Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Life Is Strange - Episode 5: Polarized

86
262 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
20.10.2015 PCPS3PS4X360XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://lifeisstrange.com
Pátá a zároveň poslední epizoda filmově laděné adventury nese název Polarized. V poslední fázi příběhu, která uzavírá všechny dosavadní linie, se hlavní protagonistka Max Caulfield nachází v nepříliš záviděníhodné situaci. Její život, stejně jako existence městečka Arcadia Bay, je v ohrožení. Dokáže Max díky své schopnosti vše vrátit do pořádku? Nebo již není možno návratu? Je už osud předem určen?

Série Life Is Strange stojí na rozhodnutích, která jako hráč učiníte. Do toho je podpořena jednoduchým herním mechanismem a to manipulací s časem. Na rozdíl od většiny ostatních interaktivních adventur nemá Life Is Strange takzvané QTE (Quick Time Events), což ji od zbytku dosti odlišuje.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Pátá epizoda byla opět emocionální dort se vším všudy. Navíc tempo bylo zběsilé, jak si šlo v předchozích dílech občas sednout na lavičku a chvíli si tak nezávazně meditovat, tak tady to sice šlo taky, ale vír událostí už ani ten odpočinek nedovolil prožít v klidu.

Na začátku si hlavní záporák vylil své srdce a ukázal v praxi svou zajímavou úchylku. Vždycky jsem si říkal, že je ideální mít svého koníčka jako povolání, po dohrání už má tenhle můj názor trochu trhliny, ale co, každý jsme nějaký :)

Je rozehráno několik časových linek, nebo spíše pokusů o změnu minulosti, ale vždycky se něco pokazí a to trvá až do konce, přesto se mi tohle velmi líbilo, člověk dostal v předchozích epizodách jen ochutnat a teď jsou výlety v čase (ty v řádu dnů, ne minut) velmi časté. Zaujala mě hned ta první varianta, kdy se Max vrátila zpět do prvního dne, napráskala Jeffersona, odevzdala fotku a po návratu do přítomnosti už byla v San Francisku na tý velký fotografický výstavě a jakoby mimochodem zapomněla, že doma řádí takovýto tornádo :), to teda nevyšlo, a tak musela zkoušet něco jinýho.

Pokus/omyl tak byl na řadě dál. Hlavně David Madsen to asi pětkrát schytal, než se ho povedlo správně dirigovat, Je sranda, že s ním člověk celou hru bojuje, a on to je vlastně celkem prima chlap, nebejt voják, tak by snad byl i normální :). Na řadu se tak dostává větříček, kterej má na město neblahej vliv. Dokonce i tu tlusťošku se povedlo zachránit, už popátý :D

Následující pasáž na mě zapůsobila nejvíc z kompletní hry, je tak správně zvrácená a bláznivá, že to nemá moc obdoby. Takhle nějak si představuju noční můry, který člověka přivedou blázince. Je tam opět pár skvělých nápadů od tvůrců. Je mi jasné, že ne každému se tahle herní sekvence bude líbit, ale to je přeci správně. Nejlepší je scéna, kde je vše pozpátku, texty, rozhovory, i písnička. Dokonce i tu jednu nepovinnou fotku jsem udělal tak, že jsem ji hotovou zastrčil do foťáku :D Skvělý nápad. A ty hlášky postav v celé snové části hry, lahůdka. Dostane se i na rekapitulaci zásadních scén napříč hrou, nechci všechno chválit, ale nemůžu jinak, to je geniální tah, jak pro zopakování děje, tak pro budoucí rozhodnutí.

Úplný konec je srdceryvný doják. Poprvé v životě se mi u hry stalo, že se mi spustily slzy. A nestydím se za to, ta hra je prostě tak skvěle napsaná, že i taková cynická duše jako jsem já zjihne, takže i za tohle jsem hodně vděčný. Rozhodl jsem se pro obětování Chloe, dlouho jsem jen koukal na obrazovku a vše si rozmýšlel. Ke Chloe jsem si vybudoval silný vztah, o eutanázii jsem nechtěl v předchozí epizodě ani slyšet, ale přesto, má člověk právo rozhodovat o tisícovkách životů na úkor jednoho? Navíc Chloe umírala pořád, tak to pro ní snad nebude tak zlý, zas bude s Rachel ;), bylo to těžký, ale jediný správný rozhodnutí.

Dlouho jsem neměl tak silný pocity po dohrání nějaké hry a když o tom tak přemýšlím, tak vůbec nikdy. Nejde jen o ten konec, ale během těch dní, kdy jsem hru hrál, tak na mě nějak působila. Řikám si, že je to jenom hra sakra, ale stejně. Jen několik knih mi přineslo podobný zážitek, film snad žádný. Jsem zvědav, jestli se někdy objeví něco podobného, laťka je vysoko, ale není nepřekonatelná ;)

No, život jde dál (pro ty, co přežili) a další hry se budou hrát. Life is Strange bude mít v mém osobním žebříčku zvláštní místo, ač na bájnou stovku nedosáhla.

Pro: rozhodnutí, zvrácená pasáž hry, čas, napětí

Proti: rozhodnutí, bez oddychu

+30
  • PC 85
Ohlédnutí se za celou sérií Life is Strange, která je zkrátka unikátní. Nejen svým stylem a hlavně svou lidskostí. Problémy hlavní hrdinky Max jsou uvěřitelné a její vztahy s okolím a lidmi působí věrohodně. To co prožívá jí hráč věří, a příběh si užije.

Rozhodnutí zde mají mnohem větší dopad a větvení se, než tomu bývá u konkurence jako je Telltale, a nejsou zde jen pro efekt. Kolikrát se hráč nad nimi zamyslí a přemýšlí nad důsledky co jeho rozhodnutí může v budoucnu způsobit a jaký to bude mít dopad pro Max a její okolí.

Až na paranormální možnosti s posouváním času, se zde odehrává dospělý příběh, který ze začátku může působit naivně a jednoduše, aby se záhy rozvinul do sofistikovanějšího díla, které pohltí hráče a nepustí ho, dokud nedojde konce. A jaký bude jeho konec? To už záleží jen na Vašich rozhodnutích.

+29(30-1)
  • PC 90
Tak a je hotovo. Byla to skvělá jízda. V poslední epizodě konečně kulminují všechny zápletky. Stojím si i za tím, že jednou z nich byla nevinnost (koneckonců i Jefferson po ní šel) a její ztráta. Od thrilleru minulé epizody zde často přecházíme k horroru. Hráč RPG ve mně může být asi trochu zklamán, že vlastně všechny ty volby přišly trochu vniveč. Ale konec je emotivní a smysluplný a tedy dobře mi tak, že mě tady hra vlastně převezla. Celkem i chápu, proč po tomhle scénáři Square Enix skočil. Nedobrovolná bondage náctiletých studentek určitě měla minimálně v Japonsku prodeje zajištěné předem. :)

Nevýhodou může opětovně být, že některé části jsou zbytečně zdlouhavé. Hlavně k závěru se toho kupí moc a byť konec samotný je výborný, tak jsem na něj prostě neměl čekat tak dlouho. Rovněž tak se objevil mírný bug, kdy Max při některých dialozích nehýbala pusou.

Celkově mi bylo ctí provést Max její cestou za dospělostí a odpovědností. Už měla na čase. Občasná hluchá místa "středoškolského seriálu" také odpustím. Prostě parádní série, která skvěle graduje. Dontnod Entertainment vykradli co mohli. Ale umět to nakombinovat do smysluplného celku je stále umění. Jen... Asi bych si to užil ještě o něco více, kdybych nebyl "přechytralý" z filmů a jiných adventur. I tak mě ale hra občas dokázala pěkně převézt. Ale můj adventurní top asi zůstane u "The Longest Journey". Pokud tu a jiné adventury (cca do roku 2005) neznáte a Butterfly Effect jste neviděli, tak směle do téhle série, která bude nepochybně patřit mezi vaše nejoblíbenější. Pokud znáte, tak stále jasně doporučuji k zahrání. Už jste hráli originálnější hry, ale vrátit se občas ve vaší hráčské kariéře o nějakých patnáct (a více let) zpět určitě neuškodí. Hlavně, když je to takhle dobře řemeslně provedeno.
+29
  • PC 90
Life is Strange, na první pohled velice barevně a vesele, někdy až naivně vypadající hříčka, s krásně ručně kresleným a psaným deníkem, hlavní hrdinka, nadšenec do fotografování s velkým snem, jednoho dne zakopne o schopnost vracet čas a hra může začít. Jistě mnoho z vás napadlo, jak by s takovou schopností naložila po svém, ke konci už je spíš člověk vděčný za to, že nic takového nemá. Váha některých rozhodnutí se promítá až v dalších epizodách, což je rozhodně dobrá věc a nutí to člověka přemýšlet nad dopadem dalších voleb a událostí.

Pod povrchem hodně vážně pojatá záležitost plná zvratů, brutální zápletka, krutá pravda, život není fér. Pro Max i nás hodně hektický týden, kdy poznáváme krásu i strasti přátelství, utváříme si vztahy k ostatním postavám a pomalu celé věci přicházíme na kloub a není to vůbec nic hezkého. Na hráče je vyvíjen tlak, roste napětí, volby jsou vážnější a vše to vrcholí konečnou volbou, kterou už nelze vrátit. Stál ten týden za to nebo je lepší nechat „osudu“ volnou ruku?

Pro: Hudba, dabing a herecké výkony, příběh, detailně zpracované uvěřitelné prostředí

Proti: Uhlazený vzhled postav, někdy až moc barev, zvláštní druhý konec

+26(27-1)
  • PC 90
Komentár k celej prvej sérii. BEZ SPOILEROV.

Vyšlo im to! Dontnod dotiahol príbeh do cieľa úspešne a ja som za to neskutočne rád. Bál som sa, že sa to niekde pokazí a že mi koniec nesadne. Bál som sa našťastie úplne zbytočne.

Mal som tú česť s jednou s príbehovo najsilnejších hier vôbec. Je to dospelé, premyslené do posledného detailu a plné rozhodnutí, ktoré tu majú svoju váhu. Hlavná hrdinka je sympatická a ten dôraz na postavy je unikátny. Takmer každá vedľajšia postava má svoj vlastný charakter a uveriteľné správanie. Zaujímali ma ich osudy v celej sérii a veľa z nich som si naozaj obľúbil. Množstvo silných momentov a snáď pri žiadnej inej hre som nemal tak často zatajený dych alebo zvlhnuté oči. Dojalo ma to a príbeh ma do seba naozaj vtiahol. Niekedy je možno hra až zbytočne ukecaná a špeciálne tretia epizóda je až príliš pomalá, no inak veľmi nemám čo hre vytknúť.

Grafické spracovanie je veľmi príjemné, má pekné farby a možno sú občas scény či postavy málo detailné, ale hra vypadá jednoducho dobre. Hudba je vôbec jedna z najvydarenejších aké som mohol v hrách počuť. Pesničkový soundtrack je dobre vybratý a pesničky sa do scén veľmi hodia a perfektne dotvárajú atmosféru. Niektoré budem počúvať ešte dlho.

Celkovo sa u mňa jedná o jedno z najväčších herných prekvapení a rozhodne najlepšiu epizodickú hru, akú som kedy hral. Hráč tu totiž len nesleduje, ale často naozaj hrá a tá herná interaktívna časť je naozaj vydarená. Poteší aj rýchlejší pohyb postavy alebo možnosť preskakovania opakujúcich sa rozhovorov.

Za mňa veľká spokojnosť a celú prvú sériu hodnotím na 90%.
+26(27-1)