@BUMTARATA (07.01.2024 20:58): Já ho třeba nezmiňuju velmi intencionálně, protože čistě in-game roleplayingové možnosti i v tom nejvymazlenějším počítačovém RPG jsou za mě prostě více či méně velmi ohryzané. Hra je schopna nabízet jen omezený set možností a stejně tak je schopna reagovat na hráčovy akce dynamicky jen do nějaké míry - protože to médium hry je prostě velmi ohraničené.
Nejjednodušší příklad, když máš encounter, u kterého je naskriptováno, že skončí bojem a hotovo, tak neexistuje se z něj vykecat, protože ta možnost tam z autorského rozhodnutí není. Žíly mi to netrhá, chápu, že do počítačové hry, má-li vyjít v nějakém rozumném horizontu let, není lze implementovat miliardu různých řešení každé (nebo i jenom klíčových) situací. A samozřejmě, jsou hry, které jsou dynamičtější, jsou hry méně dynamické, jsou hry, které dávají více možností a takové, které jich dávají méně, ale vzhledem k té ohraničenosti to pro mě časem přestalo být v PC hrách podstatné.
Nejjednodušší příklad, když máš encounter, u kterého je naskriptováno, že skončí bojem a hotovo, tak neexistuje se z něj vykecat, protože ta možnost tam z autorského rozhodnutí není. Žíly mi to netrhá, chápu, že do počítačové hry, má-li vyjít v nějakém rozumném horizontu let, není lze implementovat miliardu různých řešení každé (nebo i jenom klíčových) situací. A samozřejmě, jsou hry, které jsou dynamičtější, jsou hry méně dynamické, jsou hry, které dávají více možností a takové, které jich dávají méně, ale vzhledem k té ohraničenosti to pro mě časem přestalo být v PC hrách podstatné.