Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quantum Break

75
63 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > akční adventura
akce > plošinovka
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
05.04.2016 PCXOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://remedygames.com/category/quantum-break/
Time is power.

Quantum Break vás vtáhne do světa ohroženého v samotných základech své existence. Kvůli nepovedenému experimentu na půdě americké univerzity ve městě Riverport došlo k narušení reality a vzniku nebezpečných časových anomálií. Vedlejším efektem všeho je i skutečnost, že několik lidí nabylo superschopností, jejichž prostřednictvím mohou zmíněných anomálií využívat ve svůj prospěch. Děj sleduje zápas bouřliváka Jacka Joyceho a ředitele Monarch Solutions Paula Sereneho, který vystupuje coby antagonista zneužívající své nově získané schopnosti. Jedině Jack dokáže zachránit časoprostor od naprostého chaosu a podaří se mu to jedině, pokud porazí muže, jehož doposud pokládal za svého nejlepšího přítele.

Quantum Break je kombinací 3rd person přestřelek, sekcí plných hlavolamů řešitelných na základě interakce s okolním prostředím a sekvencí fungujících na principech plošinovek. V boji Jackovi pomáhají nejen střelné zbraně, ale zejména jeho síly. Patří mezi ně například možnost zmrazit protivníky, odrážet za pomoci časového štítu jejich projektily, nebo dokonce zastavit samotný čas. V takovém Max Payne (2001) od týchž tvůrců šel přitom pouze zpomalit. Podobně jako Alone in the Dark 5 (2008) od francouzských Eden Games či Alan Wake (2010) je i tento titul stylizován do mysteriózního TV seriálu. Tentokrát však zašli Finové ještě dále a způsob, jakým hrajete, přímo ovlivňuje výběr seriálových cutscén s živými herci.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Na hru Quantum Break je všude mnoho rozporuplných hodnocení. Má vlastní očekávání byla od lehkého zájmu (nemám Xbox, ale vypadá to zajímavě), přes naštvání (proč sakra jen Win10) až po příjemné překvapení u hraní. Hra hezky vypadá, hraje se příjemně a časové hrátky jsou zajímavé a zábavné. Přestřelky jsou kvalitně zpracované a je znát zkušenost autorů.

Není to dlouhé (hrál jsem cca 12h) takže se mechaniky neomrzí a za jedno dohrání jsem neodemkl všechny schopnosti, takže je po čase šance na znovu hratelnost. K tomu přispívá i několik klíčových rozhodnutí, které ovlivní následný děj hry i připojeného seriálu. No a seriál je další velice originální prvek. Po dohrání každé větší části se na základě rozhodnutí poskládá jedna epizodka hraného seriálu. Ten je docela slušně natočený a zahraný. Postavy ve hře dobře odpovídají svým hercům a hraní tak dostává opravdu zajímavý rozměr. Neříkám že to takhle chci u každé hry, ale je to rozhodně dobré ozvláštnění.

Příběh je poměrně promyšlený a je podrobně k dispozici nejen v seriálu, ale i v mnoha poznámkách, noteboocích a jiných záznamech během hraní. Nejsem žádný fanoušek Remedy, ale hraní jsem si užil mnohem více než jsem čekal. Hrál jsem s češtinou a vše bylo fajn, akorát nejsou přeloženy titulky k seriálu. Po dohrání jsem si také přečetl knihu od Cama Rogerse Quantum Break - Nulový stav a ač nejde o žádnou významnou literaturu, je to příjemné čtení a nabídne doplnění několika míst příběhu a trochu jinou perspektivu tohoto světa.

Pro: nápad, příběh

+22
  • PC 70
Quantum Break zažil náročný vývoj, kdy jeho cesta za vydáním nebyla snadná. Nejdřív byl pouze představen jako exkluzivita pro Xbox, později se pár měsíců před vydáním hry objevila zpráva že vyjde i na Windows 10 ale pouze Microsoft Storu. Zde ale nesplnil prodejní očekávání, tak se i po 5 měsících objevil na Steamu a vyšla jeho krabicová verze ve sběratelském vydání a rovnou o 800 Kč levnější než byla původní cena Storu. A stojí za to věnovat této hře své peníze a čas?

Dle mého názoru ano, Remedy jako studio mám rád od dob Maxe Payna i jejich Alan Wake mě bavil, tak jsem se zvědavě pustil do hrátek s časem a sledoval co zde připravili.

Příběh představí spoustu postav některé i docela známé z jiných seriálů či filmů, a rozjede zde drama o tom co může způsobit nestabilní časoprostor a jaké jsou rizika cestování v čase. Navíc je to i proloženo natočeným hraným seriálem který není úplně špatný a doplňuje události ve hře. Angažovanost herců a jejich převedení do hry se povedlo. Některé věci zprvu nedávají smysl, ale postupem hraní do sebe věci začnou zapadat.

Hratelnost a přestřelky jsou zábavné, je fajn využívat schopnosti jako časový skok, vytvoření štítu proti střelám nebo vytvořit bublinu kde se čas na okamžik zastaví. Některé nepřátele nelze ani bez využití těchto schopností porazit, jelikož hlavní hrdina Jack moc dlouho nevydrží proti střelbě protivníků. Je tu sice možnost krýt se za překážkami či zdmi, ale tento cover systém není nejlépe udělaný, navíc autoři po Vás schválně chtějí abyste se co nejvíc pohybovali a bojovali schopnostmi a zbraněmi. Krytí nevydrží dlouho, protože na jednom místě za chvíli přiletí granát nebo se k hrdinovi přiblíží všichni nepřátelé a zlikvidují ho. Herní AI postupuje docela agresivně a jde po hráči organizovaně, žádné vyčkávání co hráč vymyslí.

Jsou tu i pasáže kde se nestřílí, jde tu o procházení oblastí, rozhovory s postavami a odkrývání dalších informací v příběhu či řešení hádanek s časoprostorovými posuny. Chápu, že jsou zde aby se zvolnilo tempo a nebylo to stále o přestřelkách, přesto mi tyto pasáže sedli o něco méně a spíše vyhlížel ty akčnější.

Pár výtek mám ale ke grafice, která je prohnaná nějakým filtrem kdy to působí rozmazaněji než je zdrávo. V některých oblastech dojde i ke zbytečným propadům FPS. Na to jak je hra celkem hardwarově náročná by mohla vypadat lépe a v některých částech běhat svižněji, což jsem se dočetl že je to nemalý problém s tou optimalizací.

Hra mě bavila, jen si myslím že mohla být ještě lepší kdyby se na ní více zapracovalo a vyladili se některé problémy. Herní doba i se seriálem mi zabrala něco přes 10 hodin což je slušné, navíc jsou i zde možnosti volby v příběhu kdy v dalším hraní lze vybrat druhou variantu kudy se dění bude ubírat. Doufám že Remedy příště přinesou ještě lepší hru, ale Quantum Break jim reputaci nekazí.

+19(20-1)
  • PC 75
Už dlouho jsem si neliboval v prohlížení si detailů obličejů a animací postav. Označit Quantum Break za nejhezčí hru vůbec bych si nedovolil, ale díky konstantní stylizaci a propracovanosti od postav po prostřední s častým cool efektem způsobeným prasklinou v čase, se rozhodně jedná o jednu z nejhezčích vůbec.

Střety s nepřáteli jsou dost dobré. První šok z toho, že dostanete všechny schopnosti snad během prvních 20 minut hry a položení si otázky "To je vše?", vystřídala radost ze samotného kombinování schopností a plynulosti akce. Být v pohybu a kombinovat schopnosti je velmi důležité, protože se snad stejně rychle na scénu objeví nepřátelé, kteří jsou proti některým ze schopností imunní, i když je to ve hrách normální (čti nudný, otravný) postup, zde je to logicky vysvětlené a sedí to do příběhu.

Příběh je vyprávěn pomocí krásných filmečků, ale dost velká jeho část se schovává v emailech, případně v jiných volitelně sbíraných předmětech. Na takové předměty není problém narazit, ale spíš je přečíst. Sáhodlouhé texty v sobě ukrývají pozadí příběhu a motivace postav, takže se rozhodně vyplatí číst, ale dokáží přerušit akční flow a obzvlášť s blížícím se koncem není vůbec chuť se jimi prokousávat.


Quantum Break je super hra s povedenými přestřelkami, nádhernou a detailní grafikou, skvělým hudebním doprovodem a fantastickými hereckými výkony. Celé to trochu sráží komplexnost příběhu a jeho matoucí vyprávění.



+17
  • PC 70
Quantum Break je trochu nadprůměrná hra a díky výzvě jsem ji dohrál, ale hra mě nenadchla tak, jak sem si myslel, že by mohla.

Co se týče filmového zpracování časti hry, za mě obrovský palec nahoru hercům a hlavně Aidanu Gillenovi, který prostě "záporáky" hraje skvěle (Labyrinth, Game of Thrones) a z mého pohledu zvedl celou filmovou část o stupeň vzhůru.

Bohužel ta herní část už není tak super, celý příběh je vyprávěň hlavně ze zápisků rozházených všude možne, kde normálně nemáte ani cestu a tak musíte šmejdit. Dlouhé texty jsou zdržující a strašne hru zpomalují. Přestrelky a hrátky s časem a celkově celé téma hry je super a proto si zaslouží hodnocení jaké jsem tomu dal.

Každopádně pokud si chcete zjistit celý příběh musíte pobýhat po celých lokacích a hledat dlouhé zápisky (skvěle to fungovalo u metra, kdy nebyli příliš dlouhé), které je potřeba číst a po dohrání hry si dále pustit videa z databáze (pokud jste tedy nasbírali všechny potřebné zápisky zdané části hry). Což je pro mě velký mínus

Pro: Zpracování, filmová část, hrátky s časem, téma

Proti: Příběh z části vyprávěn dlouhými zápisky, což kazí celkový dojem

+14
  • PC 75
V mém případě reparát od Remedy po nudném Alanu Wakeovi. A dopadlo to docela dobře, určitě ne ale bezchybně.

Při rozehrání mě překvapilo pár věcí. Ve hře je několik známých herců z filmů/seriálů. Vypadá to celé hodně pěkně, ze hry je cítit opravdu tučný budget. ALE nevypadá to tak božsky, aby si to odůvodnilo naprosto tragickou optimalizaci. Většinou hrám odpouštím drobné nedostatky, když je zbytek hry fajn, ale tady to prostě nejde. Technicky je hra doprasená. Když odmyslím věčné FPS dropy, tak se často objevují grafické glitche především, když se ve hře zastaví čas. Nebo jsem musel po každé příběhové křižovatce přes ctrl+alt+del hru restartovat, protože se kousla při černé obrazovce a nic se nedělo.

Z příběhu jsem měl trochu strach, vždycky když se někde cestuje v čase, člověk vytáčí mozek do červených otáček, aby to celé zpracoval. QB nicméně hezky plyne a za celou dobu jsem neměl pocit, že bych událostem nerozuměl. Je to moc hezky napsané a celkově myšlenka je super. Ale je tu další velké ALE. Kdo má proboha číst všechny ty maily a poznámky? V moderní akční a příběhové hře nemá takový způsob vyprávění co dělat. A ne, vážně jsem to nečetl všechno. Čtení sáhodlouhých emailových konverzací, kolikrát úplně o ničem, jenom kazí tempo hry. O to víc zamrzí, že se v mailu kolikrát nachází dost podstatné informace, kvůli kterým se můžete přiklonit k jedné cestě na příběhové křižovatce. Křižovatky jsou mimochodem velmi pěkně zpracované a až jednou budu mít nový HW, QB si zahraju znovu s opačnými směry. Jsem zvědavý, jak moc ve výsledku ovlivňují příběh.

Akce je za mě na jedničku. Nepřátelé jsou hodně agresivní, rozhodně vás nenechávají kempit někde za sloupem, zatímco rozdáváte headshoty. V QB se musíte hýbat a využívat u toho všechny časové abilitky. Nejvíc si mě získala časová bomba, blinkování vpřed a nutný shield pro uzdravování. Jediné, co mi trochu chybělo, je čistokrevný bullet time ala Max Payne. Časové anomálie a puzzly jsou potom taková třešnička. Vizuálně opravdu výborně zpracované (např. únik z mostu, do kterého zrovna narazila loď nebo zastavení času na univerzitě, kde všem vojákům můžete sebrat zbraně).

Quantum break mě příjemně překvapilo a vůbec bych se nezlobil za další díl. Jenom bych vývojáře profackoval za opravdu hrozné technické chyby, které mě několikrát otrávily.
+14