Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

V 5.sezóně (od listopadu 2024) se otevře druhý Havajský ostrov Maui. Ten je méně obydlený a více navštěvovaný milovníky přírody.

Ostatní

V Crew motorfestu je hraní s manuální převodovkou sice o něco rychlejší než s automatickou, ale rozdíl je překvapivě malý, při ideální jízdě cca 2min 16sec s automatickou a 2min 14sec s manuální.
Slabinou jízdního modelu v Crew motorfest je to, že na asfaltu se vyplácí tzv. Guttering, což je technika, kdy v zatáčce jedním kolem zůstáváte na asfaltu a druhým jedete po hlíně, což zajistí, že nepřejdete do smyku. Ne každé auto tuto techniku dobře zvládá, a aby to fungovalo, je potřeba zapnout některé asistenty. Když vše klapne, jste rychlejší než ostatní.
Ideální nastavení hry pro nováčky:
-------------------------------------
Co vám usnadní závodění a umocní zážitek. Nejde o definitivní příručku, ale o výchozí bod, ze kterého se dá odrazit a nastavit si pak vše po svém.

Gearbox: Automatic. Auto bude řadit za vás. Cokoliv jiného už vyžaduje skill.

Cockpit Camera Animation: 40. Tato hodnota ovlivňuje, jak moc se řidič dívá do stran okolo auta když rovná auto po ostré zatáčce. Naprosto zásadní hodnota pro ovladatelnost hry!
FPS X Axis sensitivity: 25. Tato hodnota ovlivňuje, jak moc kamera plave po vodorovné ose okolo auta, které projíždí zatáčkami. Opět naprosto zásadní hodnota. Bez ní se nedá auto dobře ovládat! 
FPS Y Axis sensitivity: Nezjistil jsem na co má tato hodnota vliv, nechávám na odhadnuté hodnotě 40.

Steering (zatáčení)  
Direct mode (= Wheel mode) ovlivňuje jak auto zatáčí, když pohybujete levým joystickem na ovladači. Defaultní nastavení jsou - Direct mode OFF, sensitivita zatáčení je 50, dynamic max lock 50. Linearita 50, deadzone 20, highest 100. S vypnutým Direct módem lze v každé zatáčce naklánět páčku Joysticku až k hraně ovladače, s Direct modem to možné není - auto s Direct módem natočí kola přesně tak, jak mu pohybem páčky určíte..

S ovladačem je lepší mít Direct mode vypnutý, zvýšit sensitivitu na 65-75 a dymamic max lock na 60-65. Díky vyšší sesitivitě začne auto prudčeji zatáčet. Zkušení hráči si mohou dát sensitivitu až 90-95 a max lock ponechat na 60. V rychlých závodech typu Grand race lze snížit max lock na 45, to zmenší radius zatáčení ve vysokých rychlostech. Naopak max lock hodnota 100 vede k extrémní schopnosti zatáčet ve vysokých rychlostech, ale auta na to nejsou stavěná. Linearitu necháme s vypnutým Direct modem na hodnotě 50-60. Hodnota 50 dělá zatáčení lineárním (celý průběh zatáčení je konstantní tj. stejně rychlý). Vyšší hodnota linearity vede k plynulejšímu (pozvolnějšímu) zatáčení tj. auto zezačátku zatáčí pomaleji.
 
Zapnutí Direct modu odstraní filtrační mechanismy zatáčení popsané výše. Kdo si to chce zkusit, ať zapně Direct mode, změní linearitu na 95, deadzone dá 0 a highest ponechá na 100. S zaplým Direct módem je nutno hýbat s páčkou přesně o tolik, o kolik chceme zatočit a pak páčku držet v tom bodě tak dlouho, jak dlouho chceme zatáčet. Tímhle stylem se musí jezdit v klidném rozpoložení, soustředěně a je třeba mít cit pro přesnost.

Event Difficulty: 3/5
Guidance ON, Racing line Full, Auto Braking OFF, Auto Steering OFF. Rewind OFF (lepší je resetovat závod), Nitro ON.

Asistenční systémy 
ABS OFF (auto se zapnutým ABS sice lépe brzdí, takže v závodech budete mít kratší brzdnou dráhu a na jejím konci nebudete nechtěně přecházet do smyku, ale protože při zabrždění do zatáček auto nepřechází ochotně do smyku, připravujete o zábavu, kdy přes brzdu nebo ručku posíláte auto při ostré změně směru jízdy do smyku. Já bych to nechal vyplý, protože s tím je legrace. Na závody kde jde o rychlý průjezd zatáčkami je to ale vhodné zapnout - kdo to má zaplé má výhodu), Traction Control SPORT (zamezuje prokluzování kol při rozjezdu. Když dáte SPORT, tak kola sice taky podkluzují, ale jen chvilku), ESP SPORT (usnadňuje udržet auto na silnici protože jde o soubor různých asistentů. Srovnává vůz při výjezdu z zatáček za cenu malé ztráty rychlosti), Drift assist COMFORT (do začátku, usnadní driftování, protože při driftování toto nastavení udržuje zadek auta v správném úhlu. Nebudete se otáčet s autem do protisměru a užijete si drift), Counter Steering assist ON (též usnaňuje driftování, protože driftujete bez toho, že byste museli neustálým otáčením předních kol do protisměru a zpátky udržovat auto v driftu, driftujete vlastně automaticky - bez zatáčení).

Display: Replayers OFF (když je tato volba zaplá, znepřehledňuje hru replayami ostatních hráčů).
Matchmaking: Europe (to by mohlo pomoci snížit lagy protivníků v multiplayeru).
V závodech lodí pomáhá:
----------------------------
Vyhýbat se velkým skokům přes vlny a překážky, držet se blízko za jinou lodí v rozčeřené vodě za jejím motorem a ve vhodnou chvíli ji s pomocí nitra objet a předjet. Na rozbouřeném moři, při poryvu větru nebo ve skoku, nebo pro jistotu po celou dobu závodu je třeba držet levou páčku ovladače dolů (tomu se říká trimming nebo steering down) aby se při bráždění vln čumák lodi nezvedal do výšky. Trimming je vhodné přemapovat na LB button. Též pomáhá uprostřed skoku zmáčknout nitro. Pokud se vám povede dostat se před protivníky, můžete je po zbytek závodu zkusit blokovat svou lodí.

Dále pomáhá vytunit loď přes Pro settings a upgradovat ji silnějšími součástkami. Součástky lze získat i tak, že součástkové bedny neotevíráte v autě, ale přepnete se z auta na loď a až poté otevřete bednu. Nebo se lze k součástkám dostat v závodech lodí na nízkou obtížnost po umístění do 3.místa. Na vysokou obtížnost vám nepomůže ani vytuněná loď, protože AI jede rychle a záměrně do vás naráží.
Tipy pro multiplayer (Grand race)
------------------------------------
Grand race je rozdělená na 3 části kde každou řídíme jiným autem.

Asistenční systémy: ABS on / ESP off / Traction Control sport nebo comfort / Drift Assist comfort / Counter Steering on. Když si před zatáčkou přibrzdíte, a máte zaplé ABS, neuvedete auto do smyku. Smyk i drift vás zpomalují. Vyplé ESP zvyšuje vaši rychlost při vyjíždění ze zatáček.
Součástky: hra ignoruje vaše součástky a jejich affixy (speciální vlastnosti) a všechna auta mají v Grand Race maxlé zelené součástky. (Pozn.: pro závody typu Summit a Main Stage lze použít Gold součástky. Pro Summit je nejvhodnější Nitro Chemist set a Score Breaker set, pro Main stage XP Magnet set).
Pro tunes: hra zachovává váš tuning, proto je důležité mít auto vyladěné. Není od věci mít schovaný zelený set součástek a tuning auta na něm ověřit nebo doladit. Auto se může chovat malinko jinak s vyššími sety součástek než s základním zeleným setem. Pokud hodně narážíte do zdí, přidejte v Pro tunes grip a zvyšte oversteer.

Shortcuty: je třeba se je naučit. Kde řezat zatáčky, kudy vede větší zkratka. Kdo je nezná, měl by jezdit čistě, nebo sledovat, kudy jedou ostatní.
Volba vozu pro jednotlivé části závodu: podle terénu vybereme na každou část závodu vhodný typ auta. Každé auto je jinak rychlé, takže pokud se vám zdá, že jedete oproti ostatním pomalu, je to tím že máte pomalejší auto.
Nitro: horní (modrá) část nitra je účinnější než spodní (červená) část nitra. Proto je vhodné závodit s plným nebo skoro plným nitrem aby bylo vždy připraveno v plné síle. Vhodný okamžik bývá uprostřed skoku a během dopadu když je šance, že auta před vámi po dopadu ztratí rychlost a vy je tak budete moci v plné rychlosti předjet. Ve vysokých rychlostech lze krátkým stiskem nitra překonat oblast nízkých otáček motoru ihned po zařazení vyšší rychlosti, po kterém následuje pokles otáček a ztráta výkonu, která zpomaluje auto např. při jízdě do vrchu. Před změnou auta vyprádníme nitro, protože nové auto přichází s plným nitrem. Na začátku závodu šetřete nitro na vhodný okamžik, kdy vyrazíte vpřed zpoza a okolo hromadných kolizí. Nitro nepoužívejte, abyste dohnali každé auto, které se ocitne před vámi, leda, že by šlo o dvě auta, která právě slipstreamují a vzdalují se vám.
Slipstream: Slipstream je skoro tak účinný jako spodní (červená) část nitra. Jde o zvýšení rychlosti obou aut, když jedno jede v závěsu za druhým. Vzdálenost kdy boost vzniká je několik délek aut, a nejprve zrychluje zadní auto, a jakmile se dostane blíže, zrychlují obě. Auta zrychlují až na maximální tierovou rychlost, tj. rychlost, kterou dokáže vyvinout nejrychlejší auto daného tieru. Pomocí nitra lze přerušit slipstream a druhému autu ujet. Protože ostatní mohou též slipstreamovat, je nejlepší teoretickou taktikou jet neustále ve dvojici a pomáhat si čas od času slipstreamem.
Grafické nastavení: motion blur a depth of field znepřehledňují hru, je lepší je vypnout. Může pomoci i snížení dalších nastavení, včetné Fps X axis sensitivity a Cockpit camera animation.

Obrana proti rammingu: na začátku závodu, kdy každý do každého bourá nejezděte do zatáček po ideální trase, ale po vnitřní straně silnice nebo ještě lépe vedle silnice a vyhněte se tak nevyhnutelným kolizím na začátku závodu. Snažte se nebourat do žlutých bariér, protože vás to zpomalí. Hra nepenalizuje narážení do druhých, ale narážení zezadu vás zpomalí a jeho pošťouchne. Narážení zboku nebo najíždění do druhých, kteří zpomalují před zatáčkou je obvyklou taktikou rammerů. Pomáhá jet za takovým hráčem, zahájit slipstream a pak mu díky plnému nitru ujet - pokud ho on nemá taky plné. Nebo počkat až udělá chybu a pak mu ujet.