Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Druhá kapitola je po většinu doby utahanější než první díl. Vyrazíte na snídani, sestřelit pár lahví na smeťák (jejich hledání mě upřímně nebavilo) a nakonec zpět do školy na přednášku. Teprve v posledních minutách graduje jedna z prozatímních dějových linií.

Overpowered schopnost hlavní hrdinky zde hraje malou roli a v hlavní scéně dílu ji ani nemůžete využít. Můj tip na hlavního "zlouna" mi zatím také moc nevychází (Navíc udělal co vlastně?). I tak jsem na něj pokus (tohle vyšlo) o sebevraždu Kate hodil. Ale spíše páč mi to přišlo jako nejbezpečnější varianta. I kdyby mi tip na něj nakonec vyšel, tak palec nahoru, jak mě hra znejišťuje.

Každopádně jak to člověk hraje po sobě, tak má nespornou výhodu, neb si důležité info z minulé kapitoly pamatuji. Prostoje několika měsíců by asi měly za následek horší "výsledky".

P. S. Kytka zachráněna! Vlastně jsem tím dosáhl dobrého konce. Čert vem Kate, Rachel a vlastně celou Arcadii Bay. :)
+25 +26 −1
  • PC 90
Asi půjdu proti proudu, ale druhá epizoda mi přišla o ždibíček horší než ta první. Možná je to tím, že už člověk znal většinu postav a trochu i město a Maxinu schopnost. No to je jedno, i druhá epizoda je velmi kvalitní a rozvijí děj té předchozí.

Hned po probuzení jsem zalil kytku (zatím to nemělo žádný efekt na další hraní, ale to určitě přijde). Pak přišla sprchová scéna, decentní, ale i tak pěkná. No a potom hurá na snídani. Max si procvičila svojí schopnost, zjistila i její vedlejší efekty, potkala pár nových postav, utužila přátelství s Chloe a vyrazila do školy.

Výuka ale netrvala dlouho a došlo na zatím nejvypjatější moment. Psychicky narušená Kate už nevydržela všeobecnou šikanu a rozhodla se skočit ze střechy. Možnost přetáčení času tu byla velmi emotivní, přeci jen, vidět ji skočit asi třikrát za sebou je celkem silný citový úder. Po zastavení času jsem se ji pokoušel přemluvit a přesto, že jsem se ji po celou dobu předešlého hraní snažil pomáhat a v rozhovoru na střeše volil dle mého ty správné uklidňující odpovědi, tak stejně skočila a čas už nešlo vrátit. Dost mě překvapilo, že hra počítá s oběma variantami (skok/neskok a jejich následky). moc dlouho netrvala a nastal emotivní konec, který ale přinesl víc otázek, než odpovědí, takže hurá na další epizodu, kde už se snad víc projeví, kdo je ten špatný, kdo dobrý a kdo jen mate :)

Pro: hrátky s časem, některá rozhodnutí mají opravdu vliv na příběh, soundtrack

Proti: pozvolnější začátek

+24
  • PC 90
Druhý díl atmosférou nabité filmové adventury pokračuje v zajetých KOLEJÍCH prvního dílu. Příběh je snad ještě napínavější, nabízí nové a nečekané zvraty, trochu těch záhad i poklidné až relaxační a velmi příjemné atmosféry v malebném a sluncem zalitém pobřežním městečku na začátku podzimu.

Škoda, že některá rozhodnutí jsou jen tak na oko pro udržení konverzace a jsou tím pádem veskrze zbytečná.

Jinak jsou tu ještě těžší a zásadnější rozhodnutí, nad kterými je potřeba přemýšlet. Začíná přituhovat. Otevřený konec je plný napětí a dalších otázek... Jak tohle celé dopadne???

Pro: Filmové zpracování, příběh, atmosféra, vizuál, soundtrack

+17 +18 −1
  • PC 90
Dobře, jedna věc mě absolutně štve, a to ta, že stále není čeština na třetí epizodu. Vážně bych se měl na své učebnice občas podívat, a Pána času si pouštět v originále...dobře, hra, jasně.
Jak jsem zmínil, první epizoda je taková rozjíždějící, ale druhý už jede! Zatím co v první epizodě byli dvě nebo tři místečka u kterých jsem se nudil, zde nebylo ani jedno, prostě příběh se žene kupředu a vy jste ho museli sledoval a stíhat a...dobře, případně vrátit čas.

Jak zmínil kolega Zbyisek, začíná přituhovat, co se týče rozhodnutí, já zde zažil rovnou dvě u kterých jsem velmi váhal, a docela se bojím jaký to bude mít dopad na další díly. A já stále nevím kam tu hru zařadit. Asi by se dala rozdělit na tři příběhové linky...

Mystická-->Vločky, sníh, tornádo, vracení časů, koloušek...má to spojitost?
Thiller-->Rachel, složky, Kate...smůla, že už vím kdo to dělá(lidé se musí naučit psát SPOILER)
Drama-->Chloe, Warren a vůbec celý ten studentský život:-)

Pro: Správné tempo, hudba dokáže vždy přesně zachytit určitý moment

+17
  • PC 90
Druhá epizoda Life Is Strange na mě zapůsobila ještě lépe, než ta první. Je tomu tak zejména proto, že příběh tak nějak lépe drží pohromadě a nejsou v něm hluchá místa. Také ústřední postavy, se v příběhu tak nějak usadily a hráč už ví, co od nich čekat. Plusové body musím připsat za jejich pořádné prokreslení; neexistuje postava, ke které bych si nevybudoval nějaký vztah a dokonce i zakřiknutá Max mi přirostla k srdci.

Opět se mi moc líbily volby, které Max musela učinit, a také o mnoho zásadnější problémy, které jimi řešila. Druhá epizoda nejen, že neodpověděla na žádné z otázek, ale ještě jich pár přidala, čímž mě nadobro přikovala k židli. Skládám poklonu výbornému scénáři a přímo nakažlivé hratelnosti.

Začínám mít pocit, že Life Is Strange se zapíše do mé soukromé síně slávy.

Pro: Scénář, hratelnost, zásadnější volby, zvuková stránka, atmosféra, všudypřítomná každodennost

+12
  • PC 70
Takhle druhá epizoda by se klidně mohla jmenovat: Life is Strange - Episode 2: Retribution of the lost bottles. Když mi hledání 5 flaší na skládce zabere cca polovinu délky celé epizody, přičemž vaše kamarádka Chloe "najdi mi prosím ty prázdný flašky, zatím co já tu budu stát, čučet a popíjet nějakej mok z MÉ LAHVE, kterou držím v ruce, ale kterou ti nedám" Price, nepřipravující onu slíbenou střelnici je opravdu k popukání.

Dát fetch quest do lineární storycentrické adventury, tomu se říká umění game-designu.

Pro: Emocionální příběh pěti láhví, jenž ztratily domov, aby mohly položit život za svou opětovně nalezenou lásku.

Proti: Celá ta banální, hipserská omáčka kolem ovládání časoprostoru tomu jen ubírá na kráse.

+12
  • PS4 80
Druhá epizoda má trochu vlažnější tempo a převážně se tu buduje vztah mezi Max a Chloe a Max si více osvojuje svoje nové schopnosti.

Závěr epizody ale nabírá grády a vaše předchozí rozhodnutí začnou nést následky.

A tady už se mi hra začala dostávat pod kůži...

Pro: Finále epizody; předchozí rozhodnutí začínají mít následky

Proti: Pomalejší tempo; hledání lahví

+11
  • PC 85
#Herní výzva 2016 - bod č. 7 (část 2)

Latentní lesba Max beze smyslu pro humor vrátila flashku a nyní se může věnovat důležitějším věcem, jako je sprchování, uklízení pokoje a taky musí dohnat k sebevraždě jednu hysterickou spolužačku.

Prožijeme s ní celý školní den, od probuzení, přes snídani, zevlování na skládce a střílení do lahví od piva. A do nádrže s benzinem. Prostě klasická zábava školaček.

Sledujeme přípravy na hallouweenskou párty, zbytečnou snahu friendzouňáka Warrena zaujmout Max a potkáme novou postavu, podivína se psem. Jo a taky musíme zachránit město, na které se blíží tornádo, ale to je spíš jen tak mimochodem.

Pro: atmosféra; dobře napsané postavy, o kterých nevíte, co si máte myslet; funguje to i na mám 5 let starém hw

Proti: Max je nehorázná kráva, ale to k tomu patří; vracení času funguje v rámci mantinelů jak se vývojářům hodí do karet, ale pořád je to lepší než jsem čekal

+9 +15 −6
  • PC 70
Nakonec jsem se rozhodl i přes zklamání z prvního dílu tuto sérii dohrát. Asi jsem takový ten rejpal, který rád kritizuje, ale pak to stejně dohraje až do konce :D No každopádně druhý díl se mi líbil o něco více. Hlavní pozitivum hry a sice atmosféra a taková ta nepopsatelná nasládlost, která vás ke hře přilepí tu zůstává, i když už jsem to tak neprožíval jako v jedničce (hlavně díky začátku na školní chodbě s To all of you). Bohužel stejná je i hlavní postava (jako muž jsem fakt kontakt nenavázal) a celkové dějové prostředí aneb ze života amerického teenegerstva. Fuj a kýč. Naštěstí to tak nějak více odsejpá a začíná to mít i něco jako napětí. Nakonec tedy o něco stravitelnější jednohubka, která mi však stejně jako jednička v mysli neuvízla.

Pro: Atmosféra, hudba, svižnější tempo

Proti: Postavy, dějové prostředí, kýčovitost

+7