Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gomo

56
36 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
06.12.2013 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.playgomo.com/
Na začátku hry se ujmete titulní postavy jménem Gomo, což je hadrový panák. Během chvilky, kdy si Gomo zdřímnul, unášejí jeho věrného psa Dinga mimozemšťané. Jako výkupné za vrácení psíka požadují vzácný krystal, který je schován kdesi v hlubinách blízkého dolu. Gomo se vydává na nebezpečnou cestu za záchranou svého čtyřnohého přítele.

Gomo je ručně kreslená adventura připomínající svým stylem tituly od Amanita Design a jedná se o první titul slovenského Fishcow Studio. V cestě vám přitom bude stát množství překážek, kterých se zbavíte s použitím různých bizarních aparátů nebo předmětů samotných. Hratelnost je obdobná jako u ostatních her daného žánru s nutností klikat na interaktivní místa, aby postava vykonala akci, jež ji posune dál. Hratelnost obohacují i různé minihry.


Poslední diskuzní příspěvek

Aktuálně na Gamersgate ve slevě za 11 Kč :) To je fakt nekupto.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Dlouho jsem se nerozmýšlela, když jsem měla jmenovat hru do 4. kategorie herní výzvy. Gomo pro mě byla téměř jasná volba, i když jsem se málem nechala strhnout davem pro hru Hero of the Kingdom. Hra Gomo u mě zvítězila převážně kvůli pěkné grafice, která mi zdánlivě připomněla oblíbené Machinarium.

Prvotní nadšení ze hry však velmi rychle opadlo. Hra ve mně nevzbudila absolutně žádné emoce. Možná to bylo tím, že i sám hrdina byl téměř bez emocí. Ač mu unesli psa, za celou dobu hraní jsem nechápala, proč ho vlastně zachraňuje. To, že ho měl rád, projevil až na samotném konci hry.

Zábavnost hry bohužel však nezachránily ani občasné puzzle, jejichž nízká obtížnost nudila.

Tak jsem tedy lhostejně klikala a procházela hrou a nebýt krátké hrací doby, snad bych ji ani nedohrála, což by byla škoda. Na konci hry mě čekalo zábavné seznámení s jejími tvůrci, které paradoxně považuji za nejzábavnější část celé hry.
+31+31 / 0
  • PC 75
Gomo je povedená oddechová adventura ze Slovenska. Hra připomíná tituly od českého Amanita Design a autoři se svou inspirací nijak netají. To sebou nese výhody i nevýhody. Hra má, na jednu stranu, velice hezkou grafiku a povedený soundtrack a díky tomu pěknou atmosféru. Na druhou stranu, to může vést i k porovnávání této pěkné hry s tituly jež má na svědomí právě zmíněná Amanita. Těm se bohužel nedokázala vyrovnat, ale stejně jde o pěkný počin, který si pozornost určitě zaslouží.

Hratelnost je doplněna řadou logických miniher, které hru zpestřují. Akorát je škoda, že je Gomo krátké. Na dohrání vám stačí něco přes 2 hodiny. Jedná se však o dobře strávený čas a když nic jiného, tak vám hra alespoň zkrátí čekání na nového Samorosta. Co bych ještě chtěl zmínit, jsou docela originální a pěkné závěrečné titulky.

Pro: Grafika, soundtrack, minihry

Proti: Délka, může působit jako slabší kopie her od Amanity

+17+17 / 0
  • PC 50
Slováci sa inšpirovali tvorbou šikovného českého štúdia Amanita Design. Prepracovanosť a obrovskú úroveň detailov tvorby českých bratov však nedosahujú.

Gomo je malý projekt, no aj napriek tomu ho určite ako prvotinu štúdia nebolo ľahké vytvoriť. To beriem, každopádne má hra málo obrazoviek a aj z nich sú niektoré nepekne prázdne. Keď k tomu ešte pridám pomalé animácie, tak ma to aj na tak krátkej hernej dobe nudilo. Hra je milá, niektoré situácie dokážu navodiť úsmev, ale ako celok ma to skôr nebavilo.

Aj napriek mojej nespokojnosti však držím slovenskému štúdiu do budúcej tvorby palce.

Pro: Občas úsmevné, milé

Proti: Krátke, niektoré obrazovky prázdne, pomalé, málo detailov

+16+16 / 0
  • PC 40
Gomo mi přijde jako účelovka. Snaha prosadit se tam kde uspěli jiný a lepší, jako zde hodněkrát zmiňovaná Amanita. Jenže, té se Gomo leda tak otře o jméno. Příběh o záchraně psa, je jen vlastně smysl proč donutit hráče projít zdlouhavě všechny ty obrazovky a řešit rádoby puzzle.

Humor se mi netrefil do vkusu a jejich narážky mě moc nebavili. Hudbu jsem musel po chvíli úplně vypnout, protože mi taky lezla na nervy. Grafické zpracovaní jak na styl nějaké flashovky, ale to už byl jen poslední hřebíček do rakve.

Zakončení výzvy bylo opravdu výzvou pro nervy a po dohrání je mi líto těch 50 centů co to stálo a času.
+13+13 / 0
  • PC 60
Herni vyzva 2017: Nad Tatru sa blyska, hromy divo biju.

Inspirace predevsim Samorostem 2 je jasna na prvni pohled, co se herniho stylu a dokonce i pribehu tyce. Graficky mi vic sedi hry od Amanity, Gomo mi svou vseobecnou tmavosti v tomhle ohledu moc nesedlo. Snad jedinym aspektem, ve kterem slovensky bratricek vede nad tim ceskym je delka, ale prestoze vam Gomo zabere minimalne dvakrat tak dlouho, pusobi presto prazdnejsim dojmem.

Opravdu povedena je snad jeste hudba, kde mi nejvic v pameti utkvela obrazovka s ovcemi (prisahal bych, ze uz jsem to nekde slysel - neni to nejaka slovenska lidovka?).
+12+13 / -1