Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Evercade 

Fajn věc. Handheld verze i domácí konzole, ofiko cartridge s hrami z různých generací a vcelku přijatelná cena.
Jdete někdo o víkendu na Bytefest? Tam asi v sobotu odpoledne zaskočím mrknout na starý počítadla :)
@S4TW (21.10.2021 16:03): Za mě je to vždy jedna "hlavní" hra, kterou se nechávám hodně unášet, věnuju jí páteční/víkendové večery a je to prostě takový hlavní tahoun. A pak tam mám 1 - 2 vedlejší hry, na které se nemusím tolik soustředit, hraju je třeba trochu i v týdnu po kouskách, je to takový doplněk :)
@S4TW (21.10.2021 16:03): Já se to snažím taky držet do tří. Obvykle jedna je příběhová (momentálně Zaklínač), jedna "bez konce" (ještě nedávno hodně Forza Horizon 4, teď už Cities: Skylines) a poslední rok jedna ve VR (teď už je to dlouhé měsíce Half-Life: Alyx; nějak se nemůžu rozhoupat, abych to dohrál). Ale taky se obvykle nejradši soustředím na jednu věc.

@BUMTARATA (21.10.2021 18:32): Vždycky když tohle někdo říká, tak mám nutkání to upravit z "pokud tě to nebaví" na "pokud ti to nic nedává". Už ani nevím kolikrát jsem hrál hru, sledoval film nebo četl knížku, u které jsem se fakt nebavil, ale nakonec jsem byl hodně rád, že jsem to hrál, viděl nebo přečetl. Některé takové kousky patří i k mým nejoblíbenějším. Asi nejextrémnější příklad, který mě momentálně napadá, je Hodina býka, knížka od Ivana Jefremova. Poměrně béčkové sovětské sci-fi z padesátek nebo šedesátek, dneska už dost úsměvné, přehnaně popisné, občas tam proběhne nějaký ten zvrat, ze kterého má člověk chuť otočit oči v sloup. Ale zároveň má několik skvělých socio-politických myšlenek a ve výsledku na to mám docela dobrou vzpomínku. A naopak pár měsíců zpátky jsem četl detektivku od Sofi Oksanen, kterou jsem kdysi dostal, celé to bylo dobře napsané, mělo to takovou tu moderní svižnost a tak, ale ten žánr a prostředí pro mě byli tak nezajímavé, že jsem na to už nechtěl plýtvat životem. A z her - mezi mé nejoblíbenější hry patří Pathologic, což je vyloženě utrpění hrát :).
Já většinou hraju jednu velkou která vyžaduje plnou pozornost, jednu vedlejší (typu budov.strategie, fotbal.manažer, hidden object, puzzle,...) kterou můžu hrát k nějaký přednášce, konverzačce, vidcastu a potom menší kdy si můžu odpočinou od hlavní hry/práce na čtvrthodiny denně.
@S4TW (21.10.2021 16:03): vzhledem k tomu, že hraji především závodní a letecké simulátory je dost obtížné soustředit se na jednu hru a dohrát ji. :) Navíc mám rád pestrost takže rád střídám žánry.
Nicméně, pro dobro věci, a abych něco vůbec někdy dohrál aplikuji metodu, že příběh nebo kampaň hraji jen v jednom RPG, FPS, RTS, tahové strategii, a nebo automobilovém/leteckém simulátoru současně. Zbytek je MP nebo time trial, free play, apod.
@S4TW (21.10.2021 16:03): Momentálně 8, ale to je spíš extrém. Aktivně teď z nich hraju jen 3 dalo by se říct, zbytek čeká, jestli je časem smažu nebo se k nim vrátím. :D Ideální stav je u mě jedna hra na PC, jedna na konzolích a jedna na handheldu.

Ale záleží vždy na tom, o jaké hry jde. Když mám rozehrané něco echt příběhového co mě pohltí, tak se soustředím jen na to a nic dalšího do toho nezapínám.
Kolik máte tak v průměru rozehraných her? Já jsem dřív vyloženě hrál jednu hru a pak jsem šel na další, až když jsem tu předchozí dohrál, to se mi ovšem již nedaří zdaleka držet, ale i tak toho nechci mít moc rozehráno. V současnosti to je 6 her (z toho některé - konkrétně 3 - jsou již měsíce/roky rozehrané :))... Ale ideálně se to snažím držet do tří her... ale mám trochu obavu, že do budoucna se to bude kupit ještě víc...
@ZaneHomenick (21.10.2021 13:40): Steam si dopředu alokuje potřebný prostor pro stažení požadované hry. Pokud máš na disku málo místa, tak se lajna v uživatelském rozhraní Win zabarví červené. A v tvém případě to místo asi ani nestačí, proto ti to nejde stáhnout. V momentě, kdy vyskočíš z instalačního procesu, se alokované místo zase uvolní.

Pokud ti nejde smazat složka Windows Update ručně, vyťukej do vyhledávání na dolní liště "Vyčištění disku." Je to klasická systémová aplikace. Vybereš příslušný disk a bude tam něco ve smyslu "předchozí instalace systému windows." Zatrhni a ok. Ona ta složka umí docela bobtnat, což je např. pro nás lidi s malým SSD docela vopruz. Promazáním nic nezkazíš. Jen mám teda akorát dojem, že tím zlikviduješ případné body obnovy.
Dobrý den, přátelé,

Jsem na tomto fóru nový a toto je můj první příspěvek. Nedávno jsem narazil na vážný problém. Když se pokusím stáhnout a nainstalovat Counter-Strike na svůj počítač, můj disk C zčervená. Nechápu, proč mám takový problém. Ale když zruším instalační proces, disk C se stane normálním.

Nechápu, co mám dělat, po malém průzkumu jsem našel toto řešení, kde bylo diskutováno o složce Windows10upgrade, kterou tam není nutné ukládat. Jsem trochu zmatený, když smažu tuto složku, bude v budoucnu nějaký problém s mým počítačem? Tato složka je blízko 20 GB, a proto pokud tuto složku odstraním z jednotky C, získá místo pro instalaci jakéhokoli softwaru nebo her.

Ale moje otázka je, bude bezpečné odstranit složku Windows10upgrade z jednotky C? Má někdo nějakou představu o této složce? Plzzzzz pomozte mi,
@Rapier (19.10.2021 16:04): Haha, je to tak. Svého času jsem se asi rok a půl živil psaním a je to, jak říkáš. Spousta práce, neplatí to skoro nic, stejně člověk musí dělat nějaké šolichy bokem, aby to aspoň za něco stálo, a nakonec z toho člověk nemá takovou radost, jako když si prostě píše, co chce a kdy chce :).
@Charllize (19.10.2021 16:31): akorát je dost něco jinýho psát, protože musíš, nebo psát, protože chceš.
Cokoliv, včetně mých největších koníčků, co se stane prací, přestávám dělat ve svém volnu a přestávám z toho mít radost.
@AiMLEzZz (19.10.2021 14:39): psát recenze pro jakýkoliv plátek je za "trest". Možná je to slušný job pro studenta SŠ, VŠ co nemá prachy, chce se zviditelnit, a nechce se mu na brigádě makat rukama. :) Případně pro nerdy a workoholiky. Kombinacím se meze nekladou. :)

No a pak je tu pár bláznů co to dělají jako hlavní job. Možná je to lepší, než makat u pásu v továrně. :)

Vzhledem k tomu jak jsou u nás recenzenti placeni nemůžeš čekat zázraky.
@Tulareanus (19.10.2021 11:37): Ty cheaty nebo ulehčovací DLC můžou být rarita, nevím, možná už se to nedělá. Snad ještě v Levelu někdo psal o tom, že používal cheaty v Might and Magic. V pár recenzích jsem o tom viděl zmínku, ale netrvám na tom, bylo to dávno, možná si to špatně pamatuju. Ale mnohem víc mi vadí ta laickost novinářů. Nedávno se tu (v jiném threadu) Adieu rozčiloval, že se u uměleckých děl moc vážně berou dojmy laiků, a to je přesně to, co mi na nich vadí a proč je nečtu (ještě pár let zpátky jsem hodně četl např. Rock Paper Shotgun, předtím všelicos, včetně starých Levelů, Score a Gamestarů, což byla z dnešního pohledu vyloženě do očí bijící amatéřina). Když mi recenzent řekne, že hra vypadala fakt hezky, byla náročná na hardware, pocit ze střelby byl dobrý a příběh ho rozplakal, tak to má pro mě asi takovou hodnotu, jako mají ty recenze na Steamu.

Mimochodem, co se týče recenzí na Steamu, tak je mi samozřejmě jasné, že většina z nich je odpad. Ale člověk je musí "umět" číst a vytáhnout si z nich to důležité. Jak hra vypadá, zjistím z traileru a screenshotů, pak si přečtu pár dojmů od uživatelů a vyfiltruju takové ty one-linery, lidi, co to hráli 0,25 hodiny, ranty apod. a dostanu za zlomek času zhruba stejně informací, jako kdybych četl dlouhou recenzi od jednoho člověka.

Dobrou recenzi si představuju tak, že mi novinář nejen řekne, jak hra vypadá a co se v ní dělá, případně jaké z ní má povrchní dojmy (o tom všem si můžu více méně udělat obrázek, aniž bych hru hrál), ale nabídne taky nějaký vhled, který mi jakožto laikovi může zůstat skrytý i po dohrání. Pokud je hra těžká, tak proč přesně? Byl to záměr? Je to chyba balancování? Snažil se tím designer něčeho konkrétního docílit? Dobrý recenzent z vlastního researche ví, jak daná hra funguje, co se autoři snažili udělat, jak asi může fungovat daná mechanika, které prvky hry byly náročné na implementaci, co všechno za ní je za práci, z jakého backgroundu hra vychází, jak si stojí proti ostatním hrám v daném žánru a hlavně co dělá jinak... V případě příběhu je pak vyloženě důležité vědět, jaký má autor vkus, protože co je pro jednoho top strop, pro druhého může být nezajímavé béčko.
@AiMLEzZz (19.10.2021 10:34): Ako píše Tul, v tejto oblasti sa pohybujem a o niečom takom počujem prvýkrát. On to vlastne napísal veľmi dobre, pretože kľúče, ktoré dostávajú recenzenti sú klasické plné verzie danej hry, akurát sú občas inak pomenované. To platí aj v prípade kópií, ktoré je možné si aktivovať ešte pred vydaním a tam je rozdiel jedine v tom, že v deň spustenia plnej verzie ešte môže byť zapracovaný finálny patch. Plus, samozrejme, na recenzie občas vydávatelia sprístupňujú Deluxe edície a tam teda občas môžu byť zapracované aj uľahčovacie DLC (dobrým príkladom je napríklad Sleeping Dogs, ktorý ich má, no neviem posúdiť, v akej podobe sa hra posielala na recenziu).

Neviem odkiaľ teda máš podobné informácie, no skutočne neviem o tom, že by realita fungovala podobným spôsobom. Reálnejším problémom je, ak sa hry chopí niekto, kto nepochopí jej koncept a vyčíta jej veci, čo k nemu patria, alebo ak ju zrecenzuje po extrémne krátkom čase a vôbec nezachytí tie podstatné aspekty. Lenže niečo podobné máš aj pri Steam recenziách a trúfam si povedať, že v ďaleko väčšej miere.
@AiMLEzZz (19.10.2021 10:34): Profesionálne som recenzoval hry v rokoch 2006 - 2011 a žiaden cheat mód som nikdy nezažil, ani neviem o nikom, kto by niečo také mal. Počujem o tom po prvý raz. Odlišnosti zvyčajne boli skôr v tom, že sme niekedy dostávali na recenzie hry v bete alebo preview code verziu, ktoré bývali zabugovanejšie než retail verzie, prípadne boli neoptimalizované a tým pádom HW náročnejšie. Alebo neskôr, keď už nešlo o fyzické médiá obsahoval novinársky kľúč aj prístup ku všetkému ďalšiemu bonusovému contentu ako DLC a podobne. Ale to je celé.

Inak ako vieš, aké erudované sú herné recenzie, ak ich nečítaš? :) To sa trošku vylučuje. Je to určite veľmi individuálne ako pri všetkom. Aj pri steam recenziach máš väčšinou dobrú s výpovednou hodnotou možno tak 1 z 20.
@Rapier (18.10.2021 16:36): Co jsem tak pochopil z některých recenzí, tak v některých případech chodí novinářské verze s předpřipraveným cheat modem. Což na jednu stranu chápu. Pokud má člověk zrecenzovat 20 superdlouhých RPGček za rok, tak se mu asi nechce dávat si na čas a powergamersky je dohrávat na 100%. Na druhou stranu mi přijde více vypovídající recenze, která je hraná tak, "jak to autoři zamýšleli", protože např. balancing v pozdní fázi hry člověk v cheat modu asi těžko zhodnotí. Každopádně recenze na hry čtu minimálně, protože nemám o herní novinařině velké mínění. Ne kvůli zatahování politiky do her, jako to vadí některým, ale protože si nepamatuju, kdy naposledy jsem četl recenzi někoho, kdo by na mě působil, že má v oboru trochu přehled, nemluvě o nějaké designerské nebo technické erudici. To už si spíš přečtu komentář tady nebo recenzi na Steamu, protože tam aspoň nečekám víc než laický názor.
@H34D (18.10.2021 13:53): To je fakt. Zrovna GTA IV ze série dost vybočuje, neustále se tam něco děje a asi jediné, co se ve větší míře opakuje, jsou telefonáty a následná dostaveníčka s kamarády. Taky ten větší důraz na realističnost je fajn a už se netočí zbraně nebo balíčky s penězi v bublině ve vzduchu, ale zbraně jsou opřené o zeď, pilíř mostu,... a místo balíčků se střílí holubi. I když jsou tedy přilepení k místu, kde sedí a ani, když jsem těsně vedle nich naboural, tak se nezvedli :)

Letos snad ještě stihnu Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City, kde prý kámoši už tolik neotravují a je tam rádio Vice City FM, takže se těším dost.

Jinak k tomu článku, některé hry prostě jsou delší, ale musí si svou délku obhájit, jako třeba ta GTA série a řada RPG, která prostě nemohou mít pod dvacet hodin. To, co tvoří Ubisoft mě ani moc neláká a tam bych to nadávání na délku asi chápal. Své fanoušky si to ale jistě najde, a pokud ne, další díly už nebudou.
@Garret (18.10.2021 13:21): díky za přesnou definici. :) Článek jsem četl, uznávám vzbuzuje jisté kontroverze.

@H34D (18.10.2021 13:53): to jsi řekl moc hezky, a zároveň to @Tulareanus: pěkně doplnil.

@Charllize (18.10.2021 15:26): dobrá intuice! :) Tak určitě, fps může být kratší, u RPG nejspíš každý očekává více hodin. Upřímně? Pochybuji, že ti co píšou recenze na 100+ hodinové RPG jej dohrají v době publikování recenze. Možná se najdou výjimky, ale moc tomu nevěřím.
@Rapier (18.10.2021 08:29): Ještě než jsem na ten odkaz položil prst věděl jsem ze to povede na GamesCz, tam jsou na podobne články experti :)
Delka hry asi podle žánru. 7-15 hodin třeba u nějaké fps je až dost ale třeba u rpg mi to přijde žalostně málo. Vždyť za tu dobu není moc prostor rozvést příběh, postavy. Mechaniky rozvoje postav, soubojak se třeba až po 10ti hodinách dostane do krve a hra odhalí všechny možnosti a už by měl být konec?
Trofeje a achievmenty na tom takhle byli vždycky a je plno her které mají par hodin a taky tam nejsou žádné vysoké procenta dokončení hry.
Třeba Valhalla má cca 13% na ps4 a Witcher 3 23%. Vzhledem k tomu ze Zaklinac vyšel dřív to je cca tak nastejno. Délka hry není moc podstatná v tomhle případě, si myslím, spis jestli to lidi baví. Mě třeba těch 23% jen na ps4 u Zaklinace nepřijde málo. Proste si myslím ze když je hra dobra a populární má ty procenta vyšší. Ok, možná na to nějaký vliv ta délka má ale sepsat kvůli tomu článek a tvářit se ze to je hlavní důvod mi přijde trochu mimo.
Ale chápu ze psát recenzi na 100+ hodin dlouhou hru je problém, ale co je mi po tom, pane Makal :D
@Rapier (18.10.2021 11:36): @Garret (18.10.2021 13:21): Já bych řekl, že problém her není v tom, když jsou dlouhé, ale když se opakují a nedokáží přinášet neustále něco nového, pak jsou pocitově dlouhé. Pamatuju na drobnou rozepří na toto téma, kterou jsem měl s Pipboyem u GTA IV. To je totiž přesně ono, ta hra zabere hodně hodin, ale příběh se neustále posunuje, lokace prozkoumávají a nevím, jak ostatní, ale já bych nechtěl, aby byla kratší. Je to v podstatě open-world hra, ty jsou delší už ze své podstaty, protože malý open-world, který by někdo dohrál za 20 hodin, by působil blbě. Neznám hry jako Kingdom Come nebo Witcher 3, ale tipuju, že jsou oblíbené, protože dokáží hráče i po 80 hodinách bavit tím, jak se vyvíjí.
@Rapier (18.10.2021 11:36): Krátká hra je taková hra, která není dlouhá. :-)

předně, něco mi v tom článku nesedí - přijde mi to jako překlad s kvalitou spamové emailové výzvy. některé věci tam zapomněli přeložit a vůbec si to po sobě nečetli (třeba to, o které hře zrovna mluví, když se zmiňují o konkrétních achievementech).

v tom článku se autor sám vyšachuje, když zmiňuje nejen open-world hry, ale zároveň kratší hry, které také moc hráčů nedohrává (v tomto případě Firewatch, který jsem teda osobně dohrál na jeden večerní zátah), takže nadpis je klasický click bait a s délkou to zase tolik společného nemá.

nakonec to uzavírá tím, že celý problém je složitější, protože hráči mají hodně her levně nebo zadarmo. takže tesat budeme do kamene akorát to, že noví hráči nejsou dorážeči ;-)
@Garret (18.10.2021 10:37): definuj pojem krátká hra. Narážíš na Half-Life viď? Ta hra mě dala solidně zabrat! :)

@Ringo: @Richmond: wow, tiše závídím Voodoo 1 v 98, já ji měl později a obratem prodal, v okamžiku kdy jsem zjistil, že na rozdíl od ATI, 3Dfx Voodoo 1 neumí zobrazit kokpity v tehdejší závodní modle: Need for Speed III: Hot Pursuit. :)
Incubation hráli kamarádi, mě spíše oslovovaly v té době RTS strategie. První, kterou jsem kompletně dohrál na nové stroji byla Warcraft II: Tides of Darkness ( @Garret: no vidíš, dohráno cca za necelý měsíc, a to jsem prosím musel tahat na disketách od kamaráda!), no a samozřejmě oba Doomy, Duke Nuken 3D, a pokud se nepletu tak později i Quake 1 GL patchem.

@Tulareanus (18.10.2021 11:19): je mi jasné, že žádná metrika není ideální, ale o něčem to vypovídá.
@Rapier (18.10.2021 08:29): Posudzovať podľa steam trofejí je ťažké. Samozrejme, je to aspoň nejaké info, ale je množstvo ľudí, ktorú hru len vyskúša s tým, že sa k nej dostane neskôr a tí už skreslujú percentá. Aj keď ide o zapnutie na minútu.
@Rapier (18.10.2021 09:17): Taky jsem na malou chviličku podlehl hypu a pořídil si tenkrát 3Dfx voodoo. Ale no to, že Battle Isle jsou parádní strategie, to nemělo u mě žáden vliv. Jedině snad že Incubation běhala trochu rychleji (nevím už jestli nebyla 3dfx karta podmínkou).
@Rapier (18.10.2021 09:17): No jo, no, asi je to tím, že já nikdy tomu 3D nepřišel na chuť a vždy se mi více líbily 2D obrázky :-) Navíc jsem nehrával a v podstatě nehraji 3D střílečky, takže mě to 3DFxování úplně minulo. Lidi ulítávali na Quaku a já nechápal, co na tom vidí a raději proháněl a trénoval nadšeně své 4 panáčky v Dark Sunu nebo postavičky v Albionu a když už chodbařina, tak to byl v tom čase např. Stone Prophet:-)

Co se týče strategií, tak mě stylově ten Battle Isle 2 uchvátil. Mám to tak, že co sem i graficky líbilo tehdy, líbí se mi i teď. Uměl jsem si to představit jako modýlek deskovky na stole. Age of Empires 2 jsem si takto představit neuměl.
@Ringo (18.10.2021 08:31): podívej se na to takhle: nějaký Pavel si právě pořídil své první PC po dlouhých letech snění. Píše se rok 1998 (má dcera říká minulé století), na trhu je 3Dfx akcelerátor Voodoo 1 s 4MB VRAM (na který nemá ani kdyby udělal banku peníze) co dokáže rozhýbat hry akcelerovaně. Na trhu jsou i jiné akcelerátory od Nvidia (TNT 1), nebo od ATI (Rage II), nebo Matrox (G 200). A další se v krátké době řítí na trh...
Pavel má sice na svou dobu velmi slušné CPU (AMD K6 233 MMX) ale mizernou grafiku S3 Virge GX/DX 4MB VRAM. Čte SCORE, Level, Gamestar, atd. všude na něj útočí obrázky z 3D akcelerovaných her alá Quake, Quake 2, Jedi Knight II, Half-Life, Unreal, Need For Speed ...
Ve strategiích se to hemmží pojmy jako Age of Empires 2 (to byla pecka), Commandos, Starcraft, Dune 2000 a chystá se vydání C&C Tiberian Sun a System Shock 2.  Battle Isle nemělo šanci ....
@Rapier (17.10.2021 20:30): Grafika překážkou? Pro mě to byla od prvních obrázků ve Score grafická modla, dodnes to považuji za nejhezčí zpracování tahových bitviček na compu :-)



@Karasman (17.10.2021 22:15): Já dohrál kdysi History Line 1914 - 18, Battle Isle 1, teď mám dohraný i Battle Isle 2, kdysi jsem do 10 mise dojel Battle Isle 3 a pak jsem měnil comp a omylem přišel o savy. Takže to musím dát někdy od znovu. Incubation jsem dojel k jakési královně a tu jsem nedal a vypadalo to, že to je neprůchodné, že jsem asi ne úplně rozumně rozdával skilly postavám a byly slabé. Takže někdy mě taky čeká repete, škoda, že je tak málo času.
Tohle zamyšlení odkaz by měli vývojáři brát v úvahu. Kéž by se tím nové hry řídily. Tesat do kamene!
@Karasman (17.10.2021 22:15): Incubation mělo naprosto geniální atmosféru, zejména díky božímu soundtracku. Jedna z mála turnbased strategií co jsem dohrál. A pamatuju si jak jsme to hráli s kamarádem v multiplayeru na jednom kompu :)
@Ringo (16.10.2021 21:36): To já zase dvojku a trojku zkoušel několikrát a nikdy mě to nechytlo tolik, abych u toho vydržel déle. Zato Incubation byla neskutečná pecka. Je to ale už řadu let a dnes bych na ty hry možná koukal jinak...
@Rapier (17.10.2021 20:30): To já jsem nikdy nebyl na tahové strategie, nebylo jich mnoho, které by mě zaujaly. Ale Battle Isle 2 jsem si zahrál a celkem jsem u ní i celkem dlouho vydržel. Ani nevím, jak jsem se k ní tehdy dostal. Co ale naopak vím přesně, tak že mě ke třetímu dílu nalákal trailer se soundtrackem od Still Patient.