Tipy pro multiplayer (Grand race)
------------------------------------
Grand race je rozdělená na 3 části kde každou řídíme jiným autem.
Asistenční systémy:
ABS on /
ESP off /
Traction Control sport nebo comfort /
Drift Assist comfort /
Counter Steering on. Když si před zatáčkou přibrzdíte, a máte zaplé ABS, neuvedete auto do smyku. Smyk i drift vás zpomalují. Vyplé ESP zvyšuje vaši rychlost při vyjíždění ze zatáček.
Součástky: hra ignoruje vaše součástky a jejich affixy (speciální vlastnosti) a všechna auta mají v Grand Race maxlé zelené součástky. (Pozn.: pro závody typu Summit a Main Stage lze použít Gold součástky. Pro Summit je nejvhodnější Nitro Chemist set a Score Breaker set, pro Main stage XP Magnet set).
Pro tunes: hra zachovává váš tuning, proto je důležité mít auto vyladěné. Není od věci mít schovaný zelený set součástek a tuning auta na něm ověřit nebo doladit. Auto se může chovat malinko jinak s vyššími sety součástek než s základním zeleným setem. Pokud hodně narážíte do zdí, přidejte v Pro tunes grip a zvyšte oversteer.
Shortcuty: je třeba se je naučit. Kde řezat zatáčky, kudy vede větší zkratka. Kdo je nezná, měl by jezdit čistě, nebo sledovat, kudy jedou ostatní.
Volba vozu pro jednotlivé části závodu: podle terénu vybereme na každou část závodu vhodný typ auta. Každé auto je jinak rychlé, takže pokud se vám zdá, že jedete oproti ostatním pomalu, je to tím že máte pomalejší auto.
Nitro: horní (modrá) část nitra je účinnější než spodní (červená) část nitra. Proto je vhodné závodit s plným nebo skoro plným nitrem aby bylo vždy připraveno v plné síle. Vhodný okamžik bývá uprostřed skoku a během dopadu když je šance, že auta před vámi po dopadu ztratí rychlost a vy je tak budete moci v plné rychlosti předjet. Ve vysokých rychlostech lze krátkým stiskem nitra překonat oblast nízkých otáček motoru ihned po zařazení vyšší rychlosti, po kterém následuje pokles otáček a ztráta výkonu, která zpomaluje auto např. při jízdě do vrchu. Před změnou auta vyprádníme nitro, protože nové auto přichází s plným nitrem. Na začátku závodu šetřete nitro na vhodný okamžik, kdy vyrazíte vpřed zpoza a okolo hromadných kolizí. Nitro nepoužívejte, abyste dohnali každé auto, které se ocitne před vámi, leda, že by šlo o dvě auta, která právě slipstreamují a vzdalují se vám.
Slipstream: Slipstream je skoro tak účinný jako spodní (červená) část nitra. Jde o zvýšení rychlosti obou aut, když jedno jede v závěsu za druhým. Vzdálenost kdy boost vzniká je několik délek aut, a nejprve zrychluje zadní auto, a jakmile se dostane blíže, zrychlují obě. Auta zrychlují až na maximální tierovou rychlost, tj. rychlost, kterou dokáže vyvinout nejrychlejší auto daného tieru. Pomocí nitra lze přerušit slipstream a druhému autu ujet. Protože ostatní mohou též slipstreamovat, je nejlepší teoretickou taktikou jet neustále ve dvojici a pomáhat si čas od času slipstreamem.
Grafické nastavení: motion blur a depth of field znepřehledňují hru, je lepší je vypnout. Může pomoci i snížení dalších nastavení, včetné Fps X axis sensitivity a Cockpit camera animation.
Obrana proti rammingu: na začátku závodu, kdy každý do každého bourá nejezděte do zatáček po ideální trase, ale po vnitřní straně silnice nebo ještě lépe vedle silnice a vyhněte se tak nevyhnutelným kolizím na začátku závodu. Snažte se nebourat do žlutých bariér, protože vás to zpomalí. Hra nepenalizuje narážení do druhých, ale narážení zezadu vás zpomalí a jeho pošťouchne. Narážení zboku nebo najíždění do druhých, kteří zpomalují před zatáčkou je obvyklou taktikou rammerů. Pomáhá jet za takovým hráčem, zahájit slipstream a pak mu díky plnému nitru ujet - pokud ho on nemá taky plné. Nebo počkat až udělá chybu a pak mu ujet.