Návod:
Po intru, kde je jen hudba s prázdnou obrazovkou, se ocitnete před turistickým letoviskem vašeho strýce Thurstona
Lasta (Last Resort) na ostrově Era. Jděte ke vchodovým dveřím, zabouchejte klepadlem na dveře a na druhé straně
dveří se objeví služebný Salty, který požaduje kód dveří. K tomu potřebujete dopis se závětí, která byla dodána
se hrou. V závěti je vám toto letovisko odkázáno. Žije zde také devět bytostí, věštkyně Isadora, služebný Salty
a sedm múz: Drum God, Aura, Mr. Bones, Charlie, Lucille, Voodoo Man a T. Bear. Vyskytují se zde také dva nevítaní
hosté, démoni známí jako toxická dvojčata. Za úkol tedy máte postarat se o letovisko a zbavit se dvojčat, pro
dohrání hry je také nutné zprovoznit tajemný stroj pro inspirativní zážitky.
Na klávesnici vedle dveří zadejte kód ze závěti: 0821-1996-A92C. Nezapomeňte uvést pomlčky. Poté stiskněte
tlačítko enter. Vejděte a otevřete bránu. Šáhněte po Monocle a spadnete ze schodů, dvojčata ho sice vezmou, ale
dostanete ho později zpět. Salty, který létá okolo, vám dává nápovědy. Prozkoumejte vstupní halu.
Prvním úkolem je zprovoznit kotel. Napravo od kotle je žebřík, jděte nahoru a seberte CD. Vložte CD do prázdného
držáku nalevo od žebříku a otočením zapněte palivo. Postavte se čelem ke kotli a otočte červeným kolem doprava,
stiskněte červené tlačítko a když měřidlo ukazuje 7, stáhněte červený knoflík dolů. Na opačné straně místnosti
jděte dole nalevo od schodů. Zatáhněte za páku a podržte ji dvě sekundy. Otočte se dvakrát doprava a uvidíte,
jak se vodní kolo otáčí a rozsvítí se neonové světlo „Muse“ pod vámi. Tím se zapne most k varhanám. Otočte se
doprava a seberte minci z podlahy (jedna z pěti). Vložte minci do Isadoryna automatu na druhé straně místnosti,
ta mluví záhadně, ale v podstatě neříká nic důležitého.
Vyjděte po žebříku nalevo od Isadory na balkón. Klikněte na střed dveří a vyřešte pexeso se zvuky. Musíte spojit
vždy dva stejné zvuky. Vejděte do dveří, jděte přímo ke stroji Muse Machine a prohlédněte si ho. Moc s ním ještě
nejde dělat, jelikož není kompletní. V brožuře hry se píše, že stroj je postavený nad „studnou inspirace“
objevenou Lastem, pomáhá naladit se na tvůrčí energie starých věků a poskytne zážitkovou exkurzi s projížďkou na
gondole. Jděte zpět a na zadní straně dveří je první velká nápověda. Na zprovoznění stroje musíte najít pět
chybějících součástek (Maraca, Spark Plug, Tuning Fork, Vacuum Tube a Monocle).
Jděte před varhany s opicí. Zatáhněte za páku a objeví se most. Uložte si hru (CTRL+M). Jděte k varhanám
a podívejte se na nahoru na opici. Přečtěte si dole noty na varhanách. Hrajte noty zleva doprava. Nedotýkejte
se páček nad klávesami, nechte je zamáčklé, jelikož je všech pět teček na notách bílé. Možná vám dojde pára na
varhany pokud budete hrát dlouho. Pokud ano, kotel se bude muset znovu zapnout. Pokud je melodie zahraná správně,
měl by být slyšet potvrzovací zvuk.
Jděte k bohům Tiki, kteří hlídají dveře vedle schodů. Měli by zamávat a pustit vás do místnosti s bubny.
Prozkoumejte pokoj s první múzou, bohem Drum God. Napravo uvidíte velký buben, klikněte na něj (ukazuje jen již
známé symboly první melodie). Hned po levici je bicí automat. Zatáhněte za páku vlevo. Každý ze šesti pedálů
vydává jiný rytmus. Je to jednoduché, tlačítkem napravo získáte nápovědu co se má na pedály zahrát. Po zahrání
všech rytmů získáte od boha bubnů součástku Maraca (rumba kouli).
Vraťte se ke stroji Muse Machine a vložte do něj Maraca. Se strojem si znovu můžete pohrát. Vraťte se do pokoje
s bubny. Klikněte na masky pro další hádanku. Obličeje musí být v pořadí správně zleva doprava. Každá maska musí
mít vedle sebe napravo stejnou charakteristiku. Zkuste kulatý obličej s velkýma bílíma očima vlevo, další má
podobné oči, další má společné ostré zuby, pak rohy, dlouhý vlas, vyplazený jazyk, červené oči, pět vlasů, znak na
čele a velké tmavé oči. Pořadí však může být u každé hry jiné. Pokud to uděláte dobře tak zakývá, jinak kroutí
hlavou. Když to uděláte správně, uvidíte čtyři obličeje na barevném pozadí. Zapamatujte si barvy pozadí a v jakém
jsou pořadí. Projděte dveřmi a podívejte se na jukebox. Barvy na tlačítkách nastavte ve stejném pořadí obličejů a
barev jako ukázaly masky a zahrajte hudbu. Podívejte se dolů, dovnitř roštu by mělo propadnout ozubené kolo, které
seberte. Jděte cestou vlevo. Po levé straně blikají tři barvy, zapište si počet bliknutí pro každou barvu, v mojí
hře to bylo 1 pro žlutou, 2 pro modrou a 4 pro červenou (řešení pro poslední hádanky).
Můžete se podívat na obrázek naproti a na kapající vak, ale ten k ničemu není. Mnoho animací ve hře je jen pro
zábavu. Nyní jděte na druhý konec chodby, otočte se doprava a dotkněte se obrázku kočky. Zapamatujte si část
kytary, kterou tam vidíte (první ze tří částí kytary). Nebo oskenujte obrazovku tak, že zmáčkněte na klávesnici
tlačítko „Print screen“ a vložte obrázek do programu malování, kde si nápovědu můžete uložit. Zkuste vstoupit do
dveří vedle, ale zatím to nepůjde, salty prohraje s druhým letcem. Budete ho muset něčím podpořit. Odejděte odtud
a jděte na hlavní červené schodiště.
Vyjděte schody. Dále to nejde, protože se podlaha zatím pohybuje špatným směrem. Podívejte se doleva a uvidíte
obrázek Lasta, povytáhnutím obrázku získáte nápovědu (druhou ke kytaře). Zapamatujte si ji, nebo uložte. Nyní se
podívejte na pravou stranu schodiště. Je tam žebřík po kterém můžete slézt dolů. Dole se podívejte doleva a
sundejte kryt. Zatáhněte spodní ozubené kolo dvakrát úplně dolů. Dvakrát stáhněte dolů také levý převod a vložte
ozubené kolo z jukeboxu. Kola by měla být ve tvaru S. Tím obrátíte směr chodníku nahoře. Nahoru ještě nechoďte,
vraťte se zpět k Isadoře a podívejte se napravo na CD, otočte jej a zapamatujte si číslo označené skladby pro
Saltyho. V mé hře to bylo číslo 17.
Nyní můžete jít nahoru do druhého patra. Otočte se doleva a podívejte se na obrázek Lasta, který mluví o inspiraci.
Jděte k věci, která vypadá jako mikrovlnná trouba, otevřete ji a zapamatujte si nápovědu (třetí ke kytaře).
Přejděte k přehrávači a nastavte páčku na číslo skladby z CD vedle Isadory. Tlačítkem ho spusťte a měl by přiletět
Salty a poděkovat za hudbu. Jděte na konec chodby, podívejte se do dalekohledu do prázdnoty, jsou tam dvojčata.
Nyní se otočte doleva a podívejte se na tabuli s pohyblivými tečkami, tu otočte. Nakreslete si (nebo uložte
printscreen) noty s hudbou, kterou budete hrát na varhany. Potřebujete všechny ty podivné symboly. Jděte k výtahu
a stiskněte tlačítko. Jděte dovnitř, otočte se doleva a zmáčkuntím tlačítka rozsvítíte mechanismus. Otočte se ještě
doleva a posuňte páku na patro 1. Vyjděte z výtahu a sejděte po schodech dolů, k žebříku a nahoru.
Nyní už můžete jít do pokoje s tapisériemi napravo od jukeboxu. Napravo je chobotnice Aura, která vám radí.
Klikněte na první pravou tapisérii. Vstupte do místnosti a otáčením kolem nastavte všechny tři kamery na trůn.
Oka budou pulzovat. Nyní si sedněte na trůn, stiskněte červené tlačítko a objeví se nápověda ke kolu štěstí.
Zapište si pod sebe číslo a symbol. Jděte ke vstupním dveřím a vstupte za tapisérii po vaší pravici, první vedle
dveří. V pokoji je kolo štěstí (Wheel of fortune). Slaďte kolo štěstí s nápovědou z trůnu, musíte spojit dané
číslo a symbol. Nyní si musíte uložit všechna písmena s odpovídajícími symboly. Kolo se mění u každé hry jinak,
takže vám nemůžu napsat přesný postup. Později je využijete na hudební klávesnici. Teď se podívejte dolů. Pod
kolem vezměte myš. Jděte k tapisérii s kočkou a dejte jí myš do misky. Ještě dále nevstupujte. Otočte se doleva a
vstupte za prostřední tapisérii. Přečtěte si kytarovou knihu a zapamatujte si písmena pro naladění kytary. Podívejte
se do tří šuplíků pod knihou. Nakreslete si nebo vytiskněte nápovědu k notovému zápisu ze střední zásuvky. Struny
z levého šuplíku neberte, doopravdy je nebudete potřebovat. Nyní jděte na tapisérii s obrázky kytary naproti kočce.
Pomocí tří nápověd složte kytaru. Vstupte dále a páčkou si pusťte film. Po filmu se podívejte napravo, otevřete
malá dvířka, za nimi je Vacuum Tube. Dvojčata ti ho však ukradnou. Uložte si hru. Za tapisérií kočky vstupte
do prázdnoty.
Za dveřmi odbočte doprava a jděte vpřed, odbočte doleva, jděte dvakrát vpřed, odbočte doleva a jednou dopředu.
Budete čelem k lebce. Zahněte doleva a jděte jednou vpřed, otočte se doleva, jděte jednou vpřed k baru. Otevřete
pravé dvířka a seberte láhev. Zahněte dvakrát doleva, jednou vpřed, odbočte vpravo, jděte vpřed zpět k lebce.
S lebkou vlevo od vás, zahněte doprava, jednou vpřed, zahněte doprava, jděte dvakrát dopředu, zahněte doprava,
jednou dopředu, zahněte doleva ke dveřím. Otočte se zády ke dveřím, jděte napřed, otočte se doprava, jděte vpřed,
otočte se doleva, jděte dopředu ke kostlivci Mr. Bones. Dejte láhev kostře a získáte kost. Odbočte doprava, jednou
vpřed, odbočte doprava, jděte třikrát vpřed, odbočte vpravo, jednou dopředu a otočte se doleva ke dveřím. Vstupte
zpět do tapisériového pokoje.
Jděte zpět do vstupní haly a schody nahoru. Po levé straně jsou vrata do garáže, které hlídá pes. Vytáhněte
vrata nahoru a dejte psovi kost. V autě je nápověda k dalším notám na na varhany. Uložte nebo zakreslete si ji.
Jděte k robotovi Charlie a klikněte na něj. Vyberte si to nejpomalejší auto vpravo, zmáčkněte semafor a až padne
zelená, jen celý závod držte tlačítko myši. Až vyhrajete, otočte se a otevřete kulatou kůlnu na nářadí vlevo od
dveří. Podívejte se na důležitou nápovědu s grafy a nakreslete si ji, nebo ji uložte (printscreen).
Vezměte svíčku Spark Plug, vraťte se ke stroji Muse Machine a zapojte ji do něj. Můžete si pohrát se strojem.
Vraťte se do garáže a zvedněte ozubené kolo z kůlny na nářadí. Zde si hru uložte. Podívejte se v kůlně dolů a
vstupte do díry. Vede do prázdnoty ke kostře. Otočte se zády ke kostře, jděte jednou vpřed, otočte se doleva,
jděte vpřed jednou, zahněte doleva, pokračujte rovně, otočte doleva, rovně a budete čelem k lebce. Podívejte se
dolů a odstraňte víko. Uložte si zde hru pod jiným názvem. Je to jediný způsob jak hádanku resetovat od začátku.
Vložte ozubené kolo na prázdné místo. Zde, protože každá hra je jiná, budete muset experimentovat. Cílem je,
poskládat kola doprostřed na sebe tak, aby všechny jamky nahoře byly růžové. Jamek může být 12, ale i 10. U mně
bylo uspořádání kol 1, pak 3, pak 4 a pak 2. Když správně natočíte kola, uslyšíte, jak se otevřou ústa lebky.
Podívejte se nahoru a lebkou vstupte do kytarové místnosti.
Jděte po schodech dolu a vlevo klikněte na pouzdro na kytary v křesle. Řekne vám, že potřebuje struny. Uložte si
hru. Jděte po schodech nahoru a vstupte zpět do lebky. Zahněte doprava, jděte jednou vpřed, pak zahněte doleva,
jděte vpřed k baru. Otevřete středolevý panel a získáte struny. Zahněte dvakrát doleva, jednou dopředu, zahněte
doprava, přejděte k lebce a vstupte do ní. Dejte strunu kytaře. Nyní přijde ladící puzzle. Nalaďte kytarovou můzu
Lucille pomocí nápovědy ke kytaře (z tapisériového salónku) a ladicího boxu vlevo. Strun je pět, když je struna
správně naladěná tak se rozsvítí červená kontrolka nahoře. Všimněte si, že hlava kytary je ohnutá dolů, takže
laďte zdola nahoru s průvodcem kytarové knihy. Strunu můžete táhnout zleva doprava, ale udělejte to jemně. Lucille
vám dá vědět, jestli to děláte špatně. Pokud říká, že je příliš vysoká, přetáhněte ji doleva. Pokud je příliš
nízká, přetáhněte ji doprava. Když to uděláte správně, získáte ladičku (Tuning Fork). Bílými dveřmi projděte zpět
do vstupní haly. Vložte ladičku do stroje Muse Machine.
Nyní se vraťte okolo jukeboxu do kytarové místnosti a jděte k automatu. Voodoo Man vás zve ke hře s míčkem. Zde
musíte otáčením držáků dostat míč na spodní prostřední část desky. Takto získáte poslední hudební nápovědu k notám.
Zapište si ji. Uložte si hru. Jděte po schodech nahoru a vstupte do lebky. Zahněte doprava, jednou jděte dopředu,
zahněte doleva, jednou dopředu k baru, jednou dopředu přes bar. Otočte se, zde dvojčata zkonstruovali časovanou
bombu, seberte z ní Vacuum Tube, ustupte, jděte dvakrát vpřed, odbočte vpravo, jděte jednou vpřed, otočte se vlevo
k lebce a vstupte do ní. Nyní se vraťte k Muse Machine a dejte do něj Vacuum Tube. Znovu si s ním pohrajte.
Nyní je čas vrátit se k varhanům a zahrát na klávesy noty. Uložte si hru. Za každou melodii se objeví nahoře na
ruce opice mince, opice má čtyři ruce, potřebujete tedy čtyři mince. Měly by jste již mít čtyři melodie po čtyřech
notách. Nevíte však kterou klávesu znázorňuje jaký symbol nebo písmeno, některé také nejsou úplné. Toto je asi
nejtěžší úkol, symboly jsou jiné v každé hře a údajně existuje šest variací. Musíte si tedy nakreslit klávesnici
a ke každé bílé i černé klávese přiřadit jeden symbol a písmeno. Nejprve se podívejte na první noty nad klávesnicí,
zde zjistíte prvních osm znaků. Nyní musíte zjistit ostatní. Pomocí nápovědy kola štěstí (z pokoje s tapisériemi)
si označte ostatní klávesy. Klávesy jdou zleva doprava po sobě podle abecedy, několik písmen však chybí. Zde
pozor, klávesnice nemusí začínat písmenem „A“, musíte tedy začít některou již známou klávesou.
Pokud máte tedy zakreslené všechny znaky a písmena u kláves, můžeme zahrát první melodii. Čtyři tečky označují
páčky nad klávesami, černá tečka znamená povytažená páčka nahoru. Jelikož máme zapsané i písmena, tak můžeme zahrát
i druhou melodii (znovu pozor na páčky). U třetí melodie známe jen některé písmena, musíme tedy zjistit ostatní.
Každý totem má dvě části, horní obsahuje první písmeno a dolní znak pro celou melodii. Podívejte se na nápovědu s
grafy (z kůlny v garáži). Malé černé šipky značí o kolik míst se nachází následující písmeno, například tři šipky
doprava značí o tři písmena dále v abecedě, tři šipky doleva naopak mínus tři písmena v abecedě.
Nakreslete si grafy na papír a vyplňte je podle znaků pro melodie (spodní část u totemu). U třetího řádku grafu je
plus, obsahuje tedy sečtený první a druhý řádek. Nyní by jste již měli být schopni vyplnit a zahrát třetí melodii.
Pro čtvrtou melodii musíte zahrát dva totemy, pro první totem symbol známe (spodní část), melodii pro druhý totem
zjistíme vyplněním grafu, nebo podle malých šipek. Podle blikající nápovědy u jukeboxu víme, kolikrát se má co
zahrát, například u mně žlutá jednou, modrá dvakrát a červená čtyřikrát.
Když se vám to povede, opice vydává zvuky. Pokračujte, dokud nebudete mít všechny čtyři mince v opičích rukách.
Postupně mince vložte do automatu Isadory. Dostanete klíč od půdy. Vyjděte po schodišti nahoru. Zahněte doprava
a jděte ke dveřím na půdu. Použijte klíč na dveře a vejděte dovnitř. Uložte si hru. Nalevo je obraz s chemikem s
barvami, napovídá to k pozdější hádance počty zahrání melodie podle barev. Nyní pokračujte k šachovnici,
kterou musíte rychle přeběhnout. Až dojdete k medvědovi T. Bear, otočte se doleva a z jeho bedny vezměte kartu
do výtahu. Otočte se doprava a přivolejte výtah. Otočte se doleva a vložte kartu do panelu. Zde uložte hru.
Otočte se doleva a zatáhněte kliku do suterénu (B).
Jděte vpřed a dostanete zbraň. Nyní střílejte na krysy, za každou mrtvou se rozsvítí se žárovky. Cílem je rozsvítit
všechny žárovky v místnosti. Nabíjí se kliknutím na zásobník vlevo dole. Ze dveří občas vylezou velké krysy, tu
musíte hned zabít jinak budete vyhozeni zpět do výtahu. Když se všechna světla rozsvítí, jděte dopředu a otočte se
doprava. Ve skříňce je náčrt, který rozbalte. Seberte Monocle. Skrz zabedněné dveře je vidět místo, kde budete
dělat poslední hádanku. Na zdi nalevo je easter egg, je zde vidět část posledního puzzle hry Myst, podobné logické
hry. Nyní se vraťte k výtahu a celou cestou zpět k Muse Machine. Vložte poslední součástku do stroje. Stroj se
sice spustí, ale vybuchne. Otočte se a následujte dvojčata dolů do džungle. Dole zahněte doleva a vstupte na loď.
Loď vás zaveze k příbytku s totemy, kde se odehraje poslední úkol. Podívejte se na malířskou paletu, zelená je
chybějící barva v nápovědě, zelená je v mé hře tři doby, protože žlutá a modrá se slila v zelenou, tedy 1 + 2 doby.
Uložte si hru. Jděte k varhanám s totemy. Zde budete znovu potřebovat nákres hudební klávesnice a vaše grafy.
Tato hádanka je na čas, takže dlouho neváhejte. Pokud nejste dostatečně rychlí, celá hra se ukončí. Zahrajte podle
vašeho nákresu klávesnice všechny znaky na všech třech totemech, od shora dolů a zleva doprava. Někdy je místo
písmena celkový znak melodie, ten vyčtete z grafu který jste si vyplnili. Pokud máte na totemu písmeno a níže znak
melodie, přehrajte písmeno a poté celou melodii. Znak nebo melodii hrajte podle barev jednou až čtyřikrát.
U posledních totemů se také může stát, že vám padne písmeno, které na klávesách chybí. Pokud vám tedy padne
například písmeno „R“, najeďte myší na místo mezi klávesy kde by písmeno mělo být, tedy mezi Q a S a zmáčkněte
oboje klávesy najednou. To je vše, poté následuje závěrečná animace.
Hcs.
Po intru, kde je jen hudba s prázdnou obrazovkou, se ocitnete před turistickým letoviskem vašeho strýce Thurstona
Lasta (Last Resort) na ostrově Era. Jděte ke vchodovým dveřím, zabouchejte klepadlem na dveře a na druhé straně
dveří se objeví služebný Salty, který požaduje kód dveří. K tomu potřebujete dopis se závětí, která byla dodána
se hrou. V závěti je vám toto letovisko odkázáno. Žije zde také devět bytostí, věštkyně Isadora, služebný Salty
a sedm múz: Drum God, Aura, Mr. Bones, Charlie, Lucille, Voodoo Man a T. Bear. Vyskytují se zde také dva nevítaní
hosté, démoni známí jako toxická dvojčata. Za úkol tedy máte postarat se o letovisko a zbavit se dvojčat, pro
dohrání hry je také nutné zprovoznit tajemný stroj pro inspirativní zážitky.
Na klávesnici vedle dveří zadejte kód ze závěti: 0821-1996-A92C. Nezapomeňte uvést pomlčky. Poté stiskněte
tlačítko enter. Vejděte a otevřete bránu. Šáhněte po Monocle a spadnete ze schodů, dvojčata ho sice vezmou, ale
dostanete ho později zpět. Salty, který létá okolo, vám dává nápovědy. Prozkoumejte vstupní halu.
Prvním úkolem je zprovoznit kotel. Napravo od kotle je žebřík, jděte nahoru a seberte CD. Vložte CD do prázdného
držáku nalevo od žebříku a otočením zapněte palivo. Postavte se čelem ke kotli a otočte červeným kolem doprava,
stiskněte červené tlačítko a když měřidlo ukazuje 7, stáhněte červený knoflík dolů. Na opačné straně místnosti
jděte dole nalevo od schodů. Zatáhněte za páku a podržte ji dvě sekundy. Otočte se dvakrát doprava a uvidíte,
jak se vodní kolo otáčí a rozsvítí se neonové světlo „Muse“ pod vámi. Tím se zapne most k varhanám. Otočte se
doprava a seberte minci z podlahy (jedna z pěti). Vložte minci do Isadoryna automatu na druhé straně místnosti,
ta mluví záhadně, ale v podstatě neříká nic důležitého.
Vyjděte po žebříku nalevo od Isadory na balkón. Klikněte na střed dveří a vyřešte pexeso se zvuky. Musíte spojit
vždy dva stejné zvuky. Vejděte do dveří, jděte přímo ke stroji Muse Machine a prohlédněte si ho. Moc s ním ještě
nejde dělat, jelikož není kompletní. V brožuře hry se píše, že stroj je postavený nad „studnou inspirace“
objevenou Lastem, pomáhá naladit se na tvůrčí energie starých věků a poskytne zážitkovou exkurzi s projížďkou na
gondole. Jděte zpět a na zadní straně dveří je první velká nápověda. Na zprovoznění stroje musíte najít pět
chybějících součástek (Maraca, Spark Plug, Tuning Fork, Vacuum Tube a Monocle).
Jděte před varhany s opicí. Zatáhněte za páku a objeví se most. Uložte si hru (CTRL+M). Jděte k varhanám
a podívejte se na nahoru na opici. Přečtěte si dole noty na varhanách. Hrajte noty zleva doprava. Nedotýkejte
se páček nad klávesami, nechte je zamáčklé, jelikož je všech pět teček na notách bílé. Možná vám dojde pára na
varhany pokud budete hrát dlouho. Pokud ano, kotel se bude muset znovu zapnout. Pokud je melodie zahraná správně,
měl by být slyšet potvrzovací zvuk.
Jděte k bohům Tiki, kteří hlídají dveře vedle schodů. Měli by zamávat a pustit vás do místnosti s bubny.
Prozkoumejte pokoj s první múzou, bohem Drum God. Napravo uvidíte velký buben, klikněte na něj (ukazuje jen již
známé symboly první melodie). Hned po levici je bicí automat. Zatáhněte za páku vlevo. Každý ze šesti pedálů
vydává jiný rytmus. Je to jednoduché, tlačítkem napravo získáte nápovědu co se má na pedály zahrát. Po zahrání
všech rytmů získáte od boha bubnů součástku Maraca (rumba kouli).
Vraťte se ke stroji Muse Machine a vložte do něj Maraca. Se strojem si znovu můžete pohrát. Vraťte se do pokoje
s bubny. Klikněte na masky pro další hádanku. Obličeje musí být v pořadí správně zleva doprava. Každá maska musí
mít vedle sebe napravo stejnou charakteristiku. Zkuste kulatý obličej s velkýma bílíma očima vlevo, další má
podobné oči, další má společné ostré zuby, pak rohy, dlouhý vlas, vyplazený jazyk, červené oči, pět vlasů, znak na
čele a velké tmavé oči. Pořadí však může být u každé hry jiné. Pokud to uděláte dobře tak zakývá, jinak kroutí
hlavou. Když to uděláte správně, uvidíte čtyři obličeje na barevném pozadí. Zapamatujte si barvy pozadí a v jakém
jsou pořadí. Projděte dveřmi a podívejte se na jukebox. Barvy na tlačítkách nastavte ve stejném pořadí obličejů a
barev jako ukázaly masky a zahrajte hudbu. Podívejte se dolů, dovnitř roštu by mělo propadnout ozubené kolo, které
seberte. Jděte cestou vlevo. Po levé straně blikají tři barvy, zapište si počet bliknutí pro každou barvu, v mojí
hře to bylo 1 pro žlutou, 2 pro modrou a 4 pro červenou (řešení pro poslední hádanky).
Můžete se podívat na obrázek naproti a na kapající vak, ale ten k ničemu není. Mnoho animací ve hře je jen pro
zábavu. Nyní jděte na druhý konec chodby, otočte se doprava a dotkněte se obrázku kočky. Zapamatujte si část
kytary, kterou tam vidíte (první ze tří částí kytary). Nebo oskenujte obrazovku tak, že zmáčkněte na klávesnici
tlačítko „Print screen“ a vložte obrázek do programu malování, kde si nápovědu můžete uložit. Zkuste vstoupit do
dveří vedle, ale zatím to nepůjde, salty prohraje s druhým letcem. Budete ho muset něčím podpořit. Odejděte odtud
a jděte na hlavní červené schodiště.
Vyjděte schody. Dále to nejde, protože se podlaha zatím pohybuje špatným směrem. Podívejte se doleva a uvidíte
obrázek Lasta, povytáhnutím obrázku získáte nápovědu (druhou ke kytaře). Zapamatujte si ji, nebo uložte. Nyní se
podívejte na pravou stranu schodiště. Je tam žebřík po kterém můžete slézt dolů. Dole se podívejte doleva a
sundejte kryt. Zatáhněte spodní ozubené kolo dvakrát úplně dolů. Dvakrát stáhněte dolů také levý převod a vložte
ozubené kolo z jukeboxu. Kola by měla být ve tvaru S. Tím obrátíte směr chodníku nahoře. Nahoru ještě nechoďte,
vraťte se zpět k Isadoře a podívejte se napravo na CD, otočte jej a zapamatujte si číslo označené skladby pro
Saltyho. V mé hře to bylo číslo 17.
Nyní můžete jít nahoru do druhého patra. Otočte se doleva a podívejte se na obrázek Lasta, který mluví o inspiraci.
Jděte k věci, která vypadá jako mikrovlnná trouba, otevřete ji a zapamatujte si nápovědu (třetí ke kytaře).
Přejděte k přehrávači a nastavte páčku na číslo skladby z CD vedle Isadory. Tlačítkem ho spusťte a měl by přiletět
Salty a poděkovat za hudbu. Jděte na konec chodby, podívejte se do dalekohledu do prázdnoty, jsou tam dvojčata.
Nyní se otočte doleva a podívejte se na tabuli s pohyblivými tečkami, tu otočte. Nakreslete si (nebo uložte
printscreen) noty s hudbou, kterou budete hrát na varhany. Potřebujete všechny ty podivné symboly. Jděte k výtahu
a stiskněte tlačítko. Jděte dovnitř, otočte se doleva a zmáčkuntím tlačítka rozsvítíte mechanismus. Otočte se ještě
doleva a posuňte páku na patro 1. Vyjděte z výtahu a sejděte po schodech dolů, k žebříku a nahoru.
Nyní už můžete jít do pokoje s tapisériemi napravo od jukeboxu. Napravo je chobotnice Aura, která vám radí.
Klikněte na první pravou tapisérii. Vstupte do místnosti a otáčením kolem nastavte všechny tři kamery na trůn.
Oka budou pulzovat. Nyní si sedněte na trůn, stiskněte červené tlačítko a objeví se nápověda ke kolu štěstí.
Zapište si pod sebe číslo a symbol. Jděte ke vstupním dveřím a vstupte za tapisérii po vaší pravici, první vedle
dveří. V pokoji je kolo štěstí (Wheel of fortune). Slaďte kolo štěstí s nápovědou z trůnu, musíte spojit dané
číslo a symbol. Nyní si musíte uložit všechna písmena s odpovídajícími symboly. Kolo se mění u každé hry jinak,
takže vám nemůžu napsat přesný postup. Později je využijete na hudební klávesnici. Teď se podívejte dolů. Pod
kolem vezměte myš. Jděte k tapisérii s kočkou a dejte jí myš do misky. Ještě dále nevstupujte. Otočte se doleva a
vstupte za prostřední tapisérii. Přečtěte si kytarovou knihu a zapamatujte si písmena pro naladění kytary. Podívejte
se do tří šuplíků pod knihou. Nakreslete si nebo vytiskněte nápovědu k notovému zápisu ze střední zásuvky. Struny
z levého šuplíku neberte, doopravdy je nebudete potřebovat. Nyní jděte na tapisérii s obrázky kytary naproti kočce.
Pomocí tří nápověd složte kytaru. Vstupte dále a páčkou si pusťte film. Po filmu se podívejte napravo, otevřete
malá dvířka, za nimi je Vacuum Tube. Dvojčata ti ho však ukradnou. Uložte si hru. Za tapisérií kočky vstupte
do prázdnoty.
Za dveřmi odbočte doprava a jděte vpřed, odbočte doleva, jděte dvakrát vpřed, odbočte doleva a jednou dopředu.
Budete čelem k lebce. Zahněte doleva a jděte jednou vpřed, otočte se doleva, jděte jednou vpřed k baru. Otevřete
pravé dvířka a seberte láhev. Zahněte dvakrát doleva, jednou vpřed, odbočte vpravo, jděte vpřed zpět k lebce.
S lebkou vlevo od vás, zahněte doprava, jednou vpřed, zahněte doprava, jděte dvakrát dopředu, zahněte doprava,
jednou dopředu, zahněte doleva ke dveřím. Otočte se zády ke dveřím, jděte napřed, otočte se doprava, jděte vpřed,
otočte se doleva, jděte dopředu ke kostlivci Mr. Bones. Dejte láhev kostře a získáte kost. Odbočte doprava, jednou
vpřed, odbočte doprava, jděte třikrát vpřed, odbočte vpravo, jednou dopředu a otočte se doleva ke dveřím. Vstupte
zpět do tapisériového pokoje.
Jděte zpět do vstupní haly a schody nahoru. Po levé straně jsou vrata do garáže, které hlídá pes. Vytáhněte
vrata nahoru a dejte psovi kost. V autě je nápověda k dalším notám na na varhany. Uložte nebo zakreslete si ji.
Jděte k robotovi Charlie a klikněte na něj. Vyberte si to nejpomalejší auto vpravo, zmáčkněte semafor a až padne
zelená, jen celý závod držte tlačítko myši. Až vyhrajete, otočte se a otevřete kulatou kůlnu na nářadí vlevo od
dveří. Podívejte se na důležitou nápovědu s grafy a nakreslete si ji, nebo ji uložte (printscreen).
Vezměte svíčku Spark Plug, vraťte se ke stroji Muse Machine a zapojte ji do něj. Můžete si pohrát se strojem.
Vraťte se do garáže a zvedněte ozubené kolo z kůlny na nářadí. Zde si hru uložte. Podívejte se v kůlně dolů a
vstupte do díry. Vede do prázdnoty ke kostře. Otočte se zády ke kostře, jděte jednou vpřed, otočte se doleva,
jděte vpřed jednou, zahněte doleva, pokračujte rovně, otočte doleva, rovně a budete čelem k lebce. Podívejte se
dolů a odstraňte víko. Uložte si zde hru pod jiným názvem. Je to jediný způsob jak hádanku resetovat od začátku.
Vložte ozubené kolo na prázdné místo. Zde, protože každá hra je jiná, budete muset experimentovat. Cílem je,
poskládat kola doprostřed na sebe tak, aby všechny jamky nahoře byly růžové. Jamek může být 12, ale i 10. U mně
bylo uspořádání kol 1, pak 3, pak 4 a pak 2. Když správně natočíte kola, uslyšíte, jak se otevřou ústa lebky.
Podívejte se nahoru a lebkou vstupte do kytarové místnosti.
Jděte po schodech dolu a vlevo klikněte na pouzdro na kytary v křesle. Řekne vám, že potřebuje struny. Uložte si
hru. Jděte po schodech nahoru a vstupte zpět do lebky. Zahněte doprava, jděte jednou vpřed, pak zahněte doleva,
jděte vpřed k baru. Otevřete středolevý panel a získáte struny. Zahněte dvakrát doleva, jednou dopředu, zahněte
doprava, přejděte k lebce a vstupte do ní. Dejte strunu kytaře. Nyní přijde ladící puzzle. Nalaďte kytarovou můzu
Lucille pomocí nápovědy ke kytaře (z tapisériového salónku) a ladicího boxu vlevo. Strun je pět, když je struna
správně naladěná tak se rozsvítí červená kontrolka nahoře. Všimněte si, že hlava kytary je ohnutá dolů, takže
laďte zdola nahoru s průvodcem kytarové knihy. Strunu můžete táhnout zleva doprava, ale udělejte to jemně. Lucille
vám dá vědět, jestli to děláte špatně. Pokud říká, že je příliš vysoká, přetáhněte ji doleva. Pokud je příliš
nízká, přetáhněte ji doprava. Když to uděláte správně, získáte ladičku (Tuning Fork). Bílými dveřmi projděte zpět
do vstupní haly. Vložte ladičku do stroje Muse Machine.
Nyní se vraťte okolo jukeboxu do kytarové místnosti a jděte k automatu. Voodoo Man vás zve ke hře s míčkem. Zde
musíte otáčením držáků dostat míč na spodní prostřední část desky. Takto získáte poslední hudební nápovědu k notám.
Zapište si ji. Uložte si hru. Jděte po schodech nahoru a vstupte do lebky. Zahněte doprava, jednou jděte dopředu,
zahněte doleva, jednou dopředu k baru, jednou dopředu přes bar. Otočte se, zde dvojčata zkonstruovali časovanou
bombu, seberte z ní Vacuum Tube, ustupte, jděte dvakrát vpřed, odbočte vpravo, jděte jednou vpřed, otočte se vlevo
k lebce a vstupte do ní. Nyní se vraťte k Muse Machine a dejte do něj Vacuum Tube. Znovu si s ním pohrajte.
Nyní je čas vrátit se k varhanům a zahrát na klávesy noty. Uložte si hru. Za každou melodii se objeví nahoře na
ruce opice mince, opice má čtyři ruce, potřebujete tedy čtyři mince. Měly by jste již mít čtyři melodie po čtyřech
notách. Nevíte však kterou klávesu znázorňuje jaký symbol nebo písmeno, některé také nejsou úplné. Toto je asi
nejtěžší úkol, symboly jsou jiné v každé hře a údajně existuje šest variací. Musíte si tedy nakreslit klávesnici
a ke každé bílé i černé klávese přiřadit jeden symbol a písmeno. Nejprve se podívejte na první noty nad klávesnicí,
zde zjistíte prvních osm znaků. Nyní musíte zjistit ostatní. Pomocí nápovědy kola štěstí (z pokoje s tapisériemi)
si označte ostatní klávesy. Klávesy jdou zleva doprava po sobě podle abecedy, několik písmen však chybí. Zde
pozor, klávesnice nemusí začínat písmenem „A“, musíte tedy začít některou již známou klávesou.
Pokud máte tedy zakreslené všechny znaky a písmena u kláves, můžeme zahrát první melodii. Čtyři tečky označují
páčky nad klávesami, černá tečka znamená povytažená páčka nahoru. Jelikož máme zapsané i písmena, tak můžeme zahrát
i druhou melodii (znovu pozor na páčky). U třetí melodie známe jen některé písmena, musíme tedy zjistit ostatní.
Každý totem má dvě části, horní obsahuje první písmeno a dolní znak pro celou melodii. Podívejte se na nápovědu s
grafy (z kůlny v garáži). Malé černé šipky značí o kolik míst se nachází následující písmeno, například tři šipky
doprava značí o tři písmena dále v abecedě, tři šipky doleva naopak mínus tři písmena v abecedě.
Nakreslete si grafy na papír a vyplňte je podle znaků pro melodie (spodní část u totemu). U třetího řádku grafu je
plus, obsahuje tedy sečtený první a druhý řádek. Nyní by jste již měli být schopni vyplnit a zahrát třetí melodii.
Pro čtvrtou melodii musíte zahrát dva totemy, pro první totem symbol známe (spodní část), melodii pro druhý totem
zjistíme vyplněním grafu, nebo podle malých šipek. Podle blikající nápovědy u jukeboxu víme, kolikrát se má co
zahrát, například u mně žlutá jednou, modrá dvakrát a červená čtyřikrát.
Když se vám to povede, opice vydává zvuky. Pokračujte, dokud nebudete mít všechny čtyři mince v opičích rukách.
Postupně mince vložte do automatu Isadory. Dostanete klíč od půdy. Vyjděte po schodišti nahoru. Zahněte doprava
a jděte ke dveřím na půdu. Použijte klíč na dveře a vejděte dovnitř. Uložte si hru. Nalevo je obraz s chemikem s
barvami, napovídá to k pozdější hádance počty zahrání melodie podle barev. Nyní pokračujte k šachovnici,
kterou musíte rychle přeběhnout. Až dojdete k medvědovi T. Bear, otočte se doleva a z jeho bedny vezměte kartu
do výtahu. Otočte se doprava a přivolejte výtah. Otočte se doleva a vložte kartu do panelu. Zde uložte hru.
Otočte se doleva a zatáhněte kliku do suterénu (B).
Jděte vpřed a dostanete zbraň. Nyní střílejte na krysy, za každou mrtvou se rozsvítí se žárovky. Cílem je rozsvítit
všechny žárovky v místnosti. Nabíjí se kliknutím na zásobník vlevo dole. Ze dveří občas vylezou velké krysy, tu
musíte hned zabít jinak budete vyhozeni zpět do výtahu. Když se všechna světla rozsvítí, jděte dopředu a otočte se
doprava. Ve skříňce je náčrt, který rozbalte. Seberte Monocle. Skrz zabedněné dveře je vidět místo, kde budete
dělat poslední hádanku. Na zdi nalevo je easter egg, je zde vidět část posledního puzzle hry Myst, podobné logické
hry. Nyní se vraťte k výtahu a celou cestou zpět k Muse Machine. Vložte poslední součástku do stroje. Stroj se
sice spustí, ale vybuchne. Otočte se a následujte dvojčata dolů do džungle. Dole zahněte doleva a vstupte na loď.
Loď vás zaveze k příbytku s totemy, kde se odehraje poslední úkol. Podívejte se na malířskou paletu, zelená je
chybějící barva v nápovědě, zelená je v mé hře tři doby, protože žlutá a modrá se slila v zelenou, tedy 1 + 2 doby.
Uložte si hru. Jděte k varhanám s totemy. Zde budete znovu potřebovat nákres hudební klávesnice a vaše grafy.
Tato hádanka je na čas, takže dlouho neváhejte. Pokud nejste dostatečně rychlí, celá hra se ukončí. Zahrajte podle
vašeho nákresu klávesnice všechny znaky na všech třech totemech, od shora dolů a zleva doprava. Někdy je místo
písmena celkový znak melodie, ten vyčtete z grafu který jste si vyplnili. Pokud máte na totemu písmeno a níže znak
melodie, přehrajte písmeno a poté celou melodii. Znak nebo melodii hrajte podle barev jednou až čtyřikrát.
U posledních totemů se také může stát, že vám padne písmeno, které na klávesách chybí. Pokud vám tedy padne
například písmeno „R“, najeďte myší na místo mezi klávesy kde by písmeno mělo být, tedy mezi Q a S a zmáčkněte
oboje klávesy najednou. To je vše, poté následuje závěrečná animace.
Hcs.
Astalavista, 03.01.2022, zdroj: vlastní