Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SUPERHOT

25.02.2016
03.05.2016
21.07.2017
19.08.2019
01.06.2020
kompatibilní
77
147 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

"SUPERHOT je střílečka, ve které čas plyne pouze tehdy, když se pohybujete". Tímto jednoduchým a zároveň všeříkajícím sloganem autoři prezentují hlavní mechaniku hry, která původně vznikla již v roce 2013 v rámci game jamu "7 Day FPS Challenge". Po zveřejnění hratelného prototypu na svých webových stránkách a skvělé odezvě od hráčů se ji vývojáři rozhodli rozvinout do plné hry.

Je to právě hlavní mechanika hry, která ze SUPERHOT vytváří zajímavou směsici akční a logické hry. Ve stylizované grafice, která nechává prostor vlastní fantazii, bojujete sami proti velké přesile, s nemilosrdným pravidlem: jeden zásah = smrt. Každá letící kulka tak představuje smrtelné nebezpečí - a že jich ve vzduchu naráz není zrovna málo. Díky vaší schopnosti jste to však vy, kdo vlastním (ne)pohybem určuje, zda se projektily a nepřátelé pohybují, či nikoliv, což z každé místnosti plné nepřátel dělá smrtící puzzle. K tomu všemu si přičtěte možnost stylového boje na blízko, vrhání předmětů, kradení zbraní od nepřátel nebo dokonce možnost rozseknout letící střelu katanou... pokud se vám v hlavně vybavil Matrix, určitě nejste vedle.

Hra vychází po 2,5 letém vývoji, který pomohl zafinancovat úspěšný Kickstarter, kde vývojáři v roce 2014 vybrali více než 250,000 dolarů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Zprvu jsem si myslela, že tuhle hru nedokážu vůbec dohrát. Velice rychle se při hraní projevili mé slabé stránky - celkem špatný aim (dokážu trefit někoho, kdo běží naproti mně, ale jakmile běží do strany, často míjím) a netrpělivost (po několika marných pokusech vlítnout bez rozmyslu mezi nepřátele opravdu není dobrý nápad).

Ve spoustě případech mi přišlo, že jsem měla více štěstí než rozumu. Osvědčila se mi taktika, nezůstat stát uprostřed místnosti, jak tydýt, ale nejlépe zalézt do rohu či někam, kde jsem byla krytá z více stran.

Každá lokace se naprosto lišila od té předchozí, a tak jsem pokaždé musela vymýšlet novou strategii.

Mojí nejoblíbenější zbraní byla klasická pistole, kvůli rychlosti střelby, a katana, kterou šlo na nepřítele i v případě potřeby vrhnout z dálky. V rukou nepřítele byl však nejnebezpečnější samopal a brokovnice, jejichž střelám se mi dařilo vyhýbat s velkými obtížemi.

I když SUPERHOT není úplně můj šálek čaje, hra mě bavila od začátku do konce. Krátkou herní dobu považuji v tomto případě za klad, jelikož mě hra nestihla omrzet.
+34 +35 −1
  • PC 80
Čekal jsem přece jen trochu víc. O hře jsem se dozvěděl díky její Kickstarter kampani a už z videa a prototypu bylo patrné, jak obrovský potenciál základní mechanika má. Ten se však podle mě nepodařilo využít na maximum.

Samotná gameplay je parádní a je vidět, že právě jejím vylazením strávili autoři většinu času. Každý malý detail je přizpůsoben tomu, aby se hráč cítil nepřemožitelně, ale zároveň hra byla výzvou a hlavně vypadala SUPER HOT. Jeden příklad za všechny - ve hře není žádný HUD - nedozvíte se třeba počet zbývajících nábojů ve zbrani, což je pěkný způsob, jak generovat zajímavé a překvapivé situace. Ale například délka přebíjení zbraně (v této hře naprosto kritický indikátor) je šikovně znázorněna otáčejícím se zaměřovačem.

Excelentní core gameplay si však vzala daň na jisté variabilitě herního obsahu. Kampaň je krátká (což by mi samo o sobě nevadilo, zdravím Firewatch) a snad kromě jedné mechaniky nabídne hráči jen to, co bylo prezentováno ve videích (to už je větší problém).

Čekal bych, že se autoři pokusí základní prvky hry více rozvinout a kampaň bude gradovat i jinak, než jen zvyšujícím se počtem nepřátel s lepšími zbraněmi. Nedošlo například ani na v KS videu slibované granáty. Můžeme jen spekulovat proč tomu tak je, osobně si myslím, že se tvůrci stali tak trochu rukojmími svého vlastního geniálního nápadu a hodně věcí prostě a jednoduše nefungovalo dostatečně dobře ve spojení s hlavní mechanikou. Právě balancování "nepřemožitelné schopnosti" a rostoucí výzvy musel být opravdu oříšek a domnívám se, že je to hlavní důvod, proč hře chybí větší variabilita a vývoj.

I to bych autorům odpustil - věřím, že toho vyzkoušeli dost a ponechání pouze toho skvěle fungujícího jádra mělo dobrý důvod. Co už se ale odpouští hůře, je absence nějaké větší variability levelů a prostředí, ve kterých se odehrávají - třeba vlak nebo výtah fungoval skvěle a jde o momenty, které si člověk chvíli zapamatuje. Hra díky své stylizaci (která je mimochodem parádní a funkční) nemá žádné velké nároky na texturování a grafiku obecně, což je takový level designérský ráj - nebýt ničím omezen - proto absenci více zajímavých levelů nechápu. Doufejme, že v budoucnu autoři vydají editor a dočkáme se nějakých velkolepějších sekvencí.

Vlastně celá struktura kampaně, kde jsou jednotlivé arény odděleny jakousi simulací operačního systému a pro mě ne moc pochopitelným meta / wtf příběhem, mi moc nesedla.

ALE...

I přes poměrně kritický komentář mě nechápejte špatně - ta základní gameplay je tak nová a zábavná, že si těch 80% zaslouží a i za současnou cenu ji doporučuji ke koupi a zahrání. Podobnou FPS jste totiž ještě nehráli - a kolikrát jste si tohle u nějaké hry z nedávné doby řekli?

---

Zajímavost na konec: Hra jde trochu proti svému vlastnímu claimu a čas se pomalu hýbe, i když stojíte - jednoznačný ústupek hratelnosti (a obtížnosti). S trochou fantazie jsem si to vysvětlil tím, že i dýchání hlavního hrdiny způsobuje nepatrný pohyb. :)
+30
  • PC 75
Priznám sa, že SUPERHOT by som si zrejme nezahral, nebyť Hernej Výzvy 2018 a zdieľanej redaktorskej Steam knižnice. Tituly s netradičným vizuálom ma síce vždy zaujmú, ale keď som zistil, že celá hra je len o strieľaní bol som dosť podozrievavý. Ale to som nemohol vedieť, že z tak jednoduchého nápadu sa dokážu tvorcovia urobiť taký vcelku pozoruhodný zážitok. Celé čaro hrateľnosti totiž spočíva v tom, že čas sa hýbe iba vtedy, keď sa hýbete s hlavnou postavou. To znamená, že máte veľkú príležitosť počas tejto doby, kedy čas stojí premyslieť ďalší krok, prípadne iba sledovať ako efektne okolo vás letia náboje. V rámci strielačkového žánru je to rozhodne osviežujúce ale na dlhú hrateľnosť to stačiť nemôže. Nepriatelia navyše číhajú takmer všade, mnohokrát som ani nevedel, odkiaľ presne prišiel smrteľný zásah…

Štýlovo je spracované už samotné menu, a to konkrétne v štýle starého CTR monitora a systému MS-DOS, ktoré prudko kontrastuje s futuristickým prostredím a príbehom. V menu sa zjaví niekoľko položiek, spolu s najdôležitejšou s názvom superhot.exe. Po spustení tejto položky začne intenzívna akčná jazda, v ktorej môžete nielen strieľať, ale aj sekať katanou a hádzať rôznymi predmetmi. Je pritom nutné plánovať každý ďalší krok, pretože bezduché pobehovanie vás bleskovo pošle do virtuálneho pekla.

Našťastie ale SUPERHOT nie iba o prechádzaní kratučkých levelov bez hlbšieho významu a za všetkým je zaujímavý a pomerne temný príbeh. Ten je ale jednoduchý a predvídateľný, takže pri bližšom opise by som sa iste nevyhol spoilerom. Zrejme úplne stačí, keď spomeniem, že vychádza z dnes už známej pop kultúrnej značky Matrix.

SUPERHOT musím zhodnotiť pomerne pozitívne. Celkom ma bavilo sledovať, ako sa nepriatelia trieštia na malé čiastočky, ako letia okolo mňa vystrelené guľky a popri som mal čas rozmýšľať, či to ďalší nepriateľ schytá do hrude, alebo hlavy. Celé to trvá tak akurát, aby vás to nezačalo nudiť a v prípade, že nebodaj SUPERHOTu prepadnete, nič vám nebráni po skončení hry skúsiť viacero ďalších herných režimov. Samotní autori vás k tomu v úplnom závere dosť presvedčivo vyzývajú...:)

Pro: Intenzívny zážitok z prestreliek, jednoduchá pozoruhodná štylizácia

Proti: Slabá variabilita prostredia, potenciál nie je úplne využitý

+30
  • PC 80
FPS, v ktorej čas okolo plynie len vtedy ak sa pohnete. Na likvidáciu stačí jedna presná strela.

Mechanika je perfektne vymyslená a záleží len na vašich schopnostiach ako efektne sa dokážete uhnúť guľkám, ako rýchlo a akým spôsobom nepriateľov zlikvidujete. Môžete použiť strelné zbrane, zbrane na blízko, môžete do nepriateľov predmety hádzať alebo si to rozdáte pekne ručne stručne. Je to len na vás, ako budete postupovať úrovňami. Gameplay by som prirovnal k takému Hotline Miami, ale bez krvi, bez hudby, z pohľadu vlastných očí a s možnosťou kontrolovať čas.

Príbehová kampaň sa vydarila. Je vtipná a nápaditá a celú hernú dobu som sa na monitor usmieval. Jediný problém je ten, že je veľmi krátka a za 2 hodiny som ju mal hotovú. Čo ma rozhodne sklamalo a chcel by som toho aspoň raz toľko.

Po dohratí príbehovej kampane sa odomkne Endless mód, kde likvidujete nepriateľov v arénach dovtedy, kým vás to neomrzí a odomknú sa aj Výzvy, kde prechádzate úrovne s nejakou špeciálnou výzvou - napríklad zlikviduj všetkých nepriateľov len katanou. Autori sľubujú do budúcna viac obsahu, tak sa snáď ešte nejakých levelov dočkám.

Rozhodne si to zahrajte.

Pro: Originálne, vtipné, svieže, hravé a dosť návykové.

Proti: Krátke

+29
  • PC 80
SUPERHOT je pro mě středně zábavná střílečka s opravdu zajímavým aspektem - čas. Čas zde hraje roli nejdůležitější a tou jest rozdíl mezi životem a smrtí.

Aby čas plynul musíte se hýbat, pokud se hýbáte/otáčíte hlavou, čas plyne rychleji, pokud bez pohnutí stojíte na místě, čas je téměř stopnutý a to i pro projektily a objekty kolem vás. To je pro hru totiž prim, musíte se hýbat chytře jako Neo v Matrixu a vyhýbat se kulkám letících na vás, to vše v monotónní grafice o třech barvách a triangonálním fyzikálním rozpadu objektů a nepřátel.

Nápad je to opravdu pěkný ale nepříliš zábavný. Opakování celé úrovně kvůli škobrtnutí mezi salvou z brokovnice již po třetí není totiž příliš zábavné, dokonce je to trochu frustrující a to je důvod proč hra zas tolik nezáří. Naštěstí to vše povzbuzuje pěkně vypiplaný jednoduchý příběh o tom jak testujete přenos své mysli do softwaru a jak se tomu někteří snaží zabránit. Příběh u kterého se vás snaží hra skutečně pohltit do sebe aby jste si na chvíli mysleli že jste opravdu v tom počítači a dokonce se jí to na chvíli povedlo. Už jsem uvažoval nad tím zdali hraji pořád hru nebo jsem skutečně součástí příběhu a že jsem ponořen ve virtuálním vidění skutečného světa.

V jednoduchosti je krása, zde je té jednoduchosti možná příliš. Nejvíce mě odrazovali zbraně které se i na plynutí času pomalu přebíjejí a kulky příliš pomalu létaly, ovšem katana to zachránila! Doporučuji, ale nepřehnat dobu hraní, jinak se dostaví únava.

Pro: Katana, Příběh, Tok času.

Proti: Zbraně, Po delší době otravné.

+21