Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

Enderal: Forgotten Stories

Scénárista hry vydal i knihu s názvem Dreams of the Dying (2020), která je zasazena do stejného světa. Do budoucna je v plánu celá trilogie.

Ghost of Tsushima

Nate Fox a Jason Connell, kteří měli na starost herní režii Ghost of Tsushima, byli jmenováni oficiálními ambasadory ostrova Tsushima poté, co hra vzbudila zájem o ostrov a jeho historii.

Nissan Presents: Over Drivin' GT-R

The Chronicles of Myrtana: Archolos

Na rozcestí nedaleko od vesnice Silbach, kousek od domu mága Bodowina, lze narazit na barda Terryho, který hráči zahraje tesknou baladu. Znalcům módů bude text této balady jistě povědomý, původně totiž pochází z polské modifikace Mroczne Tajemnice (Temná tajemství) pro první Gothic.

Text balady:

Głos harfy nadaje jej czcigodny ton donośny jak kościelny dzwon.
Do serca modlitwy śle kapłanki głos gdy rosa opada na wrzos.
Każdego poranka gdy słońce znów lśni, to magia uderza do drzwi.
Jej moc wszechobecna wciąż otacza nas gdy słońce przyświeca nam blask.
Po zmroku do duchów zwracamy się, co mogą powiedzieć któż wie.
Czy prawdę poznamy przyszłości swej ślad czy tylko odpowie nam wiatr.
Przez mgły widzę wyspę jak z dziecinnych snów jakże chciałbym zobaczyć ją znów.
Te wieże strzeliste wśród chmur nikną gdzieś skąd boska dochodzi mnie pieśń.

The Chronicles of Myrtana: Archolos

Na Archolosu jsou rozeseta různá NPC hrající na flétnu. Kromě klasické main theme lze celkem narazit na dalších 21 známých písniček a populárních tracků. Po nalezení vlastní flétny si je Marvin může i sám zahrát.

Kompletní seznam:

Gothic - Main Theme
Gothic 3 - Vista Point
Gothic 3 - Ishtar Theme
Gothic 3 - Braga
The Witcher 3 - Priscilla's Song
The Witcher 3 - Gaunter o' Dimm Theme
The Witcher (Netflix) - Toss a Coin to Your Witcher
Star Wars - The Force Theme
Lord of the Rings - Concerning Hobbits
Harry Potter - Main Theme
Morrowind - The Road Most Travelled
TES Skyrim - The Dragonborn Comes
Titanic - My Heart Will Go On
Mr. President - Coco Jamboo
Christopher Tin - Baba Yetu
Europe - Final Countdown
Elton John - Can You Feel the Love Tonight
Epic Sax Guy
Tony Igy - Astronomia (Coffin Dance)
Cypis - Gdzie jest biały węgorz
Fable - Oakvale
Pokemon GO theme 

Vampyr

V případě, že chcete urychlit chování občanů a získat rychleji jednotlivé stopy, stačí si s nimi promluvit. Poté co konverzaci ukončíte, postava okamžitě přejde k další části svého naskriptovaného chování.
Cathan, 15.01.2022, zdroj: Vlastní
+5

Call of Duty: Modern Warfare

Minimální požadavky:
OS: Windows 7 64-bit (SP1) nebo Windows 10 64-bit
Procesor: Intel Core i3-4340 nebo AMD FX-6300
Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 670 / NVIDIA GeForce GTX 1650 nebo AMD Radeon HD 7950
Paměť: 8GB RAM
Požadované místo na disku: 175 GB

Doporučené požadavky
OS: Windows 10 64-bit
Procesor: Intel Core i5-2500K nebo AMD Ryzen R5 1600X
Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 970 / NVIDIA GeForce GTX 1660 nebo AMD Radeon R9 390 / AMD Radeon RX 580
Paměť: 12 GB RAM
Požadované místo na disku: 175 GB

Prince of Persia: The Forgotten Sands

Prince of Persia: The Forgotten Sands pro Nintendo Wii je jediným dílem odehrávajícím se v rámci příběhu původní trilogie od Ubisoftu, kde nemá hlavní postava možnost ovládat čas.

Runaway Express Mystery

Při první zastávce vlaku v Paříži se v hotelovém pokoji číslo 1007 nachází obraz, na němž je vyobrazen mamut a pramice s posádkou kluků z Cesty do pravěku režiséra Karla Zemana.

Need for Speed: Road Challenge

Hra vyšla ve světě pod několik různými názvy, v Americe se původně jmenovala Need for Speed: High Stakes. V Brazílii a většině Evropy Need for Speed: Road Challenge, v Německu Need for Speed: Brennender Asphalt, ve Francii Need for Speed: Conduite en état de liberté a v Japonsku, podobně jako starší tituly, Over Drivin' IV.

Edna & Harvey: The Breakout

Hra vznikla jako univerzitní projekt v Německu. Ačkoli tato verze získala vynikající přijetí, anglická verze obdržela smíšené přijetí s průměrným i nízkým hodnocením, většinou kvůli nedbalému překladu.

God of War

SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY
MINIMÁLNÍ:
Vyžaduje 64bitový procesor a operační systém
OS: Windows 10 64-bit
Procesor: Intel i5-2500k (4 core 3.3 GHz), AMD Ryzen 3 1200 (4 core 3.1 GHz)
Paměť: 8 GB RAM
Grafická karta: NVIDIA GTX 960 (4 GB), AMD R9 290X (4 GB)
DirectX: Verze 11
Pevný disk: 70 GB volného místa

DOPORUČENÉ:
Vyžaduje 64bitový procesor a operační systém
OS: Windows 10 64-bit
Procesor: Intel i5-6600k (4 core 3.5 GHz), AMD Ryzen 5 2400 G (4 core 3.6 GHz)
Paměť: 8 GB RAM
Grafická karta: NVIDIA GTX 1060 (6 GB), AMD RX 570 (4 GB)
DirectX: Verze 11
Pevný disk: 70 GB volného místa

Dyson Sphere Program

Víte co je Dysonova sféra? Že ne, to nevadí. Většina z nás to před hraním této hry nevěděla.

Dysonova sféra je hypotetická superkonstrukce, která by umožnila využití
absolutně veškeré energie, kterou uvolňuje hvězda. Navrhl ji Američan Freeman Dyson, podle kterého také získala svůj název a je to také věc okolo které se bude točit většina této hry.

Sherlock Holmes Chapter One

Hra se odehrává na fiktivním středomořském ostrově Cordona, který by měl ležet někde v oblasti Jónského moře. Díky své strategické pozici byl během své historie okupován různými národy od Benátčanů přes Turky až po současné Brity.

Je rozdělen na pět samostatných čtvrtí - Scaladio, Grand Saray, Old City, Miner's End a Silverton, přičemž každá má svou vlastní architekturu i specifickou skladbu obyvatelstva. Řada názvů ulic či objektů pak odkazuje na jiná díla ze světa Sherlocka Holmese.

Speed Kills

Jeden z achievementů nese název Massa Effect a k jeho získání je třeba dokončit 50 závodů na druhém místě. Jde o odkaz na brazilského jezdce formule 1 Felipeho Massu, který často končil na stříbrné pozici, včetně sezony 2008, kdy v šampionátu jezdců zaostal za Lewisem Hamiltonem pouze o jeden bod, který Hamilton získal na konci posledního závodu sezony.

Shining Resonance

Verze hry pro PlayStation 3 byla pátou nejprodávanější hrou ve svém týdnu vydání v Japonsku, prodalo se téměř 67 000 kopií.

Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville

Darwinia

Základem některých herních zvuků bylo mňoukání kočky Maddie. Je dokonce uvedena v seznamu autorů na IMDB :)

Darwinia

Hra obsahuje různé úvodní sekvence, které se náhodně přehrávají při každém spuštění. K dispozici je raytracingová ukázka, variace na "Game of life", či informace o tom, kdo na hře rozhodně nepracoval. Nejzajímavější je ovšem oficiální "crackovací demo" (poletující text s hudbou), které způsobilo odložení vydání hry na Steamu - při schvalování se zodpovědná osoba domnívala, že jde skutečně o cracknutou verzi hry.

Gomo

Nu, pogodi! Vypusk 3: Pesnja dlja zajca

Hra vyšla s českým i slovenským dabingem v režii Ladislava Hrádka. Postav vlka a zajíce se v českém znění ujali David Suchařípa a Michaela Doležalová, v tom slovenském pak Peter Varga a Magdaléna Zimová.
Brasikona, 08.01.2022, zdroj: výpis obsazení
+3

Broken Sword: The Shadow of the Templars

Během hry se George dostane do Sýrie, kde na radu od Neja řekne prodavači kebabu větu v arabštině: "'il 'a'kl kalb". Později se dozvídáme, že tato věta znamená: "Tvůj kebab je z psího masa".
adam.kulhanek, 07.01.2022, zdroj: Vlastní
+7

The Last of Us

Neil Druckmann prozradil, že Elliino příjmení (Williams) je poctou legendárním vývojářům Kenovi a Robertě Williamsovým.

Inquisitor

The Keep

Journey to the Savage Planet

Journey to the Savage Planet byla inspirována hrami Metroid Prime, sérii Far Cry a Subnautica. Také obsahuje prvky z Pioneer, zrušené hry, na které Hutchinson pracoval v Ubisoftu.

Dying Light 2: Stay Human

Minimální požadavky (low - 30FPS): 
OS: Windows 7 (64 bit)
Procesor: Intel Core i3-9100 / AMD Ryzen 3 2300X
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti / AMD Radeon RX 560 
RAM: 8 GB
HDD: 60 GB

Doporučené požadavky (high - 60FPS): 
OS: Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 5 3600X
Grafika: NVIDIA GeForce RTX 2060 / AMD RX Vega 56           
RAM: 16 GB
HDD: 60 GB Doporučuje se SSD

Požadavky (ray-tracing - 30FPS): 
OS: Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 5 3600X                   
Grafika: NVIDIA GeForce RTX 2070
RAM: 16 GB
HDD: 60 GB Doporučuje se SSD

Požadavky (ray-tracing - 60FPS): 
OS: Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 7 3700X                   
Grafika: NVIDIA GeForce RTX 3080 
RAM: 16 GB
HDD: 60 GB Doporučuje se SSD

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

Jedna ze zde uvedených příběhových zajímavostí zmiňuje možnost zakoupit Hrothgarovu sekeru ze hry Icewind Dale. Ve skutečnosti se dá v Baldur's Gate II zakoupit mnohem více předmětů inspirovaných nejen Icewind Dale, ale také Planescape: Torment, a to u dvou bonusových obchodníků, kteří však nebyli v původním vydání a byli do hry dodáni později.
Peach, 05.01.2022, zdroj: Vlastní
+11

Two Worlds

Hra sa dá dohrať veľmi rýchlo - hlavného zloducha stretnete hneď na začiatku hry, kedy ešte neviete kým je. Ak naňho zaútočíte a dovolíte, aby jeho útok zasiahol obyvateľov neďalekej dediny, stráže sa naňho vrhnú a zabijú ho - spustí sa outro a koniec.

9: The Last Resort

Návod:

Po intru, kde je jen hudba s prázdnou obrazovkou, se ocitnete před turistickým letoviskem vašeho strýce Thurstona 
Lasta (Last Resort) na ostrově Era. Jděte ke vchodovým dveřím, zabouchejte klepadlem na dveře a na druhé straně 
dveří se objeví služebný Salty, který požaduje kód dveří. K tomu potřebujete dopis se závětí, která byla dodána 
se hrou. V závěti je vám toto letovisko odkázáno. Žije zde také devět bytostí, věštkyně Isadora, služebný Salty 
a sedm múz: Drum God, Aura, Mr. Bones, Charlie, Lucille, Voodoo Man a T. Bear. Vyskytují se zde také dva nevítaní 
hosté, démoni známí jako toxická dvojčata. Za úkol tedy máte postarat se o letovisko a zbavit se dvojčat, pro 
dohrání hry je také nutné zprovoznit tajemný stroj pro inspirativní zážitky.

Na klávesnici vedle dveří zadejte kód ze závěti: 0821-1996-A92C. Nezapomeňte uvést pomlčky. Poté stiskněte 
tlačítko enter. Vejděte a otevřete bránu. Šáhněte po Monocle a spadnete ze schodů, dvojčata ho sice vezmou, ale 
dostanete ho později zpět. Salty, který létá okolo, vám dává nápovědy. Prozkoumejte vstupní halu.

Prvním úkolem je zprovoznit kotel. Napravo od kotle je žebřík, jděte nahoru a seberte CD. Vložte CD do prázdného 
držáku nalevo od žebříku a otočením zapněte palivo. Postavte se čelem ke kotli a otočte červeným kolem doprava, 
stiskněte červené tlačítko a když měřidlo ukazuje 7, stáhněte červený knoflík dolů. Na opačné straně místnosti 
jděte dole nalevo od schodů. Zatáhněte za páku a podržte ji dvě sekundy. Otočte se dvakrát doprava a uvidíte, 
jak se vodní kolo otáčí a rozsvítí se neonové světlo „Muse“ pod vámi. Tím se zapne most k varhanám. Otočte se 
doprava a seberte minci z podlahy (jedna z pěti). Vložte minci do Isadoryna automatu na druhé straně místnosti, 
ta mluví záhadně, ale v podstatě neříká nic důležitého.

Vyjděte po žebříku nalevo od Isadory na balkón. Klikněte na střed dveří a vyřešte pexeso se zvuky. Musíte spojit 
vždy dva stejné zvuky. Vejděte do dveří, jděte přímo ke stroji Muse Machine a prohlédněte si ho. Moc s ním ještě 
nejde dělat, jelikož není kompletní. V brožuře hry se píše, že stroj je postavený nad „studnou inspirace“ 
objevenou Lastem, pomáhá naladit se na tvůrčí energie starých věků a poskytne zážitkovou exkurzi s projížďkou na 
gondole. Jděte zpět a na zadní straně dveří je první velká nápověda. Na zprovoznění stroje musíte najít pět 
chybějících součástek (Maraca, Spark Plug, Tuning Fork, Vacuum Tube a Monocle). 

Jděte před varhany s opicí. Zatáhněte za páku a objeví se most. Uložte si hru (CTRL+M). Jděte k varhanám 
a podívejte se na nahoru na opici. Přečtěte si dole noty na varhanách. Hrajte noty zleva doprava. Nedotýkejte 
se páček nad klávesami, nechte je zamáčklé, jelikož je všech pět teček na notách bílé. Možná vám dojde pára na 
varhany pokud budete hrát dlouho. Pokud ano, kotel se bude muset znovu zapnout. Pokud je melodie zahraná správně, 
měl by být slyšet potvrzovací zvuk. 

Jděte k bohům Tiki, kteří hlídají dveře vedle schodů. Měli by zamávat a pustit vás do místnosti s bubny. 
Prozkoumejte pokoj s první múzou, bohem Drum God. Napravo uvidíte velký buben, klikněte na něj (ukazuje jen již 
známé symboly první melodie). Hned po levici je bicí automat. Zatáhněte za páku vlevo. Každý ze šesti pedálů 
vydává jiný rytmus. Je to jednoduché, tlačítkem napravo získáte nápovědu co se má na pedály zahrát. Po zahrání 
všech rytmů získáte od boha bubnů součástku Maraca (rumba kouli).

Vraťte se ke stroji Muse Machine a vložte do něj Maraca. Se strojem si znovu můžete pohrát. Vraťte se do pokoje 
s bubny. Klikněte na masky pro další hádanku. Obličeje musí být v pořadí správně zleva doprava. Každá maska ​​musí 
mít vedle sebe napravo stejnou charakteristiku. Zkuste kulatý obličej s velkýma bílíma očima vlevo, další má 
podobné oči, další má společné ostré zuby, pak rohy, dlouhý vlas, vyplazený jazyk, červené oči, pět vlasů, znak na 
čele a velké tmavé oči. Pořadí však může být u každé hry jiné. Pokud to uděláte dobře tak zakývá, jinak kroutí 
hlavou. Když to uděláte správně, uvidíte čtyři obličeje na barevném pozadí. Zapamatujte si barvy pozadí a v jakém 
jsou pořadí. Projděte dveřmi a podívejte se na jukebox. Barvy na tlačítkách nastavte ve stejném pořadí obličejů a 
barev jako ukázaly masky a zahrajte hudbu. Podívejte se dolů, dovnitř roštu by mělo propadnout ozubené kolo, které 
seberte. Jděte cestou vlevo. Po levé straně blikají tři barvy, zapište si počet bliknutí pro každou barvu, v mojí 
hře to bylo 1 pro žlutou, 2 pro modrou a 4 pro červenou (řešení pro poslední hádanky).

Můžete se podívat na obrázek naproti a na kapající vak, ale ten k ničemu není. Mnoho animací ve hře je jen pro 
zábavu. Nyní jděte na druhý konec chodby, otočte se doprava a dotkněte se obrázku kočky. Zapamatujte si část 
kytary, kterou tam vidíte (první ze tří částí kytary). Nebo oskenujte obrazovku tak, že zmáčkněte na klávesnici 
tlačítko „Print screen“ a vložte obrázek do programu malování, kde si nápovědu můžete uložit. Zkuste vstoupit do 
dveří vedle, ale zatím to nepůjde, salty prohraje s druhým letcem. Budete ho muset něčím podpořit. Odejděte odtud 
a jděte na hlavní červené schodiště. 

Vyjděte schody. Dále to nejde, protože se podlaha zatím pohybuje špatným směrem. Podívejte se doleva a uvidíte
obrázek Lasta, povytáhnutím obrázku získáte nápovědu (druhou ke kytaře). Zapamatujte si ji, nebo uložte. Nyní se 
podívejte na pravou stranu schodiště. Je tam žebřík po kterém můžete slézt dolů. Dole se podívejte doleva a 
sundejte kryt. Zatáhněte spodní ozubené kolo dvakrát úplně dolů. Dvakrát stáhněte dolů také levý převod a vložte 
ozubené kolo z jukeboxu. Kola by měla být ve tvaru S. Tím obrátíte směr chodníku nahoře. Nahoru ještě nechoďte,
vraťte se zpět k Isadoře a podívejte se napravo na CD, otočte jej a zapamatujte si číslo označené skladby pro 
Saltyho. V mé hře to bylo číslo 17.

Nyní můžete jít nahoru do druhého patra. Otočte se doleva a podívejte se na obrázek Lasta, který mluví o inspiraci. 
Jděte k věci, která vypadá jako mikrovlnná trouba, otevřete ji a zapamatujte si nápovědu (třetí ke kytaře). 
Přejděte k přehrávači a nastavte páčku na číslo skladby z CD vedle Isadory. Tlačítkem ho spusťte a měl by přiletět 
Salty a poděkovat za hudbu. Jděte na konec chodby, podívejte se do dalekohledu do prázdnoty, jsou tam dvojčata. 
Nyní se otočte doleva a podívejte se na tabuli s pohyblivými tečkami, tu otočte. Nakreslete si (nebo uložte 
printscreen) noty s hudbou, kterou budete hrát na varhany. Potřebujete všechny ty podivné symboly. Jděte k výtahu 
a stiskněte tlačítko. Jděte dovnitř, otočte se doleva a zmáčkuntím tlačítka rozsvítíte mechanismus. Otočte se ještě 
doleva a posuňte páku na patro 1. Vyjděte z výtahu a sejděte po schodech dolů, k žebříku a nahoru.

Nyní už můžete jít do pokoje s tapisériemi napravo od jukeboxu. Napravo je chobotnice Aura, která vám radí. 
Klikněte na první pravou tapisérii. Vstupte do místnosti a otáčením kolem nastavte všechny tři kamery na trůn. 
Oka budou pulzovat. Nyní si sedněte na trůn, stiskněte červené tlačítko a objeví se nápověda ke kolu štěstí. 
Zapište si pod sebe číslo a symbol. Jděte ke vstupním dveřím a vstupte za tapisérii po vaší pravici, první vedle 
dveří. V pokoji je kolo štěstí (Wheel of fortune). Slaďte kolo štěstí s nápovědou z trůnu, musíte spojit dané 
číslo a symbol. Nyní si musíte uložit všechna písmena s odpovídajícími symboly. Kolo se mění u každé hry jinak, 
takže vám nemůžu napsat přesný postup. Později je využijete na hudební klávesnici. Teď se podívejte dolů. Pod 
kolem vezměte myš. Jděte k tapisérii s kočkou a dejte jí myš do misky. Ještě dále nevstupujte. Otočte se doleva a 
vstupte za prostřední tapisérii. Přečtěte si kytarovou knihu a zapamatujte si písmena pro naladění kytary. Podívejte 
se do tří šuplíků pod knihou. Nakreslete si nebo vytiskněte nápovědu k notovému zápisu ze střední zásuvky. Struny 
z levého šuplíku neberte, doopravdy je nebudete potřebovat. Nyní jděte na tapisérii s obrázky kytary naproti kočce. 
Pomocí tří nápověd složte kytaru. Vstupte dále a páčkou si pusťte film. Po filmu se podívejte napravo, otevřete 
malá dvířka, za nimi je Vacuum Tube. Dvojčata ti ho však ukradnou. Uložte si hru. Za tapisérií kočky vstupte 
do prázdnoty.

Za dveřmi odbočte doprava a jděte vpřed, odbočte doleva, jděte dvakrát vpřed, odbočte doleva a jednou dopředu. 
Budete čelem k lebce. Zahněte doleva a jděte jednou vpřed, otočte se doleva, jděte jednou vpřed k baru. Otevřete 
pravé dvířka a seberte láhev. Zahněte dvakrát doleva, jednou vpřed, odbočte vpravo, jděte vpřed zpět k lebce. 
S lebkou vlevo od vás, zahněte doprava, jednou vpřed, zahněte doprava, jděte dvakrát dopředu, zahněte doprava, 
jednou dopředu, zahněte doleva ke dveřím. Otočte se zády ke dveřím, jděte napřed, otočte se doprava, jděte vpřed, 
otočte se doleva, jděte dopředu ke kostlivci Mr. Bones. Dejte láhev kostře a získáte kost. Odbočte doprava, jednou 
vpřed, odbočte doprava, jděte třikrát vpřed, odbočte vpravo, jednou dopředu a otočte se doleva ke dveřím. Vstupte 
zpět do tapisériového pokoje.

Jděte zpět do vstupní haly a schody nahoru. Po levé straně jsou vrata do garáže, které hlídá pes. Vytáhněte 
vrata nahoru a dejte psovi kost. V autě je nápověda k dalším notám na na varhany. Uložte nebo zakreslete si ji. 
Jděte k robotovi Charlie a klikněte na něj. Vyberte si to nejpomalejší auto vpravo, zmáčkněte semafor a až padne 
zelená, jen celý závod držte tlačítko myši. Až vyhrajete, otočte se a otevřete kulatou kůlnu na nářadí vlevo od 
dveří. Podívejte se na důležitou nápovědu s grafy a nakreslete si ji, nebo ji uložte (printscreen). 

Vezměte svíčku Spark Plug, vraťte se ke stroji Muse Machine a zapojte ji do něj. Můžete si pohrát se strojem. 
Vraťte se do garáže a zvedněte ozubené kolo z kůlny na nářadí. Zde si hru uložte. Podívejte se v kůlně dolů a 
vstupte do díry. Vede do prázdnoty ke kostře. Otočte se zády ke kostře, jděte jednou vpřed, otočte se doleva, 
jděte vpřed jednou, zahněte doleva, pokračujte rovně, otočte doleva, rovně a budete čelem k lebce. Podívejte se 
dolů a odstraňte víko. Uložte si zde hru pod jiným názvem. Je to jediný způsob jak hádanku resetovat od začátku. 

Vložte ozubené kolo na prázdné místo. Zde, protože každá hra je jiná, budete muset experimentovat. Cílem je, 
poskládat kola doprostřed na sebe tak, aby všechny jamky nahoře byly růžové. Jamek může být 12, ale i 10. U mně 
bylo uspořádání kol 1, pak 3, pak 4 a pak 2. Když správně natočíte kola, uslyšíte, jak se otevřou ústa lebky. 
Podívejte se nahoru a lebkou vstupte do kytarové místnosti.

Jděte po schodech dolu a vlevo klikněte na pouzdro na kytary v křesle. Řekne vám, že potřebuje struny. Uložte si 
hru. Jděte po schodech nahoru a vstupte zpět do lebky. Zahněte doprava, jděte jednou vpřed, pak zahněte doleva, 
jděte vpřed k baru. Otevřete středolevý panel a získáte struny. Zahněte dvakrát doleva, jednou dopředu, zahněte 
doprava, přejděte k lebce a vstupte do ní. Dejte strunu kytaře. Nyní přijde ladící puzzle. Nalaďte kytarovou můzu 
Lucille pomocí nápovědy ke kytaře (z tapisériového salónku) a ladicího boxu vlevo. Strun je pět, když je struna 
správně naladěná tak se rozsvítí červená kontrolka nahoře. Všimněte si, že hlava kytary je ohnutá dolů, takže 
laďte zdola nahoru s průvodcem kytarové knihy. Strunu můžete táhnout zleva doprava, ale udělejte to jemně. Lucille 
vám dá vědět, jestli to děláte špatně. Pokud říká, že je příliš vysoká, přetáhněte ji doleva. Pokud je příliš 
nízká, přetáhněte ji doprava. Když to uděláte správně, získáte ladičku (Tuning Fork). Bílými dveřmi projděte zpět 
do vstupní haly. Vložte ladičku do stroje Muse Machine.

Nyní se vraťte okolo jukeboxu do kytarové místnosti a jděte k automatu. Voodoo Man vás zve ke hře s míčkem. Zde 
musíte otáčením držáků dostat míč na spodní prostřední část desky. Takto získáte poslední hudební nápovědu k notám. 
Zapište si ji. Uložte si hru. Jděte po schodech nahoru a vstupte do lebky. Zahněte doprava, jednou jděte dopředu, 
zahněte doleva, jednou dopředu k baru, jednou dopředu přes bar. Otočte se, zde dvojčata zkonstruovali časovanou 
bombu, seberte z ní Vacuum Tube, ustupte, jděte dvakrát vpřed, odbočte vpravo, jděte jednou vpřed, otočte se vlevo 
k lebce a vstupte do ní. Nyní se vraťte k Muse Machine a dejte do něj Vacuum Tube. Znovu si s ním pohrajte.

Nyní je čas vrátit se k varhanům a zahrát na klávesy noty. Uložte si hru. Za každou melodii se objeví nahoře na 
ruce opice mince, opice má čtyři ruce, potřebujete tedy čtyři mince. Měly by jste již mít čtyři melodie po čtyřech 
notách. Nevíte však kterou klávesu znázorňuje jaký symbol nebo písmeno, některé také nejsou úplné. Toto je asi 
nejtěžší úkol, symboly jsou jiné v každé hře a údajně existuje šest variací. Musíte si tedy nakreslit klávesnici 
a ke každé bílé i černé klávese přiřadit jeden symbol a písmeno. Nejprve se podívejte na první noty nad klávesnicí, 
zde zjistíte prvních osm znaků. Nyní musíte zjistit ostatní. Pomocí nápovědy kola štěstí (z pokoje s tapisériemi) 
si označte ostatní klávesy. Klávesy jdou zleva doprava po sobě podle abecedy, několik písmen však chybí. Zde 
pozor, klávesnice nemusí začínat písmenem „A“, musíte tedy začít některou již známou klávesou. 

Pokud máte tedy zakreslené všechny znaky a písmena u kláves, můžeme zahrát první melodii. Čtyři tečky označují
páčky nad klávesami, černá tečka znamená povytažená páčka nahoru. Jelikož máme zapsané i písmena, tak můžeme zahrát 
i druhou melodii (znovu pozor na páčky). U třetí melodie známe jen některé písmena, musíme tedy zjistit ostatní.
Každý totem má dvě části, horní obsahuje první písmeno a dolní znak pro celou melodii. Podívejte se na nápovědu s 
grafy (z kůlny v garáži). Malé černé šipky značí o kolik míst se nachází následující písmeno, například tři šipky 
doprava značí o tři písmena dále v abecedě, tři šipky doleva naopak mínus tři písmena v abecedě. 
Nakreslete si grafy na papír a vyplňte je podle znaků pro melodie (spodní část u totemu). U třetího řádku grafu je 
plus, obsahuje tedy sečtený první a druhý řádek. Nyní by jste již měli být schopni vyplnit a zahrát třetí melodii.
Pro čtvrtou melodii musíte zahrát dva totemy, pro první totem symbol známe (spodní část), melodii pro druhý totem
zjistíme vyplněním grafu, nebo podle malých šipek. Podle blikající nápovědy u jukeboxu víme, kolikrát se má co 
zahrát, například u mně žlutá jednou, modrá dvakrát a červená čtyřikrát.

Když se vám to povede, opice vydává zvuky. Pokračujte, dokud nebudete mít všechny čtyři mince v opičích rukách. 
Postupně mince vložte do automatu Isadory. Dostanete klíč od půdy. Vyjděte po schodišti nahoru. Zahněte doprava 
a jděte ke dveřím na půdu. Použijte klíč na dveře a vejděte dovnitř. Uložte si hru. Nalevo je obraz s chemikem s 
barvami, napovídá to k pozdější hádance počty zahrání melodie podle barev. Nyní pokračujte k šachovnici, 
kterou musíte rychle přeběhnout. Až dojdete k medvědovi T. Bear, otočte se doleva a z jeho bedny vezměte kartu 
do výtahu. Otočte se doprava a přivolejte výtah. Otočte se doleva a vložte kartu do panelu. Zde uložte hru. 
Otočte se doleva a zatáhněte kliku do suterénu (B). 

Jděte vpřed a dostanete zbraň. Nyní střílejte na krysy, za každou mrtvou se rozsvítí se žárovky. Cílem je rozsvítit 
všechny žárovky v místnosti. Nabíjí se kliknutím na zásobník vlevo dole. Ze dveří občas vylezou velké krysy, tu 
musíte hned zabít jinak budete vyhozeni zpět do výtahu. Když se všechna světla rozsvítí, jděte dopředu a otočte se 
doprava. Ve skříňce je náčrt, který rozbalte. Seberte Monocle. Skrz zabedněné dveře je vidět místo, kde budete 
dělat poslední hádanku. Na zdi nalevo je easter egg, je zde vidět část posledního puzzle hry Myst, podobné logické 
hry. Nyní se vraťte k výtahu a celou cestou zpět k Muse Machine. Vložte poslední součástku do stroje. Stroj se 
sice spustí, ale vybuchne. Otočte se a následujte dvojčata dolů do džungle. Dole zahněte doleva a vstupte na loď.

Loď vás zaveze k příbytku s totemy, kde se odehraje poslední úkol. Podívejte se na malířskou paletu, zelená je 
chybějící barva v nápovědě, zelená je v mé hře tři doby, protože žlutá a modrá se slila v zelenou, tedy 1 + 2 doby.
Uložte si hru. Jděte k varhanám s totemy. Zde budete znovu potřebovat nákres hudební klávesnice a vaše grafy. 
Tato hádanka je na čas, takže dlouho neváhejte. Pokud nejste dostatečně rychlí, celá hra se ukončí. Zahrajte podle 
vašeho nákresu klávesnice všechny znaky na všech třech totemech, od shora dolů a zleva doprava. Někdy je místo 
písmena celkový znak melodie, ten vyčtete z grafu který jste si vyplnili. Pokud máte na totemu písmeno a níže znak 
melodie, přehrajte písmeno a poté celou melodii. Znak nebo melodii hrajte podle barev jednou až čtyřikrát.
U posledních totemů se také může stát, že vám padne písmeno, které na klávesách chybí. Pokud vám tedy padne 
například písmeno „R“, najeďte myší na místo mezi klávesy kde by písmeno mělo být, tedy mezi Q a S a zmáčkněte 
oboje klávesy najednou. To je vše, poté následuje závěrečná animace.

Hcs.
Astalavista, 03.01.2022, zdroj: vlastní
+1

The Outer Worlds

Do února 2020 se hry prodalo více než 2,5 milionu kopií, což překonalo očekávání vydavatele. V březnu 2021 bylo prodano více než 3 miliony kopií.

Medal of Honor: European Assault

Pôvodne sa mala hra volať Medal of Honor: Dogs of War, ale kvôli francúzskemu prekladu podtitulu, čo by sa prekladalo ako Mercenaries, tak to radšej zmenily,

Medal of Honor: European Assault

Na obalu hry a v promo materiáloch má americký vojak v rukách zbraň M1 Carbine, avšak v hre sa vôbec nevyskytuje.

The Last Oricru

Vývoj hry byl podpořen na Startovači, kde bylo vyžadováno 100 000 Kč a tvůrcům se podařilo vybrat 121 690 Kč. Před přejmenování hry na The Last Oricru byla přímo na stránkách vývojářů dostupná Early Access verze, avšak po uzavření smlouvy s vydavatelstvím Prime Matter byla možnost hrát hru v předběžném přístupu ukončena. Podporovatelé hry však po vydání dostanou plnou verzi The Last Oricru.

Dreamfall: The Longest Journey

Při problémech s padáním hry (typicky hned po jakékoliv interakci s čímkoli) např. na Windows 10 v Boot Camp (řešení Apple pro dual-boot mac OS a Windows), se mi osobně osvědčilo následující:
Vytvořit zástupce pro dreamfall.exe a nastavit Spustit jako správce a Režim kompatibility Windows 98/Me.

Serious Sam 4

Pokud budete mít problémy s výkonem, konkrétně častými záseky a rozkolísanými frametimes, vyzkoušejte:
1) Nastavit renderer Vulkan (pomůže pravděpodobně jen u karet AMD).
2) Hru minimalizovat a ve správci úloh nastavit procesu hry prioritu "Vysoká". Tento krok bude mít u slabších CPU patrně největší vliv.
3) Zakažte streamování textur, viz: odkaz. Prodlouží se nahrávací časy, ale stabilitě hry to pomůže.
Sasakr, 29.12.2021, zdroj: Vlastní bádání
+2

The Moment of Silence

Hra obsahuje i alternativní konec, kdy nejsou rakety odvráceny a zničí tak celý New York, ale hráčova pozice je poté vrácena do okamžiku před závěrečnou událost.
rikuhahl, 28.12.2021, zdroj: vlastní hraní
+12

Marvel's Guardians of the Galaxy

Hra je poháněna Dawn Engine, který byl dříve implementován v Deus Ex: Mankind Divided.

Satisfactory

Pokud vyhodíte předmět z inventáře, zatímco letíte v hypertrubce, zmizí (platné k 26.12.2021). Tímto způsobem se můžete zbavovat plutoniového jaderného odpadu, který nelze jakkoliv zpracovat nebo zničit. Naopak opravdu není dobrý nápad tento odpad naložit do vozidla a shodit jej do voidu. Bude v něm totiž padat navěky, což může hru výrazně zpomalit, pokud to uděláte vícekrát. Nicméně se můžete velkou rychlostí pomocí rychlotrubkového kanónu vystřelit přes okraj mapy, po vaší smrti se všechny předměty za okrajem mapy despawnují.

What Remains of Edith Finch

Následující text obsahuje zcela explicitní spoilery, které mají pomocí v orientací ve hře po jejím dohrání. Pokuste se prosím nezničit herní zážitek předčasnou četbou.

Věk a důvod smrti všech postav z rodu Finchů. Omezeno na pokrevní příbuzné.

Odin Finch – Zemřel ve věku 56/57 při ztroskotání lodi. Byl rozhodnutý utéct od rodinné kletby odstěhováním celého domu. Jeho náhrobek je monument, tvořící jeho socha stojící na potápějícím se domě, jako pocta jeho vizionářskému odhodlání.

Molly Finch – Zemřela ve věku 10 let, pravděpodobně po otravě zubní pastou a bobulemi cesmíny. Před smrtí měla halucinace spojené s dravostí a problémy s matkou. Také byla přesvědčena, že jí sní příšera z pod postele. Její náhrobek je ozdobenou kočkou s křídly, což je pocta její lásce ke zvířatům a především kočkám.

Barbara Finch – Zemřela ve věku 16 let. Důvod její smrti je nejasný. Mohla být zabita svým přítelem Rickem nebo sériovým vrahem. Populárně se rozšířila historka, že byla sežrána zaživa hororovými fanoušky. Minimálně část její smrt byla viděna jejím bratrem Walter, který byl poté doživotně traumatizován. Její náhrobek je ozdoben filmovou hvězdou, což je pocta její filmové kariéře.

Calvin Finch – Zemřel ve věku 11 let poté, co spadl z houpačky na kraji útesu. Důvod pro to je nejasný, mohlo se jednat o nehodu, sebevraždou či psychickou poruchu. Jeho náhrobek je ozdoben měsícem a raketou, což je pocta jeho lásce ke kosmonautice.

Sam Finch – Zemřel ve věku 33 let poté, co ho z útesu strčil zdánlivě mrtví jelen. Na jeho náhrobku je položena americká vlajka, což je pocta jeho vlastenectví.  

Walter Finch – Zemřel ve věku 52 let poté, co ho srazil vlak. Walter trpěl chorobným strachem z rodinné kletby a žil většinu svého života v bunkru pod domem. Zemřel v ten samý den, co se rozhodl bunkr opustit a užívat si života.

Gregory Finch – Zemřel v prvním roce života. Utopil se nešťastnou náhodou ve vaně poté, co pustil sám kohoutek. Jeho nemá žádnou proprietu ani ozdobu, zřejmě z důvodu jeho brzké smrti.

Gus Finch – Zemřel ve věku 13 let v silné bouřce poté, co se odmítl zúčastnit otcovi druhé svatby a raději pouštěl draka. Na jeho hrobě je položen větrník, zřejmě jako pocta jeho lásce k větru a pouštění draků.

Dawn Finch – Zemřela ve věku 47/48 let na neznámou chorobu. Dawn nemá na rodinném hřbitově žádný náhrobek.

Milton Finch – Zmizel ve věku 11 let. Zřejmě odešel do jiného světa po použití kouzelného štětce. Tento děj je rozvinutých v další hře autorů. Na hřbitově má pomník, který zdobí štětec, jako pocta k jeho lásce k umění. Je jediný z posledních dvou generací, kdo má na hřbitově jako ozdobu kamennou sochu, a ne pouze proprietu.

Lewis Finch – Zemřel ve věku 21 let. Postupem času se víc a víc ztratil ve svém vysněném světě, až začal zcela pohrdat svým skutečným životem. Nakonec to zašlo tak daleko, že si usekl hlavu, aby mohl být součástí svého dokonalého světa ve kterém je vládcem. Na jeho náhrobku je položena indická lampa, což je pocta jeho spojení s indickou kulturou.

Edie Finch – Zemřela ve věku 93 let. Není jasné jak a kdy přesně. Také není jasné, kdo jí nechal postavit náhrobek, protože v době jejího zmizení a smrti nebyl v domě žádný další dědic. Její náhrobek je zdoben knihou, z které se vznášejí písmena.

Edith Finch – Zemřela ve věku 17 let, pravděpodobně při porodu. Svému synovi nechala jako dědictví svůj deník, který vysvětloval rodinné dědictví. Ani v jejím případě není jasné, kdo jí nechal pohřbít na rodinném pozemku, ačkoliv v jejím případě nemá její náhrobek žádnou osobní proprietu nebo symbol
Cathan, 26.12.2021, zdroj: Vlastní
+9

Dark Seed

V roce 1993 hra získala cenu CODiE od Asociace vydavatelů softwaru za nejlepší fantasy hru

Chuck Norris Superkicks

Poté, co vypršela licence na užití jména Chuck Norris, začali tvůrci hru vydávat pod názvem Kung Fu Superkicks.
Zoltan, 24.12.2021, zdroj: wiki
+6

Wabbit

Wabbit byl debutem Američanky vietnamského původu Ban Tran, která hru sama navrhla i naprogramovala, přestože neměla podle pamětníků do té doby žádné zkušenosti s programováním.

Wabbit

Podle mnoha indícií se jedná o první videohru s pojmenovanou ženskou postavu v hlavní roli.

Finding Paradise

Hra byla nominována na Off Broadway Award za nejlepší nezávislou hru na New York Game Awards 2019.

Halo Infinite

Minimální požadavky:
OS: Windows 10 RS3 x64
Procesor: AMD FX-8370 nebo Intel i5-4440
Paměť: 8 GB RAM
Grafická karta: AMD RX 570 nebo Nvidia GTX 1050 Ti
DirectX: Verze 12
Pevný disk: 50 GB

Doporučené požadavky:
OS: Windows 10 19H2 x64
Procesor: AMD Ryzen 7 3700X nebo Intel i7-9700k
Paměť: 16 GB RAM
Grafická karta: Radeon RX 5700 XT nebo Nvidia RTX 2070
DirectX: Verze 12
Pevný disk: 50 GB

Metroid Fusion

Některé části příběhu se ztratily v překladu z Japonštiny. ADAM například v některých částech mluví o reformě, která proběhla ve federálních ozbrojených složkách, čímž hra navazuje na Metroid: Other M (kde se právě toto spiknutí řeší). Krom toho je z příběhu ještě zřejmé, že chov Metroidů na stanici B.S.L i snaha využít parazity X není oficiální politikou Galaktické federace, jak by se mohlo zdát z anglické verze.

Elite: Dangerous

Na kickstarteru se na hru vybralo 1,7 milionu liber. Přestože původní celkový rozpočet na vývoj hry byl 8 milionů liber.
veka, 11.12.2021, zdroj: en.wikipedia.org/wiki/Elite_Dangerous
+3