Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (komentář): Max nemůže v hlavní scéně svou schopnost využít: to považuju za klad, díky tomu je ta scéna emocionálně vypjatější a intenzivnější - máš jeden pokus na úspěch, který je navíc ovlivněný tím, jak jsi předtím hrál.
Konec dobrý. Ale u hledání lahví jsem u jedné skřípal zubama. :)
Všechno vidím :) Dokud to nedohraju podruhé, dělám mrtvého brouka.
[neexistující komentář]: zápory: děj se točil jinam, než jsem chtěl". Ty bláho, tak to je teda argument :D. Jdu snížit hodnocení všem hrám, kde umřela nějaká moje oblíbená postava, konec nebyl happyend a všem dílům Broken Swordu odečtu 50% za to, že se George s Nico nevzali.

A jestli se ve dvojce cítíš podveden, pětku asi jen tak nerozdýcháš :).
@Kwoky (24.02.2019 19:23): Narážím na tvé přesvědčení v komentáři, že to nešlo jinak (nebo aspoň to tak vyznělo z toho jak si to napsal). Nikdo ti nenadává do hlupáků, jen to od tebe byla prostě hloupost/nepozornost/lenost/nazvi si to jak chceš, žes ji nechal zemřít i když si to tak nechtěl.
@rikuhahl (24.02.2019 19:11): Napsal jsem to hned po dohrání epizody a hodnotím ji samostatně. Jestli ta rozhodnutí budou mít vliv později, tak je to jen dobře. V podstatě se dost těším, jak to celé dopadne a jedna "slabší" epizoda mi to jistě nezkazí.

@Fritol (24.02.2019 18:23): Zatím mám jiný názor než ty. Proto ale nemusím být hned hlupák.
[neexistující komentář]: jak píše Fritol, s Kate se to dá udělat i naopak. Jo a ten smeťák mě taky moc nebral, ale formuje to vztah postav a ke konci hry to oceníš víc. Většina věcí má ve hře smysl, i když třeba ne hned v tý epizodě. Oproti TT hrám maj rozhodnutí aspoň nějakej dopad, ne vždy je hned patrnej ;)
[neexistující komentář]: Žes nebyl schopný Kate zachránit neznamená, že to nejde. Žádný "nalajnovaný" příběh v téhle části není. Kdybys dával trochu pozor, tak nebyl takový problém dosáhnout jiného výsledku. Sorry, ale v podstatě v tom komentu píšeš, že si frustrovaný z vlastní hlouposti...
Hraju teprve druhou epizodu a Chloe už mi začíná lézt na nervy. Nezodpovědná a do jisté míry sobecká, zadělává na průšvihy a čeká od Max, že to bude brát na sebe. A když ne, remcá, jak ji nepodrží.
@pajmič (komentář): Ak si dobre spomínam, tak Chloe na poličku postaví aj svoju fľašku. Ale je pravda, že to hľadanie bolo úmorné a sám som musel vtedy pozrieť video na Youtube.
@Walome (31.08.2017 09:12): Jsou to úplně jiný emoce, než např. u Walking dead, tam se člověk leká, tady je to emocionální :) Ale je pravda, že když Kate skočila, tak jsem byl naštvanej, že jsem se jí furt snažil pomáhat a prd, pak byla v ředitelně celkem hustá atmosféra. Jako celkem to prožívám, slzičky žádný, ale jako člověk odkojenej teenage high school filmama to beru jako jeden z vrcholů žánru, a to jsem si myslel, že už to už je tohle téma za mnou :D

Nevim proč, ale teď se mi vybavil jeden devadesátkovej seriál Tajuplný svět Alex Mackové, asi proto, že ta holka má taky nějaký schopnosti. Tehdy to bylo celkem cool, dneska už by to byla pěkná blbost, jako Power Rangers :D
@rikuhahl (komentář): tos to fakt tak prožíval jo? Mi přijde zajímavý kolik chlapů je z téhle hry emočně na větvi. Já plakal až někdy u třetí nebo čtvrté epizody!
Tak jo, závěr druhé ep byl cool, ačkoli zklamalo mě, že se mi schopnosti zase vrátili. Jinak mám samozřejmě svá podezření jak to bude dál. Jo a Kate mi umřela, ale dobře jí tak, krávě hysterický.
@pajmič (08.04.2015 16:50): tak jsem to taky podělala..a to už jsem si fandila že mi to jde dobře:D jestli to takhle půjde dál a budu muset spoléhat na svoji paměť tak už je jasné předem že to špatně skončí:D
Podle mě to nemůže skončit jinak, než Donnie Darko, nebo nějaký díl Butterfly Effect. Uvidím, dneska zkusím dojet tu 2 epizodu, pak si chci chvíli dát Uncharted 2. Jelikož jsem ale o víkendu doma, tak to možná dohraju celé. Čtivo mi zasekala pošta, tak nezbude než hrát.
Já se normálně bojím hrát dál. Bojím se svých rozhodnutí, je tam koncentrováno až neuvěřitelně moc emotivního hnusu na tak drobný formát hry. Vždyť já se proboha bojím že najdu Kate podřezanou, ale ve výsledku se bojím i o Chloe, teď se snažím co nejvíc zavařit tomu Nathanovi, protože je to cvok a jak už to dá jednou veřejně najevo bude šlus, ale kdo u toho umře? :D Warren? Kate.. Chloe? Prostě se bojím hrát dál... :D
Začíná se přitápět pod kotlem. Některá rozhodnutí tuhá jako stará hovězí kýta. Podařilo se vám Kate zachránit? U mě to dopadlo katastrofálně. Snažil jsem se použít opačný psychologický postup, ale kdepak...... hupsla s tý střechy nějak moc ochotně :D
A nevím jak vy, ale já mám silné podezření na toho učitelskýho neřáda. Už od pohledu na mě působí jako někdo, kdo mosí mozeg v trenkách. Navíc se nás autoři od něj snaží odvést pozornost na toho spratka Prescota a Madsena. A ta srna na skládce byla už od pohledu z Matrixu.
Tebe to v hlave ostane, ale postava to predsa nemá ako vedieť. Rovnako je to so situáciou v bistre, skús si len tak zájsť do ľubovoľného natipovať 4 situácie, ktoré nastanú behom krátkeho času. Pochybujem, že sa ti to tak skoro podarí, ak vôbec. Podľa tvojej logiky by však správne možnosti mali byť v dialógu už vopred, pretože postava je zjavne jasnovidec... Vracanie času naviac môžeš využívať aj pri fotografovaní a občas je to nutné. No a čo, že inde to plní funkciu loadu? Beztak to pôsobí o dosť zaujimavejšie, ako klasický load a nemusíš prerušovať hru.
Já jsem tu mechaniku pochopil. Při loadu ti taky zůstane určité info, akorát ne ve hře, ale v hlavě. Pasáž zopakuješ celou. S vracením času opakuješ po záchytných bodech. Třeba scéna v baru, kde sleduješ čtyři situace. S klasickým loadem by to bylo úplně stejné. Převíjení času pouze ve hře lépe vypadá. V Remember me na mě situace s vracením působily dojmem hádanek, které musím vyřešit. V LiS je to o opakování a napravování chyb, protože už vím jak. A vracení času jenom kvůli zjištění odlišné reakce postavy v rozhovorech není nic jiného než čistý Load.
@GodOfTheSick (27.03.2015 11:18): Vzhľadom na to ako sa vyjadruješ o postavách, ku ktorým si nedokážeš vytvoriť vzťah, že to podľa teba nikam nesmeruje a že si vôbec nepochopil mechaniku prevíjania času (viď Thorar), vážne pochybujem. Stále mi nie je jasné, ako sofistikovanejšie by si to spravil. Svoj účel to plní a len veľmi ťažko sa to zmení. Je to tvoj názor a ja ti ho neberiem, ale ako bolo písané už v diskusii epizódy 1, ak ti viac vyhovujú novšie Telltale hry, ktoré sú na tom čo sa týka mechaník oveľa jednoduchšie a ešte menej sofistikované, fakt neviem, čo viac potrebuješ ako dôkaz, že toto proste pre teba nie je... ;)
Takže úplně bezvýznamná postava, která byla ve hře asi pět minut a nešlo si k ní vybudovat prakticky jakýkoliv vztah, na konci chcípne a to mě má jako dostat? Max neprojevuje vůbec žádné emoce a ten její od začátku strnulý xicht se vůbec nemění. Kámoška je mrtvá a ona si sedí s borcem u zapadajícího slunce a melou kraviny. Opravdu hustý.

Zajímavých nápadů je tam docela dost, ale jako celek to působí strašně nepřesvědčivě. Převíjení času vůbec neplní roli sofistikované herní mechaniky. Ve své podstatě se jedná o obyčejné nahrání nové pozice, když se něco nepovede. Akorát není potřeba mačkat load, ale stačí vrátit čas. Co se bude dít dál? Příběhově to vůbec nikam nesměřuje...
@Thorar (26.03.2015 13:29): Inak ja som jej nebral mobil v očakávaní, že budú mať Max a Chloe spolu nejaký románik, keď bola Chloe tak rada, že si Max vybrala ju a kamarátke nezobrala telefon. Ach jo. Som naivný :D
Druhá epizoda nezklamala, jsem rád, že kvalita nešla dolů, bavilo mě to hodně a a při scéně s Kate na střeš a její záchranou jsem skoro nedejchal, ale povedlo se ji zachránit :-)
@Maximus (25.03.2015 11:13): Telefon jsem jí vzal a to, že skočila mě fakt hodně dostalo. Fakt jsem to nečekal a bylo mi to dost líto. Imho jsem ale vybral asi špatnou citaci z té bible (což je tím, že vše spojené s náboženstvím automaticky filtruju).
@M.a.t.t. (25.03.2015 11:15): Tak som potom asi použil slabé argumenty aby neskočila, ale celkovo ma to zasa až tak nedráždilo, nebol to pre mňa až tak zaujímavý charakter :) Hej vinu som za ňu zobral, ma potom prekvapilo, že sa dalo ostať aj naďalej schovaný.

Naozaj je to veľmi zaujímavé, všetky tie voľby, kopec detailov, človek si musí všímať všetko a to je dobre.
@Maximus (25.03.2015 11:10): To znamená, že si zobral v prvei epizóde vinu za Chloe, ja som takticky ostal v skrini. Ale je fakt super, že aj na prvý pohľad nie až tak podstatné voľby majú zmysel. Inak Kate sa vraj dá zachrániť, aj keď jej nezoberieš telefón.
@Maximus (25.03.2015 09:24): Taky se mi jí nepovedlo zachránit.

Jinak jsem zatím nadmíru spokojen. Bál jsem se, že vývojáři nezvládnou vymyslet zajímavé herní mechaniky spojené s rewindem, ale naopak Ep 2 všechny mé obavy zametla pod koberec. Jediná vada na kráse je špatný lip sync (ale v EP 1 mi to přišlo horší).
Inak z toho, čo som čítal, je v závere vraj možné, že za istých okolností je suspendovaná samotná Max. Skúšať to nebudem, ale určite je to zaujímavé.

Každopádne asi začínam byť paranoidný, ale príde mi, že každá z tých hlavných postav (ktoré sú uvedené v denníku) tam niečo skrýva :D

@Tulareanus (25.03.2015 11:07): Tak to je potom jasné, ich nová tvorba je v porovnaní so staršou výrazne kratšia. Áno, jasná narážka na Twin Peaks potešila :) Inak som narážal na to, že sú kvalitnejšie vzťahové seriály ako 90210, ktoré ale u nás pozná každý. Asi ako keď sa povie anime, aj tí čo ho nesledujú, si u nás spomenú na Pokemonov. Ale asi sa zhodneme, že to nie je ideálny príklad.
@M.a.t.t. (25.03.2015 10:46): Novšie telltale hry som nehral, hral som prvé dve sezóny Sam and Max, Monkey Islandy, Wallace a Gromit a nejaké Back to the Future. Ja práveže rátam aj tie nepovinné veci. To ma dosť baví, snoriť tam, kukať na predmety a kecať s postavami, fotiť (v druhej ep. som nevyfotil len tú narážku na Twin Peaks "Fire walk with me".). Ale i tak je to kratučké.

Pri tých vzťahoch medzi postavami to nie je až také rúhanie. Ale to je asi súčasť bežného študentského života - riešiť somariny predramatizovaným spôsobom. Ja san nesnažím analyzovať každú postavu, práveže to na mňa dosť "vykríklo" tým, ako mi to tam nepasovalo. Nejde o niečo veľké, ale je to tam, narušilo mi to na chvíľu dojem a atmosféru.
@Tulareanus (25.03.2015 10:34): Ja mám dojem, že je to dlhšie ako väčšina novších Telltale hier. Je tu naviac aj dodatočný obsah, ktorý to vyvažuje. Môžeš viesť množstvo nepovinných dialógov s postavami a mnohé z nich majú v konečnom zúčtovaní istý význam, nehovoriac o nepovinnom fotografovaní (ktoré je pre mňa osobne vcelku príjemnou výzvou nahrádzajúcou jednoduchší postup hrou). Toto Telltale hry fakt nemajú a v poslednej dobe flákajú aj tie voľby.

Prirovnanie k 90210 je tak trochu rúhanie, Life is strange je na kvalitatívne vyššej úrovni, ale dajme tomu, ten mix sedí :) Taký bol podľa mňa aj úmysel. Nevidím zmysel analyzovať správanie každej postavy, ono je dosť možné, že aj to, čo spomínaš bol akýsi tvorčí úmysel, jeden nikdy nevie...

@Maximus (25.03.2015 10:05): Tak tak. Som veľmi zvedavý na smer, akým sa to bude uberať. Keď si spomeniem na ich predchádzajúci Remember me, ten mal napriek očakávanému megalomanskému bossfightu až prekvapivo komorný a osobný nádych, tak ma niečo podobné neprekvapí ani tu. Možno sa v deji objaví ďalšia postava disponujúca podobnými schopnosťami a tieto mysteriózne prvky začnú hrať väčšiu rolu, ktovie :)
@M.a.t.t. (25.03.2015 08:52): To nie sú argumenty, to sú dojmy. Príde mi to kratšie ako väčšina vecí od Telltale, ktoré som hral. Ja nemám nič proti opakovaniu lokácii, ak sú tam nejaké zmeny a tak. Nové lokácie neboli zlé, len mi príde logickejšie, aby sa viac lokácie opakovali, ak by sa jednalo o dlhšiu hru, tam je to až vyžadované možno.
Problém druhých epizód v epizodických sériach je, že už nevedia častokrát tak zaujať alebo priniesť niečo nové, ako je to v prvej epizóde, keď je obsah nepoznaný. Preto by sa mali (aspoň podľa mňa) viac na skvalitnenie contentu. V druhej epizóde boli celkom zaujímavé momenty, ale mám pocit, že hlavný príbeh sa posunul menej a hlavne mi to prišlo, že to bolo viac zamerané na dievčenské problémy a hlášky na úkor tomu mysterióznemu deju z prvej epizódy. Nie je to až tak dramatický rozdiel pochopiteľne, preto nie je ani taký veľký rozdiel v mojom hodnotení. No pri niektorých postavách a hláškach som mal pocit, že hrám (skoro som napísal "sledujem") 90210/Twin Peaks. S väčším dôrazom na to prvé. Občas mi tam nesedeli niektoré vedľajšie postavy s hlasmi a chovaním ako z fantasy - napr. rybár a bezdomovkyňa pri Diner. Myslím tým ich spôsob vyjadrovania, "fantasy" afekt hlasu a repliky. Nehodilo sa mi to do hry, kde sa postavy snažia tváriť realisticky.

A jasné, že niektoré momenty sú dramatické. No podanie niektorých nedôležitých je rovnako melodramatické... Inak Warren mi dosť lezie na nervy, strašne detinský fracek, dokonca aj s detským hlasom...

Čo sa týka rozhodnutí: Keďže vždy všade sa snažím všetko prešmejdiť, som Kate zachránil, nahlásil som Nathana, Frank mi vzal pištoľ.
@M.a.t.t. (25.03.2015 09:35): Druhá epizóda má tvrdšie a zásadnejšie emotívne momenty to hej, ale tá prvá obsahovala scény, ktoré mňa osobne dostali viac a normálne som mal pri nej zimomriavky :) scény s Chloe, keď vyčítala Max ako sa na ňu vykašlala keď ju potrebovala najviac atď. To mi pripomenulo scény z reálneho života. V hre to bolo celkovo veľmi dobre spravené.

Dontnod sa rozbehli a zatiaľ je celé Life Is Strange veľmi príjemnou skúsenosťou a ako som už napísal - baví ma to podstatne viac ako posledné 2 série od Telltale, ktoré naviac ťažia zo známych značiek. Celkovo sa môžu od Dontnod len inšpirovať, lebo žabožrúti dokázali skĺbiť filmovosť a aj zaujímavé herné mechaniky do fungujúceho celku plného detailov.
@Maximus (25.03.2015 09:24): Mne teda prišla druhá epizóda hlavne vďaka záveru výrazne emotívnejšia a dokázala vo mne vytvoriť lepší vzťah k postavám. Od okamihu ako Kate stála na streche som takmer zabudol dýchať. Podarilo sa mi ju zachrániť a aj tento moment podtrhuje, ako to Dontnod momentálne pekne natiera Telltale. V závere sa jasne zúročilo správanie hráča počas oboch epizód a to akú pozornosť venoval detailom. Bol to ozaj silný moment. https://www.youtube.com/watch?v=q1oi90DpKNo .
Nejak sa vám veľmi rýchlo vytratil dojem niečoho nového a sviežeho, ako pozerám podľa hodnotení. :) Za mňa naopak lepšia epizóda, aj keď možno nie oveľa. Z hľadiska postáv a deja určite zaujímavejšia a silnejšia. Veľmi ma potešilo aj premyslené previazanie gameplaya s príbehovou stránkou, kým v prvej epizóde až na výnimky takmer nie je potrebné konštantne posúvať čas, druhá epizóda tomu blbnutím s Chloe vyložene zvádza, čo sa prejaví aj v závere. Ukazuje sa, že schopnosti Max nie sú všemocné. V podobne ladených zápletkách sa tento motív objavuje skôr ku koncu kvôli väčšej dramatizácii deja, preto som to takto skoro určite nečakal.

@Tulareanus (24.03.2015 21:36): Dve nové lokácie a ďalšie prístupné oblasti v tých starých sa ti vidia málo? Vzhľadom na epizodický koncept a zasadenie deja mi naopak príde logické, že isté oblasti sa budú opakovať. Nie je to púťová atrakcia v štýle TWD, kde postavy každý diel putujú z miesta na miesto. Ale zase ja nechápem ani ten tvoj druhý argument, takže... :)
Inak tak ako ma nové Telltale hry nudia - Game Of Thrones a aj vychvaľované Tales from Borderlands, tak veľmi ma baví Life Is Strange. Nie je to dokonalé, ale má to veľké množstvo dobrých nápadov, zaujímavé postavy aj dej, parádny pesničkový soundtrack a zaujímavé herné mechaniky - všetko, čo novým Telltale hrám chýba.
Ako vám to skončilo? mne skočila a nepodarilo sa mi ju zachrániť, aký bol koniec keď neskočila?
Zaujímavé rozhodnutia, uvidíme ako sa to vyvŕbi ďalej. Len to bolo zasa kratučké, málo nových lokácii a hlavne bolo to viac dievčensky melodramatické. Čakal som, že sa to príbehovo trocha viac posunie....
Tak konečne dnes druhá epizóda. Hneď sa na to vrhnem keď dojdem domov :)
@M.a.t.t. (25.02.2015 23:35): Tak to se může teoreticky stát i u toho předběžného přístupu, ne? Resp. se může jednat o takový early access forever:). A nakonec, jak moc je složité odebrat hru z databáze či skrýt její profil?
Hlavne to opatrenie s presným dátumom bolo zavedné kvôli tomu, aby sa predišlo pridaniu hry, ktorá v budúcnosti nevyjde. Čo sa stále teoreticky môže stať, ale toto nie je ten prípad.
@Maximus (25.02.2015 22:23): Tak, tak. Navíc v době, kdy už se do databáze běžně přidávají hry v předběžném přístupu, je nějaké lpění na přesném datu vydání trochu zcestné, o to spíš, když jeho upravení je otázkou několika vteřin.
Alespoň se ví, že to bude natuty březen 2015 ;). Zaklínače 3 tu máme schválenýho od minulýho roku a pevný release date stále v nedohlednu. :/ U Áčkovejch titulů je dneska běžný, že se 730x odloží, byť vývojáři melou furt svý, my to stihnéém, žádnej problém, s timhle datumem počítejte. Prdlajs.

DontNod nejsou TellTale, že si rozdělaj třitisíce sérií a my na kapitoly čekáme půl rok, protože si toho ukousli moc. Obavy nemám.
@Marcusss (25.02.2015 22:18): No, podľa pravidiel by sa skutočne hra nemala pridávať, ak nemá presný dátum, iné je to samozrejme s nehotovými hrami. Na druhú stranu, mazať sa už nebude a podľa dostupných informácií hra naozaj vyjde počas ďalšieho mesiaca.
@účet smazán (25.02.2015 22:13): Pamatuju si dobu, kdy se tohle ještě náležitě dodržovalo:

Do databáze se přidávají hry již vyšlé nebo ty, které mají oznámené přesné datum vydání, a to na platformě PC, nikoliv konzolích nebo jiných herních zařízeních...

:/