Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

Anglická verze hry obsahuje oproti české/slovenské verzi:
* Menší počet misí (60 oproti 120, odstraněny zejména nepříběhové mise)
* Lepší mapy v menu
* Vylepšenou grafiku jednotek
* Vyšší kvalitu videí
* Přepracovanou umělou inteligence
* Přesun jednotek pomocí označení skupiny (místo individuálního přesouvání)
* Dabing
* Dva stupně obtížnosti (oproti třem)
* Cheaty

Většina rozdílů byla uvedena v přednášce "O vzniku Spellcross" od Mariána Ferka z akce "Gamer Pie Level 5".

Tvůrci

Spellcross

Výroba: Cauldron
Distribuce: JRC

Producent: Petr Rjapoš
Manažer projektu: Martin Chudada
Vedoucí projektu: David Durčák
Programování: David Durčák
3D modely, grafika, animace: Marián Ferko
3D modely staveb: Marián Ferko, Martin Horňák
Design kreatur: Martin Dubnický
Design a editace misí: Martin Horňák
Námět a scénář: Maroš Stano
Hudba a zvuky: Martin Horňák (Equino-X)
Herní systém: Martin Horňák, David Durčák, Milan Chudada
Algoritmus strategie: Rastislav Nemeček, David Durčák
Manuál: Maroš Stano
Namluvení: Jiří Štěpnička, Tomáš Žalud, Vladimír Kudla, František Švihlík, Jaromír Meduna, Pavel Šrom, Petr Štěpánek, Jozef Rajchl, Roman Májek
Poděkování: Roman Bomboš, Peter Zeman, Ondřej Thurzo, Michal Weis, Jozef Hasilla, Miroslav Molitoris, Ján Slovák, Martin Siván
Speciální poděkování: Miroslava Durčáková, Roman Ferko, Martina Molitorisová, Andrej Vakrčka, Patrik Helienek, Karol Sorby, Ivana

www.cauldron.sk

Ostatní

U nás byl Spellcross: Poslední bitva vydán v prosinci 1997. V anglické verzi roku 1998 a představuje první hru vzniklou v bývalém Česko-Slovensku, která se prodávala i v jiných zemích.
Hra vám nabízí pouze 4 uložení v rámci bojové mapy. Nicméně se tento limit dá obejít, a to tak, že v průběhu hry stisknete ESC a vrátíte se do menu, kde dáte Pokračovat. Jakmile chcete hru nahrát, stačí ji natvrdo ukončit a pustit znova. Po stisku tlačítka Pokračovat budete zpátky tam, kde jste provedli proklik do menu.

Tato metoda ukládání s sebou nese i znatelnou výhodu. Pokud hra zhavaruje, jsou standardní pozice ztraceny, a musíte se vrátit do strategické mapy k ručně uložené hře, a začít misi zcela od začátku. Takto se po stisku pokračovat vrátíte na místo prokliku.

Má to i nevýhodu kvůli bugu, v některých misích s úkoly se zabitím/zničením konkrétních postav se po nahrání pozice z menu ztratí potvrzení splněného úkolu. Jelikož ale na mapě již postava není, v tu chvíli není možné misi dokončit.
ajne, 24.09.2024, zdroj: Vlastní objev
+3