Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rapier (03.11.2018 11:08): Moc nerozumím tomu "vidět to jinak". Jak jinak, že to bylo špatně? Nebo že máš pocit, že sis to idealizoval a bylo to přitom strašné? Vždyť je přece naprosto logické, že když si přečteš ten Excalibur dnes, tak ti nemá šanci navodit stejný zážitek jako tehdy. Z toho důvodu nevidím důvod něco přehodnocovat na základě dnešní optiky. Já bych to viděl jinak jen v případě, že by se situace vyvíjela k lepšímu, což si nemyslím. Semo tamo jsem zkoušel koupit nějaký časák a nebyl jsem schopen dočíst jedinou stránku. Prostě je to o tom, že jsme měli takříkajic co kdysi žrát. Teď to nežeru, protože není proč a není co. Proto říkám, kdo tu dobu nezažil, tak vlastně nezná tu atmosféru a nemůže se do ní vcítit a přijdou mu ty časáky dnes třeba normální a kdysi chudé. Vlastně je to asi jako se starými hrami. Kdo je nezažil, tak mu budou připadat primitivná stejně jako kdysi Excalibury s různě zbarveným podkladem u sloupečku se stučným referátem o hře, kde se spíše psalo, jaké navodila hra člověku zážitek než to, jestli má takovou a makovou grafiku, takovou nebo makovou hudbu a jestli pokec s postavou navodil opravdu realistický dojem a jde rozhovor rozvíjet do směrů A, B, C, D nebo jen A, B. Prostě to celé bylo o něčem jiném než dnes. Vlastně je mi záhadou, na co lidi dnes kupují časáky, když než je přečtou, tak už frčí jiné hry a na ty minulý měsíc se už pomalu pohlíží jako na staré věci, je třeba být neustále in.
@Ringo (03.11.2018 11:00): no vidíš to a já to zažil a tehdy jsem to taky žral jako každý ale dnes, s odstupem, už to vidím jinak. Ale ano Excalibr a Score skutečně rozvíjely celou generaci hráčů. V tom jediném máte pravdu.
@Rapier (03.11.2018 10:30): Staré Excalibury a Score nemají konkurenci v tom hlavním. Byl to takový pokec pařanů pro pařany avlastně tehdy jediný kontakt mezi hráči. Odsuzovat to dnes jako infantilní nebo teen, nevím teda. Herní Časáky mě přestaly bavit od chvíle, kdy se z nich stal katalog s šestistránkovými recenzemi. Vždycky mi vadila ta ztráta atmosféry. Kdo nezažil, tak to nemá nikdy šanci pochopit. Když Andrew a Ice ze Score odešli, tak myslím, že jsem nebyl jediný, kdo celou dobu snil o jejich návratu a oni se fakt jednoho dne vrátili a udělali z Papíkovského suchého Score zase zábavné čtení a začalo to žít, jo život, to je asi to správné slovo, život ty časáky s nimi měly, bez nich se to vytratilo. Prostě to uměli a ne každý to umí. Škoda, že ten jejich návrat nevydržel ani rok. Pak bylo jasné, že je to definitivní konec. A opravdu ani tak nešlo o to hru profesionálně zrecenzovat jako spíše poukázat na to, že ta a ta hra existuje a napsat o ní nějaké zajímavé čtení a klidně to mohl být jeden nebo dva sloupky a pár obrázků.

Edit: no než jsem to napsal, tak vidím, že zárověň na stejné vlně totéž napsal chvíli přede mnou 90210 :-)
@Rapier (03.11.2018 10:30): Pokud tyto casopisy vnimas jen jako katalogy recenzi, tak mozna jo, ale herni casopisy maji byt hlavne o zabave a Score za Iceho a Andrewa byl regulerne kultovni casopis, kterej se jako duchovni nasledovnik Excaliburu prevaznou merou podilel na budovani image hracu - paranu, regulerni subkultura, dnes se o tom pisou diplomky. Holt stary dobry devadesatky.:0)
@90210 (03.11.2018 10:17): v době kdy jsem četl Score, Level, Gamestar mě bylo tuším 18-19. :) Jako, ne že by mě to tenkrát nebavilo ale s odstupem času mě drtivá většina těch recenzí přijde infantilní. Jako zase zábavné to bylo, tenkrát. Když si dnes procházím staré časopisy tak především Score má asi "nejnižší" úroveň článků, lépe řečeno nejvíce zábavnou. :)
@Ringo (02.11.2018 14:15): Me ne, ale libilo se mi, ze se ve W1 da trochu vic stavet zakladna (cesty, hradby), protoze me na RTS bavilo vzdy hlavne staveni zakladen.:0) Zakladny a mise v jeskynich, jinak je W2 IMHO ve vsem lepsi.

@mazar1234 (02.11.2018 21:09): Ja je mel rad, postupoval jsi hezky pomalu, aby nebyly zadny ztraty. Bylo to fajn zpestreni, ale uz je to asi 20 let, co jsem to hral.:)

@Rapier (03.11.2018 09:25): Tehdejsi Score s Icem a Andrewem je dobovka, na tom jsem vyrostl. Cetl jsem to a snil o tom, ze si ty hry jednou zahraju, protoze jsem ani nemel pocitac a chodil obcas hrat k stastnejsim kamaradum. Asi hodne zalezi i na veku, kdy to ctes. Pokud ti je vic let, nez autorum, tak to samozrejme nefunguje, ale me tehdy bylo, co ja vim, 10 let.
@Ringo (02.11.2018 14:15): zaknout most apod. to jde v C&C sérii (včetně zničit a znovu postavit pokud si to pamatuji správně), v Dune 2000 taky aplikuji taktiku bránit úzké hrdlo. To rozhodně není jen výsada W1.

@90210 (02.11.2018 11:42): přiznám se že na Andrewovu recenzi W1 si vůbec nepamatuji (oni obecně Ti zamindrákovaní školáci z té doby psali recenze dost "zajímavým" způsobem - některé se už nedají ani číst je to jak pro teen - dosaď si, rozhodně mě to po 20 letech neimponuje jako Ringovi).
Mě prostě nikdy moc fantasy nebralo s výjimkou pár věcí jako DrD, D&D paper RPG, Tolkien, Sapkowski, a originál Conan. Asi i proto jsem W1 totálně ignoroval.

A pak ve své době mě W2 totálně nadchnul, možná mu zkusím dát šanci, třeba by mě to bavilo i po těch 20 letech co jsem to dohrál.

@Ringo (02.11.2018 21:25): no ale to je OK. V reálu taky vyhrává ten kdo soustředí největší množství jednotek na nejmenší ploše (typicky se tak dělají průlomy na frontě). Tak to prostě je, bylo a vždy bude. Chápu ale že to je frustrující. Sám vím o čem mluvím. Duna 2000 trpí přesně tímto syndromem a já měl občas pocit, že to vzdám. Však si pročti zde v diskuzi moje zážitky s hraní.

BTW nejlehčí z rodů jsou Ordosové, ty jejich rychlé tanky nemají konkurenci + sabotéři (maskování) + přebarvování jednotek. Vražedná kombinace. I díky tomu za ně jsem v kampani získat titul Warlord s nejvyšším score v kampaních za všechny 3 rody.

FYI včera jsem na podruhé vyhrál 6b misi za Atreidy. Jak víš jak na to, čeho se vyvarovat, jaký recept zvolit, a pod. tak už si C&C sérii stejně jako Dune 2000 jen užíváš. Byť některé mise jako 9a + 9b za Harkonneny jsou opravdu hardcore i když máš jako já v Dune 2000 nahráno víc než 70 hodin.
@mazar1234 (02.11.2018 21:09): O grupování vůbec nešlo, to jsem ani nezmiňoval. Šlo o mapy, ve Warcraft 1 se mi líbily více. Ve dvojce mi přišly příliš otevřené a člověk se moc nemohl spolehnout na terén. V jedničce mě prostě bavily bitvy o klíčové body, jako třeba ty mosty.

C&C mi bohužel nikdy nepřirostl k srdci, C&C 1 mi přišel strašně takový zdlouhavý, ty jednotky než přešly na mapě z jednoho místa na druhé...a zároveň dokázal být hektický, to se týkalo všech dílů, strašně jsem chtěl, aby se mi to líbilo, jakože se mi to vlastně chvíli líbilo, ale šlo o vytváření obrovských přesil a kdo měl větší přesilu, tak nakonec válcoval všechno, bohužel jsem byl převálcován já a nějak se mi nedařilo najít řešení, jak soupeře přezbrojit v pozdějších misích. Aspoň tak si to teda pamatuji z raných dob, ani jeden díl z těch pár prvních C&C a Red Allertů, které jsem hrál, jsem nedohrál do konce. Zato WX1 jsem dohrál za obě frakce, WC2 aspoň za Orky, za lidi jsem ztroskotal tuším v nějaké 9. misi, kde jsem byl na malém ostrově a vydrtila mě tam vždycky invaze, na to už jsem neměl trpělivost a strašně mi vadilo, že voda vlastně není překážka.
@90210 (02.11.2018 11:42): Jeskynni mise su predsa hrozny opruz, ktory nanestastie prebrali aj nasledovnici C&C serie.

@Ringo (02.11.2018 14:15): Ako to neulozitelne grupovanie 4-jednotiek bol tak maly progress, ze sa ani nedal nejako moc vyuzit.

Prelom bol C&C, kde si zapamatovaval grupy (byt stale asi kvoli HW limitom obmedzene na cca 20 jednotiek). Kam sa hrabe Warcraft.......
@90210 (02.11.2018 11:42): Mně se Warcraft 1 hrál lépe více i než Warcraft 2. Přišly mi tam ty mise více taktické. Zamknout most a podobně, to už ve dvojce v podstatě nebylo. Tam už to bylo takové - namnožit jednotky a hrr na ně.
@Rapier (01.11.2018 18:28): Warcraft: Orcs & Humans je vlastne druha RTS, narozdil od Dune II: Battle for Arrakis se ale lip ovlada, protoze tam uz jdou grupovat jednotky, byt v omezene mire, a jsou tam i "jeskynni" mise, kde nejdou stavet jednotky, coz je originalni prvek a je skoda, ze to neni i ve dvojce.

V nasich koncinach IMHO dobove vnimani W1 ovlivnila recenze ve Score, kde ho Andrew [Andref] docela setrel jako "kopii Duny 2", pritom W1 byl posun vpred. Kdyby tehdy tusil jaka obrovska vlna RTS ma prijit...
@90210 (31.10.2018 23:26): možná to v rámci své retro vlny dohrávat hry z devadesátek zkusím. Ale nejprve bych to musel někde nějak sehnat. Těžko říci, zdali by mě to dnes bavilo. Warcraft I (příliš stará kopie Dune 2) a Warcraft III (hrozná omalovánka jako všechny hry od Blizzardu snad s výjimkou StarCraftu) jsem úplně vynechal.
Ale nejprve se dám na C&C/Red Alert sérii ale hezky popořadě tak jak to vyšlo. Teoreticky bych si měl dát opáčku Dune 2 ale když jsem dohrál Dune 2000 tak je to prakticky totéž (jasně ne tak úplně ovládání a grafika je jiná).
@90210 (31.10.2018 19:32): v roce 1998 jsem dohrál Warcraft II na svém prvním PC. Za obě strany. Tenkrát mě to bavilo ale dnes bych to už asi nehrál. Hrozně naivní ten svět. Měl bych to ale hodnotit.
Jak tak hraji některé mise co mě minuly během volby v kampani, tak jsem zjistil, že v tom modu jsou navíc k dispozici i další kampaně za fremeny a žoldáky (jen pár misí) ale hlavně každý s rodů má další vlastní kampaň s příběhem (pravda bez filmečků). No myslím, že budu mít přes zimu co dělat.

Na Dune 2000 je krásně vidět jak Westwood byl TOP ONE studio co se RTS týče. Kdo umí ten umí.
Dohraná mise 9, druhá varianta za Harkonenny. Jo to skoro stejný masakr jako varianta 1 (cca 5 hod když máte skill) , možná trochu lehčí. Zcela jednoznačně nejlehčí mise 9 mají Atreidi, pak Ordosove. Nejtěžší to mají největší záporáci.
@Charllize (30.10.2018 22:43): Jé, tak to mi tam Jakuba pozdravuj, on mě pořád zve do Prahy na pokec a na skouknutí té sbírky a mě to pořád nějak nevychází :-)

Jinak amigácké Captive, Knightmare, Shadowlands, Shadoworlds, Legend 1, 2, Mega-Lo-Mania a ten Fate, Gates of Dawn, to jsem přeprodal do jeho sbírky.

Co mi ještě z Amiga krabicovek zůstalo, tak Dungeon Master + Chaos Strikes Back, Black Crypt, Crystal Dragon, Abandoned Places II, Ultima 5, Wizardry VI, Ishar 1, 2, 3, Eye of the Beholder 1 a 2 a Might and Magic 2. Ale to jsou dungeony, které jsou pro mě naprosto zásadní a ty chci stále mít :-)
@Ringo (30.10.2018 22:34): Jo je v dobrych rukach. On se obcas stavi u nas v krame, a vetsinou zbytecne, pac ty rarity na Amigu se proste skoro neobjevuji.

PS: jeste me taky hodne sejri Captive II : Liberation, Alien Breed 3D, Tower Assault a Magic Island. Originaly na Amigu CD - 32. prodal jsem je i s tim pristrojem...krucinal!!! (ale ten dotycny to porad ma, je sance..hehehe )
@Charllize (30.10.2018 22:26): Ne, nevypadne, vlastně jsem rád, že to nebude kolovat po kdejakých čertech, přesně jsem věděl, komu to chci přepustit (mazar1234 mi promine určitě, že jsem to nepřepustil jemu, vím, že by to taky bral, ale už jsem měl s několika Amiga hrami nakontaktovaného Červa a mě napadlo, že by se mu to tam pěkně vyjímalo, když mi psal, že chystá vitrínovou sbírku) . A to jsem ten Fate: Gates of Dawn kdysi koupil z Austrálie fungl nový, zafoliovaný, takže loučení to bylo opravdu těžké :-) . Pro mě je to ale vlastně fajn věc, prodal jsem asi 8 amigáckých her člověku, který je pro mě idolem ze starého Excaliburu a starých Score, které jsem žral jako náctiletý fracek tehdy a jsou to pro mě nej pařanské časy. Tohle je takový kontakt s těmi časy právě a je to super.
@Charllize (30.10.2018 22:21): Já jsem zase prodal krabicový System Shock. Za 250!!!! 250 Kč. Dnes mě z toho svírá u srdce :-) A taky jsem měl nádhernou krabici s hutným manuálem Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, tu jsem dokonce já blbec daroval. Ale prodat Black Crypt, to je taky dobrý úder bičem přes záda :-)

Jinak ta Dune 2000 byla naštěstí jen v Retail boxu a Emperor v 4 CDčkovém Jewelcase. Kdyby to bylo v kartonové krabici s tištěnými manuály, tak skočím z balkónu :-D
Začíná mě štvát, že jsem tu hru kdysi prodal, a měl jsem i pokračování Emperor, Battle for Dune. Taky jsem prodal, teď to marně vyhlížím, jestli to obojí nedají aspoň na GoGu.
Dohrál jsem znovu za Atreidy misi 9a, tam kde Harkoneni posílají svoje jaderné rakety. Těch budov co jsem musel postavit znovu, škoda mluvit, díky tomu jsem min. 2x nemohl použít Ornitoptéry..

Schválně jsem zkusil druhou variantu 9 misi za Harkoneny. Ta je dost hardcore. Zatím jsem ji nebyl schopen ustát. Ornitoptéry udělají tolik škody a co je horší Atreiidi dokáži poslat součastně (koordinovaně) i 5x Sonic Tank a mraky fremenů. Také císařští posílají vlny nepřátel s pěchotou, lehkými vozidly a heavy/rocket tanky. Už, už jsem myslel, že když mám 5-6 raketových věží, těžké tanky, raketové tanky a pěchotu, že mě nic nerozhodí ale opak byl pravdou.... přiletěly Ornitoptéry, do toho ty Sonic Tanky a bylo vymalováno. Nestíhal jsem to uklikat.
Tak jsem po delší pauze vybral včera poslední misi za Atreidy ale její variantu 9b, tzn. finální misi. Vyhrál jsem to za pouhé 3 hod na první pokus!
Harkoneni vůbec nestříleli ty svoje jaderné taktické rakety, jen posílali Devastátory. Až jsem byl překvapen jak mise byla na rozdíl od varianty 9a lehká. Když se ale nad tím zamyslím je to prostě mapou. Tady jsem měl daleko výhodnější pozici. Možná je to i tím, že jsem po dohrání za všechny 3 rody získal skill ale rozdíl mezi finální misí za Atreidy ve variantě 9a a 9b je dle mého názoru značný a zdá se že to platí i pro ostatní rody.

Finalní mise za Harkoneny byla neskutečné maso (nejtěžší ze všech misí). Se vsadím, že až si dnes dám druhou variantu, že to bude více méně hračka.
@Malignus (31.08.2018 19:51): díky. Jestli jsem to zahrál lépe to nevím. :) Za Atreidy jsem nepochopil jak využít Fremeny (neviditelnost dokud nezaútočí) a za Ordosy příliš pozdě přišel na to jak zamaskovat sabotéra.

Ale je fakt, že mě hra vyučila. Mám pocit, že teď už mě jen tak nějaká RTS nepřekvapí. Dobrá škola.

Mimochodem nakonec ty Harkonenské Devastatory nejsou tak špatné. V poslední 9 misi jsem jich postavil 6 a všechny je měl na čele obrany útočné formace. Ustřílely naprosto vše a vždy vydržely dost dlouho na to abych je v klidné chvíli stáhl na opravu. Takže nakonec palec nahoru.
Ja sem taky koukam, ale nedostal sem se k tomu uz, nebaveji me ty zacatky kdy dostavam sodu:)
Díky, jsem rád, že to alespoň někdo čte. :) Ani nevím proč nějak mě ty reporty z misí, tipy a rady baví psát.

Když už jsem to dohrál tak jsem zjistil, že v GruntMods Edition je možno hrát mini kampaň za žoldáky (3 mise) a pak úplně novou kampaň za každý rod + její datadisk, který na ní příběhově navazuje. No možná to někdy zkusím. :)

Teď se vrhnu na EF2000, respektive budu hrát jeho vylepšenou 3Dfx verzi (ale tu modovanou) viz diskuze. Protože SuperEF 2000 je jen 16 bit aplikace s nemožností instalace na Windows x64. Zkusím to nějak pořešit.
Dámy a pánové.

Je mi ctí oznámit, že jsem právě dohrál po velkém úsilí Dune 2000 za všechny 3 rody na medium obtížnost.
A musím říci, že RTS se mi moc líbíla. Ten pocit ze světa Duny (četl jsem jen první knihu + viděl Lynchův film několikrát), na svou dobu perfektní filmečky, skvělá ručně kreslené 16 bit Red Alert grafika, vynikající hudba, to vše je mix ingrediencí, který dělá tuto RTS výjimečnou!
Chápu, že série C&C je populárnější ale tohle se prostě Westwoodu povedlo. Za mě max. spokojenost.

Svoje hodnocení po cca 120 odehraných hod. zvyšuji na poctivých 90%. Těch 10% dávám dolů za nevyváženou obtížnost misí a místy doslova pekelnou obtížnost některých misí. Tahle hra je ze staré školy a já si ji náramně užil, byť to bylo o 20 let později než vyšla!

Plním si své přání a hraji hry, které jsem si vždy chtěl zahrát a hlavně dohrát.

Kampaň za každý rod mě v průměru trvala něco mezi 40-60 hod (nikde bohužel není přesný počet hodin). Celkem tedy odhaduji herní dobu na cca 120-180 hod. Tak dlouho jsem snad hru v životě nehrál.

Stále platí nepřekonaný rekord: první místo Ordos s 1130 a ratingem Warlord.

Lehce mě zklamal závěrečný filmeček za Atreidy ale o to více mě potěšil za Ordosy (mimochodem na něj fakticky navazuje Emperor: Battle for Dune ) a vůbec špatný nebyl ani za ty ďábelské Harkoneny.

Této hře velmi pomáhá atmosféra, Herbert byl pan spisovatel a svět který vytvořil je poměrně dost unikátní, stejně jako tato hra. Za mě palec nahoru!

A zde je obrázek z poslední dokončené mise Rapier Score
Pokud budete hrát kampaň za Harkonenny na medium v poslední 9 misi si nezvolte jako já oblast na severu (na výběr máte totiž dvě oblasti). Je to strašný masakr, garantují Vám, že takový nezažijete ani za Atreidy, možná tak jedna z misí za Ordosy je na tom podobně.

Nakonec jsem ale našel recept. Spočívá v tom, že postavíte 2 rafinerie, pak barracks na light infantry a kvůli nutnosti postavit radar = raketové věže. Během té doby uděláte upgrade construction yardu = můžete po postavení radaru okamžitě stavět raketové věže. Vždy musíte mít min. 1 elektrárnu navíc kvůli útoku ornitopter. Bez energie raketové věže nestřílí. Postavíte jich na severu min. 5 (později zvýšíte na 8-9). S odstupem za nimi rozmístíte 2 raketové tanky a 3-4 siege tanky at vše vážou věže. Do skal kvůli Fremenům dáte Light infantry. Totéž zopakujte dole na jihozápadě = 3 raketové věže, pěchota a 2 siege tanky. V dalším kroku postavíte heavy factory + 2 harvester, atd. To je jediná šance jak zastavit ty nekonečné masy.
@Crash (28.08.2018 20:24): aha tak to jsem nevěděl, někdo mě zde v diskuzi říkal, že musím hru dohrát za všechny rody ale i tak to nevzdám. Já na to přijdu. I když už to je lehce o nervy. Ano, dohrál jsem to za Atreidy a pak Ordosy, za které mě to mimochodem bavilo.

@mazar1234 (28.08.2018 20:28): tak to Ti řeknu, že za Atreidy ani Ordosy ta poslední mise nebyla tak náročná jak za ty Harkoneny. Já to dám, nějak. Tahle hra je opravdu výzva v každém ohledu.
Nic nic druhou hru do herní výzvy asi už nedokončím. Kdo by řekl, že po pohodové 8 misi za Harkoneny přijde ve finále takové peklo. Nevím jestli na to najdu dostatek vůle. Už jsem zkusil všechny možné taktiky ale MASY jsou prostě MASY. Ty jen tak nevymažete z mapy. Američané v Korei by mohli vyprávět. Masy čínských dobrovolníků.....
Tak mám za sebou dalších 7 pokusů odolat vlnám.... :( Zatím bez úspěchu. Prostě ani Harkonenské tanky neustřílí taková kvanta....
Tak jsem rozehrál poslední 9 misi za Harkoneny. Tak to bude maso. Zatím jsem ani jednou ze 3 pokusů neodolal počáteční vlně útoků Atreidů (neuplyne moc času a už se na mě sypou sonic tanky, ornitoptéry, siege tanky, tanky, raketové vozítka, atd.).

K podvádění AI ve hře. Moc zde není ale jako sorry, útok Ornitoptér do pozice kde ještě před chvílí těžil Harvester......o tom protivník ani nemohl vědět. Malinko AI podvádí.
Mise 8 za Harkoneny dokončena. Bylo to easy. :) Nyní zbývají jen Sardaukeři a Atreidi na Arrakisu. Hrát za Harkoneny je skutečně nejsnažší. S 1037 body 2 místo v tabulce jako Base Commander za Harkoneny 8 mise.

Na prvním místě stále 1130 b za 9 misi s Ordosy a rating Warlord!.
Safra, to dneska zkusim, sem nejak vymeknul:) Za Atreidy me to prislo lehci.
Tak mise 7 za Harkoneny dohrána na druhý pokus. Pohodička. :) Easy to beat Atreids.... dokonce jsem si postavil i jejich palác a vracel jim Ornitoptéry co to šlo. Devastatory mě ale zklamaly, zato jejich tanky to jsou klasa. Ty ustojí naprosto vše (parádní pancíř), jen díky nim, věžím - gun a rocket a raketové pěchotě jsem to ustál, ty počáteční vlny bez ztráty kytičky.
Pěchota na skalách kde nemohou vozidla v úzkých místech ustřílela cokoliv včetně sonického tanku. Raketová pěchota obecně je nejefektivnější na ničení gun a rocket věží. Zbytek Atreidské základny (té velké) jsem obsadil promovanými inženýry. Sardaukeři neměli šanci.
Nepředeženu, teď mě už začíná dovolená. :) Tak samozřejmě , ničení Harvesterů přichází v úvahu až má člověk zabezpečenou min. základnu a něco v záloze. Bo AI pošle vše co může za odplatu.
BTW v 6 misi za Harkoneny se mi max. osvědčilo mít obranu složenou z Gun věží (nevyžadují elektrárny pro provoz) a raketových tanků, v patřičných počtem rozbijí veškerý útok, jen 3-4x za hru mě Ordosové přebarvili vlastní jednotku. Průběžné útoky na Harvestery a následné stažení je velmi efektivní metodou jak obrátit tempo hry na vlastní stranu.
Nicméně v misi 7 proti Atreidům budu automaticky stavět raketové věže, bo ornitoptéry. To jsou mrchy. Ty jejich bomby.... to bude těžší než proti Ordosům a už se těším jak jim tam pošlu 3-4 Devastátory najednou. :) To bude mazec.
Tak mise 6 za Harkoneny dokončena. Šlo to docela v pohodě. Mise 7 asi už bude tužší. Líbí se mi na kampani za Harkoneny, že někdy stačí jen zničit cílovou budovy aniž bych musel dobývat vše. Opět jsem úspěšně s bikes napadal protivníkovi Harvestery....pak už to bylo easy, jen ustřílet 4 gun věže.
@Rapier (08.08.2018 11:26): Je to na hrane, ja tenhle velkej monitor mam hlavne na simracing a obcas film/serial protoze 21:9 je super...sedim od toho tak 80cm. No Duna na tom vypada nic moc:D Radsi ji chci hrat na tom 25" 2k, ale nekde si musim texty zvetsit.
@Morte (08.08.2018 08:42): tady máš unofficial patch na windows mode.
Kriste pane FHD na 34" si nedokáži představit, respektive dokáži na LCD TV ze 2+ metrů. :) To hraješ na TV? Mě přijde jako rozumné min. 2k pro 32". Mám přesně tak velké ikony a písmo jako jsem měl na 24" FHD LCD.
@Morte (07.08.2018 20:54): já právě dokončil 4 misi za Harkoneny. Hrát to na 32" LCD ve 2K má něco do sebe. Najednou vidím skoro celou mapu aniž bych musel moc scrollovat. :) Je mi jasné, že ty pozdější mise budou opět maso.
@90210 (05.08.2018 09:49): těžko říct ale myslím si, že AI tak trochu cheatuje. Pamatuji si, že jsem kdysi dávno hrál skirmish a AI byla vždy lepší, měla toho víc za kratší čas.
@Morte (03.08.2018 09:41): :) jj já vysledoval, že jakmile AI zjistí, že máš druhou nebo dokonce třetí základnu pošle Ti tam i Ornitoptéry nebo Harkoneni ty svoje jaderné rakety! Sice neudělají to ihned ale postupně se k tomu AI dopracuje. O útocích všeho možného a nemožného na druhou základnu nemluvě.
Vcera si hraju 4level, postavim si z nudy druhou zakladnu nahore od moji hlavni a jdu si udelat neco k jidlu..Prijdu a Atreidaci toho hned vyuzili a znicili me ji:D To sem necekal, to bylo dobry:)
@Rapier (02.08.2018 10:02): Fremenský oblek - aby si mohol hrať nepretržite a nemusel si odbiehať na toaletu což?

Ináč ale 8. misia za Harkonnenov čo si pamätám bol tiež riadny záhul (myslím, že to bola 8.). Asi taký filter na hráčov.
@90210 (01.08.2018 22:55): jj za Harkoneny budu hrát patřičně brutálně a tvrdě. Jaképak ztráty, pro barona vše. Ale až po dovolené, tzn. za 3 týdny. Dávám si teď pauzu.

Jj počasí atmosféře nahrává, cítím se jako na Arrakisu. Teče ze mě pot....i v noci. :) Jen mě chybí fremenský oblek.
Teď máte gameplay aspon více atmosferický, můžete se cítit jako na Duně :D počasí tomu tady hodně nahrává.
Celej den vedra, v noci vedra... A ty kluci přijdou domu a pustí Dunu. Blázni.... :)