Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gomo

Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
06.12.2013
Vývojáři:
Fishcow Studio
Oficiální stránky:
http://www.playgomo.com/
Na začátku hry se ujmete titulní postavy jménem Gomo, což je hadrový panák. Během chvilky, kdy si Gomo zdřímnul, unášejí jeho věrného psa Dinga mimozemšťané. Jako výkupné za vrácení psíka požadují vzácný krystal, který je schován kdesi v hlubinách blízkého dolu. Gomo se vydává na nebezpečnou cestu za záchranou svého čtyřnohého přítele.

Gomo je ručně kreslená adventura připomínající svým stylem tituly od Amanita Design a jedná se o první titul slovenského Fishcow Studio. V cestě vám přitom bude stát množství překážek, kterých se zbavíte s použitím různých bizarních aparátů nebo předmětů samotných. Hratelnost je obdobná jako u ostatních her daného žánru s nutností klikat na interaktivní místa, aby postava vykonala akci, jež ji posune dál. Hratelnost obohacují i různé minihry.

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Dlouho jsem se nerozmýšlela, když jsem měla jmenovat hru do 4. kategorie herní výzvy. Gomo pro mě byla téměř jasná volba, i když jsem se málem nechala strhnout davem pro hru Hero of the Kingdom. Hra Gomo u mě zvítězila převážně kvůli pěkné grafice, která mi zdánlivě připomněla oblíbené Machinarium.

Prvotní nadšení ze hry však velmi rychle opadlo. Hra ve mně nevzbudila absolutně žádné emoce. Možná to bylo tím, že i sám hrdina byl téměř bez emocí. Ač mu unesli psa, za celou dobu hraní jsem nechápala, proč ho vlastně zachraňuje. To, že ho měl rád, projevil až na samotném konci hry.

Zábavnost hry bohužel však nezachránily ani občasné puzzle, jejichž nízká obtížnost nudila.

Tak jsem tedy lhostejně klikala a procházela hrou a nebýt krátké hrací doby, snad bych ji ani nedohrála, což by byla škoda. Na konci hry mě čekalo zábavné seznámení s jejími tvůrci, které paradoxně považuji za nejzábavnější část celé hry.
+23+23 / 0

Gomo je povedená oddechová adventura ze Slovenska. Hra připomíná tituly od českého Amanita Design a autoři se svou inspirací nijak netají. To sebou nese výhody i nevýhody. Hra má, na jednu stranu, velice hezkou grafiku a povedený soundtrack a díky tomu pěknou atmosféru. Na druhou stranu, to může vést i k porovnávání této pěkné hry s tituly jež má na svědomí právě zmíněná Amanita. Těm se bohužel nedokázala vyrovnat, ale stejně jde o pěkný počin, který si pozornost určitě zaslouží.

Hratelnost je doplněna řadou logických miniher, které hru zpestřují. Akorát je škoda, že je Gomo krátké. Na dohrání vám stačí něco přes 2 hodiny. Jedná se však o dobře strávený čas a když nic jiného, tak vám hra alespoň zkrátí čekání na nového Samorosta. Co bych ještě chtěl zmínit, jsou docela originální a pěkné závěrečné titulky.

Pro: Grafika, soundtrack, minihry

Proti: Délka, může působit jako slabší kopie her od Amanity

+15+15 / 0

Slováci sa inšpirovali tvorbou šikovného českého štúdia Amanita Design. Prepracovanosť a obrovskú úroveň detailov tvorby českých bratov však nedosahujú ani zďaleka.

Gomo je malý projekt, no aj napriek tomu ho určite ako prvotinu štúdia nebolo ľahké vytvoriť. To beriem, každopádne má hra málo obrazoviek a aj z nich sú niektoré nepekne prázdne. Keď k tomu ešte pridám pomalé animácie, tak ma to aj na tak krátkej hernej dobe dosť nudilo. Hra je milá, niektoré situácie dokážu navodiť úsmev, ale ako celok ma to teda veľmi nebavilo.

Aj napriek mojej nespokojnosti však držím slovenskému štúdiu do budúcej tvorby palce.

Pro: Občas úsmevné

Proti: Krátke, niektoré obrazovky prázdne, pomalé, málo detailov

+14+14 / 0

Herni vyzva 2017: Nad Tatru sa blyska, hromy divo biju.

Inspirace predevsim Samorostem 2 je jasna na prvni pohled, co se herniho stylu a dokonce i pribehu tyce. Graficky mi vic sedi hry od Amanity, Gomo mi svou vseobecnou tmavosti v tomhle ohledu moc nesedlo. Snad jedinym aspektem, ve kterem slovensky bratricek vede nad tim ceskym je delka, ale prestoze vam Gomo zabere minimalne dvakrat tak dlouho, pusobi presto prazdnejsim dojmem.

Opravdu povedena je snad jeste hudba, kde mi nejvic v pameti utkvela obrazovka s ovcemi (prisahal bych, ze uz jsem to nekde slysel - neni to nejaka slovenska lidovka?).
+9+10 / -1

Tvrdit, že se Gomo silně inspirovalo hrami od Amanita Design je možná pravdivé, ale trochu nefér, jelikož podobné 2D logické adventurky (hlavně flashovky zdarma) tady byly dávno před prvním Samorostem. Amanita na tenhle typ her nemá patent. Přesto však budu Gomo srovnávat právě s nimi, abych vám ukázal, proč to Amanita hrám tak vychází a Gomo/u/ě ne.

Stylizace:
- Amanita na ní stojí a tvoří velkou část zážitku. Každou hru považuji za malé umělecké dílo plnou originality. Dobře se na to kouká.
- Gomo je hnědý a nějaký.

Level design:
- Skoro každá obrazovka v Amanita hrách má své místo korespondující s dějem.
- V Gomo mi přišla většina obrazovek navíc, sloužící snad jen k natahování.

Hádanky:
- Amanita je má skvěle vybalancované. Nejsou těžké, ale zadarmo se nedají.
- Gomo je sice párkrát nelogický, ale naprosté minimum předmětů a aktivních míst nedá prostor pro delší přemýšlení. Většinou je máte do 20 sekund vyřešené. A to i ty nelogické.

Humor:
- Amanita hry jsou milé, nevtíravě vtipné a neprvoplánové.
- Gomo je infantilní, někdy až trapný a prvoplánový.

Příběh:
- Amanita hry nejsou žádné opusy, ale mají děj, který přirozeně plyne.
- V Gomo máte na začátku problém > jdete přes cca 20-30 obrazovek > závěr.

Shrnutí:
Gomo je srovnatelná s flashovými hrami zdarma, které nabízejí stejný a někdy dokonce i zajímavější zážitek. Z fleku mě napadá třeba Gretel and Hansel. Vím, je to prvotina studia, to ale nemění nic na faktu, že nepřináší nic nového ani zajímavého a hra vás začne nudit téměř hned po zapnutí.

4. bod herní výzvy 2017
+4+4 / 0