Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

81
159 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
26.03.2007 PC
10.05.2007 X360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/uk/command-and-conquer-t…
Ačkoli rozuzlení Command & Conquer: Tiberian Sun v režii konzervativní Global Defense Initiative naznačovalo smrt Kanea, jeho zdánlivý skon byl pouhým zastíracím manévrem, který charismatickému vůdci Brotherhood of Nod k tiberiové transformaci světa měl i po druhém nezdaru poskytnout další příležitost. O kladech substance generující zelené krystaly nezlomně přesvědčený Kane znovu začal šířit své ideje, převážně v nejvíce škodlivým surovým tiberiem zasažených oblastech našel nové stoupence, a na počátku příběhové linky Command & Conquer 3: Tiberium Wars, v roce 2047, jsou síly dávných rivalů zase vyrovnané.

Začátkem třetího dějství militantně řešeného sporu je destrukce vesmírné stanice GDI Philadelphie, svěžejší vítr do mnohaletých, zásadních neshod v tiberiových otázkách ovšem přivane invaze vyspělé mimozemské rasy, jež na Zemi hodlá sklízet tiberium. Generály GDI z hmyzích vzezření, pohrdání lidstvím a především technologické úrovně a počtu vyslanců takzvaných scrinů jímá hrůza, ve stanovách vysoce pokrokového Nodu, v čele s Kanem, jenž vyhlíží osvojení jejich dovedností, však ve fialové barvě vyvedení kolonisté, kteří vládnou mimo jiné plasmovými děly, černými dírami nebo kontrolou mysli, nacházejí zastání.

V SAGE enginu vytvořená hra ctí původní koncepci série C&C, jejímiž pilíři jsou základny, přímá výstavba budov, produkce jednotek na bojišti a periodicky zpřístupňované zbraně hromadného ničení. Novinkou jsou trosky jednotek, jež představují „poexistenční“ stadium nejsilnější jednotky každé frakce a které lze s výhledem dalšího používání jednotky kýmkoli obsadit. Vojenský potenciál stran je objasněn v hranými sekvencemi proložených kampaních o dohromady 47 misích, jež doprovází ve 2 až 8 hráčích možné režimy skirmish a multiplayer. Součástí hry je databáze s aktuálními a historickými údaji z tiberiového universa.

Přibližně rok po vydání se titul dočkal datadisku, pojmenovaného Kane's Wrath.


Poslední diskuzní příspěvek

Obtížnost je pro casual gaming na easy/normal stále rozbitá asi, co? :/ Mám trochu chuť si zase trochu zaklikat a vzpomněl jsem si na časy…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Série Command & Conquer patří k mým oblíbeným a ani tento díl mne nezklamal. Hratelnost se v nepatrné změně v ovládání zvyšuje a značný imprůvment zaznamenala také grafická stránka, ať už se to týká jednotek (cvičeny ve skupinkách) nebo prostředí. Dynamické vedení misí mne vyloženě vtáhlo a potěšily i tradiční filmečky, které na straně GDI nabízí filmového veterána Michaela Ironsida (Total Recall, Hvězdná pěchota) nebo oblíbenou oponentku seriálového Dr. House Jennifer Morrisonovou, na straně NODu potom tradičního Josepha D. Kucana (coby nezničitelného Kanea) nebo Joshe Hollowaye (šest sezón spolehlivě bavil publikum v roli Sawyera ve fenomenálních Ztracených).

Projel jsem všechny epizody za tři přístupné rasy (kampaň za mimozemšťany přístupná po dohrání kampaní za GDI a NOD) a v ´normal´ obtížnosti je to relaxační záležitost bez zásadnějších výhrad.

Pro: dynamika, obsazení, legendární značka, jednotky Avatar a Tripod

Proti: nic zásadního

+18
  • PC 90
Img DVD/ Grafika 9/10 Hudba 8/10 Hratelnost 10/10 Zábavnost 9/10

Když jsem tuhle hru začal hrát, ještě jsem nevěděl do čeho jdu. A tím mám namysli obsahovou část hry a ten fakt, že mi dá pořádně zabrat. Po stránce hratelnosti jsem byl na domácím písečku. Vždyť série Command and Conquer patří mezi mé nejoblíbenější. Jen se musím přiznat, že o tuto sérii jsem nezavadil už dobrých 5 let, možná déle. Naposledy to byl Red Alert 2.

Od té doby se samozřejmě hodně změnilo. Především po grafické stránce, která se mi velice líbila. Zdála se mi svižná, hezká, plná efektních výbuchů. A do oka mi padla více než ta "novější" z Red Alertu 3, která je na mě moc komiksová. Dobrou věcí je, že grafika se vám ani po dohrání hry neokouká.

Hru jsem začal hrát za GDI a první krůčky byly značně nejisté. Především zvyknout si na tempo hry dá pár minut zabrat. Naštěstí vám ovládání a rychlost hry příjdou brzy do krve a vy se již soustředíte jen na hru samotnou a na plnění misí. A ty musím pochválit ze všeho nejvíc. Jsou jednoduché a zábavné. Většinou se jedná o klasiku: zajmi budovu, znič budovu, znič základnu apd. Veškeré úkoly jsou velice pěkně označeny a nikdy se vám nestane, že by jste nedokázali přijít na to jak dál postupovat. Samozřejmě někdy postup nebude lehký a mnohdy až napodruhé, nebo napotřetí najdete tu správnou strategii jak na soupeře vyzrát. Byly i místa kdy jsem měl save tak nešťastně uložen, že jsem tuto danou část opakoval klidně i desetkrát, jen abych nemusel restartovat.

Po dohrání za stranu GDI jsem se pustil do NODu. První postřehy byly takové, že většinu mísí hrajete na stejných mapách jen s jinými úkoly. Opět jsou mezi misemi všem znám videa, která doplňují nebo jen doprovází příběhovou kampaň. Bohužel vše anglicky bez titulků a z nějakého důvodu jsem tomu moc nerozuměl. Možná se mi to nechtělo poslouchat. Ať je to jak chce, videa považuji z celé hry za to nejslabší. Až ná pár akčnějších záběrů je to pořád ta samá obkecávačka a velká porce nudy. Už jsem měl ten pocit svrbění prstů, už aby začala další mise.

Jestli-že bych mohl za stranu GDI vyzvednou zajímavé jednotky, tak za stranu NOD to musím udělat ještě důrazněji. Jednotky jsou prostě suprové, na každé jsem našel něco zajímavého. Všiml jsem si sice, že se dělí zjednodušeně na 2 druhy. Jednotky které jsou účinné na tanky a budovy a jednotky které lehce rozstřílí pěchotu. To stejné platí pro obrané věže, tanky, letadla. Díky tomu jsou však strany velice vyvážené, každá strana má i svoji nejsilnější jednotku. A vždy když vyšlete 10-15 těchto kousků na nepřítele, je velice pravděpodobné, že ho srovnáte se zemí. Není to však jisté. Jedna atomovka na mích 30 tanků a mohl jsem to zapíchnout.

Tvůrci se postarali ještě o jednu novinku. A tou je třetí strana. Mimozemšťani. Když na mě narazili v kampani. Byl jsem z toho celkem vyjukanej. Mají ještě zajímavější jednotky než obě nám známě strany, jsou laděni do modra a pořádně nám zatopí. Hru se mi přesto podařilo dohrát a na konci kampaně jsem si jen říkal jak by bylo fain zahrát si kampaň i za tuto stranu. A zde tvůrci nezklamali. Je tu. Je sice kratší, ale o to intenzivnější.

O misích, o jednotkách, potažmo o celé hře bych se dokázal ještě více rozepsat, ale pro komplexní představu to stačí. Uvažoval jsem, že dám ještě o 5% lepší hodnocení, ale hlavně kvůli nudným videím dám krásných devadesát a pustím se do Red Alertu 3 a potom do datadisku k Tiberium Wars :-) Tahle mise jen tak neskončí.

Hru jsem začal hrát: 2.11.2008
Strávil jdem u ní: 2665 minut/ tj. 44 hodin a 25 minut

Pro: Krásná grafika, svižná hratelnost, vyvážené strany, dobré jednotky, zábavné kampaně, hudba při akci

Proti: Již zmíněné videa a dokázal bych si představit i různorodější hudbu

+15
  • PC 90
Command & Conquer 3 pro mě byl po zklamání jménem Generals opět balzám na mojí duši. Hratelnost starých dobrých Commandů se vrátila v plné míře a já se opět královsky bavil. Příběh sice klišé, filmové sekvence prkeně hrané, ale líbivé a vtáhli mě do děje. Celkově hodnotím CC3 velice pozitivně a až Kane`s Wrath jej překonal. Řemeslně udělaná hra ze staré školy. Bravo.

Pro: Jednotky, hratelnost ala staré Command & Conquery, chytlavost.

Proti: Nic nového pod sluncem, na druhou stranu, proč měnit něco, co funguje?

+7
  • PC 75
Pokračováné kultovní C&C strategiem za kterou se její předchůdci určitě nemusí stydět. První co člověka zaujme je jednoznačne grafika, která byla v roce 2007 vážně špičková. Po několika misích je hráč v euforii, protože je to všechno nový a hezky se na to kouká...a taky po delší "westwoodový" pauze. Ale po čase si začne říkat, že je to vlastně pořád to samý(až na pár vylepšení), a že podobný pocity měl už u hraní předchozích dílů... Takže otázka je, jestli se vůbec někdy něčeho novýho(kromě hezčí grafiky) v těhlech sériích člověk dočká. Vývojáři plodí neustále dobrý hry, ale už to vypadá, že si prostě drží určitou laťku a spolíhaj na nový a nový hráče, který se s podobnou hrou setkaj poprvý a budou z ní unešený jako jiný kdysi v roce 1995...

Pro: Grafika, hratelnost, klasika

Proti: Nic moc novýho pod sluncem

+6
  • PC 100
(Hru jsem dohrál někdy v r. 2007, v nedávné době jsem absolvoval jen hrané sekvence a datadisk. K tomu dodávám, že přímého předchůdce, Tiberian Sun a jeho datadisk Firestorm, jsem poprvé dohrál v r. 2013 a první základní hru nikdy.)

Na internetu (jmenovitě YouTube) se setkávám s názory, že EA tiberiové universum (herní tituly, v jejichž příběhovém pozadí vystupuje Global Defense Initiative a Brotherhood of Nod) pohřbilo, jinými slovy, že „to správné ořechové“ bylo jen od Westwood Studios. Je pravda, že při prvním hraní jsem se cítil rozpačitě, přinejmenším mírně, ale podobné problémy jsem měl i s přechodem od DOSu k Windows 95 a od Windows 98 k Windows XP. Když se vrátím zpět ke Command & Conquer 3, nejvíce mi tenkrát asi vadilo, že zmizely některé „staré“ jednotky a budovy (např. Stealth Generator, kyborgové nebo podzemní jednotky), postavy a osobnost řídicího počítače Nodu. S časovým odstupem to tak už ale neberu. Hra má na všech jmenovaných postech důstojné nástupce.

Tiberium Wars mě nejvíce uchvátilo audiovizuálním zpracováním, které je mi i devět a půl roku po vydání silně po chuti, a vypiplanou atmosférou hry (vč. zpracování menu), již utváří poměrně propracovaný příběh s dějovými zvraty a živě, v průbězích misí, zadávané úkoly. Úvodní destrukce GDSS Philadelphie by sice mohla zavánět jistým kýčem, když tento prvek už v historii byl obsažen, osobně ale nemohu vytknout žádné kopírování, opakování nebo nudu, snad jen velmi malou míru nelogičnosti a to, že v hraných sekvencích není dostatečně vysvětleno, co se stalo po druhé tiberiové válce (po letech od dohrání a po letech věku už na hrách oceňuji více jiné věci než vlastní gameplay). Ve velitelství GDI i Nodu cítíme historické odkazy, vzorce chování z minulosti, neshody o dalších krocích, ve vyjádřeních protagonistů jsou znát jakési ideologie, resp. víry, hra má dokonce databázi informací o svém fiktivním světě. S tím vším musela být spousta práce, obzvláště když přihlédnu k tomu, že kampaně za oba původní účastníky konfliktu nejsou nijak krátké. Především bych se zde však chtěl dostat k tomu, že i třetí základní hra postavená kolem Kanea má zcela vážné pojetí, jehož základem je tiberiem zpustošená Země (není zde nic na způsob alkoholu nebo sexuálně explicitní obsah, jako v Red Alertech).

Co se novinek ve vlastní hře týče, možnost sbalit MCV je již přítomná, pokud si dobře vzpomínám, vždy, nově jsou odděleny výrobní fronty pro produkční budovy a obranné struktury a přítomny jeřáby pro další tyto fronty. Výčet novinek ve stavění potom uzavírají neobrněná vozidla, jež po svém (tentokrát nevratném) rozložení umožní stavět kolem sebe. To vše jsou podle mě velmi vitální rozšíření, stejně jako přidání nové hratelné strany. Mimoto se vrátila sériová výroba mammoth tanků, v arzenálu Nodu se objevil bojový robot, jenž je volitelně upgradovatelný, a nejsilnější jednotka každé frakce po zničení nově zanechá vrak, který je možno obnovit. I z tohoto výčtu vše hodnotím kladně. Z toho, co se u mě dočkalo záporného přijetí, si dovolím jmenovat (subjektivně malou) sílu bombardérů Nodu, to, že multiplayer (jejž jsem nehrál) a skirmish nejsou více uzpůsobeny tomu, aby větší šanci měly (v kampaních tradičně používané) přepadové pěchotní jednotky, a konečně to, že kampaně nekončí žádnými zvlášť výraznými akty.

Pro: audiovizuální zpracování, výprava, nové prvky ve stavění

Proti: nedostatečné vyvážení jednotek, poměrně otevřené konce kampaní

+6