Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Na hru Quantum Break je všude mnoho rozporuplných hodnocení. Má vlastní očekávání byla od lehkého zájmu (nemám Xbox, ale vypadá to zajímavě), přes naštvání (proč sakra jen Win10) až po příjemné překvapení u hraní. Hra hezky vypadá, hraje se příjemně a časové hrátky jsou zajímavé a zábavné. Přestřelky jsou kvalitně zpracované a je znát zkušenost autorů.

Není to dlouhé (hrál jsem cca 12h) takže se mechaniky neomrzí a za jedno dohrání jsem neodemkl všechny schopnosti, takže je po čase šance na znovu hratelnost. K tomu přispívá i několik klíčových rozhodnutí, které ovlivní následný děj hry i připojeného seriálu. No a seriál je další velice originální prvek. Po dohrání každé větší části se na základě rozhodnutí poskládá jedna epizodka hraného seriálu. Ten je docela slušně natočený a zahraný. Postavy ve hře dobře odpovídají svým hercům a hraní tak dostává opravdu zajímavý rozměr. Neříkám že to takhle chci u každé hry, ale je to rozhodně dobré ozvláštnění.

Příběh je poměrně promyšlený a je podrobně k dispozici nejen v seriálu, ale i v mnoha poznámkách, noteboocích a jiných záznamech během hraní. Nejsem žádný fanoušek Remedy, ale hraní jsem si užil mnohem více než jsem čekal. Hrál jsem s češtinou a vše bylo fajn, akorát nejsou přeloženy titulky k seriálu. Po dohrání jsem si také přečetl knihu od Cama Rogerse Quantum Break - Nulový stav a ač nejde o žádnou významnou literaturu, je to příjemné čtení a nabídne doplnění několika míst příběhu a trochu jinou perspektivu tohoto světa.

Pro: nápad, příběh

+31
  • PC 70
Quantum Break zažil náročný vývoj, kdy jeho cesta za vydáním nebyla snadná. Nejdřív byl pouze představen jako exkluzivita pro Xbox, později se pár měsíců před vydáním hry objevila zpráva že vyjde i na Windows 10 ale pouze Microsoft Storu. Zde ale nesplnil prodejní očekávání, tak se i po 5 měsících objevil na Steamu a vyšla jeho krabicová verze ve sběratelském vydání a rovnou o 800 Kč levnější než byla původní cena Storu. A stojí za to věnovat této hře své peníze a čas?

Dle mého názoru ano, Remedy jako studio mám rád od dob Maxe Payna i jejich Alan Wake mě bavil, tak jsem se zvědavě pustil do hrátek s časem a sledoval co zde připravili.

Příběh představí spoustu postav některé i docela známé z jiných seriálů či filmů, a rozjede zde drama o tom co může způsobit nestabilní časoprostor a jaké jsou rizika cestování v čase. Navíc je to i proloženo natočeným hraným seriálem který není úplně špatný a doplňuje události ve hře. Angažovanost herců a jejich převedení do hry se povedlo. Některé věci zprvu nedávají smysl, ale postupem hraní do sebe věci začnou zapadat.

Hratelnost a přestřelky jsou zábavné, je fajn využívat schopnosti jako časový skok, vytvoření štítu proti střelám nebo vytvořit bublinu kde se čas na okamžik zastaví. Některé nepřátele nelze ani bez využití těchto schopností porazit, jelikož hlavní hrdina Jack moc dlouho nevydrží proti střelbě protivníků. Je tu sice možnost krýt se za překážkami či zdmi, ale tento cover systém není nejlépe udělaný, navíc autoři po Vás schválně chtějí abyste se co nejvíc pohybovali a bojovali schopnostmi a zbraněmi. Krytí nevydrží dlouho, protože na jednom místě za chvíli přiletí granát nebo se k hrdinovi přiblíží všichni nepřátelé a zlikvidují ho. Herní AI postupuje docela agresivně a jde po hráči organizovaně, žádné vyčkávání co hráč vymyslí.

Jsou tu i pasáže kde se nestřílí, jde tu o procházení oblastí, rozhovory s postavami a odkrývání dalších informací v příběhu či řešení hádanek s časoprostorovými posuny. Chápu, že jsou zde aby se zvolnilo tempo a nebylo to stále o přestřelkách, přesto mi tyto pasáže sedli o něco méně a spíše vyhlížel ty akčnější.

Pár výtek mám ale ke grafice, která je prohnaná nějakým filtrem kdy to působí rozmazaněji než je zdrávo. V některých oblastech dojde i ke zbytečným propadům FPS. Na to jak je hra celkem hardwarově náročná by mohla vypadat lépe a v některých částech běhat svižněji, což jsem se dočetl že je to nemalý problém s tou optimalizací.

Hra mě bavila, jen si myslím že mohla být ještě lepší kdyby se na ní více zapracovalo a vyladili se některé problémy. Herní doba i se seriálem mi zabrala něco přes 10 hodin což je slušné, navíc jsou i zde možnosti volby v příběhu kdy v dalším hraní lze vybrat druhou variantu kudy se dění bude ubírat. Doufám že Remedy příště přinesou ještě lepší hru, ale Quantum Break jim reputaci nekazí.

+25 +26 −1
  • PC 75
Už dlouho jsem si neliboval v prohlížení si detailů obličejů a animací postav. Označit Quantum Break za nejhezčí hru vůbec bych si nedovolil, ale díky konstantní stylizaci a propracovanosti od postav po prostřední s častým cool efektem způsobeným prasklinou v čase, se rozhodně jedná o jednu z nejhezčích vůbec.

Střety s nepřáteli jsou dost dobré. První šok z toho, že dostanete všechny schopnosti snad během prvních 20 minut hry a položení si otázky "To je vše?", vystřídala radost ze samotného kombinování schopností a plynulosti akce. Být v pohybu a kombinovat schopnosti je velmi důležité, protože se snad stejně rychle na scénu objeví nepřátelé, kteří jsou proti některým ze schopností imunní, i když je to ve hrách normální (čti nudný, otravný) postup, zde je to logicky vysvětlené a sedí to do příběhu.

Příběh je vyprávěn pomocí krásných filmečků, ale dost velká jeho část se schovává v emailech, případně v jiných volitelně sbíraných předmětech. Na takové předměty není problém narazit, ale spíš je přečíst. Sáhodlouhé texty v sobě ukrývají pozadí příběhu a motivace postav, takže se rozhodně vyplatí číst, ale dokáží přerušit akční flow a obzvlášť s blížícím se koncem není vůbec chuť se jimi prokousávat.


Quantum Break je super hra s povedenými přestřelkami, nádhernou a detailní grafikou, skvělým hudebním doprovodem a fantastickými hereckými výkony. Celé to trochu sráží komplexnost příběhu a jeho matoucí vyprávění.



+23
  • PC 80
Úvod do deja
V koži Jacka Joyceho sa budeme snažiť zabrániť rozpadu časopriestoru.

Plusy hry
➤Príbeh: na začiatku moc zmysel nedával a človek sa v ňom stráca, ale postupom začína krásne zapadať do seba. Celá hra je prekladaná mini filmami, v ktorých hrajú reálni herci a sú pekným doplnením samotného príbehu. A posledná časť, ktorá dopĺňa príbehovú stránku hry sú rôzne dokumenty a im podobné predmety schované po svete. Mne osobne sa ich moc čítať nechcelo, pretože väčšina bola naozaj dlhých.
➤Prostredie: väčšinu hry sa pohybujete v meste Riverport. Niekomu sa môže zdať prostredie repetetívne a nezáživné, ale mňa osobne bavilo. Hlavne, keď došlo k časovému zlomu a všetko sa okolo vás zastavilo a život sa doslova zastavil. Celkovo je hra aj po grafickej stránke na skvelej úrovni.
➤Postavy: väčšinu postáv, ktoré sa v hre objavili, teda hlavných postáv musím oceniť. Hlavne, teda Jacka, ktorý mi na začiatku nesadol, ale postupom som ho začal mať rád, Serena ako hlavného záporáka, ktorý bol super a v niektorých chvíľach som s ním dokázal súcitiť, ale naozaj len niekedy. No a nakoniec musím vyzdvihnúť postavu Beth, ktorej keď som sa dozvedel, ako vlastne dopadla tak mi jej prišlo reálne ľúto.
➤Schopnosti: Jack dostane možnosť manipulovať s časom a tým pádom dostane do rúk pár skvelých schopností. Sám som bol prekvapený, že som požíval všetky. Ale najviac určite zmrazenie nepriateľa v čase, časový štít, ktorý dokázal odraziť všetky absolvované výstrely alebo útok, pri ktorom ste do nepriateľa vystrelili vlnu času, keď to tak môžem nazvať. Pokiaľ ste ich dokázali kombinovať so streľbou tak vám z toho vznikla úžasná akcia.
➤Rozhodnutia: na konci každého aktu dostanete možnosť spraviť rozhodnutie, ktoré bude mať zásadný vplyv na ďalší priebeh hry. Najoriginálnejšie na tom, je fakt, že všetky tieto rozhodnutia robíte z pohľadu Paula Serena, a to dáva skvelú možnosť sa na príbeh pozrieť aj z opačnej strany.

Mínusy hry
➤Nepriatelia: málo typov a strašne jednoduchý na porazenie. Celkovo hra práve nevyniká obťiažnosťou.
➤Súboje: pokiaľ dokážete kombinovať streľbu a používanie schopností tak dokážu byť súboje zábava, ale postupom času omrzia. Je ich zbytočne veľa a väčšinou v nich opakujete rovnakú stratégiu.
➤Obtiažnosť: za mňa nič viac ako sklamanie. Príliš jednoduché aj na najvyššej obťiažnosti. Jediné na čom som strávil najviac času a pokusov bol posledný boss.


!! Záverečné zhrnutie !!
Quantum Break je veľmi zaujímavá hra. Hral som ju na dvakrát, pretože pri prvom pokuse som skončil pri poslednom bossovi a z nejakého dôvodu som ju nedohral. Ale na druhý pokus to vyšlo a určite to nebola strata času. Čo sa týka príbehu je hra veľmi pekne a originálne vymyslená. Na doplnenie je dobré si prečítať, čo najviac dokumentov a pozrieť si mini filmy hrane živými hercami (priznám sa, že ja som ich preskakoval a nesledoval). Väčšina postáv je super, musím vyzdvihnúť hlavne postavu Serena a Beth. Najkrajšia vec v hre sú určite schopnosti, ktoré som využíval všetky, čo sa mi v iných hrách nestáva. Pokiaľ ich viete skombinovať so streľbou a dobrým pohybom tak vám hra ponúkne veľmi príjemnú akciu. Bohužiaľ po čase začnú byť súboje repetetívne či už kvôli ich počtu alebo opakovanie sa nepriateľov. Nespomenul som prostredie hry, ktoré nemusí sedieť každému, ale mne osobne sedelo a bolo si myslím originálne v mnoho prípadoch. No a nakoniec vec, čo ma mrzela po skončení hry, a to jej obtiažnosť. Až na posledný súboj bola hra aj na najvyššej úrovni veľmi jednoduchá, aj keď možno sa mi to len zdá ? Takže Quantum Break môžem určite odporučiť, ako jednuhubku pokiaľ neviete, čo si zahrať. Ale neodporučím ju kupovať za plnú cenu.

➤Čas strávený v hre: 14 hodín
➤Achievementy: 33/42

HODNOTENIE: 80/100%
+23
  • PC 75
V mém případě reparát od Remedy po nudném Alanu Wakeovi. A dopadlo to docela dobře, určitě ne ale bezchybně.

Při rozehrání mě překvapilo pár věcí. Ve hře je několik známých herců z filmů/seriálů. Vypadá to celé hodně pěkně, ze hry je cítit opravdu tučný budget. ALE nevypadá to tak božsky, aby si to odůvodnilo naprosto tragickou optimalizaci. Většinou hrám odpouštím drobné nedostatky, když je zbytek hry fajn, ale tady to prostě nejde. Technicky je hra doprasená. Když odmyslím věčné FPS dropy, tak se často objevují grafické glitche především, když se ve hře zastaví čas. Nebo jsem musel po každé příběhové křižovatce přes ctrl+alt+del hru restartovat, protože se kousla při černé obrazovce a nic se nedělo.

Z příběhu jsem měl trochu strach, vždycky když se někde cestuje v čase, člověk vytáčí mozek do červených otáček, aby to celé zpracoval. QB nicméně hezky plyne a za celou dobu jsem neměl pocit, že bych událostem nerozuměl. Je to moc hezky napsané a celkově myšlenka je super. Ale je tu další velké ALE. Kdo má proboha číst všechny ty maily a poznámky? V moderní akční a příběhové hře nemá takový způsob vyprávění co dělat. A ne, vážně jsem to nečetl všechno. Čtení sáhodlouhých emailových konverzací, kolikrát úplně o ničem, jenom kazí tempo hry. O to víc zamrzí, že se v mailu kolikrát nachází dost podstatné informace, kvůli kterým se můžete přiklonit k jedné cestě na příběhové křižovatce. Křižovatky jsou mimochodem velmi pěkně zpracované a až jednou budu mít nový HW, QB si zahraju znovu s opačnými směry. Jsem zvědavý, jak moc ve výsledku ovlivňují příběh.

Akce je za mě na jedničku. Nepřátelé jsou hodně agresivní, rozhodně vás nenechávají kempit někde za sloupem, zatímco rozdáváte headshoty. V QB se musíte hýbat a využívat u toho všechny časové abilitky. Nejvíc si mě získala časová bomba, blinkování vpřed a nutný shield pro uzdravování. Jediné, co mi trochu chybělo, je čistokrevný bullet time ala Max Payne. Časové anomálie a puzzly jsou potom taková třešnička. Vizuálně opravdu výborně zpracované (např. únik z mostu, do kterého zrovna narazila loď nebo zastavení času na univerzitě, kde všem vojákům můžete sebrat zbraně).

Quantum break mě příjemně překvapilo a vůbec bych se nezlobil za další díl. Jenom bych vývojáře profackoval za opravdu hrozné technické chyby, které mě několikrát otrávily.
+21
  • PC 70
Quantum Break je trochu nadprůměrná hra a díky výzvě jsem ji dohrál, ale hra mě nenadchla tak, jak sem si myslel, že by mohla.

Co se týče filmového zpracování časti hry, za mě obrovský palec nahoru hercům a hlavně Aidanu Gillenovi, který prostě "záporáky" hraje skvěle (Labyrinth, Game of Thrones) a z mého pohledu zvedl celou filmovou část o stupeň vzhůru.

Bohužel ta herní část už není tak super, celý příběh je vyprávěň hlavně ze zápisků rozházených všude možne, kde normálně nemáte ani cestu a tak musíte šmejdit. Dlouhé texty jsou zdržující a strašne hru zpomalují. Přestrelky a hrátky s časem a celkově celé téma hry je super a proto si zaslouží hodnocení jaké jsem tomu dal.

Každopádně pokud si chcete zjistit celý příběh musíte pobýhat po celých lokacích a hledat dlouhé zápisky (skvěle to fungovalo u metra, kdy nebyli příliš dlouhé), které je potřeba číst a po dohrání hry si dále pustit videa z databáze (pokud jste tedy nasbírali všechny potřebné zápisky zdané části hry). Což je pro mě velký mínus

Pro: Zpracování, filmová část, hrátky s časem, téma

Proti: Příběh z části vyprávěn dlouhými zápisky, což kazí celkový dojem

+18
  • PC 75
Pokud je něco, co mám v příbězích velmi rád, tak je to manipulace s časem. A rád mám také Remedy - Alan Wake je srdcovka a Sam Lake je prostě týpek. Kvůli této hře jsem tehdy uvažoval o upgradu PC (věděl jsem, že to tam časem vyjde, jako Alan) a proto se ptám – jak se to sakra mohlo nepovést?

Hra špatná určitě není, ale tam kde má Max správně cynickou náladu, perfektní hlášky a metafory – Jack nemá nic z toho ani z ničeho jiného - jako hlavní postava je hodně špatný. Tam, kde mě Alan přikoval k židli svým tajemným prostředím, objevováním světa, nalézáním manuskriptů – tam na mě QB nijak nepůsobil. Proč? Když už nic tak jsem očekával alespoň zajímavé TV pořady, hudbu, vtípky… vše je tu takové poloviční.

Snad JEDINÁ věc, která mi trochu připomněla rukopis Remedy byly nápisy na tabuli (ohledně vývoje Alana) a u konce rozkreslená celá časová osa – takový krásný cit pro detaily. Tam jsem viděl, že to opravdu dělali oni. Ale ke konci mě už nebavilo ani pročítat ty e-maily. To je špatné. U Alana jsem hrál těžší obtížnost, jen abych zkompletoval ten manuskript.

Hratelnost je dost slabá – se schopnostmi manipulace časem není kupodivu žádná (kladu důraz na OPRAVDU ŽÁDNÁ) legrace. Ty schopnosti suplují věci, které v jiných hrách jdou.
Chcete granát? Ty tu nejsou - ale máme tu pro vás schopnost jakési časové exploze!!
Chcete dát nepříteli po hubě, tak pozor! Máme pro vás díky manipulace časem možnost doběhnout k nepříteli a po té hubě mu opravdu dát!
Lékárničky? ty nevedeme, schovejte se v časové bublině.
A chcete poznat funkční PC od nefunkčních? Máme pro vás time vision! Již vám nic neunikne!
A aby toho nebylo málo, máme pro vás další variantu na sprint v čase, ale teď se podržte! Tentokrát bez možnosti dát někomu po hubě!

A využívání těchto schopností pro řešení „puzzlů“ je vyloženě urážející. Na jedno auto vylézt jde, na druhé už ne, protože ho musíte vrátit v čase do bodu, kdy tam nebylo. Po spadlé knihovně nevyšplháte, musíte ji zase vrátit v čase do doby, kdy stála. A co souboje bez časohrátek? Lze podivně střílet skrz zdi a z úhlů, kde vás nepřítel nevidí. To myslím vypovídá za vše. Na nejtěžší obtížnost jsem umřel snad jen 10x na konci a celkově asi 15x. Žádná výzva.

Spojení se seriálem není zrovna šťastné – ale beru to. Zkusili to a doufám, že už nikdy nezkusí. Kdyby to bylo víc civilní, víc emotivní, více morálních voleb. Takhle je to prostě souboj proti „zlé“ společnosti. Kdy zabijete 100+ nepřátel a jdete po šéfovi.

Zachraňuje to konec – který je asi „secret ending“. Nevím sice proč jsem ho dostal, ale je to 10% k dobru hry.

Pro: Grafika na PC

Proti: Optimalizace, časohrátky jsou nuda, příběh, bugy, seriál, postavy

+15
  • PC 60
Remedy jsou moji oblíbenci a velcí sympaťáci. Jejich styl vývoje se mi hrozně líbí, stejně jako jejich předchozí hry. Tady si ale zřejmě Sam Lake ukousl příliš velké sousto.

Quantum Break má všechno. Obrovský rozpočet, který z technické stránky srší v každém záběru. Odvážný koncept s propojením hry a seriálu. Příběh s nadějným potenciálem a vcelku chytrým cestováním v čase. Nic z toho ale nefunguje. Celou hru mě týrala představa přepracovaných lidí v Remedy, kteří se tak dřeli, aby všechno vypadalo úžasně a ve výsledku je celé jejich dílo naprosto nijaké.

Snažit se o filmovou hru a nakonec skoro celý narativ nacpat do textů je šílená kombinace lenosti a zoufalosti. Zcela podstatné části příběhu jsou vyprávěny pouze přes sáhodlouhé deníkové zápisky a emaily, jejichž čtení přerušuje tempo hry a neustále mě vytrhávalo z jakéhokoliv napětí. Tohle je hodně zpátečnický přístup.
Hratelnost se nesmyslně vrací k akčnímu spektáklu Max Paynea, místo aby rozšiřovala klidnější a taktičtější tempo Alana. Design postavený na příběhově bezdůvodném střílení lidí, mi přijde v dnešní době u "seriózně" laděných her jako přežitek. Do hry s příběhem, který se bere tak vážně, by se hodil úplně jiný přístup. Samotná cover based akce ale byla svojí plynulostí osvěžující, i přes krapet těžkopádné provedení speciálních schopností. A vidět ve hře po čase funkční fyziku předmětů bylo krásné.

Epizodické rozkouskování, které efektně fungovalo u Alana zde postrádá na údernosti a spíše mě rušilo. Předěly do seriálu by mohly fungovat lépe. A k seriálu asi nemá cenu se moc vyjadřovat. Produkce byla rozhodně štědrá, ale herecké výkony jsou očividně na první dobrou. Ono se ale není ani čemu divit, když nikdo neměl co hrát. Tam kde brakovost u Alana (opět) fungovala, tady neměla co dělat.
Jediné, co mě při hraní těšilo byly všudypřítomné Remedy detaily a easter eggy. Narážek na Alana bylo možná až moc, ale přesto tyhle prvky dokázaly perfektně osvěžit zbytečně vážnou dějovou linku.

Škoda, že takto průměrná hra bude zřejmě labutí písní šikovných Finů. Rád bych viděl Remedy pod vydavatelskou hlavičkou Bethesdy :)
+15
  • PC 80
Herní výzva 2019 - 8. "Hrátky s časem" (Hardcore: Dohraj hru, ve které má hráč možnost manipulovat s časem.)

V zásadě velmi dobrá TPS hra, která vyniká především grafikou a ozvláštněními v podobě manipulace s časem a vloženým seriálem (který má překvapivě vysokou filmařskou úroveň a klidně si lze představit, že by něco takového běželo třeba na Netflixu).

Docela mě mrzí, že jsem tak v půlce hry zjistil, že mám zapnutý upscaling, což vysvětlilo, proč celou dobu grafika vypadala tak zvláštně.

Celkově se při zpětném pohledu nezdá, že by Quantum Break dělal něco vyloženě špatné, jeho rozporuplné přijetí je tak dané asi hlavně technickými problémy a vysoko vybičovanými očekáváními.

Pro: grafika, kvalita vloženého seriálu, manipulace s časem

Proti: HW nároky, zbytečné uzlové body, v nichž hráč rozhoduje, jak bude příběh pokračovat

+15
  • XOne 70
Jako pozitiva to má, o tom žádná - hrátky s časem a z nich vyplývající schopnosti hlavního hrdiny jsou cool (občas trochu Max Payne, jindy zase tušíte, jak se asi cítí komiksový Flash). Ten filmový narativ a vůbec snaha o propojení dvou médií (nejen s podle herců animovanými postavami, což už se ve hrách tu a tam děje, ale i návaznost na ryze hrané epizody, které jsou ovlivňované vašimi rozhodnutími ve hře) mi zní jako zajímavý experiment a do budoucna bych uvítal více podobných.

Co se však hratelnosti týče, je to mnohdy, mno... méně dotažené. U těžších fightů, kde jsem občas vytuhl, mě vyloženě rozčilovalo, že poslední autosafe je ještě před videosekvenční pasáží, takže se hra musela loadovat dvakrát (podruhé při skipování pasáže). Detail, ale málem bych si z toho sežral ovladač. Fakt, že hrdina se svými schopnostmi zvládá často superhrdinské věci, ale pak není schopný si otevřít dveře nebo se pootevřenou branou vrátit o lokaci zpět, to už je jen taková hořká třešeň na nedobrém dortu.

V součtu tak nadprůměr, hra potěší, zabaví (naštěstí není moc dlouhá) a posléze na ni můžete v poklidu zapomenout.

Pro: Experiment s filmovým médiem, hrátky s časem

Proti: herní mechanismy, autosafe, nelogičnosti

+13
  • PC 65
Herní výzva 2024 - 4. Tenkrát v Hollywoodu 

Do Quantum Break jsem vkládal velké naděje jako do další pecky od Remedy, ale bohužel to nebyla taková pecka, jak jsem očekával. Příběh byl až moc vyndaný i na mě a díky neustálému skákání v čase jsem se v něm celkem ztrácel. Hlavní premisa sice byla jasná, ale proč je zrovna to a to důležité mi často unikalo. Hledání nejrůznějších poznámek, mailů a dalších doplňovaček příběhu ve hrách ignoruju už pěkných pár let a nějak nechápu, jak tohle může pořád někoho bavit hledat a hlavně číst. Chválím ale několik nezvratných rozhodnutí, díky kterým se příběh rozděluje na několik větví.

Hratelnost není špatná, ale hrátek s časem, kdy např. musíte vrátit zpět zbořený most a rychle přeběhnout, je co by se za nehet vešlo, souboje jsou sice zábavné, ale po čase repetetivní, design není špatný, ale také to není žádný zázrak, ze kterého bych si poslintal bradu. Vše je zkrátka takové průměrné a i když to nebylo tak hrozné, abych hru odložil, nebylo to rozhodně tak dobré, abych se na hraní vyloženě těšil.

V čem hra exceluje jsou hlavní NPC postavy z řad profesionálních herců v čele s Aidanem Gillenem a Lancem Reddickem a dalšími. Nejen že jsou jejich postavy ve hře vcelku realisticky ztvárněny včetně namluvení, ale hra je protkána spoustou dlouhých filmových sekvencí (dohromady by určitě daly na celovečerní film), kde tito herci excelují.

Nemůžu říct, že bych si hraní Quantum Break neužil, ale rozhodně to nebylo tak skvělé, jak jsem myslel.

Pro: Zásadní volby v pokračování příběhu; profesionální herci; námět.

Proti: Zmatený příběh; repetetivní hratelnost; průměrný design.

+12
  • XOne 75
Časohrátky jsou jedním z mých nejoblíbenějším tématem, ať už jsou v podobě filmových obrázků nebo tištěných stránek, v rámci herního světa byl Quantum Break pro mě první zkušeností. Očekávání byla velká nejen díky tomu, že studio Remedy stojí za vznikem legendárního Maxe Payna, výsledek bohužel přinesl lehké zklamání hlavně z nevyužitého potenciálu.

Příběh jako takový byl za mě v pořádku – vynález stroje času, jeho následné zneužití a přichází pátrání hrdinů v různých časových rovinách a nestabilním častoprostoru. Děj obohacuje vložený hraný seriál se známými hereckými tvářemi, to si myslím byl hodně povedený nápad. Ve hře samotné se hlavní kladná postava Jack dostane ke schopnostem, který mu mohou pomoci ulehčit si průchod dějem při střety s protivníky – přemístění se krátkém časovém intervalu, ochranný štít nebo čas stopující “bublinu“ . Hodně cool vypadají přestřelky nebo úprky ( hroutící se dok nebo most ), kdy do hry vstoupí časová trhlina. Nekteří z UI kousků jsou fakt nekompromisní, navíc vybavení různými vylepšeními, ať už v rámci zbraní nebo schopností a Jack má co dělat, aby přežil do dalšího checkpointu, protože klíčem je být v pohybu. Autoři nabídli i možnost zvolení si varianty příběhu a jeden si může zvolit, kudy se bude další děj ubírat, resp. v čí moci . 

Vizuálně je hra opravdu povedená, místy jsem registroval lehké nedodělky vývojárů, ale byla to pro mě pastva pro oči. Ale teď ty negativa – čekal jsem od hry více bádání a hádanek a docela mě zamrzelo, že se zní stala víceméně “střílečka“. Další výtku mám k tunám vložených otravných secretů ve smyslu e-mailů a poznámek-to byl opruz se tím prokousávat a za třetí akce jako taková má postupně tendeci stereotypu – což ale je nemoc akčních kousků – většinou. A abych nezapomněl umístění některých checkpointů bylo na pěst, nechápu, proč bylo nutné sledovat videosekvence před akcí s bossem například ...

Pozitiva ale nakonec rozhodně převažují, dokázal bych si představit pokračování – 75 %
+7
  • XboxX/S 65
Tak. Tady se něco soudruhům z Microsoftu nepovedlo. Po dohrání Quantum Break, jsem měl smíšené pocity. Ptáte se proč? To je jednoduché. Hrál jsem na konzoly Xbox Series X, ale to je jedno. Jde o to že za celou hru vám hra představí 6 různých protivníků. Myslíte že je to málo ?? To si pište. Dál co mě zklamalo bylo locknuté FPS na 30 a 720p. Ano aji na XSX. Co se týče bugů, tak jsem narazil za celou hru, asi jen 3x. Co se týče Ul protivníků, tak ti byli průměrní, žádná katastrofa, ale i žádný zázrak. Jediné co mě tak chytlo byl příběh a cutscény s doprovodem, ze stejnojmenného seriálu. Ale taky se dostanete do situace, kde si budete říkat, co mám dělat. Ale při pomoci youtube, nebo přemýšlení u slivovice na to přijdete. A co bossfight ? Bossfight je trochu podprůměrný. Pán malíček to asi nemá v hlavě v pořádku, když na vás pošle lehčí protivníky a vy ho dvakrát snipnete. Takže za mě bossfight nepovedený. Ale jinak jsem přešel hru, bez jakýkoliv problémů.

Pro: Příběh, Cutscény, Vedlejší postavy, Schopnosti

Proti: Bossfight!!!!!!!, Tahá vás za ručičku, nebo někdy je to na slivovici, Locknuté snímky.

+5