Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

81
163 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
26.03.2007 PC
10.05.2007 X360
Vývojáři:
EA Los Angeles
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/uk/command-and-conquer-t…
Ačkoli rozuzlení Command & Conquer: Tiberian Sun v režii konzervativní Global Defense Initiative naznačovalo smrt Kanea, jeho zdánlivý skon byl pouhým zastíracím manévrem, který charismatickému vůdci Brotherhood of Nod k tiberiové transformaci světa měl i po druhém nezdaru poskytnout další příležitost. O kladech substance generující zelené krystaly nezlomně přesvědčený Kane znovu začal šířit své ideje, převážně v nejvíce škodlivým surovým tiberiem zasažených oblastech našel nové stoupence, a na počátku příběhové linky Command & Conquer 3: Tiberium Wars, v roce 2047, jsou síly dávných rivalů zase vyrovnané.

Začátkem třetího dějství militantně řešeného sporu je destrukce vesmírné stanice GDI Philadelphie, svěžejší vítr do mnohaletých, zásadních neshod v tiberiových otázkách ovšem přivane invaze vyspělé mimozemské rasy, jež na Zemi hodlá sklízet tiberium. Generály GDI z hmyzích vzezření, pohrdání lidstvím a především technologické úrovně a počtu vyslanců takzvaných scrinů jímá hrůza, ve stanovách vysoce pokrokového Nodu, v čele s Kanem, jenž vyhlíží osvojení jejich dovedností, však ve fialové barvě vyvedení kolonisté, kteří vládnou mimo jiné plasmovými děly, černými dírami nebo kontrolou mysli, nacházejí zastání.

V SAGE enginu vytvořená hra ctí původní koncepci série C&C, jejímiž pilíři jsou základny, přímá výstavba budov, produkce jednotek na bojišti a periodicky zpřístupňované zbraně hromadného ničení. Novinkou jsou trosky jednotek, jež představují „poexistenční“ stadium nejsilnější jednotky každé frakce a které lze s výhledem dalšího používání jednotky kýmkoli obsadit. Vojenský potenciál stran je objasněn v hranými sekvencemi proložených kampaních o dohromady 47 misích, jež doprovází ve 2 až 8 hráčích možné režimy skirmish a multiplayer. Součástí hry je databáze s aktuálními a historickými údaji z tiberiového universa.

Přibližně rok po vydání se titul dočkal datadisku, pojmenovaného Kane's Wrath.


Poslední diskuzní příspěvek

Han22 (komentář): Nejsou Zone Troopers jen vylepšení Jump-jet Infantry z Command & Conquer: Tiberian Sun? :-D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Série Command & Conquer patří k mým oblíbeným a ani tento díl mne nezklamal. Hratelnost se v nepatrné změně v ovládání zvyšuje a značný imprůvment zaznamenala také grafická stránka, ať už se to týká jednotek (cvičeny ve skupinkách) nebo prostředí. Dynamické vedení misí mne vyloženě vtáhlo a potěšily i tradiční filmečky, které na straně GDI nabízí filmového veterána Michaela Ironsida (Total Recall, Hvězdná pěchota) nebo oblíbenou oponentku seriálového Dr. House Jennifer Morrisonovou, na straně NODu potom tradičního Josepha D. Kucana (coby nezničitelného Kanea) nebo Joshe Hollowaye (šest sezón spolehlivě bavil publikum v roli Sawyera ve fenomenálních Ztracených).

Projel jsem všechny epizody za tři přístupné rasy (kampaň za mimozemšťany přístupná po dohrání kampaní za GDI a NOD) a v ´normal´ obtížnosti je to relaxační záležitost bez zásadnějších výhrad.

Pro: dynamika, obsazení, legendární značka, jednotky Avatar a Tripod

Proti: nic zásadního

+19
  • PC 90
Img DVD/ Grafika 9/10 Hudba 8/10 Hratelnost 10/10 Zábavnost 9/10

Když jsem tuhle hru začal hrát, ještě jsem nevěděl do čeho jdu. A tím mám namysli obsahovou část hry a ten fakt, že mi dá pořádně zabrat. Po stránce hratelnosti jsem byl na domácím písečku. Vždyť série Command and Conquer patří mezi mé nejoblíbenější. Jen se musím přiznat, že o tuto sérii jsem nezavadil už dobrých 5 let, možná déle. Naposledy to byl Red Alert 2.

Od té doby se samozřejmě hodně změnilo. Především po grafické stránce, která se mi velice líbila. Zdála se mi svižná, hezká, plná efektních výbuchů. A do oka mi padla více než ta "novější" z Red Alertu 3, která je na mě moc komiksová. Dobrou věcí je, že grafika se vám ani po dohrání hry neokouká.

Hru jsem začal hrát za GDI a první krůčky byly značně nejisté. Především zvyknout si na tempo hry dá pár minut zabrat. Naštěstí vám ovládání a rychlost hry příjdou brzy do krve a vy se již soustředíte jen na hru samotnou a na plnění misí. A ty musím pochválit ze všeho nejvíc. Jsou jednoduché a zábavné. Většinou se jedná o klasiku: zajmi budovu, znič budovu, znič základnu apd. Veškeré úkoly jsou velice pěkně označeny a nikdy se vám nestane, že by jste nedokázali přijít na to jak dál postupovat. Samozřejmě někdy postup nebude lehký a mnohdy až napodruhé, nebo napotřetí najdete tu správnou strategii jak na soupeře vyzrát. Byly i místa kdy jsem měl save tak nešťastně uložen, že jsem tuto danou část opakoval klidně i desetkrát, jen abych nemusel restartovat.

Po dohrání za stranu GDI jsem se pustil do NODu. První postřehy byly takové, že většinu mísí hrajete na stejných mapách jen s jinými úkoly. Opět jsou mezi misemi všem znám videa, která doplňují nebo jen doprovází příběhovou kampaň. Bohužel vše anglicky bez titulků a z nějakého důvodu jsem tomu moc nerozuměl. Možná se mi to nechtělo poslouchat. Ať je to jak chce, videa považuji z celé hry za to nejslabší. Až ná pár akčnějších záběrů je to pořád ta samá obkecávačka a velká porce nudy. Už jsem měl ten pocit svrbění prstů, už aby začala další mise.

Jestli-že bych mohl za stranu GDI vyzvednou zajímavé jednotky, tak za stranu NOD to musím udělat ještě důrazněji. Jednotky jsou prostě suprové, na každé jsem našel něco zajímavého. Všiml jsem si sice, že se dělí zjednodušeně na 2 druhy. Jednotky které jsou účinné na tanky a budovy a jednotky které lehce rozstřílí pěchotu. To stejné platí pro obrané věže, tanky, letadla. Díky tomu jsou však strany velice vyvážené, každá strana má i svoji nejsilnější jednotku. A vždy když vyšlete 10-15 těchto kousků na nepřítele, je velice pravděpodobné, že ho srovnáte se zemí. Není to však jisté. Jedna atomovka na mích 30 tanků a mohl jsem to zapíchnout.

Tvůrci se postarali ještě o jednu novinku. A tou je třetí strana. Mimozemšťani. Když na mě narazili v kampani. Byl jsem z toho celkem vyjukanej. Mají ještě zajímavější jednotky než obě nám známě strany, jsou laděni do modra a pořádně nám zatopí. Hru se mi přesto podařilo dohrát a na konci kampaně jsem si jen říkal jak by bylo fain zahrát si kampaň i za tuto stranu. A zde tvůrci nezklamali. Je tu. Je sice kratší, ale o to intenzivnější.

O misích, o jednotkách, potažmo o celé hře bych se dokázal ještě více rozepsat, ale pro komplexní představu to stačí. Uvažoval jsem, že dám ještě o 5% lepší hodnocení, ale hlavně kvůli nudným videím dám krásných devadesát a pustím se do Red Alertu 3 a potom do datadisku k Tiberium Wars :-) Tahle mise jen tak neskončí.

Hru jsem začal hrát: 2.11.2008
Strávil jdem u ní: 2665 minut/ tj. 44 hodin a 25 minut

Pro: Krásná grafika, svižná hratelnost, vyvážené strany, dobré jednotky, zábavné kampaně, hudba při akci

Proti: Již zmíněné videa a dokázal bych si představit i různorodější hudbu

+16
  • PC 85
Asi je mi původní série Command and Conquer sympatičtější než odbočky. Dvojka Red Alertů mě přišla slabší, Generals jsem zkoušel, ale díky absenci animací, nesympatickým Číňanům i teroristům a brutálně obtížné třetí misi mě to prostě nebavilo. Takže jsem si v premiéře sehnal Tiberium Wars z roku 2007, popřemýšlel jak málo her z toho roku jsem dohrál (pár adventur, Portal a Tomb Raider) a kupodivu bez problémů rozjel.

První dojmy jsou parádní. Filmečky jsou zpět, opět s relativně známými herci. Z Battlestar Galacticy si tvůrci půjčili Tricii Helfer a Grace Park, z Lostu Joshe Hollowaye a vše zaštiťuje veterán Michael Ironside. Kampaně jsou tentokrát hodně provázané a doporučuji poslecnout tvůrce a hrát v pořadí GDI, NOD, Scrinn. Právě ti jsou esem v rukávě, mimozemskou rasou, která přilétá sklidit na Zemi zaseté tibérium a povraždit při tom pár milionů lidí.

Příběh se odehrává v roce 2047 kdy tibériová nákaza učinila některé části světa neobyvatelnými. Za GDI si projdete překvapivým teroristickým útokem, budete odrážet invazi NOD, ničit jejich arzenál a znovu dobývat jejich chrám, aby jste se ve finále postavili nezastavitelným Scrinnům. Kampaň NODu vše vypráví z druhého pohledu - od invaze do USA, přes zoufalé snahy vypořádat se ztrátami až po nečekané zrady, spojenectví a odhalení šíleného Kanova plánu. Musím říct, že za NODy byla kampaň mnohem zajímavější, leč končí otevřeným koncem. A pak jsou tu bonusové 4 mise za Scrinny a i na malém prostoru se tvůrcům povedlo vykreslit zajímavou rasu.

Graficky je to paráda, nejsem na "moderní" hry zvyklý, takže ten přechod do 3D mě dostal. Tvůrci si s tím vyhráli, vymodelovali různá prostředí, takže nechybí opět města, různé přírodní krajiny a finální mise za GDI i NOD se odehrávají v postapo krajině, kterou trefně komentuje jeden voják - je tohle ještě Země? Navíc obě (tři) strany používají spoustu energetických zbraní, takže na přestřelky a výbuchy je opravdu radost koukat.

Hratelnost mě na první dobrou štvala. Tvůrci zachovali principy - těžba tibéria, stavba základny, budování armády, boj. Ale ozvláštnili je spoustou zbytečných moderních featur. Takže Vám hned při první misi do boje asi 10* někdo vstoupí a kecá. V každé misi máte nejen primární, ale i bonusové úkoly, které jsou někdy na zabití (dojeď do základny s nepoškozeným transportem grrrr!!) a já je samozřejmě jako kompletista musím splnit :) A ještě sbíráte intel, což se projeví na databázi strojů, informací atd.. naštěstí tohle funguje víceméně automaticky. Bez podobných hovadinek bych se klidně obešel.

Mise jsou opět všeho druhu - stavěcí, bránící, komandovské a samozřejmě i ty nedohratelné. I na easy jsou prostě zejména závěrečné mise šílené, v okamžiku kdy teprve stavíte obranu se už na Vás valí hordy nepřátel ze všech stran. Ale dá se říct, že ve většině misí jsem se výborně bavil, v jedné z nich jsem dokonce obechcal tvůrce (nebo si to myslel). V 7 misi za NOD máte za úkol komandem vyčistit okolí, dojet s transportem do základny, postavit a ubránit ji. Mě se podařilo s komandem a týmem rakeťákům vyčistit celou mapu včetně armády tanků a bugyn a dvou základen a pak teprve dojel s transportem. A zjistil jsem, že počítač podvádí, protože útoky chodily i když nebylo odkud!

Ce ještě? Jednotky občas neposlouchají a prostě si tvrdošíjně jdou za svým a střílí/jedou kam chtějí. Naštěstí se to dá ovlivnit nastavitelnými módy chování.
Zůstalo obsazování budov, objevil se parádní systém upgradů - něco vylepšujete bojem, něco postavením speciálních budov a výzkumem. Moc se mi líbilo, že pokud rozestavíte poškozené auta kolem továrny, ta je sama opraví, dokonce si můžete postavit mobilní opravářské vozítko. Jen v žáru bitvy na to většinou není moc času.

Jednotky mají mezi sebou spoustu nového a zajímavého. GDI má jako první Zone Troopers, což je komando s laserovými puškami a jetpacky, které přeskočí jakoukoliv propast. Mezi letadly se objevuje stíhačka Firehawk, která umí přepnout mezi bojem s letadly a bombardováním (škoda že to nejde oboje najednou). Obraně vévodí drtivé sonické emitory a dva druhy kulometných věží, které udělají řešeto jak z pěchoty, tak z letadel. A vrací se Mammoth tank, který je tentokrát obrovitý, monumentální a nezastavitelný kolos a zbraň hromadného ničení proti všemu, zvlášť pokud si vylepšíte dělo na rail gun.
NOD dovedlo teroristické taktiky k dokonalosti. Disruptory skrývající celou základnu, sebevražední fanatici, stínový tým schopný přeletět na rogalech do základny a něco odpálit. Bombardéry a vrtulníky střílející na pozemní i vzdušné cíle. Obranu tvoří vždy hub a kolem něj tři věžičky, které se samy obnovují. Mezi tanky jsou slušné stealth, plamenometný (stále platí že se zabíjí i mezi sebou) a škorpion kterému můžete dělo vylepšit na laser. Všechny jednotky jsou o něco slabší než GDI, to ovšem neplatí pro Avatara. To je kolosální robot s laserem, který navíc za cenu zničení jednotky může vyrvat zbraň ze 4 dalších vozítek - plamenomet, stealth detektor a generátor a sekundární laser. Prostě paráda.
No a Scrinnové jsou prostě... mimozemští. Upřimně jsem se v jejich základně nevyznal, v jejich jednotkách také moc ne, takže mě zaujaly tripodi vykradení z Války světů a brutální bombardovací lodě, které z obrovské dálky poničí celou základnu.

Každopádně přes pár chybiček a zbytečností jsem se opět výborně bavil ať už příběhem, tak misemi a nakonec mě i ten nový "modernější" styl hraní chytil.
+11
  • PC 90
Command & Conquer 3 pro mě byl po zklamání jménem Generals opět balzám na mojí duši. Hratelnost starých dobrých Commandů se vrátila v plné míře a já se opět královsky bavil. Příběh sice klišé, filmové sekvence prkeně hrané, ale líbivé a vtáhli mě do děje. Celkově hodnotím CC3 velice pozitivně a až Kane`s Wrath jej překonal. Řemeslně udělaná hra ze staré školy. Bravo.

Pro: Jednotky, hratelnost ala staré Command & Conquery, chytlavost.

Proti: Nic nového pod sluncem, na druhou stranu, proč měnit něco, co funguje?

+8
  • PC 75
Pokračováné kultovní C&C strategiem za kterou se její předchůdci určitě nemusí stydět. První co člověka zaujme je jednoznačne grafika, která byla v roce 2007 vážně špičková. Po několika misích je hráč v euforii, protože je to všechno nový a hezky se na to kouká...a taky po delší "westwoodový" pauze. Ale po čase si začne říkat, že je to vlastně pořád to samý(až na pár vylepšení), a že podobný pocity měl už u hraní předchozích dílů... Takže otázka je, jestli se vůbec někdy něčeho novýho(kromě hezčí grafiky) v těhlech sériích člověk dočká. Vývojáři plodí neustále dobrý hry, ale už to vypadá, že si prostě drží určitou laťku a spolíhaj na nový a nový hráče, který se s podobnou hrou setkaj poprvý a budou z ní unešený jako jiný kdysi v roce 1995...

Pro: Grafika, hratelnost, klasika

Proti: Nic moc novýho pod sluncem

+7