Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Life Is Strange - Episode 2: Out of Time

85
246 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
24.03.2015 PCPS3PS4X360XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://lifeisstrange.com
Po téměř měsíci a půl čekání na druhou epizodu rozjíždějícího se počinu Life is Strange o spletitém časovém paradoxu, nám chronokinetička se zálibou ve fotografování, Max Caulfield, a její "ex-BFF", Chloe Price, hlásí comeback.

Max, jak už víme, jednoho dne čirou náhodou nabyla, obdobně jako Peter Parker, nevídané superschopnosti. V jejím případě jde o možnost samotný čas ovládat, zasahovat do jeho běhu, manipulovat s děním a měnit jej atp. „Paráda,“ řeknete si. Jenomže současně s novým talentem zahořela předzvěst živelné pohromy, soudného dne pro městečko Arcadia Bay v podobě devastujícího tornáda, kterému se musí chtě nechtě zabránit.

Jak už podnázev “Out of Time“ vypovídá, nastává konec srandy, přátelé. Začíná přituhovat, a to nejenom teplotou vzduchu, události prudce nabírají na dynamice a vážnosti. Policie pořád nedokáže říci, kde se pohřešovaná dívka Rachel nachází, s Maxininou spolužačkou Kate to po psychické stránce vypadá stále hůř a hůř a tým "Victoria" je tentokráte mnohem podlejší než kdykoliv dřív. Zároveň nastala ta chvíle, v níž dojde na odhalování tajemství a vyhrabávání toho, co chtějí lidé v Arcadii Bay udržet v tajnosti, a nutno podotknout, že nepůjde o věci nijak příjemné.

Z povahy těchto jednání vyplývá, že můžeme způsobit nečekané následky a tudíž bychom měli konat s rozvahou. A ano, ať už hájíte stranu dobra či zla, každá volba ovlivní, rozrůzní vaši výchozí pozici ve světě i s úkoly či dialogy. Mozaika faktů k řešení, jak zabránit klimatické katastrofě, se pomalu ale jistě zaplňuje. Max a Chloe naráží na tvrdou realitu a své vlastní limity. Během vyšetřování bude přátelství dívčího dua vystaveno nejedné těžké zkoušce.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Asi půjdu proti proudu, ale druhá epizoda mi přišla o ždibíček horší než ta první. Možná je to tím, že už člověk znal většinu postav a trochu i město a Maxinu schopnost. No to je jedno, i druhá epizoda je velmi kvalitní a rozvijí děj té předchozí.

Hned po probuzení jsem zalil kytku (zatím to nemělo žádný efekt na další hraní, ale to určitě přijde). Pak přišla sprchová scéna, decentní, ale i tak pěkná. No a potom hurá na snídani. Max si procvičila svojí schopnost, zjistila i její vedlejší efekty, potkala pár nových postav, utužila přátelství s Chloe a vyrazila do školy.

Výuka ale netrvala dlouho a došlo na zatím nejvypjatější moment. Psychicky narušená Kate už nevydržela všeobecnou šikanu a rozhodla se skočit ze střechy. Možnost přetáčení času tu byla velmi emotivní, přeci jen, vidět ji skočit asi třikrát za sebou je celkem silný citový úder. Po zastavení času jsem se ji pokoušel přemluvit a přesto, že jsem se ji po celou dobu předešlého hraní snažil pomáhat a v rozhovoru na střeše volil dle mého ty správné uklidňující odpovědi, tak stejně skočila a čas už nešlo vrátit. Dost mě překvapilo, že hra počítá s oběma variantami (skok/neskok a jejich následky). moc dlouho netrvala a nastal emotivní konec, který ale přinesl víc otázek, než odpovědí, takže hurá na další epizodu, kde už se snad víc projeví, kdo je ten špatný, kdo dobrý a kdo jen mate :)

Pro: hrátky s časem, některá rozhodnutí mají opravdu vliv na příběh, soundtrack

Proti: pozvolnější začátek

+18+18 / 0
  • PC 90
Druhý díl atmosférou nabité filmové adventury pokračuje v zajetých KOLEJÍCH prvního dílu. Příběh je snad ještě napínavější, nabízí nové a nečekané zvraty, trochu těch záhad i poklidné až relaxační a velmi příjemné atmosféry v malebném a sluncem zalitém pobřežním městečku na začátku podzimu.

Škoda, že některá rozhodnutí jsou jen tak na oko pro udržení konverzace a jsou tím pádem veskrze zbytečná.

Jinak jsou tu ještě těžší a zásadnější rozhodnutí, nad kterými je potřeba přemýšlet. Začíná přituhovat. Otevřený konec je plný napětí a dalších otázek... Jak tohle celé dopadne???

Pro: Filmové zpracování, příběh, atmosféra, vizuál, soundtrack

+15+16 / -1
  • PC 90
Dobře, jedna věc mě absolutně štve, a to ta, že stále není čeština na třetí epizodu. Vážně bych se měl na své učebnice občas podívat, a Pána času si pouštět v originále...dobře, hra, jasně.
Jak jsem zmínil, první epizoda je taková rozjíždějící, ale druhý už jede! Zatím co v první epizodě byli dvě nebo tři místečka u kterých jsem se nudil, zde nebylo ani jedno, prostě příběh se žene kupředu a vy jste ho museli sledoval a stíhat a...dobře, případně vrátit čas.

Jak zmínil kolega Zbyisek, začíná přituhovat, co se týče rozhodnutí, já zde zažil rovnou dvě u kterých jsem velmi váhal, a docela se bojím jaký to bude mít dopad na další díly. A já stále nevím kam tu hru zařadit. Asi by se dala rozdělit na tři příběhové linky...

Mystická-->Vločky, sníh, tornádo, vracení časů, koloušek...má to spojitost?
Thiller-->Rachel, složky, Kate...smůla, že už vím kdo to dělá(lidé se musí naučit psát SPOILER)
Drama-->Chloe, Warren a vůbec celý ten studentský život:-)

Pro: Správné tempo, hudba dokáže vždy přesně zachytit určitý moment

+13+13 / 0
  • PC 90
Druhá epizoda Life Is Strange na mě zapůsobila ještě lépe, než ta první. Je tomu tak zejména proto, že příběh tak nějak lépe drží pohromadě a nejsou v něm hluchá místa. Také ústřední postavy, se v příběhu tak nějak usadily a hráč už ví, co od nich čekat. Plusové body musím připsat za jejich pořádné prokreslení; neexistuje postava, ke které bych si nevybudoval nějaký vztah a dokonce i zakřiknutá Max mi přirostla k srdci.

Opět se mi moc líbily volby, které Max musela učinit, a také o mnoho zásadnější problémy, které jimi řešila. Druhá epizoda nejen, že neodpověděla na žádné z otázek, ale ještě jich pár přidala, čímž mě nadobro přikovala k židli. Skládám poklonu výbornému scénáři a přímo nakažlivé hratelnosti.

Začínám mít pocit, že Life Is Strange se zapíše do mé soukromé síně slávy.

Pro: Scénář, hratelnost, zásadnější volby, zvuková stránka, atmosféra, všudypřítomná každodennost

+9+9 / 0
  • PC 85
#Herní výzva 2016 - bod č. 7 (část 2)

Latentní lesba Max beze smyslu pro humor vrátila flashku a nyní se může věnovat důležitějším věcem, jako je sprchování, uklízení pokoje a taky musí dohnat k sebevraždě jednu hysterickou spolužačku.

Prožijeme s ní celý školní den, od probuzení, přes snídani, zevlování na skládce a střílení do lahví od piva. A do nádrže s benzinem. Prostě klasická zábava školaček.

Sledujeme přípravy na hallouweenskou párty, zbytečnou snahu friendzouňáka Warrena zaujmout Max a potkáme novou postavu, podivína se psem. Jo a taky musíme zachránit město, na které se blíží tornádo, ale to je spíš jen tak mimochodem.

Pro: atmosféra; dobře napsané postavy, o kterých nevíte, co si máte myslet; funguje to i na mám 5 let starém hw

Proti: Max je nehorázná kráva, ale to k tomu patří; vracení času funguje v rámci mantinelů jak se vývojářům hodí do karet, ale pořád je to lepší než jsem čekal

+8+13 / -5