Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Chris Sawyer's Locomotion

Locomotion

57
21 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > budovatelská strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
07.09.2004 PC
Vývojáři:
Chris Sawyer
Oficiální stránky:
http://www.atari.com/buy-games/simulation/…
Locomotion je vlastně pokračováním starší hry Chrise Sawyera Transport Tycoon Deluxe. Opět se jedná o isometrickou budovatelskou strategii, ve které máte za úkol vytvořit největší přepravní impérium. K přepravě slouží celá řada vozidel, jako třeba vlaky, letadla, autobusy, nákladní auta a nově také tramvaje, nebo úzkokolejka. Vozidla jsou dělena na tři skupiny: anglické, americké a alpské (zde je úzkokolejka). Ty využijete k přepravě zboží v celkem padesáti scénářích v Evropě i Americe.

Hra začíná v roce 1900 a postupem času se všechno mění, města se rozrůstají, vyvíjejí se nová vozidla atd. Vývoj končí v roce 2100.

Ke hře je připojen editor scénářů.


Poslední diskuzní příspěvek

koudy_cz: nevím, o tom že by to šlo. Každopádně i tak je to divný, proč máš ty určovat, kde vysednou. Taky bys nechtěl, aby ti provozovatel…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 15
Jedna z největších drzostí v historii počítačových her. Deset let po geniálním Transportu vypustil Chris Sawyer do světa něco, co jednak vypadá o něco hůře než původní hra, hůře se to ovládá, má to často vykradenou hudbu od Scotta Joplina (z originálních songů jsou boží tři, hlavně úžasné Theme Johna Broomhala, autora hudby do Transport Tycoon (Deluxe)), nepřidal žádnou podstatnou věc navíc a nic nevylepšil. Proč Sawyer do Locomotion nezakomponoval aspoň systém více zastávek za sebou? Takhle opět, stejně jako v Transportu, nastoupí všichni cestující do vlaku z velkého města A a všichni vystoupí v prťavém městě B, cesta pak pokračuje do největšího města C, ale to jsou už ve vlaku jen tři cestující z prťavého města B. Přitom taková blbost a jak by byla důležitá pro hratelnost. Nejpodstatnější rozdíl mezi Locomotion a Transport Tycoon Deluxe tkví ale v tom, že se Locomotion nedá vůbec hrát. A to hlavně kvůli absurdně rychlému rozvoji měst a ještě hlavněji kvůli nejhorší AI počítače, co jsem snad kdy ve hře viděl. Stavby soupeře jsou tak megalomanské, že po pár letech nevíte, kam stavět ty vaše. Neustále staví 20 metrů vysoké mosty na místech, kde to není třeba a to téměř po celé délce tratě, kterou navíc nesmyslně klikatí. Chris Sawyer's Locomotion jsem se snažil hrát asi 4 krát, ale nikdy jsem nevydržel déle jak 20 herních let. Nešlo to.

Pro: Locomotion Theme, které je mojí nejčastěji poslouchanou skladbou/písní vůbec od roku 2009 dle last.fm :-)

Proti: AI počítače (!!!), hratelnost, grafika, ovládání, inovace

+15 +16 −1
  • PC 70
Na Locomotion jsem se těšil. V mládí jsem byl milovníkem klasického Transport Tycoon (spíše Deluxe verze). Potom přišel onen Locomotion od autora klasiky. Ale něco nebylo jako dřív...

Ano, ten autor tu hru udělal sice pěkně - po grafické stránce, ale už to nebylo ono. Stavba infrastruktůry jako v RollerCoaster Tycoon. Chce to zvyk, zvyknout se dalo. Když jste si vypli AI a hráli si jen tak pro radost, stavěli reálné tratě i tramvajové spojení, tak Locomotion jste mohli hrát dny a noci.

Ale když jste si řekli, že zkusíte i nějaké ty úkoly s AI, to už je horší. AI staví doslova horské dráhy, podobné těm ve Švýcarsku. Zbytečně utrací za mosty a v podstatě rychle bankrotují. Na jejich stavby se nedá ani dívat. AI je prostě hrůza.

Grafika je pěkná, ale nějak málo barevná. Zvuky jsou ale pěkné, i některé detaily. Třeba jde vidět, jak se přehodí vyhýbka. Stromy na podzim opadají, v zimě jsou zasněženy. To jsou příjemné kratochvíle.

Díky modelářům z celého světa (i českým) si hru můžete vylepšit o nové vlaky, mapy, budovy, autobusy, tramvaje, letadla, lodě i vzducholodě. Ale autor byl sviňa a dovolil vložit do mapy pouze omezený počet vozidel (tuším 500), což je málo.

Uvidíme jak se podaří Train Fever, který má šanci překonat Tycoona. Dejme mu šanci. Výjde letos. Ani Transport Giant a Industry Giant se nerovnal slavnému TT.

Pro: Pěkná ale bohužel tmavá grafika, příjemné hraní, když nehledíte na úkoly, modifikace

Proti: Idiotské AI, ovladání, nepřekonal to, co překonat měl

+9
  • PC 50
Způsob stavby silnic a železnic převzatý z Rollercoaster Tycoon či Rollercoaster Tycoon 2 je sice na první pohled příjemnější, protože je možné snáze vytvářet tunely či vést tratě a silnice místy, která nejsou vždy úplně přehledná. Rovněž výhybky vypadají přirozeněji. Za chvályhodné se dá označit přidání podpory vynucení třetí kolejnice pro vlaky - takže soupravy metra mohou jezdit na tratích vybavených třetí kolejnicí. Tím však krása stavby silnic a železnic končí, neboť vlaky se občas chovají naprosto nepředvídatelně a odmítají jezdit kudy člověk chce a potřebuje. Takže se celá vlaková doprava seká.

A to nebudu brát v potaz způsob stavění u hráčů řízených počítačem, který má za následek, že jsem raději hrál sám a hru si tak více užíval než kdybych se rozčiloval nad tím, že mi hráčův počítač zabral nějaké území, kam jsem se chtěl rozvíjet. ... a nakonec jsem hru uložil do police a odešel k hře Simutrans, kterou jsem v tu chvíli už nějakou dobu hrál.

Takže (ale ono to platí o spoustě her): ne vždy lepší grafika znamená lepší hru.

Pro: třetí kolejnice, úzkokolejka, animace naklápění vlaků

Proti: způsob stavění železnic u hráčů řízených počítačem

+6
  • PC 95
Top hra mezi Transport Tycoony

Pro: neomrzí

Proti: protihráči umí být dost zákeřní, jejich stavitelské schopnosti nevyzpytatelné

+1 +5 −4