Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@jones1240 (07.01.2025 18:10): Takéto rebríčky sú za mňa najdôležitejšie na inšpiráciu, hoci som veľa hier poznal, niektoré som si rovno popridával do steam wishlistu, takže za to dík.

Z toho zoznamu som ale (zatiaľ) prešiel len 8 hier. A to hrávam adventúry pomerne dosť. Spomenul som si na pár "nových" adventúr, ktoré tam neboli, kým som si neoveril roky vydania a damn, ten čas ide fakt rýchlo, lebo boli naozaj už staršie než 2020+.

@Jumas (07.01.2025 20:38):  To s tým Pixelartom mi príde fakt krátkozraké tvrdiť. Niektoré dnešné pixelartové vizuály ako napr. v Tails Noir alebo Blasphemous 2 sú naozaj veľmi detailné a je za tým naozaj dosť práce. Chápem, ak ti to vizuálne nesadne, ale nie každá adventúra má ten štyl len na jednoduché zapracovanie grafickej stránky. Navyše aj ten pixelart má rôzne štylizácie, niektoré minimalistické, niektoré až opulentne detailné, niektoré evokujúcu zas konkrétne známe značky atď.
@Pluto (07.01.2025 20:40): Záleží holt o vkusu. Ale proč by tam dával Chapter one, když dal ten Lovecraft remake. Ten mě upřímně taky bavil mnohem více.

Tak jasný nehrál vše. Jde o to že to je pořád normální hráč, co si sestavil svůj žebříček.Tohle vůbe nemá být jako řiďte se jen touto topkou vše ostatní je hovno :D Já to sem dal hlavně proto aby jste si mohli rozšířit rozhled a našli třeba nové tituly. Protože to co tam má nejsou sračky, ale fakt kvalitní kousky.
@Jumas (07.01.2025 20:38): To bylo obecně myšlené to řvaní :) Ne na tebe. Já tomu rozumím. Bohužel co jsem pochytil z rozhovorů, tak hodně těch tvůrců to dělá k práci a prostě je to lehčí, ale zase záleží jsou odbitý hnusný pixel arty a pak i takový kde jde fakt vidět kus práce.

No to bacha, PSX éra grafiky je teď na vzestupu, to bude novej pixel art co se četnosti týče :D
@jones1240 (07.01.2025 20:19): Já určitě něřvu, že vychází málo adventur, s tím mým tempem je to tak akorát. Pixelart se mi ale příčí, i když chápu důvody, proč je tak hojně používaný, když se vývojáři nemusí moc patlat s grafikou. Nechce se mi hrát hry, které vypadají jako třicet nebo i více let staré vykopávky, ale to je samozřejmě čistě můj problém. Starší kousky si také dám, ale u těch novějších jsem rád, když tvůrci využijí třeba kreslené grafiky. Každopádně je to samozřejmě i tak lepší, než počátky 3D her z PSX éry :)

@M.a.t.t. (07.01.2025 20:33): Tak jasně, že jí jinde nemůžou pochopit, když její hlavní plus je ve známém prostředí a turistickém značení. Proto jsem psal, že chápu, že v takovémto žebříčku Someday není.
@M.a.t.t. (07.01.2025 20:33): Máš tam minimálně polovinu méně známých her. V individuálním žebříčku samozřejmě být nemusí, ale jinak jde o to lepší, co na poli adventur vyšlo za poslední roky.
@Drolin (07.01.2025 20:24): Someday je úplne zabudnuteľná hra, ktorá vo svete úplne prešumela a v podobnom rebríčku nemá čo robiť. Alebo ju len vo svete na rozdiel od Čiech nepochopili, vyber si pokojne aj tento variant :)
@GodOfTheSick (07.01.2025 20:19): To si říkal, když vyšla The Walking Dead a Dear Esther, a to už bude nějaký pátek :)). Zatím se prognóza neplní.

@jones1240 (07.01.2025 20:19): Someday mělo své problémy, ale vlastně si na tu hru občas vzpomenu. Zanechala spíše pozitivní dojem. O to spíše bych ji do žebříčku zařadil, jelikož nejde o 150. adventuru v AGS makeru.
@GodOfTheSick (07.01.2025 20:19): Trochu takový reality check... au. Ale zase ti nový tvůrci jsou pořád, ty nové adventury nedělají staří pardi ale často mladý týmy a myslím si zrovna že ten žánr pořád hráče má. No otázka je zda já nejsem vě veku 27let ten poslední hráč adventur a skupiny pode mnou už jsou navždy ve Fortnite éře :D Třeba opravdu to mnou skončí!
@jones1240 (07.01.2025 18:10):  Her vychází sice hodně, dost jich má možná i kvalitu, ale hrají je jenom pamětníci. Mladá generace mezi 10/20 let nejeví prakticky žádný zájem, což nevěstí nic dobrého. Starci vymřou a žánr s ním. Ostatně, dřív jsi tu býval nejmladší a teď už pomalu klepeš třetí hřeb :-)
@Jumas (07.01.2025 20:12): Vtipné že si všeobecně lidi stěžují na pixel art když řvou aby vycházeli furt adventury. On ten pixel art je tam často jak jsem psal hlavně proto, že těch her je více. Pro jednočlenné týmy je to prostě mnohem jednoduší vytvořit hru v něm. Navíc ten výběr co má, mám z nějaké části nahraný a rozhodně se jedná o velice kvalitní tituly jak narativně tak i adventurní hratelností. Stačí zkusit.

To že tam nedal Someday mě nepřekvapuje, když je to průměrná hra.
@Pluto (07.01.2025 20:02): To nebude zálibou, jako spíš tím že většina nových kvalitních point and click adventur právě ten pixel art využívá. Každopádně ono poskládat padesát her , tam si myslím že jde číselně tak o tu top 10. English Haunting ale zasloužený a Locomotive bych se nedal bát do top pět. Lepší LucasArtovka snad desítky let nevyšla a to bohužel ani Return. Ty animace a detaily neskutečná práce. Solidně překvapilo Dreams in the Witch House, dokonce natolik že to asi nakonec i prubnu.

A třeba Beyond the Edge of Owlsgard byla zajímavá jednohubka s docela drsným twistem.
@jones1240 (07.01.2025 18:10): Tak to já bych to pořadí určil asi trochu jinak. Jde vidět, že autor má zálibu v pixel-artu. A bohužel musím přiznat, že většinu her z tohoto seznamu jsem nehrál (myšleno celou hru až do konce, některé jsem si vyzkoušel v demoverzi nebo na Gamescomu)...
Zajímavá topka nejlepších padesáti adventur za posledních pět let. Ty z prvních míst jsem hrál a jako souhlas. Web jde přepnout i do angličtiny btw. Teď už fakt nikdo nemůže říct že tento žánr vymírá, to tam navíc ještě neobsáhl vše.

Post Modern Adventures mají v seznamu tři hry :) Já vám říkám že by jste si měli jejich hry už konečně zahrát...
@Richmond (25.12.2024 09:23): Jj, bavilo. Ale teda mě hlavně baví to šťourání v historii a objevování různých souvislostí a pozadí. A nejde jen o souhrnný článek o studiu, ale podobné věci jde udělat o konkrétních hrách, konkrétních autorech či dalších souvislostech s daným tématem spojených. Důležité je téma, aby mě zaujalo a bavilo mě se v tom šťourat. Pamatuju, jak jsem se ponořil do informací ohledně pozadí příběhu GK2 a GK3 (tehdy ne s úmyslem napsat článek, ale spíš ze zajímavosti) nebo když jsem dával dohromady podklady pro tu naši nakonec nikdy nerealizovanou adventuru. Podobné články jsou hodně zajímavé na tvorbu i čtení, ale stojí hodně času a úsilí. Proto se do nich pouštím jen vyjímečně, když se objeví dostatek volného času a dostaví se ta správná nálada do něčeho takového se pustit.
@Pluto (24.12.2024 05:20): Přečteno, výborně sepsané. Palec nahoru. A bavilo Tě psaní? Já jsem se před x měsíci rozhodl sepsat historii společnosti Avalon Hill, zatím jsem hodil na blog 3 díly a jsem sotva v polovině :) Momentálně dopisuju 4. díl a je to megalomanský projekt, snad to vůbec někdy dokončím :) Ale píšu to z toho důvodu, že mě tohle psaní (a objevování zajímavostí z pozadí) děsně baví.
Sepsal jsem článek o historii studia Pterodon Software.

Dal jsem to sice k profilu studia, ale přidám to i sem, aby si toho všimli i ostatní. A trochu přiblížím i vznik článku, který má už skoro roční historii. Všechno začalo na přelomu loňského ledna a února, kdy se vyskytlo neočekávaně mnoho času a tak jsem si řekl, že si zkusím znovu zahrát prvotiny české adventurní scény. No a při hraní Tajemství Oslího ostrova i 7 dní a 7 nocí jsem si k těm hrám i něco zjišťoval. Samozřejmě tu památnou story se vznikem první hry i její zahájení prodeje jsem si pamatoval velice dobře. Ale překvapilo mě, jak moc je o obou hrách informací a naopak skoro nic o dalších připravovaných a nikdy nevydaných hrách. A když už byla spousta času, tak jsem se do toho nořil víc a víc, objevil amigáckou verzi 7 dní a 7 nocí, vyštrachal v německých magazínech něco ohledně Einmal Hölle und zurück a začal ten článek dávat dohromady. Sepsal jsem ho s tím, že ho pošlu Jarkovi ke kontrole, jestli tam je všechno skutečně tak, jak to tedy bylo. Jenže už začala sezóna a nějak jsem se k tomu poslání nedostal. Následně přišla nabídka spolupodílet se na české verzi knihy Umění klasických adventur – Historie point-and-click her, takže jsem jen oprášil v zimě získané poznatky. Celé to pak vyvrcholilo červencovou schůzkou přímo s Jarkem v rámci rozhovoru pro zmíněnou knihu. Tam jsem mu poprvé řekl i o existenci sepsaného článku ohledně jejich začátků. Následně jsem mu jej poslal, on zkorigoval. Následovaly jiné akce, finalizování knihy apod, takže zmíněný rozhovor včetně získaných materiálů zůstal ladem. Ale teď už jsem se konečně dokopal k tomu jej zveřejnit. Tak snad se bude líbit.
Můj osobní rant: Tak jsem jako recesi dostal tu knihu adventur k vánocům. Jelikož jsem jí pořád hejtoval, že mi nic nedá atd. Tak kámoše nenapadlo nic lepšího než mi jí nadělit.

I tak musím konstatovat, že vizuálně je to opravdu hezky zpracovaný a ty rozhovory jsou skvělý bonus, i když bych ocenil prostě větší ponoření do hloubky. To že mi to nic nedá, je krom rozhovorů pravda. I tak je to, ale čtení příjemné a projíždět si ty hry a zavzpomínat, hned máte chuť si většinu zahrát znovu. Takže mi to ve výsledku fakt přijde jako příjemná kniha jakou mít ve sbírce.

Výtku kterou ale mám, je obsažení nových adventur, kdy mi přijde že ta kniha je naprosto mimo a je to odfláklé. Dát The Walking Dead od Telltale do point and click adventur? Chápu, byl to nějaký milník co se týče přerodu adventur do trochu jiného směru, ale i proto zamrzí vynechání kvalitních her. The Lost Crown jenž je jednou z nejlepších nových adventur úplně chybí. A to není jediný. Hlavně že je tam Darkside Detective, jenž inovací či zajímavých prvků přivádí naprosté minimum. Tady bych klidně ocenil o pár stránek více a jít trochu více do hloubky.

K české sekci se vyjadřovat asi moc nebudu. Nezajímá mě. Je hezky zpracovaná a do koncepce celé knihy zapadá tak jako kdyby tam byla od začátku. Rozhovory také potěší. Ale nějak mi to žádné chvění nezpůsobuje.

Takže jo, pokud máte v okolí kámoše adventuristu, který frflá nad touto knihou, tak mu jí i tak kupte. Fakt to udělá radost. Jen teda kamarád co to kupoval a nesnáší adventury tak trpěl při nákupu, když ho prodavač osočil že je asi fanouškem adventur a kamarád jen odvětil: "Já adventury nesnáším, jen můj kámoš je idiot".
@Fritol (30.11.2024 16:46): Já to mám jako přílohu k nějakému časopisu (PPK tuším). Za Euro si to možná pořídím, za 15 fakt ne :) Škoda, že byli líní a nevytvořili ani achievementy.
@Pluto (20.11.2024 22:03): Shlédnuto, milé to bylo! Mimochodem jsem zjistil, že BigPeter prodával v roce 2007 originálně zabalené Sierrovky za docela fajn ceny :)
Prodej - RARITA - hry Sierra NOVÉ stále ve fólii [ 03.08.2007 ]
Prodávám část své sbírky legendárních adventur Sierry a Lucasarts z 90.let - POZOR, ve všech případech jde o NOVÉ originální kousky ještě v ochranné fólii, jedná se tedy o skutečné rarity. Na požádání zašlu fotografie a popis.

1992 Laura Bow 2: The Dagger of Amon Ra - 699,- Kč,
1990 Quest for Glory II - 699,- Kč,
1992 Quest for Glory III - 999,- Kč,
1990 Rise of the Dragon - 999,- Kč,
1991 Conquests of the Longbow: The Legend of Robin Hood - 999,- Kč