Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
Doufám že už borci dodělaj Black Mesu, rád bych si dal celou HL sérii tenhle rok a Black Mesa snad vyhovuje barevný kategorii..
Přitom osmička je ta nejsnazší kategorie, si prostě postý projdete Maxe Paynea, no :)
Když se tady bavíte o té osmé kategorii, tedy o Hrátkách s časem, tak mohu doporučit hru Gemini: Heroes Reborn. Škoda, že jsem ji už hrál, jinak bych si ji tam zařadil sám. Splňuje i HC variantu.
Předloni jsem nedohrál ani jednu hru z "výzvy". Loni jsem zvládnul tři. Ale letos to dám. :-)

"Lovec trofejí" Fallout 3
"Čapkův odkaz" SteamWorld Dig
"Herní kutil" Anno 1701
"S humorem jde všechno lépe" Beyond Good & Evil
"Adaptace" Sherlock Holmes versus Jack the Ripper
"Severní vítr" Hitman: Codename 47
"Hra roku" Mass Effect
"Hrátky s časem" Singularity
"Historie se opakuje" The Abbey
"Barevný svět" BLACKHOLE
Za mě letos skvělé kategorie. Ale nedokážu zatím říct, jestli se zúčastním. Minulý rok mi většinu času sežral Fortnite a letos tomu asi nebude jinak :)
@SimonEndt (03.01.2019 08:48): Prosimtě neber si to špatně, ale mám dojem že tady celkem často šíříš zbytečně chaotické informace a domněnky :) Dle pravidel má mít hráč možnost "manipulovat" s časem, tedy i zpomalovat. Žádná věda. Důvod proč je ošemetný bullet-time tu už bylo vysvětleno. Ale jak vidíte, Crash není rozhodně nijak přísný v tomto.

@Gordon (03.01.2019 06:25): "...že v klasické výzvě se musí doslovně cestovat časem..." Doslovně teda stačí, aby se tam "vyskytovala tématika cestování v čase" :)

@tomi2k9 (03.01.2019 01:24): Máš tam třikrát nevím, a to rozhodně výzvu nesplňuje :))
@Gordon (03.01.2019 06:25): Tak ono záleží, podľa akej teórie sa tá teleportácia rieši, ˇči je to teória relativity a čas je v nej vnímaný ako priestorový rozmer (napr. v kontexte pohybu v oblasti bodu s veľmi vysoko gravitáciou - čierna diera) alebo je to vnímané ako v prípade kvantových polí a gravitónov. Každopádne je to do tejto diskusie offtopic, tak to nebudem rozpitvávať. Inak si myslím, že práve "Startrekovský štýl" teleportácie, kde je to fakt vysielačka, ako píšeš, v hrách i filmoch prevláda. Napr. v asi každej fantasy hre s teleportom je to vysielačka a časopriestorové kontinuum tam nezakrivujú ani, nevyužívajú. :)

@RomcaT (03.01.2019 07:54): No silou mocou sa snažíš tlačiť hry, ktoré by ťa bavili (čo je logické samozrejme) do nerelevantných kategórii a pre istotu na HC. Ale to robí veľa ľudí, stačilo sledovať diskusiu k výzve 2018, čo vymýšľali ľudia k 3. kategórii "Lidem vstup zakázán". :)
@jvempire (03.01.2019 11:39): Pokud se nemýlím tak počátek ságy Vetřelec byl v tom prvním filmu, nevím o tom, že by to mělo literární předlohu, takže pokud to tak je, tak všechny hry s Vetřelcem spadají do HC. Aven Colony do kutila je v pohodě.
@Crash (03.01.2019 11:26): herní výzvy se letos nezůčastním, neboť by to dopadlo jako v roce 2018. Výzva pro mě bude dohrát více než 2 hry za rok.

Nicméně můj tajný tip na hrátky s časem je léty prověřená a vynikající RTS Command & Conquer: Red Alert, která vlastně pokrývá i druhou kategorii (historické období).
@Paul (02.01.2019 22:21): To co tam máš se zdá v pořádku, nezkoumal jsem, jestli RE7 vyhrálo nějakou cenu, ale předpokládám, že ano a že si to dokážeš dohledat sám.

@RomcaT (02.01.2019 23:47): K tomu poslednímu odstavci, Ori jednoznačně do GOTY kategorie jde použít, ale ty máš ten problém, že už si ve výzvě měla a máš napsaný komentář, ale to už jsme řešili.

Obecně, co se týká Oriho, tak z pohledu hráče tam skutečně k zastavení času dochází a je to součást herní mechaniky, takže to podmínky této kategorie technicky splňuje a budu to uznávat.

@raisen (03.01.2019 08:54): Ano tématika cestování časem se může vyskytovat třeba jen v jediné misi..
@Chuck (03.01.2019 09:47): Já chápu jak to myslíte, ale přijde mi to škoda se nezúčastnit. Když vezmu ty kategorie, letošní i dřívější, přijde mi, že si většina musí vybrat hry co je baví. Hry co bych bez výzvy nehrál jsem zařadil tak 1x ročně a to se mi nezdá zas tak strašné.
@Jab (03.01.2019 09:10): Já, přestože výzvu považuji za velmi dobrý nápad, bych se jí nezúčastnil, a to hlavně proto, že drtivá většina her, které bych do ní musel zařadit, by mě stoprocentně nebavila a hrál bych je s donucením jen kvůli ní. Pravda, je to jedna z metod, jak si rozšířit herní obzory, ale hrát s chutí je pro mě mnohem větší prioritou.
@Garret (02.01.2019 21:44): Imho letos se to dá poprvé opravdu obejít a zařadit si jen hry, které chceš hrát a jsou dobře hodnocené.

Výzvy jsem se doteď nezúčastnil. Letos pravděpodobně i tak vynechám, neboť mi v posledku nic nenabízí. Výzva ale může být chápána i jen jako "pobídnutí". Tam bych její smysl viděl raději, než aby mě nutila hrát něco, co se mi hrát nechce (nebaví mě série, žánr atp.). Nicméně jak píši výše, letos se to blíží konečně více oné pobídce namísto "překonání překážek". Účast tak bude imho hojnější a dosah obecně větší. Kvituji to s povděkem. A to byť se účastnit asi opět nebudu.
A může se ta tématika cestování v čase vyskytnout třeba v jedné misi? Nebo má být přítomna po celou dobu hry? Například v Dishonored 2 je jedna mise postavená na měnění přítomnosti a minulosti.
Možná výkřik do tmy, ale nešlo by prostě říct, že se neuznají hry, ve kterých se čas pouze zpomaluje ? (zastavení času je prakticky úplně zpomalení) A uznat ty, ve kterých se čas vrací a nebo zastaví, přičemž hráč se může v tom okamžiku volně pohybovat a manipulovat s prostředím.
@Tulareanus (03.01.2019 02:38): "keby sme to zobrali teoreticky vedecky", Teleportace je přesněji manipulace časoprostoru, protože nelze ohýbat prostor aniž bys neohnul čas. ovšem záleží na tom zdali ta teleportace časoprostor ovlivňuje, třeba v startreku ne, tam je to jako sebevražedná vysílačka a v Half-Life universu zase ano, tam se dokonce cesta časem odehraje. Takže pokud způsob teleportace ve hře neznámý, určitě bych to neuznal/ neuznal pokud by nesouvisel s ohýbáním časoprostoru. + To musí dělat sám hráč, nikoli vedlejší postava, žejo. Protože v pravidlech je jasně uvedeno že v klasické výzvě se musí doslovně cestovat časem, tedy nestačí teleport. což je docela paradoxní, protože HC verze mi přijde jednodušší.
@RomcaT (02.01.2019 22:50): No ja súhlasím s Garrettom. Ten Ori nie je manipulácia s časom a teleportovanie principiálne nie je manipulácia s časom, ani keby sme to zobrali teoreticky vedecky, pretože je to manipulácia s priestorom. :)

Chápem, že nemáš čas hrať xy rôznych hier a chuť hrať možno nejaké, ktoré pasujú do kategórii, ale tak ty, ani ja, ani Garrett nie sme autormi výzvy, ktorá má stanovené nejaké pravidlá a podmienky. Tak ako keď sa niekde hrá futbal, šach alebo poker, si nebude nikto sám vyberať a nastavovať pravidlá, tak aj tá výzva má zmysel pre tých ,ktorých jú chcú dobrovoľne splniť za podmienok, ktoré stanovili autori a nie naopak stanoviť si pravidlá a podmienky a označiť ich výzvou...
Takhle může být? Vše na hardcore?
"Lovec trofejí" nevím
"Čapkův odkaz" Borderlands: The Pre-Sequel
"Herní kutil" Mashinky
"S humorem jde všechno lépe" nevím
"Adaptace" Alien: Isolation
"Severní vítr" Hitman 2
"Hra roku" Titanfall 2
"Hrátky s časem" Quantum Break
"Historie se opakuje" nevím
"Barevný svět" Half-Life: Blue Shift
@Kunick (02.01.2019 22:53): je to tak, že si musim do výzvy dát i hry, které jsem v plánu neměla. Vybírám mezi nejmenším zlem. Nakonec mě třeba něco bavit bude a to je super. Ale jsou hry které si prostě mám chuť zahrát a byla by paráda je natlačit do výzvy. Protože mi zaberou nějaký čas a o tom čas pak musim ochudit hry ve výzvě. Musim vybrat co nejkratší.

Nebudu tu kecat že nemám vůbec čas. Děti zapadnou mezi 19-20 hod do postýlek a je čas. Jenže...já po celým dni jsem úplně vymatlaná, vykojená, unavená, zpruzelá a jediný na co mám sílu je se svalit na znak na gauč a čumět bezduše na nějakej seriál. Je málo večerů kdy mám chuť a sílu hrát hru. Když už jeden takovej přijde a otevřu to, většinou to pařim dokud to nedopařim. Pak musí nastoupit Jumas a hlídat občas i přes den abych mohla uspokojit pařičskou chuť ;o) Ale prostě není to často.

Jumas paří více, dneska si například mnul ruce když jsem vypadla o oběma děckama na návštěvu ke kámošce a on mohl začít pařit první kousek do výzvy ;oD

chci tím říct že každej tu výzvu bere jinak. Alespoň to je pestrý ne ;o)

a mimochodem -> tady píšou něco o GOTY a Orim....je to až dole číslo jedna...takže asi by to pro ostatní šlo i do kategorie GOTY.
@RomcaT (02.01.2019 21:30): chápu, a uvědomuju si, že oba dva zároveň hrát moc nemůžete :D Ale můj a Tvůj přístup se nutně nevylučují. Jen jsem chtěl říct, že to jak jsi se zeptala o radu a nechala si poradit hry, které by mohly do dané kategorie zapadat k výzvě patří. Nacpat tam mermomoci něco, co si chci zahrát mi přijde, že spíš ubližuje jak mě, tak výzvě.
@Garret (02.01.2019 21:44): ale nepostrádá. Hlavně je snad jedno jaké mám motivy ne? Prostě si vyberu nějaké hry a ty odehraju a sedí mi do kategorií. Tak o co go? Někdo zahraje x her za rok a na konci roku kouká co mu tam padne. To je snad ještě horší. Já naopak hraju ty hry jen díky výzvě. Jinak bych si zahrála tak dvě tři hry a nazdar, protože mám z časových důvodů jiné priority.
Můj nástřel. Je to ok? (Předpokládám že Outer Worlds bude mít character creator).
A je někde seznam her s barvama ve jméně? :)

"Lovec trofejí" Control
"Čapkův odkaz" NieR: Automata
"Herní kutil" Outer Worlds
"S humorem jde všechno lépe" Full Throttle Remastered
"Adaptace" Metro Exodus
"Severní vítr" Hitman 2
"Hra roku" Resident Evil 7: Biohazard
"Hrátky s časem" Singularity
"Historie se opakuje" Kingdom Come: Deliverance
"Barevný svět"
@RomcaT (02.01.2019 20:40): No podle mě je to podobná manipulace s časem, jako když si v real time strategii pauzneš čas. Nebo jak tu někdo zmiňoval V.A.T.S ve Falloutech. Nicméně taky doufám, že se letos dočkáme dvojky Oriho a to bych se pak nebál, to je jistá hra roku! :) Nebo budeš muset nasbírat 50% achievementů, to snad dáš ;)
@Kunick (02.01.2019 21:24): víš co, takhle to můžou brát hráči, co mají čas na hraní a paří spoustu her ročně a v podstatě jim vyhovuje, že díky výzvě si najdou nové kousky které by je třeba nenapadli. Já hraju dost minimálně a díky výzvě se překonám a najdu si čas na minimálně 10 her za rok. A hrát hry, které bych do výzvy nacpala násilím, vůbec je hrát nechci a jejich hraní mě bude silně obtěžovat? Tak to fakt dělat nebudu. Každý si to může vyložit po svém. Pro mě je výzva zahrát si více her než jsem zvyklá a nacpat si hry které hrát chci do kategorií. Pro jiného ať je to klidně tak, že si objeví nové hry. Já se tomu objevování ani nebráním, budu ráda když najdu díky kategoriím nějakou pěknou hru která by mě jinak nepřišla na mysl. Ale když něco chci hrát tak to už taky chci zařadit do výzvy.
@Jab (02.01.2019 21:19): můžeš, ale nesmíš k nim mít napsaný komentář, což je nutná podmínka k zařazení do soutěže.

Hardcore hráči však ctí ducha výzvy a berou ji jako příležitost dohrát hry, které mají jako resty, rozšířit si obzory a nebo se třeba nechají inspirovat hrami, které použili ostatní