Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Malignus (09.12.2024 21:01): samozřejmě! :)

@samorost (09.12.2024 21:53): zmiňovali to různí lidé z herní novinářské komunity na různých místech, nechtěj po mě vědět kde přesně. Říkali tam něco v tom smyslu, že FC bylo fakticky technologické demo/hra od Crytec s nic moc příběhem, a první hra která opravdu stojí za to je až Crysis. :)

Znám spousty lidí kteří na první FC nedají dopustit. Chválili hlavně AI a grafiku samozřejmě. Plus volnost pohybu. I když jak víme ta je reálně omezená, vzdálíš se od hlavního ostrova a hra na tebe pošle helinu s kulomety = konec.
No, zrovna u Far Cry mluvit o férové obtížnosti, kdy nepřátelé vesele střílí skrze dva stany, křoví je úplně k ničemu a v podstatě mají Wallhack...
@Ross (10.12.2024 05:04): tá hra bola tragédia z pohľadu hráčov i recenzentov. :)

Mne sa na Far Cry páčilo v rámci veľkých levelov aj to, že častokrát hra umožňovala rozdielny postup levelom - stealth, klasické prestrieľanie sa, ukradnutie motorového člnu a oboplávanie ostrova/levelu alebo moje obľúbené - zobral som si sniperku a vyliezol na vysoký kopec a odtiaľ strieľal nepriateľov.
@Ross (10.12.2024 05:04): za mě je to teda největší průser v historii her, ne průměrná hra.
Přestože soundtrack poslouchám pravidelně (naposled před 14 dny) a titulní píseň je mojí nejposlouchanější skladbou ever dle last.fm.

A koukám, žes mi o tom psal do diskuse :D
Aktuálně vede o 4 poslechy před Mayonaise od Smashing Pumpkins. Letos se Majonéza dostala dokonce do čela, ale Locomotion se pak vrátil do trháku :-)
@7c (09.12.2024 22:41): Přesně tak, klasický FPS ze staré školy, férová obtížnost, navíc v parádní grafice, radost takový kousek hrát. Celkově mi ta hra přišla i výborně navržená. Závěrečnou „arénu” si velmi dobře pamatuji dodnes, solidní rubačka. :c))
@Rapier (09.12.2024 20:28): pamatuju si jak dnes to neskonalé zklamání a zároveň fascinaci, na co to koukám.

Ale souhlas, na druhou stranu podobně jako v hudbě ocením od jedné kapely žánrovou pestrost, tak tohle je něco podobného :)
Ale spíš to měl být rovnou Quake 4. Však o rok pozdějc Kvák vyšel a zas tak jiný oproti Doomu 3 to nebylo.
@Ross (07.12.2024 16:23): tady není o čem moc přemýšlet - Half-Life 2 a těsně za ním Vampire: The Masquerade Bloodlines. Far Cry byl fajn, ale fakticky je to jen technologické demo, byť ve své době velmi působivé.

Na to že někdy vyšel Doom 3 bych raději zapomněl. Možná, že engine byl ve své době špička, ale leskne se jako psí kulky a rozhodně to není pokračování legendárního Doom, Doom 2. :)
@AlieN (09.12.2024 01:57): Z toho kontextu je za mě Painkiller asi nejzábavnější hra roku - sbírání kartiček bylo návykové.

@Tulareanus (08.12.2024 20:45): Tak původní článek byl na idnes, beru to z pohledu ČR, jinak samozřejmě platí, co píšeš. A píšu své osobní preference - protože nemá cenu omílat dokola, že HL2 je "celkem známá hra" :)


@Dan9K (09.12.2024 17:35): Kéž by byl DNF jako HL2, ale s DN prostředím a humorem.
Pamatuju si, jak jsem tehdy koukal na přesně tuhle video prezentaci technických možností Source enginu z roku 2003. A nemohl jsem uvěřit, že je to možné. Prostě to bylo tak úžasné a inovativní, že jsem tomu nevěřil. A pak to v té hře fakt bylo.

Něco podobného se mi stalo i u Warcraftu III. Četl jsem preview v časopise, kde to popisovali jako strategii s hrdiny a RPG prvky. Přišlo mi to složité, přeplácané, říkal jsem si, že to v téhle podobě nemůže vyjít. A taky se to stalo.
@Jumas (09.12.2024 12:43): Když měl teď ten HL2 výročí 20 let, tak jsem se rozhodl to zase projet (plus obě epizody, které jsem na rozdíl od HL2 hrál jen jednou v době vydání). V současnosti se blížím ke konci epizody 2 a musím uznat, že i přes některé přežité mechaniky je HL2 naprosto skvělá akce a její zahrání rozhodně doporučuju. Už jen ten skvělý fyzikální model by mohla většina dnešních her závidět. Fakt škoda, že nedokončili tu třetí epizodu.
@Jumas (09.12.2024 12:43): děkuju za vysvětlení.
Také vyžaduji hrát od prvního dílu, ale nedělá mi obvykle problém se zavrtat hluboko do minulosti :-)

Nezvlád jsem to snad jen u Elder Scrolls.
@Dan9K (09.12.2024 11:59): Half-Life mě z videí prostě vůbec nezaujal svým pojetím, světem,... Třeba přicházím o hodně, ale už tak nějak vím, co mě bude nebo nebude bavit. Doom 3 bych určitě nehrál, kdybych neměl nahráno spoustu hodin v předchozích dílech, respektive, kdyby hra byla od jiného studia a jmenovala se třeba Boom, tak jí nejspíše taky nezkusím. Takhle jsem se na třetí díl, podobně jako spousta dalších hráčů, hodně těšil, když jeho vydání tak trvalo. Kdybych se dostal k prvnímu H-L někdy kolem roku vydání, třeba bych se na dvojku taky těšil a zahrál si ji, ale teď už bych jedničku fakt nehrál, což automaticky vyřazuje i dvojku, protože se vše snažím hrát postupně od prvního dílu, když to nezkazí konzole, jako teď u Fable. A nic lepšího, než Doom 3 jsem z roku 2004 nehrál, proto je to pro mě nejlepší hra (jinak bídného) roku. Nikomu nic neberu ani nevnucuju, ale za mě jsou prostě všechny další nulté roky lepší.

Jinak souhlas, ty první plně 3D FPS nejsou příliš krásné a od toho roku 2004 se na to dá koukat i dnes.
@Jumas (07.12.2024 20:05): já to moc nechápu, proč Half Life 2 nezájem a Dooma 3 na piedestal? To mi vůbec nedává smysl první jmenovanou ani nechtít zkusit a druhou vyzdvihovat.

Však rok 2004 byl o souboji těchto dvou her + Far Cry

Za mě byl rok 2004 naprosto zásadní a vnímám ho jako velký zlom, obzvláště v žánru FPS. O rok dřív vycházely hry, kde ještě ta iluze realističnosti tolik nefunguje a musím engine hry hodně omlouvat, od roku 2004 ty hry udělaly obrovský skok a působí už jako moderní.
Anketa je o hře nejlepší, takže samozřejmě Half Life 2 musí vyhrát.
Že WoW je z hlediska dopadu na svět důležitější... už je vedle toho dost jedno, pořád jsem rád že jsem ho nikdy nehrál :)

Zato jsem z toho roku hrál přes dvacet dalších her, skvělých je spousta: KOTOR 2, Bloodlines, Far Cry, GTA SA které jsem před týdnem zrovna dohrál podruhé (a spravil si tím chuť po GTA V ), NFS U, Flatout (tyhle tři hry z toho roku dělají nejsilnější na ježdění autem v historii her, heh), moje osobní guilty pleasure Painkiller, Riddick, i ten Rome a Battle for Middle-earth byly velmi fajn strategie. Největší odpady zato - Medal of Honor Pacific Assault a Halo 2 (které jsem hrál taky letos)
@7c (08.12.2024 15:30): Tak nejde len o to, čo baví jedinca, ale že všeobecne vyšli v mnohých žánroch vysoko kvalitné AAA a AA tituly. A taktiež nie je podstatné, koľko ľudí hralo WoW v 2004 v ČR/SK, ale že tá hra vyšla v tom roku. Mimochodom, bola to tak okrajová záležitosť, že sa stáli dlhé fronty na pripojenie na server a Blizzard musel urgentne veľké množstvo ďalších serverov pridávať...

"At its 2004 release, WoW was the fastest-growing MMORPG in history and had the most successful North American launch of any PC game. By the evening of vanilla launch day, the game cracked more than 100,000 concurrent users , filling more than 40 servers to capacity." 

A taktiež ide aj o to, ako mali ktoré hry efekt na svoje žánre a herný priemysel.
2004 je opravdu neskutečně silným rokem, ale WoW je svým významem a velikostí určitě jasná volba. Kdybych měl vybrat čistě SP záležitost, bude to za mě určitě GTA SA. HL2 si moc nepamatuju a rozhodně ho v budoucnu potřebuju osvěžit a upíři jsou možná v tuto chvíli asi mým největším herním restem.
@M.a.t.t. (08.12.2024 13:38): No, nevím, za mě šlo taky o docela slabý rok :) HL2 je pro mě spíš spojený se vznikem Steamu a ve srovnání s jedničkou mě nějak moc nebavil (tj. beru ho spíš jako historický milník a pro engine -> VtMB, CS, Dark Messiah). VtMB je fajn hra, ale jako jednoho z minority, kterého zaujal VtMR (a Dark Ages obecně) mě až tak úplně nevzal "setting", nemluvě o tom, že to byl vrcholných záchvěv Troika snahy vydat nejzabugovanější hru všech dob a zapsat se do dějin.

WoW byl v roce 2004 (minimálně v ČR) myslím spíš okrajovější záležitost, ale z toho seznamu určitě asi nejzásadnější hra. I když v dnešní době ho mám v kategorii The Simpsons (které pro hodně lidí skončily 13. sérií).
Aj keby nevyšlo nič iné, už len kvôli mimoriadne silnej trojici ako Half-Life 2,  Vampire: The Masquerade - Bloodlines a Grand Theft Auto: San Andreas išlo pre ľudí, ktorí skutočne milujú videohry o rok na aký budú spomínať ešte poriadne dlho. Spomenúť si taktiež zaslúžia tituly Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, Doom 3, The Sims 2, Thief: Deadly Shadows či Hitman: Contracts a to som ešte nehral kopu výborne hodnotených a dostatočne rôznorodých kúskov (Metal Gear Solid 3: Snake Eater,  Gran Turismo 4,  OpenTTD, či Tekken 5), ktorým však rozhodne nemôžem upierať kvality.
@Ross (07.12.2024 16:23): Pro mě osobně je hrou roku 2004 jednoznačně Richard Burns Rally. Mezi adventurami pak samozřejmě Syberia 2.

Z her v tom seznamu jsem hrál jen Flatout (a s hrůzou zjišťuju, že jsem to i recenzoval, vůbec si na to nepamatuju). Myslím, že jsem lehce zkoušel i NFS: Underground 2 a Thiefa, ale ani jedno nezaujalo.
Rok 2004 bol fakt super na hry veľa žánrov. Za mňa jednoznačne najpodstatnejší titul Half-Life 2 a za ním v tesnom závese Vampire: The Masquerade - Bloodlines .

Z tej 20tky som dohral: Half-Life 2, VtM: Bloodlines, Doom 3, Fable, Far Cry,  Star Wars: Battlefront, The Suffering,  

Rozohral, ale nedohral: World of Warcraft, GTA San Andreas, Need For Speed: Underground 2, Prince of Persia: Warrior Within, Rome: Total War
Z toho výběru zcela jasně FlatOut, který jsem tehdy lupnul jedním dechem. Potom byl ještě hodně solidní první Far Cry (jediná hra z této série, která mě opravdu baví). Něco dalšího z toho seznamu jsem ještě svého času vyzkoušel, nic mě ale nezaujalo natolik, abych danou hru komplet dohrál.
@Red (07.12.2024 20:17): A já se spletl v tom, že 2004 byl nejlepší rok :) Naopak byl jeden z nejhorších (pro mě). GTA SA, jsem hrál až jako PC verzi z roku 2005 a jako hru roku na profilu mám Syberia II, což je fajn hra, ale ve většině jiných let by nebyla ani v TOP5. Měl jsem tehdy už slabší PC a tak jsem hrál spíš starší kousky a nový stroj jsem koupil až v roce 2007 a zase hrál spíš novinky a k moc věcem se už nevrátil. Věřím ale, že 2004 mohl být pro hodně lidí opravdu dobrý.
Tak jsem to spletl, Pandora Tomorrow jsem nehrál a mrzí mě to. Stejně jako ten Riddick je problém to koupit.
@Ross (07.12.2024 16:23): 2004 je za mě naopak jeden z nejhorších roků. Dal jsem jen tři zelená hodnocení a GTA: SA vlastně ani nemůžu počítat, protože PC verze je až z roku 2005. Half-Life 2 nezájem, Bloodlines nezájem a WoWko absolutní nezájem. Pandora Tomorrow je dobrej kousek, ale úplná pecka to není, takže mi z toho vychází jako jasnej vítěz Doom 3, což není nic extra, ale požadavky zásadní hry roku splňuje.

Jak tu probíhala ta menší anketa o nejlepším herním roku, tak období 2000 - 2010 je za mě dobré, vyjma roku 2004 :)
Jednoznačně GTA SA. I když je mi jasné, že to vyhraje WoW nebo HL2, které jsem doposud nikdy nehrál. Wowko pravděpodobně ani nikdy hrát nebudu, ale na Halfa se časem chystám.
Za mě byla nejzásadnější hra roku 2004 Crusader Kings, hlasoval jsem pro Bloodlines.

Hrál jsem Fable, Far Cry, Flatout, GTA SA, HL 2, NFS Underground 2, PoP Warrior Within, Splinter Cell, Thief Deadly Shadows, Rome Total War, VtM Bloodlines. Mnohé jsem hrál až po mnoha letech a třeba HL 2 nebo Thief 3 mi zbývá dohrát.
@Ross (07.12.2024 16:23): Half-Life 2.

A kolik jste z toho seznamu dohráli, hm?! Doom 3, Far Cry, FlatOut, San Andreas, Half-Life 2, The Chronicles of Riddick, Underground 2, Warrior Within, The Suffering.