Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Life Is Strange - Episode 3: Chaos Theory

86
249 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
19.05.2015 PCPS3PS4X360XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.lifeisstrange.com
Studentka fotografické střední školy, Max Caulfield, pokračuje v pátrání po stopách pozoruhodných událostí, které se odehrávají v malebném pobřežním městečku Arcadia Bay. Také ve třetí epizodě je její každodenní parťačkou dávná kamarádka z dětství, Chloe Price. Max stále poznává svou nově získanou schopnost vracet čas a s jejím využitím se snaží vysvětlit záhadné dění ve svém okolí.

Třetí epizoda 3D adventury Life Is Strange s názvem Chaos Theory navazuje na filmově vyprávěný příběh přesně tam, kde byl v předešlém díle přerušen. Hráč se v duchu televizního seriálu vrací do podzimem probarveného města Arcadia Bay, aby zde v roli Max Caulfield čelil dalším napínavým zvratům a složitým rozhodnutím.


Poslední diskuzní příspěvek

Kostěj: Mňa skôr zaujíma, kto mu za to dáva pluská. Pre 11-15 ročných hráčov sú určené iné typy hier.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Po třetí epizodě se nebojím dát 100%. Je vidět, že francouzským autorům nejde o to potěšit a zabavit hráče grafikou a vymýt jim mozek nekonečnou řeží či akcí, naopak jejich záměrem je mozek hráčů pořádně probudit a potrápit.

V lidech hra určitě dokáže probudit i empatii a soucit s postavami, i proto si vás tak snadno získá. Přestože můžete vracet čas, musíte ublížovat i postavám, na kterých vám záleží. Po třetí epizodě dost možná budete ještě několik dnů dumat nad svými vlastními rozhodnutími a nad tím, jak hra nakonec dopadne, pravděpodobně však zůstanete neúspěšní, neboť jen teorie šířící se internetu dokazují, kolika možnými způsoby hra může skončit. Nepochybuji o tom, že na příběh a na hlavní postavy si člověk vzpomene i po delší době...

Tvůrci v tomto vyjímečném díle ukazují, že se dokáží prosadit nejen v herním světě, ale i ve světě uměleckém, což pro herní prostředí není úplně typické.

Pro: Příběh, charismatické postavy, se kterými se člověk dokáže ztotožnit, skvělý sountrack, snaha donutit hráče dělat těžká rozhodnutí a zamyslet se.

Proti: Čekání na další epizodu

+23(24-1)
  • PC 95
Tak ani se třetím dílem se kvalita originálního a skvělého výtvoru Life Is Strange nezhoršila. Je tomu dokonce naopak. Řekl bych, že právě třetí díl posunuje laťku ještě výš. Občas mě hra až překvapí svou geniální promyšleností a také tím, že neustále přichází s novými nápady. Potěšily mě podařené vtípky obou hlavních protagonistek. Právě nezvyklá schopnost Max přetáčet čas se stává terčem některých vtipů Chloe - vtipů, které zejména s ohledem na to, že skutečně lze vracet čas a události lze prožívat opakovaně s různými rozhodnutími, dostávají hloubku.

A pak je tu také silný příběh. Ten se opět posouvá a to ke konci epizody přímo závratnou rychlostí. A ta nervy drásající rozhodnutí! Nejednou jsem se ocitnul před rozhodnutím tak složitým, že jsem vůbec nevěděl, co udělat. To jsem tak seděl a přejížděl myší z jedné varianty na druhou a přemýšlel, jaké následky by mohlo které rozhodnutí mít a co bude lepší. A když jsem se konečně rozhodnul a něco udělal, stejně jsem se znovu vrátil v čase, abych zkusil druhou variantu… a zase se vrátil v čase, abych se přeci jen rozhodnul pro tu první možnost… Ale jestli byla moje rozhodnutí správná, to ukáže až čas…

Pro: Příběh a zvraty, klidné a milé pasáže prokládány dramatickými a rychlými pasážemi

+19(20-1)
  • PC 90
Události z předchozí epizody byly ještě stále živé. Max únavou usnula, ale ještě před půlnocí jí vzbudila sms od Chloe a tak se vyrazilo na výzvědy. Ještě před odchodem z pokoje jsem však zjistil zásadní událost celé herní série chcípla mi kytka, 2 zalití v minulých hrách na ni byly moc, počítal jsem s takovým koncem, ale nečekal jsem to tak brzy., nakonec jsem se z toho vzpamatoval a vyrazil tedy za Chloe.

Do téhle chvíle byl děj víceméně v legálních kolejích, ale nevyhnutelně muselo přijít pár porušení pravidel a zákonů, aby bylo možno posunout znalosti a získat nové informace. Prozkoumaly jsme tedy ředitelovu kancelář, vzaly pár dokumentů, ale 5000 dolarů jsme nechaly ležet, to už by bylo opravdu přes čáru. Po šmejdění následovalo takovýto holčičí dovádění, který skončilo v jedný posteli dokonce i pusa přišla :).

Konec byl opět plný emocí a nečekaných událostí. Max se podařilo vrátit hluboko do minulosti a zachránit Chloeina otce před smrtí, po návratu do nové verze přítomnosti však zjišťuje, že je Chloe na vozíčku. Pochybuju, že tahle verze přítomnosti zůstane, spíš se zas navrátí ta původní, ale Chválím nápad, sice není úplně originální (už jsem ho viděl i ve filmu), ale drží hráče v napětí, jak se to sakra zas bude vyvíjet příště :)

Na téhle epizodě oceňuji, kromě obvyklých věcí jako je soundtrack a různé časové mechaniky, i větší množství různých scenérií a fotogenických situací, tlačítko F12 mělo pohotovost ;)

Pro: hrátky s časem, dívčí radovánky, soundtrack

Proti: kytka

+18
  • PC 90
Přál bych si, aby bylo tak o 4 hodiny méně a zvládl jsem to dnes dohrát až do konce. Třetí epizoda je hodně silná a po ní už čekám jenom to nejlepší :)

S cestování časem je to pořád stejné. Změním jednu špatnou věc, objeví se jiná špatná, možná ještě horší. Jsem odpovědný za tu změnu nebo ne? Mám právo zasahovat do života ostatních? Je morální vědět o zlu a přesto se rozhodnout nic neudělat? A co když udělám všechno správně a přesto to dopadne špatně? Mám se obviňovat? Mám z toho zešílet? Nebo to nechat být? Jenže je to tak těžké...

Jedno je jisté. LiS si určitě zahraju znovu. Co když se to bude celé vyvíjet úplně jinak? Po třetí epizodě to chci vidět. Možná ne vybrat ideální možnost, kde budou všichni šťastní, protože taková asi neexistuje. Ale aspoň vybrat tu nejlepší.

Tohle byl zážitek s velkým Z.

P.S.: A taky už vím, jak si snadno vyrobit bombu :)

Pro: Začíná to do sebe zapadat / Některá rozhodnutí byla velmi těžká

Proti: Max krade, čte cizí zprávy a vůbec ji to neštve

+14
  • PC 95
Neuvěřitelné, začíná mě mrzet, že celek má jen 5 částí. Je tu další porce lehkých i těžkých rozhodnutí. Začínám tenhle koncept, kdy hra hráči všechno dříve či později omlátí o hlavu, doslova milovat. A protože neexistují dobrá nebo špatná rozhodnutí, je stále těžší se rozhodovat. Když už si člověk osvojí koncept hry, musí přemýšlet, koho vlastně rozhodnutí ovlivní a to mi neskutečně imponuje.

Ve třetí epizodě zažijeme nejen běžné denní situace, ale i trochu vyhrocenější momenty, které bez problému zamotají hlavu. A ano, mluvím zejména o konci, kdy Chloe přijela na vozíku. V tu chvíli by se ve mě krve nedořezal. Je zvláštní, jak se autorům vyplácí to netlačení na pilu. V jednom momentě hráč dokonce musí donést suroviny na palačinky a v rámci příběhu tyhle naprosto nevýznamné detaily dávají perfektní smysl.

Max také začíná dále prohlubovat své schopnosti a já se nemohu dočkat další epizody, abych zjistil, kam až se posune. Celá záhada Blackwellu také začíná nabývat na rozměrech a v této části už se povedlo spojit pár linek, ale...kdo ví, jestli to k něčemu bude? Tahle hra je klenot. Už dlouho mě něco tak nenadchnulo.

Pro: Scénář, atmosféra, zvuková stránka, volby, hratelnost

+11