Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Dlouho jsem se nerozmýšlela, když jsem měla jmenovat hru do 4. kategorie herní výzvy. Gomo pro mě byla téměř jasná volba, i když jsem se málem nechala strhnout davem pro hru Hero of the Kingdom. Hra Gomo u mě zvítězila převážně kvůli pěkné grafice, která mi zdánlivě připomněla oblíbené Machinarium.

Prvotní nadšení ze hry však velmi rychle opadlo. Hra ve mně nevzbudila absolutně žádné emoce. Možná to bylo tím, že i sám hrdina byl téměř bez emocí. Ač mu unesli psa, za celou dobu hraní jsem nechápala, proč ho vlastně zachraňuje. To, že ho měl rád, projevil až na samotném konci hry.

Zábavnost hry bohužel však nezachránily ani občasné puzzle, jejichž nízká obtížnost nudila.

Tak jsem tedy lhostejně klikala a procházela hrou a nebýt krátké hrací doby, snad bych ji ani nedohrála, což by byla škoda. Na konci hry mě čekalo zábavné seznámení s jejími tvůrci, které paradoxně považuji za nejzábavnější část celé hry.
+35
  • PC 75
Gomo je povedená oddechová adventura ze Slovenska. Hra připomíná tituly od českého Amanita Design a autoři se svou inspirací nijak netají. To sebou nese výhody i nevýhody. Hra má, na jednu stranu, velice hezkou grafiku a povedený soundtrack a díky tomu pěknou atmosféru. Na druhou stranu, to může vést i k porovnávání této pěkné hry s tituly jež má na svědomí právě zmíněná Amanita. Těm se bohužel nedokázala vyrovnat, ale stejně jde o pěkný počin, který si pozornost určitě zaslouží.

Hratelnost je doplněna řadou logických miniher, které hru zpestřují. Akorát je škoda, že je Gomo krátké. Na dohrání vám stačí něco přes 2 hodiny. Jedná se však o dobře strávený čas a když nic jiného, tak vám hra alespoň zkrátí čekání na nového Samorosta. Co bych ještě chtěl zmínit, jsou docela originální a pěkné závěrečné titulky.

Pro: Grafika, soundtrack, minihry

Proti: Délka, může působit jako slabší kopie her od Amanity

+20
  • PC 60
Hrozně rád hraji české a slovenské hry. Rád se kochám tou fantazií, s jakou dokáží různorodé party z našich luhů a hájů vytvořit něco jedinečného nebo originálního. Gomo je třeba taková slovenská odpověď na českou partu z Amanita Design. A na jako takové jsem i já nahlížel, když jsem se do hry pouštěl.

Hra mě hned v úvodu uvedla do pěkně namalovaného světa, jehož prostředí se mně osobně moc líbilo. Vpravil jsem se do postavičky jménem Gomo, kterou kdyby mi tu v popisu její jméno neřekli, tak bych se to ani nedozvěděl. Celá hra je totiž namluvena mručením a nedočkáte se jediného kloudného slova. To ale ničemu nevadí, protože když se probudíte, tak zjistíte, že mimozemšťan Vám ukradl Vašeho nejvěrnějšího parťáka - psa. No a v tu chvíli začíná vaše mise za jeho záchranou...

Putování světem je milé, neotřelé, možná místy hodně šílené, ale ve výsledku jednoznačně oddechové. A to i v případě miniher, kterých hra pár nabízí. Osobně bych zdejším hodnocením hru rozhodně nezatracoval. Zaslouží si pozornost, jen v porovnání s hrami od Amanity mám pocit, že tu kluci trošičku šetřili na nápaditosti a především na hudbě. Nejnápaditější moment je totiž až v samotných závěrečných titulcích a hudba není nic, co byste museli poslouchat opakovaně. Na těch pár chvil je to ale jednoznačně kousek, který neurazí a místy i mile pobaví.

Pro: Neotřelá slovenská odpověď na české Machinarium,

Proti: kterému ale chybí více nápaditosti a lepší hudba.

+17
  • PC 50
Slováci sa inšpirovali tvorbou šikovného českého štúdia Amanita Design. Prepracovanosť a obrovskú úroveň detailov tvorby českých bratov však nedosahujú.

Gomo je malý projekt, no aj napriek tomu ho určite ako prvotinu štúdia nebolo ľahké vytvoriť. To beriem, každopádne má hra málo obrazoviek a aj z nich sú niektoré nepekne prázdne. Keď k tomu ešte pridám pomalé animácie, tak ma to aj na tak krátkej hernej dobe nudilo. Hra je milá, niektoré situácie dokážu navodiť úsmev, ale ako celok ma to skôr nebavilo.

Aj napriek mojej nespokojnosti však držím slovenskému štúdiu do budúcej tvorby palce.

Pro: Občas úsmevné, milé

Proti: Krátke, niektoré obrazovky prázdne, pomalé, málo detailov

+16
  • PC 55
Gomo je herní jednohubka od slovenského studina Fishcow Studio (jak si můžete přečíst z profilu), o které se toho ale nedá mnoho napsat (protože rikuhahl to popsal naprosto přesně a výstižně a nevím, jak to nekopírovat). :-D

Gomo je hadrový panáček, kterému zlý a zákeřný mimozemštan unese je psího přítele a za jeho navrácení požaduje červený krystal. Gomovi tak nezbývá nic jiného, než se vydat na dobrodružnou výpravy za nalezením krystalu a záchranou svého psa.

Hra je inspirována sérií Samorost, což je vidět na ovládání a grafice. Odehrává se na několika obrazovkách, přičemž v každé obrazovce je překážka, kterou musí hlavní hrdina obejít, aby mohl pokračovat dále. Řešení hádanek je jednoduché a logické. Všechny předměty potřebné pro jejich se nacházejí na dané obrazovce a mohou být až tři (ale to bylo snad jenom jednou za celou hru). Po použití je daný nástroj zahozen do pryč.

Osobně mi přijde, že je hra nejen jednoduchá, ale i krátká tak akorát, aby nezačala nudit. Její dohrání zabere cca 2 hodiny. Bohužel, hudební doprovod je nevýrazný a hlavní hrdina působí jako apatický elektrikář. Chtělo by to okořenit alespoň trochou humoru.

Pro: Milá příjemná grafika.

Proti: Krátká. Absence humoru. Promarněný potenciál.

+14
  • PC 40
Gomo mi přijde jako účelovka. Snaha prosadit se tam kde uspěli jiný a lepší, jako zde hodněkrát zmiňovaná Amanita. Jenže, té se Gomo leda tak otře o jméno. Příběh o záchraně psa, je jen vlastně smysl proč donutit hráče projít zdlouhavě všechny ty obrazovky a řešit rádoby puzzle.

Humor se mi netrefil do vkusu a jejich narážky mě moc nebavili. Hudbu jsem musel po chvíli úplně vypnout, protože mi taky lezla na nervy. Grafické zpracovaní jak na styl nějaké flashovky, ale to už byl jen poslední hřebíček do rakve.

Zakončení výzvy bylo opravdu výzvou pro nervy a po dohrání je mi líto těch 50 centů co to stálo a času.
+14
  • PC 55
Co si budeme nalhávat, tahle hra je zklamání, a to i přesto, že jsem věděl o jejích nedostatcích a problémech. Amanita styl je jasně vidět, bohužel tomu chybí ta vtipná a chytrá nadstavba, i po vizuální stránce je to slabší.

Celá hra je vlastně jen honba za gomovým psem, kterého však spatříme jen úplně na začátku a pak úplně na konci. Během hry je však Gomo takřka lhostejný ke všemu kolem, jen něco zmáčkne, přidá součástku, nebo nějak jakože vtipně proleze a štráduje si to o obrazovku dál. Když už mluvím o těch obrazovkách, ty na sebe takřka vůbec nenavazují ani designem ani spojitostí. Občas se objeví nějaký předmět, který se použije skoro vždycky na dané obrazovce (proč to s sebou taky tahat, že jo). Daný předmět je po použití teatrálně odhozen, což taky nepůsobí moc věrohodně, takhle se hrdina na dobrodružné výpravě nechová.

Jako WTF moment je projití do jiné dimenze a shlédnutí souboje tanků proti mimozemským strojům, věc vytržená z kontextu a jiné reality, nemá příčinu, ani důsledek. Paradoxně je tahle obrazovka asi ta nejhezčí :) Obecně jsou obrazovky relativně pěkné, jen tam občas jsou nelogické předměty a zákoutí, ve srovnání např. s Machinarium jsou však přesto slabé. Oceňuji nápaditý konec, respektive seznámení s autory a přitom to byla taková blbost :)

Hraní Goma byla nuda, o tom svědčí i to, že jsem ho hrál natřikrát s velkými několikaměsíčními přestávkami (a to ta hra má tak maximálně 2 hodiny). Možná, kdybych hrál hru někdy před 15 lety, byl bych spokojen, ale určitě ne nadšen. Je to škoda, potenciál tam byl, ale kluci Slováci si vzali asi velké sousto, Gomo je slabota, tečka.

Pro: některé pěkné obrazovky, asi 2 vtipné situace

Proti: obrazovky bez návaznosti, trapné chvíle, hloupé řešení situací

+13 +14 −1
  • PC 60
Herni vyzva 2017: Nad Tatru sa blyska, hromy divo biju.

Inspirace predevsim Samorostem 2 je jasna na prvni pohled, co se herniho stylu a dokonce i pribehu tyce. Graficky mi vic sedi hry od Amanity, Gomo mi svou vseobecnou tmavosti v tomhle ohledu moc nesedlo. Snad jedinym aspektem, ve kterem slovensky bratricek vede nad tim ceskym je delka, ale prestoze vam Gomo zabere minimalne dvakrat tak dlouho, pusobi presto prazdnejsim dojmem.

Opravdu povedena je snad jeste hudba, kde mi nejvic v pameti utkvela obrazovka s ovcemi (prisahal bych, ze uz jsem to nekde slysel - neni to nejaka slovenska lidovka?).
+12 +13 −1
  • PC 40
Tvrdit, že se Gomo silně inspirovalo hrami od Amanita Design je možná pravdivé, ale trochu nefér, jelikož podobné 2D logické adventurky (hlavně flashovky zdarma) tady byly dávno před prvním Samorostem. Amanita na tenhle typ her nemá patent. Přesto však budu Gomo srovnávat právě s nimi, abych vám ukázal, proč to Amanita hrám tak vychází a Gomo/u/ě ne.

Stylizace:
- Amanita na ní stojí a tvoří velkou část zážitku. Každou hru považuji za malé umělecké dílo plnou originality. Dobře se na to kouká.
- Gomo je hnědý a nějaký.

Level design:
- Skoro každá obrazovka v Amanita hrách má své místo korespondující s dějem.
- V Gomo mi přišla většina obrazovek navíc, sloužící snad jen k natahování.

Hádanky:
- Amanita je má skvěle vybalancované. Nejsou těžké, ale zadarmo se nedají.
- Gomo je sice párkrát nelogický, ale naprosté minimum předmětů a aktivních míst nedá prostor pro delší přemýšlení. Většinou je máte do 20 sekund vyřešené. A to i ty nelogické.

Humor:
- Amanita hry jsou milé, nevtíravě vtipné a neprvoplánové.
- Gomo je infantilní, někdy až trapný a prvoplánový.

Příběh:
- Amanita hry nejsou žádné opusy, ale mají děj, který přirozeně plyne.
- V Gomo máte na začátku problém > jdete přes cca 20-30 obrazovek > závěr.

Shrnutí:
Gomo je srovnatelná s flashovými hrami zdarma, které nabízejí stejný a někdy dokonce i zajímavější zážitek. Z fleku mě napadá třeba Gretel and Hansel. Vím, je to prvotina studia, to ale nemění nic na faktu, že nepřináší nic nového ani zajímavého a hra vás začne nudit téměř hned po zapnutí.

4. bod herní výzvy 2017
+12
  • PC 10
Tak tohle bylo strašný, kupodivu ještě horší než můj výběr v kategorii "No fujtajbl!". Budu sice kritický, ale abych neupřel všem, pokud hledáte jen nějakou bezduchou blbůstku, pro ratolesti do 10ti let, nemusí být Gomo špatná volba, komukoli staršímu už však asi nemá co nabídnout a sám to vědět, vybral bych si do herní výzvy "Nad Tatrou sa blýská!" raději něco jiného.

Lokalizace hry nabízí podporu 8 jazyků, ale jediné co to změní je hlavní menu, všechny ostatní in-game popisky zůstávají v angličtině. Ano, nejsou sice nezbytné, ale když už tam nějaké jsou, slušelo by se přeložit i je, jinak se dá brát jako podvod na hráče, kteří si myslí že si takto budou moci plně vychutnat hru i ve svém jazyku.

Dále si autoři v popisku nestydí vypíchnout i „kreativní hádanky“, přičemž nejde o nic jiného než kopie úplně nejčastějších hádanek, které každý hráč viděl už milionkrát, jako třeba „posun obdélníků“ či „trubky“, taktéž nepřinášejíc nic nového naopak od každého jen tu nejméně zajímavou možnou verzi.

Příběh o ničem, gameplay špatný, inventář má místo pro 3 předměty, ale ani ten téměř nikdy celý nenaplníte, protože cokoli najdete využijete hned o půl metru vedle, takže většinu času ani hráč nemusí přemýšlet, jen kliká sem a tam a sledujete animace Goma dělajícího pi*oviny - což by teoreticky mohlo někomu přijít vtipné, a osobně mám asi náročnější smysl pro humor, takže za sebe bohužel nemůžu pochválit ani to.

Čekal jsem, že teda bude lepší, možná hudba a grafika ujde, ale jinak obrovské utrpení vůbec dohrát. Naštěstí to nebylo tak dlouhé, snad na to brzy zapomenu.
+10 +11 −1
  • PC 30
Herní výzva 2018: "Hru nezastavíš!"

Gomo jsem koupil cíleně na výzvu, vždy podpořím rád malé slovenské studio.

Nelze hru nesrovnávat s konkurenčními hrami od Amarity design. Hlavní hrdina je zde kliďas, který ve vás nevzbudí příliš emocí. Prochází na sebe příliš nenavazující obrazovky a puzzle samotné jsou jednoduché a jejich řešení je obvykle na té samé obrazovce a bez nutnosti nějakého načasování. Ovládání je taktéž bezproblémové, bez nějakých matoucích postupů. Řekl bych proto, že Gomo je i mnohem vhodnější pro malé děti. V tomhle ohledu mi brutálně nesedlo jen jedno puzzle, kdy se vrtáte šroubovákem v zásuvce a barvy, které mi přijdou docela depresivní. Grafika je fajn, hudba nic moc, kdyby chyběla tak se moc nestane.

Celkově se opravdu jedná o jednohubku s nízkou obtížností, což ani nebudu kritizovat, proto jsem si ji vybral.

Pro: bezproblémové hraní, grafika

Proti: ničím nepřekvapí a nenadchne

+10
  • PC 35
Gomo je docela utrpení. Principem je ježdění myší po obrazovce a hledání něčeho klikatelného. Ovládání a ergonomie jsou příšerné. Panáček může jít jen na předem definované místo, ovšem vždy jen o jeden krok. Pokud chcete přejít celou obrazovku, musíte se proklikat skrz jednotlivá místa od nejbližšího k nejvzdálenějšímu. To samé platí při interakci s prostředím a při používání předmětů, což dělá jezdění myší a hledání klikatelných věcí ještě častější.

Hra je hodně krátká, necelé 2 hodiny. Ale mohla by být ještě kratší. Většinu času totiž strávíte pozorováním zdlouhavých animací panáčka, které nejdou urychlit. A taky moc nedoporučuju hru vypínat, protože ukládání funguje podivně.

V některých situacích se dá i docela zaseknout, často můžete mrňavoučké indicie přehlédnout. Jenže když jste na jedné obrazovce déle než 2 minuty, musíte vypnout zvuk, neboť hudba na pozadí by vám vymlela díru do mozku.

Myslím, že hra je vhodná spíš pro děti, které mají hodně trpělivosti a času, a které by klikání mohlo bavit. Panáček Gomáček je docela roztomilý a furt sebou někde mlátí, takže menší děti by to třeba zabavilo, i když na řadu hádanek by asi nepřišly. Celkově se hra nehraje vůbec příjemně. Gomo nepřináší vlastně nic nového ani zajímavého. Ale aspoň jsem si rozšířil adventurní obzory a splnil si jeden bod herní výzvy.

Herní výzva 2017, kategorie 4. "Nad Tatrou sa blýská!"
+7 +8 −1