Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quantum Break

74
47 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > akční adventura
akce > plošinovka
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
05.04.2016 PCXOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://remedygames.com/category/quantum-break/
Time is power.

Quantum Break vás vtáhne do světa ohroženého v samotných základech své existence. Kvůli nepovedenému experimentu na půdě americké univerzity ve městě Riverport došlo k narušení reality a vzniku nebezpečných časových anomálií. Vedlejším efektem všeho je i skutečnost, že několik lidí nabylo superschopností, jejichž prostřednictvím mohou zmíněných anomálií využívat ve svůj prospěch. Děj sleduje zápas bouřliváka Jacka Joyceho a ředitele Monarch Solutions Paula Sereneho, který vystupuje coby antagonista zneužívající své nově získané schopnosti. Jedině Jack dokáže zachránit časoprostor od naprostého chaosu a podaří se mu to jedině, pokud porazí muže, jehož doposud pokládal za svého nejlepšího přítele.

Quantum Break je kombinací 3rd person přestřelek, sekcí plných hlavolamů řešitelných na základě interakce s okolním prostředím a sekvencí fungujících na principech plošinovek. V boji Jackovi pomáhají nejen střelné zbraně, ale zejména jeho síly. Patří mezi ně například možnost zmrazit protivníky, odrážet za pomoci časového štítu jejich projektily, nebo dokonce zastavit samotný čas. V takovém Max Payne (2001) od týchž tvůrců šel přitom pouze zpomalit. Podobně jako Alone in the Dark 5 (2008) od francouzských Eden Games či Alan Wake (2010) je i tento titul stylizován do mysteriózního TV seriálu. Tentokrát však zašli Finové ještě dále a způsob, jakým hrajete, přímo ovlivňuje výběr seriálových cutscén s živými herci.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Quantum Break zažil náročný vývoj, kdy jeho cesta za vydáním nebyla snadná. Nejdřív byl pouze představen jako exkluzivita pro Xbox, později se pár měsíců před vydáním hry objevila zpráva že vyjde i na Windows 10 ale pouze Microsoft Storu. Zde ale nesplnil prodejní očekávání, tak se i po 5 měsících objevil na Steamu a vyšla jeho krabicová verze ve sběratelském vydání a rovnou o 800 Kč levnější než byla původní cena Storu. A stojí za to věnovat této hře své peníze a čas?

Dle mého názoru ano, Remedy jako studio mám rád od dob Maxe Payna i jejich Alan Wake mě bavil, tak jsem se zvědavě pustil do hrátek s časem a sledoval co zde připravili.

Příběh představí spoustu postav některé i docela známé z jiných seriálů či filmů, a rozjede zde drama o tom co může způsobit nestabilní časoprostor a jaké jsou rizika cestování v čase. Navíc je to i proloženo natočeným hraným seriálem který není úplně špatný a doplňuje události ve hře. Angažovanost herců a jejich převedení do hry se povedlo. Některé věci zprvu nedávají smysl, ale postupem hraní do sebe věci začnou zapadat.

Hratelnost a přestřelky jsou zábavné, je fajn využívat schopnosti jako časový skok, vytvoření štítu proti střelám nebo vytvořit bublinu kde se čas na okamžik zastaví. Některé nepřátele nelze ani bez využití těchto schopností porazit, jelikož hlavní hrdina Jack moc dlouho nevydrží proti střelbě protivníků. Je tu sice možnost krýt se za překážkami či zdmi, ale tento cover systém není nejlépe udělaný, navíc autoři po Vás schválně chtějí abyste se co nejvíc pohybovali a bojovali schopnostmi a zbraněmi. Krytí nevydrží dlouho, protože na jednom místě za chvíli přiletí granát nebo se k hrdinovi přiblíží všichni nepřátelé a zlikvidují ho. Herní AI postupuje docela agresivně a jde po hráči organizovaně, žádné vyčkávání co hráč vymyslí.

Jsou tu i pasáže kde se nestřílí, jde tu o procházení oblastí, rozhovory s postavami a odkrývání dalších informací v příběhu či řešení hádanek s časoprostorovými posuny. Chápu, že jsou zde aby se zvolnilo tempo a nebylo to stále o přestřelkách, přesto mi tyto pasáže sedli o něco méně a spíše vyhlížel ty akčnější.

Pár výtek mám ale ke grafice, která je prohnaná nějakým filtrem kdy to působí rozmazaněji než je zdrávo. V některých oblastech dojde i ke zbytečným propadům FPS. Na to jak je hra celkem hardwarově náročná by mohla vypadat lépe a v některých částech běhat svižněji, což jsem se dočetl že je to nemalý problém s tou optimalizací.

Hra mě bavila, jen si myslím že mohla být ještě lepší kdyby se na ní více zapracovalo a vyladili se některé problémy. Herní doba i se seriálem mi zabrala něco přes 10 hodin což je slušné, navíc jsou i zde možnosti volby v příběhu kdy v dalším hraní lze vybrat druhou variantu kudy se dění bude ubírat. Doufám že Remedy příště přinesou ještě lepší hru, ale Quantum Break jim reputaci nekazí.

+17+18 / -1
  • PC 75
Už dlouho jsem si neliboval v prohlížení si detailů obličejů a animací postav. Označit Quantum Break za nejhezčí hru vůbec bych si nedovolil, ale díky konstantní stylizaci a propracovanosti od postav po prostřední s častým cool efektem způsobeným prasklinou v čase, se rozhodně jedná o jednu z nejhezčích vůbec.

Střety s nepřáteli jsou dost dobré. První šok z toho, že dostanete všechny schopnosti snad během prvních 20 minut hry a položení si otázky "To je vše?", vystřídala radost ze samotného kombinování schopností a plynulosti akce. Být v pohybu a kombinovat schopnosti je velmi důležité, protože se snad stejně rychle na scénu objeví nepřátelé, kteří jsou proti některým ze schopností imunní, i když je to ve hrách normální (čti nudný, otravný) postup, zde je to logicky vysvětlené a sedí to do příběhu.

Příběh je vyprávěn pomocí krásných filmečků, ale dost velká jeho část se schovává v emailech, případně v jiných volitelně sbíraných předmětech. Na takové předměty není problém narazit, ale spíš je přečíst. Sáhodlouhé texty v sobě ukrývají pozadí příběhu a motivace postav, takže se rozhodně vyplatí číst, ale dokáží přerušit akční flow a obzvlášť s blížícím se koncem není vůbec chuť se jimi prokousávat.


Quantum Break je super hra s povedenými přestřelkami, nádhernou a detailní grafikou, skvělým hudebním doprovodem a fantastickými hereckými výkony. Celé to trochu sráží komplexnost příběhu a jeho matoucí vyprávění.



+14+14 / 0
  • PC 60
Remedy jsou moji oblíbenci a velcí sympaťáci. Jejich styl vývoje se mi hrozně líbí, stejně jako jejich předchozí hry. Tady si ale zřejmě Sam Lake ukousl příliš velké sousto.

Quantum Break má všechno. Obrovský rozpočet, který z technické stránky srší v každém záběru. Odvážný koncept s propojením hry a seriálu. Příběh s nadějným potenciálem a vcelku chytrým cestováním v čase. Nic z toho ale nefunguje. Celou hru mě týrala představa přepracovaných lidí v Remedy, kteří se tak dřeli, aby všechno vypadalo úžasně a ve výsledku je celé jejich dílo naprosto nijaké.

Snažit se o filmovou hru a nakonec skoro celý narativ nacpat do textů je šílená kombinace lenosti a zoufalosti. Zcela podstatné části příběhu jsou vyprávěny pouze přes sáhodlouhé deníkové zápisky a emaily, jejichž čtení přerušuje tempo hry a neustále mě vytrhávalo z jakéhokoliv napětí. Tohle je hodně zpátečnický přístup.
Hratelnost se nesmyslně vrací k akčnímu spektáklu Max Paynea, místo aby rozšiřovala klidnější a taktičtější tempo Alana. Design postavený na příběhově bezdůvodném střílení lidí, mi přijde v dnešní době u "seriózně" laděných her jako přežitek. Do hry s příběhem, který se bere tak vážně, by se hodil úplně jiný přístup. Samotná cover based akce ale byla svojí plynulostí osvěžující, i přes krapet těžkopádné provedení speciálních schopností. A vidět ve hře po čase funkční fyziku předmětů bylo krásné.

Epizodické rozkouskování, které efektně fungovalo u Alana zde postrádá na údernosti a spíše mě rušilo. Předěly do seriálu by mohly fungovat lépe. A k seriálu asi nemá cenu se moc vyjadřovat. Produkce byla rozhodně štědrá, ale herecké výkony jsou očividně na první dobrou. Ono se ale není ani čemu divit, když nikdo neměl co hrát. Tam kde brakovost u Alana (opět) fungovala, tady neměla co dělat.
Jediné, co mě při hraní těšilo byly všudypřítomné Remedy detaily a easter eggy. Narážek na Alana bylo možná až moc, ale přesto tyhle prvky dokázaly perfektně osvěžit zbytečně vážnou dějovou linku.

Škoda, že takto průměrná hra bude zřejmě labutí písní šikovných Finů. Rád bych viděl Remedy pod vydavatelskou hlavičkou Bethesdy :)
+12+12 / 0
  • PC 75
Pokud je něco, co mám v příbězích velmi rád, tak je to manipulace s časem. A rád mám také Remedy - Alan Wake je srdcovka a Sam Lake je prostě týpek. Kvůli této hře jsem tehdy uvažoval o upgradu PC (věděl jsem, že to tam časem vyjde, jako Alan) a proto se ptám – jak se to sakra mohlo nepovést?

Hra špatná určitě není, ale tam kde má Max správně cynickou náladu, perfektní hlášky a metafory – Jack nemá nic z toho ani z ničeho jiného - jako hlavní postava je hodně špatný. Tam, kde mě Alan přikoval k židli svým tajemným prostředím, objevováním světa, nalézáním manuskriptů – tam na mě QB nijak nepůsobil. Proč? Když už nic tak jsem očekával alespoň zajímavé TV pořady, hudbu, vtípky… vše je tu takové poloviční.

Snad JEDINÁ věc, která mi trochu připomněla rukopis Remedy byly nápisy na tabuli (ohledně vývoje Alana) a u konce rozkreslená celá časová osa – takový krásný cit pro detaily. Tam jsem viděl, že to opravdu dělali oni. Ale ke konci mě už nebavilo ani pročítat ty e-maily. To je špatné. U Alana jsem hrál těžší obtížnost, jen abych zkompletoval ten manuskript.

Hratelnost je dost slabá – se schopnostmi manipulace časem není kupodivu žádná (kladu důraz na OPRAVDU ŽÁDNÁ) legrace. Ty schopnosti suplují věci, které v jiných hrách jdou.
Chcete granát? Ty tu nejsou - ale máme tu pro vás schopnost jakési časové exploze!!
Chcete dát nepříteli po hubě, tak pozor! Máme pro vás díky manipulace časem možnost doběhnout k nepříteli a po té hubě mu opravdu dát!
Lékárničky? ty nevedeme, schovejte se v časové bublině.
A chcete poznat funkční PC od nefunkčních? Máme pro vás time vision! Již vám nic neunikne!
A aby toho nebylo málo, máme pro vás další variantu na sprint v čase, ale teď se podržte! Tentokrát bez možnosti dát někomu po hubě!

A využívání těchto schopností pro řešení „puzzlů“ je vyloženě urážející. Na jedno auto vylézt jde, na druhé už ne, protože ho musíte vrátit v čase do bodu, kdy tam nebylo. Po spadlé knihovně nevyšplháte, musíte ji zase vrátit v čase do doby, kdy stála. A co souboje bez časohrátek? Lze podivně střílet skrz zdi a z úhlů, kde vás nepřítel nevidí. To myslím vypovídá za vše. Na nejtěžší obtížnost jsem umřel snad jen 10x na konci a celkově asi 15x. Žádná výzva.

Spojení se seriálem není zrovna šťastné – ale beru to. Zkusili to a doufám, že už nikdy nezkusí. Kdyby to bylo víc civilní, víc emotivní, více morálních voleb. Takhle je to prostě souboj proti „zlé“ společnosti. Kdy zabijete 100+ nepřátel a jdete po šéfovi.

Zachraňuje to konec – který je asi „secret ending“. Nevím sice proč jsem ho dostal, ale je to 10% k dobru hry.

Pro: Grafika na PC

Proti: Optimalizace, časohrátky jsou nuda, příběh, bugy, seriál, postavy

+10+10 / 0