Union City blues.
Sympaťák Robert Foster ani po čtyřicítce neztrácí elán páchat dobro, kamkoliv přijde. Jeho revírem je celá Austrálie, nejvíce pak vyprahlé pustiny označované jako Gap. Před apokalypsou se jim říkalo prostě Outback a právě odtud tento přívětivý nomád budoucnosti pochází. Ve městě pobýval jednou jedinkrát, nedobrovolně, a když tam napravil, co šlo, odešel, doufaje, že už dává přelidněné polis definitivní vale. Rozpínavé Union City však neustále shání nové duše, a tak androidi dorazili i k zapadlé osadě, kde je Foster hostem. Rybářský výlet se rychle zvrhl, neboť byl kamarádův syn promptně odvlečen pryč a zkušenému harcovníkovi nezbývá než vyrazit po stopách mechanizovaných únosců dřív, než je úplně zavane písek.
Návrat do Union City lze chápat coby aktualizaci vcelku rodinně uhlazené alegorie na vyvstávající neduhy digitálního věku a život v „globální vesnici“, kde je vaší jedinou jistotou nejistota. Zotročení technologiemi? Korporátní zvůle? Mezilidské odcizení? Téměř každý si zde najde něco svého. Za Beyond stojí stejně jako za Beneath a Steel Sky (1994) Charles Cecil, otec adventurní série Broken Sword, zatímco komiksový ilustrátor Dave Gibbons se vrátil, aby opět dodal nezaměnitelný štych již plně 3D cyberpunkovému světu, který je nyní vyveden v cel-shadovaném stylu. Příběhový narativ posouváte vpřed promluvami s mnoha barvitými osobnostmi představujícími zároveň řešení komplikovanějších překážek v pátrání.
Na GOG za 4.5 eur. To už stojí za vyzkoušení.
Pro: Starý známý pointclick svět parádně citlivě převedený do 3D a na gamepad