Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Samorost

Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Rok vydání:
2003
Vývojáři:
Amanita Design
Oficiální stránky:
http://amanita-design.net/samorost-1/
Samorost 1 je "point-and-click" adventura skládající se z několika obrazovek. Smyslem hry je v každé z obrazovek sestavit přesný postup činností, který povede k přesunu do další části.

Hlavním hrdinou je skřítek, který pluje vesmírem na své pařezu podobné planetce. Problém nastává ve chvíli, kdy hrozí kolize s jinou planetkou a je nutné nasednout do rakety a letět situaci vyřešit...

Hra je zdarma a hraje se přímo v internetovém prohlížeči na oficiálních stránkách výrobce. V roce 2005 vyšlo pokračování s názvem Samorost 2, které rozvíjí jednoduchý příběh a jehož první polovina je znovu zdarma, ale za druhou si hráči musí tentokrát zaplatit.

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Samorost se mi svojí kvalitou navždy zaryl do paměti. Hledal jsem tenkrát pouze nějakou obyčejnou chodičku, se kterou zabiji jedno nudné odpoledne. Hra narychlo načtená přes vyhledávač u mne nakonec sklidila slova nadšení a obdivu. Těch cca 8 herních obrazovek (free), dovedlo tak zvláštně pobavit a navnadit, že jen těžko se mi někdy v budoucnu podobný zážitek zopakuje.
Ve hře mě příjemně překvapilo trošku nestandartní prostředí s mírně tajemnou atmosférou. Při tvorbě hry někdo evidentně nešetřil svým důvtipem a fantazii... Taktéž grafika působí zábavně, na jednu stranu ostře fotogenická, na druhou jakoby dočmáraná v Paintshopu. Potěší, že je hra od českých tvůrců, což je i poznat na některých objektech ve hře.

Pro: Free, udivující, zábavné.

Proti: Asi určitě nic.

+30+30 / 0

Originální pojetí klikací adventury, jedinečná grafická stránka, naprosto skvělá hudba. Nenáročné a zábavné prozkoumávání kousků jedné bizarní... planetky. Hra je to sice krátká, ale zadarmo. V zásadě by si tohle (nebo alespoň jinou Amanita Design hru v tomhle stylu) měl imho zahrát každý :)

Sice tak docela nevím, co tady dělá, ale nestěžuju si na to :)
+21+21 / 0

Samorosta som si zahral vďaka Herní výzve 2016. Freeware hry nehrávam a toto bola jedna z tých, ktoré som poznal. Prvotina od Amanity Design, od ktorej som zatiaľ dohral Machinarium a Botaniculu s ktorými som bol nadmieru spokojný. Samorost je veľmi jednoduchý a krátky, no aj napriek tomu má svoje čaro. Pekne vypadá, dobre sa počúva a jeho humor je príjemný. Je veľká škoda, že tých obrazoviek je tak málo, lebo na množstvo milých detailov sú v Amanite majstri.

Príjemná hra zadarmo, no aj napriek tomu skončí rýchlejšie než som čakal. Tento rok však bude u mňa rokom Samorostu, budem pokračovať dvojkou a potom sa už budem tešiť na trojku, ktorú snáď tento rok vydajú.

Pro: Pekné, milé, free

Proti: málo obrazoviek a je to príliš krátke

+19+19 / 0

Jelikož žánr Freeware her úspěšně ignoruji, trochu jsem bojoval s tím, jakou hru si vybrat do herní výzvy roku 2016. Když jsem najednou na hlavní stránce DH viděl komentář na Samorost. Jelikož byl v profilu i link na tuto hru, tak jsem na ni kliknul a ...dohrál.

Co hra v celkovém dojmu ztrácí svou krátkostí vynahrazuje originalitou. Jsou zde krásně vidět počátky tvorby party nadšenců, která se bude zdokonalovat v dalších hrách, které jsem sice ještě nehrál ale očkem je poznám.

Úplně při hraní cítím tu atmosféru studentské tvorby. Chuť něco tvořit a ukázat světu své nápady skrz tohle médium. I tak krátká chvíle hraní byla plná podivností, humorných příhod a někdy až geniální kombinace grafiky a zvuků. Co se úkolů týká nijak složité nebyly a nebýt určitého zabugovaného mechanismu na jedné obrazovce, tak jsem vše plnil tak nějak automaticky a bez záseku. Asi jsem naladěn na stejnou vlnu podivného myšlení jako autoři.

Je až škoda, že v dnešním světě jen málokdo klikne na podobnou hru a dokáže si ji užít. Vše ustupuje potřebám nové generace hráčů, kteří takové věci nedocení. Pár let to ještě půjde, ale jsem přesvědčen, že spatříme ten konec. Snad se pletu.

Pro: originalita, "fotorealistická" grafika, nápad

Proti: jeden podivný bug, krátkost

+19+19 / 0

Herní výzva 2016 - #9 Hra vydaná nejpozději v roce 2006 aneb Vánoční dohánění dlouholetých restů.

Amanita ušla opravdu dlouhou cestu a stala se celosvětově uznávaným studiem, není tak na škodu si připomenout jejich již 13 let starou prvotinu. A kouzlo Samorostu, příjemné klikací freeware flashovky, funguje bezchybně i s odstupem tak dlouhé doby. Především díky tomu, že hlavní trumfy hry - parádní ručně kreslené obrazovky, roztomilý humor a originální práce s hudbou / zvuky - nezestárly ani trochu. Maximálně "feel good" relaxační záležitost.

Je fascinující, jaký příběh jednoho malého českého studia tahle 20 minut dlouhá hříčka odstartovala.
+16+16 / 0