On this planet you will die...
Dune 2000 je remake hry Dune 2: Battle for a Arrakis z roku 1992. Hra je postavena na enginu Command & Conquer a Red Alert. Vylepšena byla grafika, zvuky a hratelnost. 2D animace byly nahrazeny hranými sekvencemi. Přibyla možnost označit více jednotek najednou. Novinkou je vylepšený sidebar, pro rychlou stavbu budov a trénink jednotek. Příběh se od originálu příliš neliší. O hudbu se opět postaral skladatel Frank Klepacki.
Ve hře si můžete vybrat ze tří rodů. Jsou jimi vznešení Atreides, protřelí Ordos a zlí Harkonnen. Za každý rod odehrajete devět misí. Budovy a jednotky všech rodů jsou téměř totožné, jen speciální jednotky ke konci hry jsou jiné. Do hry byl přidán multiplayer, který v originálu chyběl. Na hru přímo navazuje pokračování Emperor: Battle for Dune.
Hra se stejně jako originál drží své knižní předlohy jen okrajově.
@Rapier (03.11.2018 11:08): Moc nerozumím tomu "vidět to jinak". Jak jinak, že to bylo špatně? Nebo že máš pocit, že sis to idealizoval a bylo to přitom strašné? Vždyť je přece naprosto logické, že když si přečteš ten Excalibur dnes, tak ti nemá šanci navodit stejný zážitek jako tehdy. Z toho důvodu nevidím důvod něco přehodnocovat na základě dnešní optiky. Já bych to viděl jinak jen v případě, že by se situace vyvíjela k lepšímu, což si nemyslím. Semo tamo jsem zkoušel koupit nějaký časák a nebyl jsem schopen dočíst jedinou stránku. Prostě je to o tom, že jsme měli takříkajic co kdysi žrát. Teď to nežeru, protože není proč a není co. Proto říkám, kdo tu dobu nezažil, tak vlastně nezná tu atmosféru a nemůže se do ní vcítit a přijdou mu ty časáky dnes třeba normální a kdysi chudé. Vlastně je to asi jako se starými hrami. Kdo je nezažil, tak mu budou připadat primitivná stejně jako kdysi Excalibury s různě zbarveným podkladem u sloupečku se stučným referátem o hře, kde se spíše psalo, jaké navodila hra člověku zážitek než to, jestli má takovou a makovou grafiku, takovou nebo makovou hudbu a jestli pokec s postavou navodil opravdu realistický dojem a jde rozhovor rozvíjet do směrů A, B, C, D nebo jen A, B. Prostě to celé bylo o něčem jiném než dnes. Vlastně je mi záhadou, na co lidi dnes kupují časáky, když než je přečtou, tak už frčí jiné hry a na ty minulý měsíc se už pomalu pohlíží jako na staré věci, je třeba být neustále in.
Pro: Svět pouštní planety Arrakis, tradičně výborné filmové sekvence
Proti: Místy hodně nevyvážená obtížnost.