Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Two Worlds

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.05.2007
Vývojáři:
Reality Pump
Oficiální stránky:
http://www.2-worlds.com/
Two Worlds je freeformové RPG od tvůrců strategie KnightShift. Ujmete se role lovce odměn, kterému podivný kult unese sestru a požaduje několik starodávných artefaktů za její navrácení.

Hratelnost je podobná Oblivionu nebo Gothicu 3, takže jste uvrženi do světa, ve kterém se buďto můžete soustředit na hlavní linii nebo na spoustu vedlejších questů od sedmi různých frakcí.

Vaše postava není omezena povoláním, ale může se postupem hry vyprofilovat rozdělováním bodů do čtyř různých vlastností a šesti oblastí vývoje.

Hra také zajímavě řeší vylepšování vybavení: normálně si brnění vyměňujete za lepší kusy, ale tady stejná brnění spojujete do jednoho silnějšího. Ve hře se také můžete posadit do sedel různých tvorů a dokonce z nich i bojovat.

Two Worlds bylo postupem času rozšířeno o ryze multiplayerové datadisky Tainted Blood a Curse of Souls. Pokračování singleplayerového příběhu se hráči dočkali až v Two Worlds II.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

DonSnake
DonSnake

Karasman: Já právě nemám problém s ničím (snad jen s obrem a golemem). Nic, nafarmím si nějakou tu 70. úroveň a zkusím to znova.


Nejlépe hodnocené komentáře


Two Worlds je hra, které jsem musel dát šanci. První pokusy dostat se do hry dopadly nevalně a já znuděně odinstalovával už po pár desítkách minut hned v první vesnici. Až vydání druhého dílu, který vypadá o mnoho lépe, mě donutil po delší době zkusit jedničku, dát ji poslední šanci. Prokousal jsem se nudným úvodem a pak už se jen a jen slušně bavil. Nakonec to není špatná hra. Má ale i své mouchy.

Po rozkoukání se mě jako první okouzlil velmi slušivý grafický kabátek hry. Prostředí vypadá báječně, i když hlavně ze začátku téměř vše pokrývá les a kopce, dívá se na to nádherně. Škoda jen ošklivých NPC – hezkou holku aby člověk pohledal (až na níže zmíněnou sestru, ale...to se nepočítá, je to sestra! :)) a chlapi vypadají všichni stejně, navíc obličeje se často opakují, podobně jako v Oblivionu.

Hlavní příběh je katastrofa. Vlastně jde jen o to zachránit sestru, která vypadá mimochodem jako sexbomba z Playboye. Chybí napětí a vlastně i spád. Naštěstí je tu mnoho vedlejších úkolů, které sice nejsou většinou nijak originální, ale jejich plnění mě bavilo – hlavně questy pro různé frakce, které stojí proti sobě.

Souboje mi přijdou jako klasický klikfest, za nejlepší variantu považuji obouruční zbraň + kouzla, ale to je na každém. Hra je totiž velmi nevyvážená co se týče obtížnosti. Po pár hodinách už kosíte smečku vlků jednou ranou, tábor gromů vysekáte za pár minut a lupiči prosí o milost. Vyjdete na kopec a tam vás osamělý obr skolí na jednu ránu. Zabít golema je daleko větší práce než zabít draka nebo dokonce závěrečného bosse. Nicméně když přijdete na tu správnou taktiku, nebudou vám dělat potíže ani tito silnější nepřátelé. A zbytečně velký počet oltářů doplňujících manu či život rozhodně obtížnost také nezvedne. Ach jo. Jízdu na koni moc zmiňovat nebudu, přišla mě lehce zmršená a raději jsem putoval pěšky. Koně jsem využíval jen na krátké úseky při plnění questů, bojovat z nich mě vůbec nešlo.

Magie – je fajn. Moc se mi líbil nápad s kartama, sice je to i o štěstí, ale celkově tento způsob magie považuji za dobrý a zábavný nápad.

Na co nemůžu nadávat je hratelnost jako celek. Když se do hry dostanete, přestane vám vadit, že jste prakticky nepřemožitelní. Prostě si putujete světem, plníte úkoly, zabíjíte potvory (ty v poušti se mi hodně líbily) a kocháte se výhledem. Líbilo se mi spojování předmětů stejného typu a tím jejich zesílení, alchymie, i vývoj postavy je pro tento typ RPG naprosto dostačující.

Suma sumárum, dobrá hra. Ale jen na jedno dohrání.

Pro: Grafika, hratelnost, systém magie, spojování předmětů

Proti: Hlavní příběh, velmi nízká obtížnost, ošklivé NPC, jízda na koni, souboje mohly být propracovanější

+22+22 / 0

Od Two Worlds jsem očekával hodně a v první půlce hry se má očekávání vyplnila.
Začátek působí velice slibně, prostředí je pestré, graficky velice zvedené a o nebezpečné tvory (ze začátku pouze medvědi a vlci) není nouze. První hledání sídel, interakce s Npc a jednotlivé questy stojí za to.

Úkoly jsou po většinou na jedno brdo ale ze začátku to vůbec nevadí, hráč se snaží jen o svůj růst a průzkum slibně vypadajících skillů. Zvláště pak velice různorodá výstroj, kterou lze neustále obměňovat a vylepšovat, přináší spoustu naplněného herního času. Potěší už třeba jen takový prvek, kdy v určitém typu zbroje nemůžete plavat.

Je tu i to, po čem jsme toužily v Gothicu 3, konečně se můžeme projíždět na koni ve 3D, takže nějakou dobu strávíte vyděláváním peněz a touhou po koni.

Od druhé poloviny však, již přichází stereotyp. V celé hře se nachází jen pár zajímavých lokací a prvků. Celé prostředí je jen přecpáno desítkami monster, která tam prostě nesedí. Obrovská města ztrácí na kvalitě, množství Npc se kterými nedochází k rozumné interakci (opravdu si s nikým nepromluvíte, aby to mělo hlavu a patu), nízká variabilita.

Na druhou stranu se ale musí nechat, že celá hra disponuje originálními nepřáteli a místy i dost atmosférickými lokacemi. Jinak hra postrádá nějaké pořádné, vedlejší linie. Další postavy, které by rozumně posunovaly příběh, či nějaké události ve světě, které by stály za pozornost.Jedině, když zbavíte město ochrany a zaútočí na něj skřeti.

V závěru se vývojáři snažili o zvrat, o zpestření ale taky se to moc nepovedlo. Paladinové, kteří se objeví ke konci a jednodušše vás dotlačí k tomu, že musíte porazit zlo. Kdyby se objevili už na začátku, mohlo z toho vyjít pár zajímavých úkolů a faktů. Finální soubouj je pak taky vrchol výsměchu - Samotný Gandogar jde na ranu, jedině souboj s paladiny (přídání se k temnotě), je docela zábavný. Dost taky udiví, že monstrum, se kterým se střetnete před finálním bojem, je těžší než obě verze finálního souboje dohromady.
Dá se však říct, že Two Worlds je docela zajímavou hrou, na poprvé i dost hratelnou. Celkově však působí jako změť prvků z jiných Rpg, které však ztrácí význam (např: nastavování vzhledu postavy - šíře hrudi.....).
Chybí tu důležité věci, které by celou hru mohli vylepšit a ty obličeje jsou hrůza.
65% - za koně

Pro: Ze začátku velice zajímavé, cestování na koni. Originální monstra, atmosférické lokace.

Proti: Druhá polovina je nezáživná, finální souboj je k smíchu. S tak velkými městy a počtem Npc mohli zvládnout mnohem více.

+21+21 / 0

Nechapu, ze jsem tuhle hru minul v dobe vydani. Dojel jsem ji pred par minutami a musim rict, ze jsem si posmaknul.

Grafika je nadherna. Hratelnost uzasna. Hudba,zvuky paradni. Vylepsovani postavy super. Skladani predmetu super napad. Kouzla vymazleny. Inventar na jednicku s hvezdickou. System teleportu paradni. Napad s teleportacnimi kameny super. Snad poprve co me bavila zlodejina, parada. Pribeh usel, tam mi hlavne nesedl ten vztah bratr - sestra, kde ale sestru cpou jako sex bombu a je to takove nepatricne.

Zapor tehle hry je jediny. Je to strasne lehke. Po prvni desitce zabitych vlku a medvedu se to zvrhne v supermana, ktereho hned tak neco nerozhazi. Sem tam se sice najde potvora typu "jedna rana spis jak vrana", ale to jsou vyjimky. Take svatyne doplnujici manu a zivot jsou tak nahustene po cele mape, ze jsem po chvili byl skoro znechucen.

Nejtezsi souboj co jsem ve hre zazil, bylo vymlaceni hrbitova asi na moji 10 urovni. Ale za pomoci teleportacnich kamenu jsem to zvladnul. To mi pripomona abych zminil super zpracovani nakazy ve hre. Takhle dobre jsem to jeste nikde nevidel. Tezko se to vysvetluje, ale snad staci rict, ze z kazde nakazy se da vylecit jen doplnovanim zdravi.

Kazdopadne hra to byla paradni. Pocit, ze jsem superman, se mi neomrzel po celopu dobu hrani. A tak me jen trochu neprijemne prekvapil rychly konec hry.

Doporucuju.

Dohrano na urovni 61 a zaverecny boss lehnul na tri rany ;-)
+18+18 / 0

Jednoznačně zklamání. Two Worlds není vyloženě špatná hra, ale je to titul, který trpí nesnesitelným stereotypem. Dohrál jsem ho jen díky tomu, že mě zajímalo, jak to dopadne, ale že bude celá hlavní linka TAKHLE debilní, to jsem nečekal.

Hru bych po příběhové stránce přirovnal ke Gothic 3. Hlavní linie je kraťoučká a slouží spíše jako jakýsi provaz a motivace pro cestu fantasy světem. Příběhové questy jsou opravdu hodně odfláklé. Prvních pár hodin jsem byl krapet dezorientován a málem mě to od hraní odradilo. Následná pasáž v nížině cca ve středu mapy mě hodně chytla a i ty questy tam byly zajímavé, obzvláště ty v rybářské vesnici měly atmosféru. Potom by se našlo i pár dalších vcelku dobrých úkolů, ale drtivá většina je neskutečně nudná. A co ta poslední třetina? Co to sakra mělo být? Holé „mordorské“ pláně doslova plné tuhých skřetů. Já osobně jsem se poslední částí hry proplížil anebo ji proběhl. To co tu tvůrci předváděli, jsem nepochopil. Bojový systém není natolik dobrý, aby na něm hra stála (v případě TW padala).

Two Worlds je hra strašně nevyvážená. Zpočátku je skoro nemožné nějakou tu mrchu vůbec sejmout, naopak po pár hodinách jsem byl naprosto nepřemožitelnej ramborubač a ke konci jsem zase každou chvíli zdrhal, protože se na mě sesypala desítka dotěrných bestií, které do mě mlátily hlava nehlava já nebyl schopen se vůbec pohnout.
Atmosféra světa je docela slušná, ale postavy jsou ploché jak žehlící prkna. Všechny jsou stejné, většinou rozdělené na dobro/zlo. Jeden mě chce zabít, druhej po mě chce pomoc. Jednoduchá šablona.

Jak už jsem říkal, svět je po designové stránce udělán hezky. Je ale zbytečně velký a prázdný. Zpočátku mě cestování bavilo a kochal jsem se každou kravinkou (nikoli grafikou, o ní až později). Později jsem se ale těžce nudil, protože abych se k nějakému questu vůbec dostal, musel jsem se trmácet klidně i hodinu dlouho cestou lesem. Do toho do mě neustále rafali otravní vlci či všudypřítomné wyverny. O jízdu na koni jsem se radši ani nepokoušel, protože jsem nic takhle zmrveného dlouho neviděl.

Grafika je hodně rozporuplná. Po spuštění hry se mi vůbec nelíbila. Později jsem si na ní zvyknul a dokázala vyčarovat i docela pěkné scenérie. Kamenem úrazu je šílené dočítání všeho pár metrů před hráčem. Pro příklad: jdu lesem a najednou se přede mnou načte celá vesnice, ačkoli před pár sekundami tu byla holá pláň. Šílenost. Dále jsou tu i nějaké ty bugy. Samotné textury a všechno v okolí 5 metrů vypadá fakt nádherně.

Jako celek Two Worlds není hra až tak špatná a je na ní vidět docela dost práce. Bohužel mě mnou jmenované nedostatky vytáčely během hraní tak, že jsem si ji nedokázal plně užít. Pro mě podprůměr, tedy 40%. Nikdy více, dvojce ale šanci někdy v budoucnu dám.

Herní doba: 15 hodin a něco, 49 level.

Pro: 1/4 questů, na pohled pěkný svět a daleká dohlednost, někdy pěkná grafika, hromady itemů a tvorba postavy, místy slušně hratelné

Proti: většina questů včetně hl. příběhové linie, naprostá nevyváženost, jižní část mapy, nezvládnuté dočítání, bugy, chyběla mi tam pořádná hudba

+18+18 / 0


Potřeboval jsem si dát menší pauzu od plnění Herní výzvy, tak jsem si řekl, že Two Worlds by bylo fajn. Dle mnoha recenzí se jedná o dobrou hru, dokonce i na DH má poměrně dobré hodnocení. Inu, nainstaloval, spustil a hrát. A musím říct, že to stálo za to.

Jako první se mi líbí, že hra má dobrou optimalizaci. Málokdy se mi hra sekala a spadnout mi nespadla ani jednou. Bugy se samozřejmě občas staly (hlavně při ježdění na koni, ale o tom později), ale ukažte mi RPG bez bugů.

Úkoly rovněž byly vesměs zábavné. Úkoly typu přines/zabij se zde vyskytovaly naprosto minimálně (do styku jste s nimi přišli především prací pro mágy). Grafika je pak naprosto skvělá.

Vývoj postavy je zde velice jednoduchý, ze statistik rozvíjíte pouze čtyři složky. Síla vůle (mana), Síla (útok), Obratnost (Obrana) a Životy (počet životů). Poté máte na výběr z několika dovedností, škol magie apod..

Potěší i to, že v určitém typu zbroje nemůžete plavat. Hodně se mi také líbilo skládat stejné zbraně a zbroje do sebe. Dobře zpracovaná je i alchymie.

Dialogy jsou na celkem pěkné úrovni. Rovněž má hra opravdu skvělou hudbu.

Co je však horší, je poměrně malý inventář.

Ve hře je umožněna jízda na koni a dokonce i boj z něj. Nápad super, ale provedení celkem mizerné. Často jsem se s koněm zasekl ve skále, plotu či prostě v zemi. Jezdit na koni ve městě je pak něco příšerného, protože místo toho, aby lidé uhýbali vám, kůň uhýbá jim. Boj z koně jsem zkoušel, ale upřímně mi to moc nešlo.

Hra má taky dost nevyváženou obtížnost. Vlka, groma či divočáka vesele kosíte od začátku hry, ale třeba golema či obra jsem za celou hru nezabil ani jednou. Bojový systém je pak klasická klikačka, leč poměrně zábavná.

Zase je celkem otravný fakt, že na každém rohu máte svatyni, která vás vyléčí nebo doplní manu. Pokud zemřete, objevíte se v nejbližší svatyni bez jakýkoliv postihů. Hra je pak kvůli tomu poměrně jednoduchá.

Boss fight není nejhorší, ale mnohem větší problémy mi dělal démon, který finálního bosse hlídá.

Two Worlds má samozřejmě své mouchy, ale i tak se jedná o výbornou hru, kterou mohu jen doporučit.

---------------------------

Úroveň: 57

Vlastnosti:

Životy: 130+11
Síla vůle: 56
Síla: 95+11
Obratnost: 41+4

Pro: AI, grafika, hudba, úkoly, vylepšování předmětů, alchymie, dialogy, optimalizace

Proti: nevyvážená obtížnost, jízda na koni, inventář, vzkříšení bez postihu

+12+12 / 0