudzie obsahy cez svoj vlastný web, uvádzal, že si vytvoril článok, ktorý sa týka témy xy a nie falošne linkoval na seba a pritom opisoval niečo cudzie, ako v minulosti napr. linky na steam, kde človek musel prejsť cez tri tvoje podstránky, aby sa dostal na steam stránku. V prípade, že to nebudeš tak uvádzať, tak to budeme mazať. Dúfam, že sa chápeme, nejedná sa o nijak nezvyčajnú požiadavku a na serióznych weboch to tak bežne funguje, že uvedieš, na čo reálne linkuješ.
Možná si vzpomínáte na zmínku o hře Pied Piper na motivy Krysaře. Tak její autor zveřejnil videoblog, ve kterém je možné vidět první hratelnou ukázku přímo v enginu hry.
@Pluto (20.01.2025 20:22): V pohodě, stane se :D Musím se přiznat že mě ze začátku nový dabing vadil, ale nedávno jsem GK Remake rozehrál a už jsem si na to zvykl na tolik že mi přišel ten dabing stejně či podobně kvalitní. Ale ten prvotní šok u Gabrielova hlasu tam byl. I tak preferuji radši nový dabing než nahrávky co by se mlátili s vyleštěným vizuálem.

Je to složitý no, ale je hlavně problém u těch fanoušků že nesnesou nic jinak, přitom originál jim nikdo nebere žeo...
@jones1240 (20.01.2025 20:08): Jo, to jsem napsal blbě. Já to měl rozepsané, ale pak jsem odběhl pryč a zamíchal do toho zase ten BS. Právě u Gabriela se rozhodli pro změnu, protože tam ta původní kvalita byla hodně bídná. A hráči jim to vyčítali, že tam měli nechat původní dabing, byť s horší kvalitou. Těžko se pak volí, která varianta je lepší...
@jones1240 (20.01.2025 16:54): Pamatuju si, když měli obdobné dilema u remasteru Gabriela Knighta. Rozhodovali se, jestli ponechat to kultovní s Timem Currym, Markem Hamillem, Michaelem Dornem či Leah Remini. A to ty původní originály byly v hodně horším stavu a nějaká AI na vylepšení ještě byla v plenkách. A i tak se rozhodli to radši ponechat.
@jones1240 (20.01.2025 16:22): Ad kvalita dabingu u BS Reforged - autoři to nechtěli předabovávat, ale chtěli použít původní hlasy. Ty byly originálně nahrány na 44 KHz, ale následně degradovány na 11 KHz kvůli tehdejším technologiím a velikosti. Nevím, jestli při úpravách pracovali s původním zdrojem nebo už tím degradovaným. V posledních týdnech až měsících se pokoušeli audio za pomoci dostupných moderních metod vylepšit, ale je otázkou, jak moc velké zázraky se s tím dají dělat.
@Pluto (20.01.2025 15:50): Já s tebou souhlasím, mě to přijde taky zvláštní, hlavně za plnou cenu, pokud jí v budoucnu tedy nezvednou. Mě se to taky nelíbí, už jen myšlenka že si koupím hru a dohraju jí s tím že se k ní za pár měsíců zase budu muset vracet protože "kompletní" zážitek. Proto ani tu hru nechci recenzovat a rovnou jsem jim řekl že udělám jen preview. Sám bych to nekoupil hned, když vím že dostanu časem celistvou verzi, ale asi fakt čekají na nasbírání peněz a uvidí. BTW: Teď tam ani není dabing, ale tvůrci ho chtějí.


Tak nejlepší důvod skočit do Broken Sword Remasteru, ještě že jsem ho nedohrál. Tak ty kritiky na kvalitu dabingu nepadli v niveč :)
@jones1240 (20.01.2025 15:35): Já si nedovedu představit, že bych začal hrát adventuru, která ještě není kompletní a hodně brzo k ní přibude (nebo ubude) nějaký obsah. Podle mě tímto způsobem suplujou betatest, ale podle mě to ve finále hře spíš uškodí. Já, pokud vím, že autoři plánují příběhovou hru ještě vyladit nebo přidat nějaký obsah, tak ji teď hrát nebudu a počkám si, až bude kompletní. Těch her, do kterých autoři po vydání celkem dost zasahují, je v poslední době velké množství. Pamatuju jak takto škrtal Jan Kavan v Someday You'll Return nebo teď naposledy 3 Minutes to Midnight. S novými úpravami je to mnohdy úplně lepší zážitek (uznávám, mnohdy lepší), ale čím dál víc mě to odrazuje od zahrání těchto her hned po vydání. Ono vlastně i Broken Sword Reforged, které tu nemá samostatný profil, tak dostává řadu updatů, spousta věcí tam byla upravena včetně audia, přidán byl i epilog a dotklo se to i českých titulků, kdy byl přepracován nepříliš pozitivně přijatý recepční v hotelu.
@Pluto (20.01.2025 15:28): Já vím že to není kompletní seznam, já jen reagoval na tituly které jsou v tom videu obsažené. Že jako vybrali dobré/zajímavé kousky. A to "Je toho více" bylo myšlené na hry z toho videa a že je nechci vypisovat :D :)

Hele já to taky nechápu, podle jejich vyjádření chtějí sbírat feedback od hráčů a podle něj do hry ještě něco přidat. Údajně by mělo jít o rozšíření puzzlů či jejich úprava, nové postavy atd. Já si upřímně myslím že několik věcí ze hry vystřihli kvůli budgetu a teď čekají jak se to bude prodávat a podle toho ty vystřižený věci do hry vrátí. Jako ještě prý tam má být nějaký lehčí větvení ale to teď nepotvrdím. Ta hra je jinak kompletně hratelná.

Tak uvidím, vrhnu se na to velmi brzy.
@jones1240 (19.01.2025 20:03): Tak on to samozřejmě není seznam všech připravovaných her, spíš jen souhrn těch tvůrců, co jim odpověděli a natočili nějaké video.

U toho Splittownu akorát nechápu způsob vydání. Early access se dá chápat u nějakých komplexnějších věcí, ale u příběhové adventury?
@Pluto (19.01.2025 19:00): As The Leaves Falls je jedna z nejočekávanějších klasických adventur pro mně. Co se týče dalšího dobrodružství Lazaruse Bundyho...noo, neříkám nic ta jedna epizoda kterou jsem hrál byla fajn, ale ta vizuální stránka připravované dílu je pěkný humáč.

A to Asylum snad vyjde no, vše co se přirovná k Hammer hororům si automaticky chci zahrát :D

Splittown vypadá jako aspirant na adventuru roku, dostal jsem early acces od vývojářů, tak jsem zvědavý zda se preview bude nést v pozitivním duchu či nikoliv. Jinak The Drifter a  Shadows of the Afterland  taky vypadají slibně. Je toho více, adventurám to poslední roky fakt přeje.
Tak vývoj kampaně ke hře „Posel smrti: Pouto krve” je opravdu mimořádně zábavné sledovat. Teď tam nějaká paní lupla bez koruny 75 tisíc (!!!), čímž se již vybralo přes 1,74 milionu Kč a prodloužená verze hry je doslova na spadnutí. ;c)
@jones1240 (15.01.2025 14:17): Ako áno, je pravda, že Lorelei si získalo dosť úspechov na indie scéne... a rozhodne zaslúžene. Ale asi to dáva zmysel, že toto reflektuje len point-n-click adventúry. Zase tie sú inde často prehliadané a bývajú tam kvalitné tituly.
@Vivaldi (15.01.2025 14:11): Jo to chápu no, proto to ještě píšu! Aby se tu nestrhla debata zase že si dovolili vynechat to a to :D

Buď klidnej, Laser Eyes se vyskytuje pomerne dost v osobnich topkach různých webů. Adventure Game Hot Spot treba vynechal Haunting a dal Laser Eyes :D Ale jo, me je taky trochu líto že ty kritéria trochu nepovolí.


Když se ale vezme opravdu hodnocení jen klasickych adventur tak Loco Motive vede, jelikož ty puzzly tam jsou chytře nadesignovaný a hlavně inteligentně, že nehrozí absurdni zaseky ale zaroven se musi trochu premyslet. Asi to brali z toho pohledu.
@jones1240 (15.01.2025 14:07): Je trošku škoda, že je to zamerané ale primárne na klasické point click adventúry... lebo ma napríklad celkom mrzelo, že za najlepší puzzle nemalo nomináciu Lorelei and the Laser Eyes. Ako nie sú to klasické point-click adventúry, ale stále to sú adventúry.
Tak se to povedlo, na hru „Posel smrti: Pouto krve” se za pouhé dva dny vybralo 1.241.197 Kč. Pecka! :c)
Povedené tituly z daného období jsou za mě, pokud je tedy primárně o atmosféru a jisté umělecké kvality,

Mundaun 
13 Sentinels: Aegis Rim 
Still Wakes the Deep 
World of Horror 
The Centennial Case: A Shijima Story 

Zvláště Mundaun (pokud nepočítám skvělé videorecenze Grim Bearda a Ragnara) a a Shijima Story nemají skoro žádnou expozici, a je to škoda. Nebo je také dobré, kolik (mini) adventur jako BABBDI nebo Neyasnoe vychází. Zvláště pokud mají PSX estetiku, tak můj zájem roste. Naopak AGS adventury, které opakují šablony a spíš než vlastní vklad jedou na nostalgické vlně, už mě oslovují méně a méně.

Ještě mě čeká STASIS: BONE TOTEM, Burnhouse Lane, AI: The Somnium Files - nirvanA Initiative a The Excavation of Hob’s Barrow (zde čekám vyjimku, a povedenou AGS advenuru :).
@Tulareanus (07.01.2025 22:18): Pro mě je to zbytečná práce a je mi jasné, že každý má jiný vkus. Já píšu za sebe, jak to vidím. Nikomu svůj názor nevnucuju a jestli ti to přijde povrchní je mi úplně jedno. Někdy je opravdu lepší nepsat vůbec nic.
@Red (07.01.2025 21:28): Ten zoznam je imho celkom pestrý, čo do typov zápletiek (a ich "žánrov").

Ale je pravda, že autor sa zameriava vyslovene na point and click a nejaké first person adventúry alebo tie, ovládajúce sa priamo klávesnicou/controllerom, mu tam chýbajú. V mojom top 50 z tohto obdobia, by určite nechýbalo Road 96 .

@Jumas (07.01.2025 21:29): Tak jasné, ale aj rock alebo klasická hudba má mnoho podôb a niekomu sadne Beatles, inému Radiohead a ďalšiemu The Mars Volta. Ale stále je to v podstate rock. No ja dúfam, že s tou zbytočnou kopou práce sú to len zle vybrané slová a tak to nemyslíš, lebo nikto z tých autorov asi nečaká na jumasa, či si to kúpi a ohodnotí. :) Inak aj na Jaya a Silent Boba by ti niekto mohol povedať, že takáto cartoon network kresba je príliš strohá a primitívna a chcel by niečo s väčším detailom. Je to ako ísť do galérie a hodnotiť obrazy podľa toho ako veľmi realisticky je niečo namaľované. Je to povrchné, no.
@Tulareanus (07.01.2025 21:07): Pořád je to ale pixelart, ať už má ty pixely detailnější nebo ne. Pokud za tím stojí kupa práce, tak za mě byla zbytečná. To už hra musí mít velkou přidanou hodnotu, aby mě zaujala, jako třeba Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans, ale stejně bych byl radši, aby to graficky bylo spíše ve stylu Jay and Silent Bob: Chronic Blunt Punch. To je fuk, u starých her, kde to nešlo jinak, mi pixely nevadí, u novějších jo. Tu módu prostě nechápu, a to se nejspíš nezmění. I tak toho mám na hraní dost.
Celkově moc nemusím adaptace detektivek a vtipné adventury a k pixelartu mám takový neutrální vztah. Ale některé ty adventury jsou mi stylově dost odporný na screenshotech. Úplně asi nechci hrát za různě pokřivený lidský zrůdy:)

The Excavation of Hob's Barrow, Return to Monkey Island a Burnhouse Lane mám nakoupeno a tento rok mi to snad vyjde. MI není uplně můj šálek čaje, i tak jsem to univerzum dost nasál; od autorů excavation jsem odehrál dvě freeware adventury když ještě nebyly "slavný" a od Harvesteru mám také nahráno, o Vánocích Lorelai.

Slay the Princess a STASIS: BONE TOTEM mě zaujaly v době vydání, zatím jsou na ocet, čekal jsem na Herní výzvu jestli mi tam nějak nesednou nebo nebude nějaká výraznější vánoční sleva.

Z žebříčku jsem hrál Beyond a Steel Sky , původní Kathy Rain a mimo žebříček zmíněný If On A Winter's Night, Four Travelers. Všechno to byly dobrý adventury, ale ke špičce typu Pentiment  nebo Someday You'll Return bych to neřadil.