Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Michal Knězek / 21 let / Webmaster na edna.cz / Frýdek-Místek (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

« Novější Starší »

Rock of Ages 2: Bigger & Boulder

  • PC 80
Tak jsme se s bratrem po dohrání Divinity: Original Sin rozhodli si najít nějaký další titul s lokální kooperací a našli jsme tuhle specifickou hříčku vycházející z klasického žánru Tower Defense, u kterého jsme v dětství (a nejen v něm) strávili spoustu času. Ve hře se stáváte kamenem obra Atlase, který v různých historických érách tropí problémy. "Hrdina" se tak střetne například s králem Richardem, Vincentem Van Goghem nebo Babou Jagou a jeho úkolem je zničit soupeřovu bránu dříve, než tak stihne učinit on.

Hra vás v klidu zabaví na jedno dvě odpoledne, kdy je vám naservírováno patnáct levelů rozdělených na TD a závody, tři bossové a final boss v podobě hry stolního fotbálku s Bohem. Pokud tedy hledáte něco rychlého, co si zahrajete se sourozenci, kamarády nebo nějakou návštěvou, Rock of Ages 2 rozhodně není špatná volba. Humor ve stylu Pythonů vás pobaví, duel s AI občas rozčílí a navíc vám hra jako taková ani nevezme moc času.

Pro: Humor, grafický styl, netypický přístup k Tower Defense

Proti: Otravnost některých závodů

+10

Divinity: Original Sin

  • PC 90
S bráchou jsme dlouho hledali nějakou hru pro dva hráče, která by nám vydržela na několik hodin a nejednalo by se přitom o nějakou hříčku, plošinovku nebo závodní titul. Nakonec jsme tedy objevili Divinity, zábavné tahové RPG, prošpikované specifickým humorem a vracející se ke kořenům, kdy vás hry nevedly za ručičku. Zatímco já sáhl po smrtícím kušečníkovi a Madoře s brutálními útoky, bratr hrál za štítonoše a elementárního čaroděje Jahana. Šlo nám to skvěle, zachraňovali jsme jednu oblast za druhou, já nás vykecával z nejrůznějších situací a čas od času jsme i logicky přemýšleli, když jsme se dostali do složitějšího souboje.

Ale jednoho dne nastala chvíle, kdy jsme zjistili, že už se dál nedostaneme. Proč? Protože jsme asi 8 hodin zpátky zabili kouzelnici Icaru, která na nás začala být agresivní, protože někdo z družiny měl vytasenou zbraň. Kdyby nás hra informovala, že jde o postavu, která nesmí zemřít, bylo by to ok, ale zjistit to vlastně až těsně před závěrečným bossem? Člověk projde otravným Chrámem Pramene, dojde k Zandalorově tělu, párkrát to problikne a ono nic, zesnulá Icara jej měla totiž vyléčit. Na diskuzích se sice vývojáři ohání tím, že to má jít i jinak, ale druhou cestu vlastně nikde nevysvětlí. Když jsme pak zkoušeli zabít "spícího" Zandalora, naskočil nám komický error, že jsme neuspěli ve výpravě, protože zemřela důležitá postava. Takhle to měli hoši ze studia udělat i u samotné Icary, protože nemožnost dokončit hru kvůli takové pitomosti člověka opravdu naštve.

I když mne finále docela rozčílilo, pořád jsem u hry strávil mnoho skvělých hodin a bavil jsem se u ní více, než u jiných her, které jsem za posledního půlroku hrál. Hodnocení tedy nechám na devadesátce, jako bych hře dal i v případě jejího dohrání, ale "bug" tvůrcům stejně neodpustím.

Pro: Bojový systém, magie, humor, možnost mluvit se zvířaty, několik možností jak splnit úkol

Proti: Hádanky v Chrámu Pramene, bug při zabití Icary, občas hloupí společníci, kteří chodí kam nemají

+19

Hitman 2

  • PC 85
Stejně jako pár dalších jedinců jsem měl možnost hrát druhého Hitmana s předstihem, přičemž jsem se první vrhl na vylepšené verze levelů z předešlého dílu. Nové prvky hru rozhodně vylepšují, tentokrát si jednoduše před zrcadlem nikoho neomráčíte bez toho, aniž by vás spatřil, což hru hezky ztěžuje. Samotná AI je snad pořád na stejné úrovni, a tak můžete lákat člověka po člověku, ale když se tomuhle stylu hraní vyhnete, můžete si užít pěknou špionážní hru.

Docela zamrzí, že po odchodu od Square Enix nemělo IOI rozpočet na kvalitní cutscény, což krapet bije do očí, ale vzhledem k situaci je to pochopitelné. Nové mise jsou naopak nadesignované velice dobře, tedy až na tu první, která slouží víceméně jako tutoriál. Agent 47 je tentokrát stavět do mnohých neobvyklých situací, které mohou působit komicky, o což tvůrcům očividně šlo, takže si můžeme vyzkoušet roli šamana, bubeníka v hispánské kapele či realitního agenta, v jehož kůži provedete jeden z cílů po novém domě.

Prostředí je opět velmi různorodé a jde na něm vidět, že se tvůrci nebáli nastudovat si spoustu věcí z jiných oborů, aby vše působilo velmi reálně. Na závodní dráze v Miami jen koukáte, jak detailní jsou depa či jednotlivé stánky a v Kolumbii si zase vychutnáte tamní přírodu a nahlédnete do života spodiny pod nadvládou kartelu. Oproti "první části" zde máme kromě klasických vražd také za úkol vypátrat identitu dalšího cíle před jeho dopadením nebo vyhnutí se eliminace dalšího človíčka. Tyhle staronové metody jsem ve hře s radostí uvítal a budu rád, když nám zase něco "nového" tvůrci představí i v nadcházejících DLC.

Příběh jako takový mi z pohledu na celou sérii velmi připomíná slavného Bournea, který také neustále zjišťuje pravdu o svém původu a za jedním parchantem nachází dalšího, ještě horšího. Je to prostě špionážní klasika. Sice jsem původně doufal, že zápletka se Stínovým klientem dopadne nějak zajímavěji, ale co už, i takhle to fungovalo. Onen menší zvrat zmíněný na konci mi přišel možná udělaný možná až moc na sílu, ale chápu, že tvůrci chtějí mezi postavami vyvolat případné konflikty a chtějí vybudovat nějaké zajímavější vztahy.

Teď už si jen počkat na Elusive Target s panem Neumírajícím, kterého můžou fanoušci tentokrát oddělat osobně úplně vlastní cestou. Jakpak Sean asi ještě neumřel?

Pro: Zajímavé prostředí, cíle nejsou jenom o zabíjení, vylepšení stávajících prvků

Proti: Zamrzí zhoršení kvality cutscén, příběh se možná až moc pitvá v minulosti 47, tradičně umělá inteligence

+19

Assassin's Creed: Odyssey

  • PC 85
Tak jsem konečně dohrál pokračování Assassins Creed a low-cost Zaklínače, které restartovalo směr série předešlým dílem Origins. V ději se přesouváme ještě pár set let před již zmíněný Origins, takže místo morálního kódu držícího se hrdiny tu máme prostého žoldáka, který krade a vraždí nevinné, jak se mu zlíbí. I když on to vlastně moc obyčejný žoldák není, jeho dědem je Leonidas a v druhé rodinné větvi se mu pyšní Pythagoras. Skrze Isu nám jsou tentokrát představeny mýtické obludy, čímž tvůrci jaksi vysvětlují jejich existenci v bájích, což mi přišel jako povedený krok. První civilizace prostě ovlivňovala dění na světě po generace, byť někdy nechtěně.

Z dvojice hrdinů jsem sáhl po Alexiovi, který na mě již od počátku působil jako strašný sympaťák, Kassandra mi naopak přišla neuvěřitelně otravná a možná i krapet historicky nereálná. Když nakonec došlo ke zvratu, kdy se zjistilo, že jde o sourozence a z Kassandry je záporák, nečekal jsem, že i na druhé straně barikády bude tak příšerná a špatně zpracovaná. Kdyby měl Alexios dvojče, bavil bych se mnohem více. Nic proti ženským postavám, ale přijde mi, že je buď Ubi poslední dobou neumí vůbec psát (aspoň ty hlavní moc ne) nebo se prostě jen snaží držet moderních standardů, které v historickém prostředí nepůsobí vůbec dobře.

Spousta lidí u hry chválí jeho prostředí a já se musím přidat na jejich stranu. Celý svět vypadá krásně, ale zdá se mi, že jednotlivé monumenty byly lépe zpracované v Origins, ale to je možná jen můj názor. Například z Alexandrie jsem byl úplně unešený, ale tady mě opravdu pohltila snad jen Sparta, případně pár míst v Olympii. Jednotlivé sochy jsou ale i tak velmi dobře udělané a je radost na ně pohledět.

Dialogové volby mi k sérii jako takové nijak nesedí, ale to neznamená, že bych si je neužil. Člověk si pak chvílemi říká, zda něco neudělal špatně, ale kolikrát to tak jenom působí, než se zápletka posune dál. Samotný příběh mi přišel na starověké Řecko možná až moc familiérní a jeho zakončení bylo jaksi retardované, ale hru jsem si užil především kvůli vedlejším úkolům, které byly naopak velmi dobře napsané. Vyzdvihnout můžu například Krétu, kde jsem se u misí s reklamními předměty apod. velmi dobře bavil.

Záporáci jsou stejně jako u Origins odsunutí spíše na vedlejší kolej a jejich charaktery nejsou nijak propracované. Opravdu zamrzí absence filmečků, kdy hrdina při zabití promlouvá s padouchy, aby je pochopil, což jim vždycky dodávalo na osobnosti. Kladné postavy, tedy zadavatelů úkolů, a historické postavy jsou naopak napsané bravurně. Je jedno zda jde o Sokrata či úchylného Alkibiáda, každý z těchto řečníků, umělců či vojevůdců má vždy něco do sebe.

Zápletku v přítomnosti beru za docela povedenou, jen mohla být krapet delší. Docela mi u ní vadí, že ji hráč může vlastně dokončit už někdy v půlce hry s pročištěnou celou mapou, kdy ji vlastně uzavře jedna z mystických misí ve starověku, která dovede Laylu k jistému artefaktu. Jako je možné, že děj bude pokračovat v datadiscích, což by se i vybízelo, ale je to opravdu sviňárna. Takovou zápletku s Juno například úplně zabili v komiksech, kdy hráči čekali, jak to vyřeší po svém, ale nakonec si to budou muset přečíst. Hele Ubi, pokud už nechcete dělat příběh z přítomnosti, tak ho ve hrách pořádně uzavřete a pák nám i klidně skrze Helix servírujte dobrodružství z minulosti, ale už bez nějakého cliffhangeru, který nám dává naději, že se někam posouváme.

Co bych hře vytkl je nedobře zkopírovaný systém Nemesis z Shadow of Mordor/War, kdy se jednotliví žoldáci apod. prezentují jako jedinečné postavy, ale přitom nemají světu co nabídnout. Prostě vás jen zaskočí, naštvou, vy je zabijete a jede to od znova. Ve srovnání se Zaklínačem se soubojový systém navíc velmi rychle omrzí, jelikož tu máme jenom lidské nepřátele. Zatímco v onom fantasy RPG musíte mít na každou potvoru trošku jinčí strategii, tady se lidští oponenti chovají ve směs stejně, byť mají různé mutace v podobě jiných typů zbraní (je jich tak 5). Soupeře se pak snažíte udolat co nejrychleji, protože víte, že vám souboje nic nepřinesou a velkou část hry třeba jen proplížíte nebo prostřílíte. Ještě bych krapet zkritizoval "nekonečné" úkoly, které jsou tu úplně zbytečné a hře jen ubližují. Peněz i zdrojů člověk za hru získá tolik, že pár pětiminutových úkolů bez zápletky hráči nijak nepomohou.

Na závěr jen dodám, že jsem se u hry i přes její nedostatky dobře bavil a pár věcí jsem jí schopen odpustit. Teď jen doufám, že datadisky budou k čemu, i když mi u nich vadí, že budou rozděleny na epizody, aby jaksi prodloužili životnost hry. Kdyby vývojáři nedělali podobné "predátorské" techniky, svět by byl mnohem lepší a spokojených hráčů by bylo daleko více.

Pro: Alexios, zasazení, využití Isu, vedlejší mise, znovuhratelnost

Proti: Nevyužití záporáci, otravná Kassandra, nekonečné úkoly, krátká linka v přítomnosti, konec

+14 +16 −2

Chuchel

  • PC 65
Co to tvůrci sakra hulili? Všechno! Během sledování Doby ledové si museli tvůrci řádně šlehnout, až viděli na obrazovce pouhou změť chlupů, která se snaží získat svůj milovaný ořech/třešeň. V té chvíli jeden z tvůrců vstal a řekl: "O tom uděláme hru." Chuchel jako takový je chvílemi docela i zábavný, ale jinak se jedná o rádoby adventuru, která se snaží možná až moc odkazovat na popkulturu, čímž gagy jaksi ztrácí na originalitě. Neříkám, že hra jako taková není originální, scénky jsou mnohdy tak šílené, až nedávají smysl. Jak jsem říkal, někdo tu asi hodně hulil.

Opravdu upřímně jsem se zasmál asi tak dvakrát, což pro titul, který má být humorný, není dobrá zpráva. Přátelé a známí, kteří hru hráli, mi ještě před mým hraním říkali, jak je hra časem tak otravná, až jí možná nikdy nedohrají. Na rozdíl od nich jsem byl tedy schopen hrou projít na jeden zátah, za což jsem rád, protože jde opravdu jen o takovou jednohubku. Děti a milovníky starých grotesek hra zřejmě osloví, zbytek na tom bude asi jako já nebo mí známí.

Pro: Ozvučení, šílený svět, pár vtipů se najde

Proti: Gagy jsou málo originální, někdy až moc stupidní

+12

South Park: The Fractured But Whole

  • PC 85
První díl této tahové videoherní série na motivy animovaného seriálu mne vtáhl navzdory tomu, že jsem viděl asi tři epizody seriálu. Po hře jsem se nakonec pokusil co nejvíce dílů dohnat, načež samozřejmě vyšel druhý díl, který fantasy svět nahradil superhrdinskou tématikou. Oproti prvnímu dílu postrádá dvojka silnější příběh, i když se nám tvůrci neustále snaží předhazovat nejrůznější zvraty, které bohužel nejsou vůbec zajímavé. Samotný děj je patrně nejsilnější na začátku a na konci, který je sice úplně stupidní (i na South Park), ale aspoň si drží nějaké tempo.

Menší změny se zde dočkal bojový systém, který je sice pořád na tahy, ale tentokrát se postavy mohou pohybovat na malé ploše. Jelikož jsem fanda tohoto žánru, repetitivnost mi vůbec nevadila. Co mi ale u soubojů vadilo, byla (ne)originalita nepřátel, kterou první díl zvládl skvěle. Místo nacistických zombie, trenek kradoucích skřítků a LARPujících dětí na vás zde čekají pouze šesťáci, policajti, nindžové a podobně nudné postavy. Alespoň že ty schopnosti je zábava používat.

Hra ale obsahuje spoustu skvělých momentů, které ji drží nad vodou. Děti bojující na ulici najednou zaskočí auto, hrdina se utká s Kyleovým bratránkem Kylem nebo pomůžete policii zavírat nebohé černochy do žaláře. A to jsem ani nezmínil neustálou rasovou a genderovou rovnost, která je postavě neustále připomínána a všichni se pak diví, když si zvolíte, že hrajete za cisgender muže (identifikujete své pohlaví jako při narození), načež vás napadnou burani, kteří takové jako vy ze srdce nenávidí. Navíc je South Park jednou z málo her, kde můžete hrát za Čecha, což považuji za malé plus, i když to pro děj nemá žádný vliv, až na pár vět, které postavy směrem k vaší osobě pronesou.

Během putování jsem poctivě splnil všechny vedlejšáky, včetně sbíraní úchylných Jaoi obrázků, připomínajících nám homosexuální vztah mezi Craigem a Tweekem. Teď už jenom porazit Morgana Freemana a počkat na vydání DLC, které snad přijdou s dostatečně zábavnou zápletkou, která vydrží na několik hodin.

Pro: Originální a vtipné momenty, možnost hrát za Čecha, rovnost v nerovnosti

Proti: Slabší příběh, nijak zajímaví nepřátelé, že všechno musí být jenom o prdech

+10

Assassin's Creed Origins

  • PC 85
Několik let jsme se v Assassins Creed posouvali v čase neustále dopředu, nyní konečně nastal čas podívat se úplně na začátek. V Origins vás ještě nečekají asasíni ani templáři, nýbrž jejich předchůdci v podobě Skrytých a Řádu Prastarých, které vidíme na počátku dlouholeté války, jež začala necelých padesát let před naším letopočtem v Egyptě. Hlavní zápletkou je již tradičně pomsta, což je asi nejsnazší způsob, jak vybudovat nějaký děj. Do rukou se nám tentokrát dostává hrdinný Bayek, kterého kromě pomsty žene ještě čest a touha po spravedlnosti.

Naneštěstí je Bayek snad jedinou více propracovanou postavou, což je u Assassins Creed docela neobvyklé. Záporáci, hrdinové ani historické postavy nemají žádné větší motivace a nedostává se jim ani moc prostoru. Jedinými postavami, které uvidíte častěji jsou Aya a Kleopatra, které ale nejsou příliš dobře napsané, obě byste navíc nejradši uškrtili. První AC sice také neměl kdovíjak propracované padouchy, ale aspoň vám byli představeni jako řádné svině, které vraždí, mučí a týrají bezbranné obyvatele Jeruzaléma. Zde Řád v akci moc nevidíme, pouze nám civilisté popisují své trable a my ony pleticháře vystopujeme a v mžiku zabijeme. Hlavoun Řádu se dokonce objeví víceméně těsně před koncem, přičemž nevíme nic o jeho plánech.

Slibovaná pasáž v přítomnosti také není kdovíjak skvělá. Tvůrci nám tvrdili, že nás čeká obdobná akce jako v AC3, přičemž zde máme jen pár ani ne pětiminutových scének. Vedlejší úkoly v minulosti jsou pak tradičně udělané jako přes kopírák a nabízí vám z několika scénářů: velký zlý člověk stojí za problémem ve městě, ztracený člen rodiny nebo výběrčí daní. To i Unity mělo podnětnější příběhy, přičemž vycházely ze skutečné historie.

Abych jenom nekritizoval, což by bylo divné vůči mému vysokému hodnocení, tak musím pochválit zpracování světa, které je přímo skvělé, tohle je něco, co Ubisoft prostě umí. Egypt působí opravdu věrohodně a máme možnost prozkoumat každý kout a vyšplhat téměř na cokoliv. Alexandrie a Kyréna mě naprosto ohromily, přičemž jsem si užil mnoho krásných výhledů po celém Egyptě.

Oproti předešlým dílům jsme se dočkali opravdu velké změny v hratelnosti, kterou tvůrci z většiny převzali z třetího Zaklínače, což nebylo vůbec naškodu. Proti kopírování prvků nic nemám, když něco funguje, přece to nemůže zůstat na jednom místě. Krapítek mi sice vadilo, že tvůrci opustili od klasického orlího pohledu a nahradili jej "zaklínačským smyslem" a "dronem", ale v rychlosti jsem si na to zvykl. Právě díky hratelnosti jsem si hru opravdu užil a mapu jsem pročistil, co to jen šlo. Ve volných chvílích jsem navštěvoval hippodrom, kde byli velice povedené závody, přičemž aréna mi naopak přišla opravdu nezáživná. Stejně tak mne nebavily ani námořní bitvy, které tým v předešlých hrách zvládl na jedničku.

Hra vyniká také v maličkostech, které jsem u Ubi opravdu nečekal. Živý svět jsme tu sice měli vždycky, ale kdo by čekal funkční písečnou bouři, která se žene krajinou nebo několik typů fata morgány. Funguje zde také zvířena, která se chová přesně jako ve skutečnosti. Ptáci se při přiblížení hned vyplaší a vzlétnou, dravci pak zase nahánějí bezbranné býložravce. Před pár dny jsem si také všiml skutečnosti, že Ubisoft při tvorbě velblouda udělali MoCap skutečného tak, že jej navlékli do tradičního černého oblečku s pinpongáči.

Jak jsem již zmínil, hra se jako tradiční AC příliš nechová, pokud tedy nepočítáme skryté vraždy nebo zápletku s naháněním tajemných osob. Abych se tedy přizpůsobil onomu RPG stylu, vyměnil jsem klasickou bílou róbu za brnění, které navíc k Bayekově Medžajskému postu hezky sedlo. Většinu hry jsem pak strávil s vybavením z Final Fantasy úkolu, který rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co tahle hra mohla nabídnout.

Nyní jen musíme počkat na oznámení, v jakém prostředí se bude příští hra odehrávat, a jestli zůstane u RPG stylu nebo se vrátí ke kořenům. U onoho RPG by mi nevadilo pokračování ve starověku, vláda Čingise ani doba vikingů, přičemž klasický AC by se nejvíce vyjímal v době vlády Rudolfa II. To by bylo k mému postoji ke hře a budoucnosti AC asi už vše. Na konec bych jenom zmínil můj malý objev - Caesar=Babiš.

Pro: Svět, Bayek, RPG prvky, délka hry, závody

Proti: Nezáživné postavy, příběh, přítomnost a úkoly

+14

Assassin's Creed III – The Hidden Secrets Pack

  • PC 75
Mise, které nabízí toto DLC, nás zavádí do nových končin kdesi na moři. Mayské ruiny se hezky vyvedly a námořní mise předčí i ty z původní hry. DLC sice vychází z dnešního standartu, kdy hráč platí za maličkosti hodně peněz, ale nemůžu říct, že by se nevyvedlo.

Pro: Nové vydařené mise

Proti: Staré časy velkých datadisků pomalu mizí v dáli

+4

The Sims 3: Seasons

  • PC 80
Do světa The Sims 3 zavítalo počasí! Tenhle datadisk prostě musí každý mít. Vašeho simíka čekají různé svátky a festivaly a nevyhne se také různým nemocen nebo spálené kůži od sluníčka. Léto je víceméně stejné jako byla základní hra. Na podzim musí váš simík shrabávat listí a připravit se na to, že úroda již nebude taková jako v předchozích měsících. Když začne sněžit, váš simík se teple obleče a jde s radostí dělat andělíčky do sněhu, stavět sněhuláky, iglú a koulovat se. Nesmí chybět ani jaro, kdy váš simík může chytnout nějakou tu alergii z kvetoucích rostlin. Z jiné galaxie také přicestovali mimozemšťané, kteří na obyvatelích vašeho domu budou dělat pokusy nebo se s nimi dokonce přátelit a mít děti. Nezapomeňte se tedy namazat opalovacím krémem, vzít si pořádně teplé oblečení a vyrazit si pro datadisk Roční období, který rozhodně změní vaším rodinám život.

Pro: Roční období, festivaly, nemoci, mimozemšťani

Proti: Cena mohla být nižší, léto mohli více vylepšit

+3

The Sims 3: Pets

  • PC 80
Kdo by si nepřál chovat nějakého mazlíčka? Co třeba nějakého malého, jako je želva, veverka nebo papoušek? To vám asi stačit nebude. Kromě těchto malých tvorů, o které se staráte podobně jako o rybičky nabídne datadisk také kočky, psy a dokonce i koně. Koně mi ze všech tří mazlíčků přišli nejvíce zbyteční, ale pokud jste zrovna jejich fanoušek nebo chcete chovat zebru či žirafu, v ničem vám nebráním. Psi jsou skvělí hledači, kteří pro vás najdou drahé kameny apod. Kočky na sebe zase strhávají všechnu pozornost. Pokud máte také datadisk Po setmění, můžete s úsměvem na tváři sledovat, jak pes hypnotizuje svým pohledem dveře od výtahu a čeká až se mu otevře.

Pro: Mazlíčci a interakce s nimi

Proti: cena, couvající zvířata

+5

The Sims 3: Late Night

  • PC 80
Datadisk Po setmění přináší do světa The Sims 3 mnoho možností. Jako první si uveďme možnost hrát na více hudebních nástrojů a založit si kapelu. Není nad to poslat svojí rodinu do sklepa jamovat a za jejich hudebního doprovodu se starat o zbylé členy rodiny. Bridgeport patří mezi jedno z nejlepších měst, jedná se vlastně o jediné velkoměsto v celém The Sims 3. Další novinkou je možnost stát se celebritou. Je jedno v jakém povolání děláte, musíte mít jen ty správné známosti. Pokud už vás nebaví spát, vyrazte do některého z klubů, kterých je ve městě nespočet. Dávejte si ale pozor, ať nenarazíte na hladového upíra. Pokud se s ním spřátelíte, může vás v něj proměnit taky. Po setmění patří mezi nejlepší datadisky k tomuto dílu.

Pro: Kapely, celebrity, noční život, upíři, Bridgeport

Proti: Přemrštěná cena jako obvykle, vaši simící nemusí pochopit jak funguje metro

+5

The Sims 3: Into the Future

  • PC 80
Kdo by si nepřál vědět, jak to vypadá v budoucnosti, potkat svoje potomky nebo dokonce změnit tok času. Tím vším se tento datadisk k nekonečné sérii o životě zabývá. Do budoucnosti se dostanete pomocí časového portálu. Ten se buď objeví u vás na pozemku nebo někde jinde ve městě. Po jeho prozkoumání z něj vyskočí Správce času z budoucnosti, který vám po několika úkolech umožní s celou svojí rodinou podniknout dlouhou cestu časem vpřed. Zde máte možnost narazit na své potomky, kteří se mění v důsledku toho, se kterým partnerem trávíte čas. Pokud se váš simík rozvede a najde si někoho jiného, potomci které jste znali, přestanou existovat. Svým chováním můžete také měnit čas. Pokud budete dělat dobré věci, bude budoucnost utopická. Pokud budete zlí, tak dystopická. Vaší simíci mohou také využívat futuristické technologie jako jsou jetpacky, hologramy nebo plumboti. Tento datadisk nám krásně uzavřel dlouho trvající The Sims 3 a otevřel dveře čtvrtému dílu.

Pro: Budoucnost, nové technologie

Proti: Po ukončení The Sims 3 nastává ždímání peněz od začátku

+5

The Sims 3: Ambitions

  • PC 80
Jak je již u The Sims zvykem, hra dostává rok co rok několik přídavků, které do hry přináší nové a neokoukané prvky (jak kdy). Výjimkou není ani druhé rozšíření nazvané Povolání snů. Už vás nebaví čekat na simíka až se vrátí z otrocké práce ve městě, aby mohl otročit pro vás? Povolání snů přináší řešení a to v podobě nových povolání, která ovládáte přímo v akci. Proč být pouze hloupý úředník, když můžete pracovat jako krotitel duchů! Nebaví vás mystické prvky? Máme tu pro vás hasiče, architekta a detektiva! Pokud vám to pořád nestačí, v nabídce je také módní designer, sochař, zahradník, rybář a další. Některá povolání jako např. doktor byla zase doplněna o úkoly, které musíte vykonávat na svou vlastní pěst.
Hra samozřejmě obsahuje nové město, oblečení, nábytek a všechno ostatní co může udělat život vašich simíků jednodušší. Nový, ale hloupě implementovaný prvek je praní prádla. Je to nepovinné a simíkovi se špiní oblečení pouze, pokud máte doma pračku.

Pro: Nová povolání, pračka, možnost vyrobit si robota

Proti: Jako obvykle vysoká cena, mnoho prvků mělo být již součástí základní hry

+5

Worms: Ultimate Mayhem

  • PC 90
Stejně jak tomu bylo např. u LEGO Star Wars Complete Saga, tak je i tento díl Worms kompilací dvou her a to Worms 3D a Worms 4. Hra sama o sobě obsahuje také nové oblečky nebo mapy. Jak je již už počátku červí série známo, bez přátel není zábava. Pravý zážitek začíná teprve, pokud počítačové soupeře nahradí ti opravdoví. Hře bych vytkl problémy, které se vyskytují při hraní misí z Worms 3D. Nejprve vám nejdou spustit a když to vyřešíte, tak vám zase nejde zvuk. I přes tento problém, který se nakonec vyřešil, je to dobře udělaná hra. Červíci nikdy nebyli zábavnější.

Pro: Červi, zbraně, rozličné levely a herní styly

Proti: Problémy týkající se levelů z Worms 3D

+5

Chainz 2: Relinked

  • PC 55
Hru jsem dostal zdarma k objednávce na GameExpresu. Jelikož jsem již několik hodin proseděl na RPGčkách, strategiích apod. rozhodl jsem se zkusit i tuto nenáročnou puzzle hru. Člověk by si i řekl, že si u hry odpočine, ale opak je pravdou. Hudba je víceméně otravná a když už po několikáté neuhrajete složitý level, pěkně se u toho rozčílíte.

Pro: hádanky

Proti: nic vyjímečného, otravná hudba

+3

Moorhuhn Kart 2

  • PC 75
S Moorhuhn Kart 2 jsem se poprvé setkal asi ve svých osmi letech. Proseděl jsem na něm s bratrem několik desítek hodin. On většinou hrál za krtka a já za strašáka. Neustále naschvály vedoucí k vítězství udržovaly hru stále zábavnou. Tratí byl ale omezený počet a hra byla německy, což hru trochu znepříjemňovalo. Když ale člověk věděl, kam má kliknout, nebyl problém.

Pro: Ve dvou se to táhne lépe, zbraně, rozličné tratě

Proti: nízký počet kol, pouze německy

+3

LEGO Harry Potter: Years 5-7

  • PC 75
Poslední z LEGO her bez dabingu se odehrává ve světě Harryho Pottera a uzavírá tak jeho příběh. Hned v začátku páté epizody se žáci seznamují s profesorkou Umbridgeovou, která je odnaučí veškerá kouzla a tak se je musí šprtat zase od začátku. Hra obsahuje nový režim soubojů s bossy, který je lepší verzí toho z předchozího dílu. Svět je také mnohem větší než byl posledně a podíváme se tak např. také do divočiny, Londýna nebo na další pozemky školy čar a kouzel.
Postavy se stejně jako minulé mění pomocí kotlíku s mnoholičným lektvarem. Ve hře se naučíme také nová kouzla, seznamujeme se s Ronovou sovou Papušíkem, kterou ve filmu vynechali a projdeme si také příběh Tří bratří, který je zpracován v krásném 2,5D levelu.

Pro: Příběh Tří bratří, nová kouzla

Proti: Chybí některé postavy z předchozích dílů, místy hloupá kamera

+4

The Ship

  • PC 75
Jednou se takhle probudíte na výletní lodi a maniak v masce vám poví, že jste součástí hry na kočku a myš. Vaším cílem je najít a ulovit jiného pasažéra, od kterého znáte pouze jméno. Mezitím co lovíte onoho chudáka, vy jste cílem někoho jiného. Kromě lovení musíte ale také jíst, spát, vykonávat potřebu, udržovat si čistotu nebo navazovat kontakt s ostatními.
Pokud vás při vašem lovu načapá kamera nebo místní ochranka, jdete na chvíli do chládku, kde můžete být buď ve větším bezpečí nebo ještě větším nebezpečí.
Hra kromě multiplayeru obsahuje také zábavnou kampaň, kde si hráč může nacvičit veškeré techniky. Větší zábava je hrát hru přes Skype s přáteli, kdy se člověk náramně baví, když podvede svého kamaráda, který může být jeho kořistí.

Pro: Povedená slasher hra s prvky životních potřeb

Proti: Bez přátel omrzí, hudba může být po nějaké době otravná

+7

Prison Architect

  • PC 85
Život ve věznici není lehký ani pro vězně, ani pro zaměstnance zařízení a tahle hra nám to s dokonalostí předvede. Ve hře se dostáváte do role vězeňského architekta, který má za úkol vybudovat bezpečné, funkční a příjemné vězení pro osoby na obou stranách mříží. Musíte počítat s navedeným potrubím, dostatečným zdrojem elektřiny nebo případným požárem.
Hra má sice jednoduchou grafiku, ale zato má propracovaný systém, ve kterém hrají roli drogy, nemoci a násilí. Ve vašem vězení se může stát prakticky cokoliv (nepočítejte ale s mimozemšťany ani s cestovateli z daleké budoucnosti).
V každém vašem zařízení nesmí samozřejmě chybět kuchyně s jídelnou, sprchy, skladiště ani nemocnice a pro ty nejhorší případy místnost s elektrickým křeslem. Pokud vás baví budovatelské strategie nebo simulátory života, tak hurá do toho!

Pro: Jednoduchý a propracovaný simulátor vězeňského života

Proti: čeština není úplně dokonalá

+8

LEGO Star Wars III: Clone Wars

  • PC 90
Již od mala jsem velkým fanouškem Hvězdných Válek, to popírat nebudu. Za celou dobu jsem projel mnoho her z tohoto univerza a mezi nimi i LEGO podobu nám známých filmových příběhů. Když jsem poprvé hrál první LEGO Star Wars, úplně mě to dostalo. Pár dní poté jsem si sehnal Complete Sagu a když oznámili pokračování s tématikou Klonových válek, byl jsem štěstím bez sebe.
Klonové války jsou bezpochyby mým nejoblíbenějším obdobím tohoto vesmírného příběhu. A v této oddechové hře jsem si ho užil na plné pecky. Sice je škoda, že tvůrci nevyužili mnohem více příběhů z animovaného seriálu, ale to mi nikdy moc nevadilo.
Ve hře se jako v každé nové generaci LEGO her objevily opět nové možnosti a nové typy kostek. Kromě postav z nové trilogie se zde objevily také ty klasické nebo pár jedinců z Expanded Universe (ano mluvím o tobě Starkillere). Nebýt této hry, nikdy bych nespadl do víru dalších LEGO her.

Pro: Nejakčnější období slavné vesmírné ságy, mise za temnou stranu

Proti: pozemní i vesmírné bitvy mohly být propracovanější

+4

Europa Universalis IV

  • PC 90
Přáli jste si někdy, aby se Čechy dostaly na vrchol a ovládly celý svět? Nebo radši Japonsko, Turecko nebo Itálie? Chcete aby u nás vládl Islám? S tím si hravě můžete poradit v Europě, pokud ji tedy samozřejmě pochopíte, což chviličku trvá. Začínající hráč v podstatě odehrává první hry způsobem "pokus omyl". První na vás přijde válka, poté přijdou nemoci, nelibost papeže a tak dále. Čím déle hru hrajete, tím více začínáte chápat umění intrik, které jsou k vládnutí samozřejmě potřeba.
Posledně jsem skončil s dynastií Jiřího z Poděbrad, jehož potomci přežívali celá staletí a dokázali rozšířit české impérium i za oceán do Ameriky a Afriky. Nakonec to skončilo úplným vítězstvím a svět nyní sjednocený pod spravedlivou ruku našeho rodu mohl žít v míru a harmonii.
Co se musí hře pochválit je hudba, která dokonale vystihuje období, ve kterém se odehrává. Nadšený jsem byl také z možnosti naportovat si do hry uložené pozice z Crusader King II. a využít tak možnosti hrát v mnohem rozsáhlejším časovém období.

Pro: Možnost ovládnout svět, historické události, hudba

Proti: Pro někoho možná až příliš zdlouhavé a složité

+8

Christmas Shopper Simulator

  • PC 40
Byl krásný vánoční den a vy jakožto náruživý zákazník jste se rozhodli zajít nakoupit několik dárků pod stromeček. Mnoho z nich je ale těžko dostupných, tak si musíte pomoci několika podvody nebo různými fintami. Váš hrdina ale nejedná úplně v mezích zákona a tak v klidu rozbíjí okna a výkladní skříně, kope do ostatních nakupujících a prdí ostošest. Hra víceméně pokračuje v trendu šílených simulátorů a dosahuje také stejné kvality.

Pro: Je zdarma, vznikl druhý díl, který je taktéž zdarma

Proti: https://www.youtube.com/watch?v=Sa9AGQHRj0s

+4 +5 −1

Shadowgate

  • PC 85
Tuto hru jsem si stáhl, protože vypadala velice dobře a také je. Přirovnat bych ji mohl ke klasickým gamebookům. U hry musíte přemýšlet co děláte, protože stačí špatný krok a jste mrtví. Sice jsem teprve na začátku (2x po smrti :D), ale vím, že jednou tu zatracenou pevnost prolezu. Každá chodba vás zavede na zajímavé místo, na kterém může číhat nebezpečí například v podobě oheň chrlícího draka. Doporučuji fanouškům adventur a jiných logických her, či zastáncům gamebooků nebo povídaček (Dračí Doupě). Grafiku ani hudbu nemohu hře vytknout, ani hlasy mluvených postav. Uvidíme tedy co bude dál a kolikrát ještě budeme položit svůj život, než se probojujeme až na konec cesty.

Pro: Grafika, hudba, zpracování

Proti: Tutoriál, který vám nedovolí udělat nic jiného než říká (doporučuji experimentovat bez něj.)

+5 +6 −1

Marvel Heroes

  • PC 60
Měl jsem to štěstí, že jsem testoval betu, ale téměř nikdy jsem se k hraní nedostal, jelikož byly vymezeny herní hodiny, kdy jsem neměl čas. Je to v podstatě MMO Diablovka. Postav bylo na začátku málo a jejich počet se doteď nijak moc nerozšířil. Hrál jsem to asi 3x a to mi stačilo, diablovky nejsou můj oblíbený herní styl, tedy až na pár vyjímek jako např. Dungeon Siege 2.
+4

Dota 2

  • PC 75
Toto je pravý nástupce první Doty, žádné LOL, Guardians of Middleearth, ale Dota 2. Ostatní MOBA hry jsem nehrál, takže je nemůžu porovnávat, ale o některých rozdílech jsem slyšel. Dota má vynikající dabing i animaci postav. Mapa je skvěle rozdělena, ale je škoda, že je pouze jedna, jiných si užijeme pouze při eventech. Pokud nevíte co si zahrát s přáteli, tak Dotu doporučuji. Naučíte se spolupráce, trpělivosti i sebeovládání.

Pro: Postavy, eventy

Proti: Jedna mapa

+10 +11 −1

Gothic

  • PC 100
Na této hře jsem vyrůstal. Díky ní se rozvinula má fantazie a zájem o vlastní tvorbu. Hra mě tehdy zaujala jak graficky, tak příběhem i všemi možnostmi. Stejně tak je to i dnes. Sice je grafika na dnešní dobu trochu zastaralá, ale to ji neubírá na kráse. Postavy si člověk zapamatuje, jelikož je každý jedinečný. Vtipné hlášky jsou již dnes klasikou. Ve světě je propracována každou oblast, snad žádné místo není prázdné.

Pro: Atmosféra, svět, příběh

Proti: lze si vypěstovat závislost, bugy

+17 +18 −1