Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SUPERHOT

Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > taktická akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.02.2016
Vývojáři:
SUPERHOT Team
Oficiální stránky:
https://superhotgame.com/
"SUPERHOT je střílečka, ve které čas plyne pouze tehdy, když se pohybujete". Tímto jednoduchým a zároveň všeříkajícím sloganem autoři prezentují hlavní mechaniku hry, která původně vznikla již v roce 2013 v rámci game jamu "7 Day FPS Challenge". Po zveřejnění hratelného prototypu na svých webových stránkách a skvělé odezvě od hráčů se ji vývojáři rozhodli rozvinout do plné hry.

Je to právě hlavní mechanika hry, která ze SUPERHOT vytváří zajímavou směsici akční a logické hry. Ve stylizované grafice, která nechává prostor vlastní fantazii, bojujete sami proti velké přesile, s nemilosrdným pravidlem: jeden zásah = smrt. Každá letící kulka tak představuje smrtelné nebezpečí - a že jich ve vzduchu naráz není zrovna málo. Díky vaší schopnosti jste to však vy, kdo vlastním (ne)pohybem určuje, zda se projektily a nepřátelé pohybují, či nikoliv, což z každé místnosti plné nepřátel dělá smrtící puzzle. K tomu všemu si přičtěte možnost stylového boje na blízko, vrhání předmětů, kradení zbraní od nepřátel nebo dokonce možnost rozseknout letící střelu katanou... pokud se vám v hlavně vybavil Matrix, určitě nejste vedle.

Hra vychází po 2,5 letém vývoji, který pomohl zafinancovat úspěšný Kickstarter, kde vývojáři v roce 2014 vybrali více než 250,000 dolarů.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Memphis
Memphis

JohnCZ: No, ta "blbost" má jen na Steamu prodaných skoro 400.000 kusů, tak si můžeme počítat zase do plusu. :)


Nejlépe hodnocené komentáře


FPS, v ktorej čas okolo plynie len vtedy ak sa pohnete. Na likvidáciu stačí jedna presná strela.

Mechanika je perfektne vymyslená a záleží len na vašich schopnostiach ako efektne sa dokážete uhnúť guľkám, ako rýchlo a akým spôsobom nepriateľov zlikvidujete. Môžete použiť strelné zbrane, zbrane na blízko, môžete do nepriateľov predmety hádzať alebo si to rozdáte pekne ručne stručne. Je to len na vás, ako budete postupovať úrovňami. Gameplay by som prirovnal k takému Hotline Miami, ale bez krvi, bez hudby, z pohľadu vlastných očí a s možnosťou kontrolovať čas.

Príbehová kampaň sa vydarila. Je vtipná a nápaditá a celú hernú dobu som sa na monitor usmieval. Jediný problém je ten, že je veľmi krátka a za 2 hodiny som ju mal hotovú. Čo ma rozhodne sklamalo a chcel by som toho aspoň raz toľko.

Po dohratí príbehovej kampane sa odomkne Endless mód, kde likvidujete nepriateľov v arénach dovtedy, kým vás to neomrzí a odomknú sa aj Výzvy, kde prechádzate úrovne s nejakou špeciálnou výzvou - napríklad zlikviduj všetkých nepriateľov len katanou. Autori sľubujú do budúcna viac obsahu, tak sa snáď ešte nejakých levelov dočkám.

Rozhodne si to zahrajte.

Pro: Originálne, vtipné, svieže, hravé a dosť návykové.

Proti: Krátke

+23+23 / 0

Čekal jsem přece jen trochu víc. O hře jsem se dozvěděl díky její Kickstarter kampani a už z videa a prototypu bylo patrné, jak obrovský potenciál základní mechanika má. Ten se však podle mě nepodařilo využít na maximum.

Samotná gameplay je parádní a je vidět, že právě jejím vylazením strávili autoři většinu času. Každý malý detail je přizpůsoben tomu, aby se hráč cítil nepřemožitelně, ale zároveň hra byla výzvou a hlavně vypadala SUPER HOT. Jeden příklad za všechny - ve hře není žádný HUD - nedozvíte se třeba počet zbývajících nábojů ve zbrani, což je pěkný způsob, jak generovat zajímavé a překvapivé situace. Ale například délka přebíjení zbraně (v této hře naprosto kritický indikátor) je šikovně znázorněna otáčejícím se zaměřovačem.

Excelentní core gameplay si však vzala daň na jisté variabilitě herního obsahu. Kampaň je krátká (což by mi samo o sobě nevadilo, zdravím Firewatch) a snad kromě jedné mechaniky nabídne hráči jen to, co bylo prezentováno ve videích (to už je větší problém).

Čekal bych, že se autoři pokusí základní prvky hry více rozvinout a kampaň bude gradovat i jinak, než jen zvyšujícím se počtem nepřátel s lepšími zbraněmi. Nedošlo například ani na v KS videu slibované granáty. Můžeme jen spekulovat proč tomu tak je, osobně si myslím, že se tvůrci stali tak trochu rukojmími svého vlastního geniálního nápadu a hodně věcí prostě a jednoduše nefungovalo dostatečně dobře ve spojení s hlavní mechanikou. Právě balancování "nepřemožitelné schopnosti" a rostoucí výzvy musel být opravdu oříšek a domnívám se, že je to hlavní důvod, proč hře chybí větší variabilita a vývoj.

I to bych autorům odpustil - věřím, že toho vyzkoušeli dost a ponechání pouze toho skvěle fungujícího jádra mělo dobrý důvod. Co už se ale odpouští hůře, je absence nějaké větší variability levelů a prostředí, ve kterých se odehrávají - třeba vlak nebo výtah fungoval skvěle a jde o momenty, které si člověk chvíli zapamatuje. Hra díky své stylizaci (která je mimochodem parádní a funkční) nemá žádné velké nároky na texturování a grafiku obecně, což je takový level designérský ráj - nebýt ničím omezen - proto absenci více zajímavých levelů nechápu. Doufejme, že v budoucnu autoři vydají editor a dočkáme se nějakých velkolepějších sekvencí.

Vlastně celá struktura kampaně, kde jsou jednotlivé arény odděleny jakousi simulací operačního systému a pro mě ne moc pochopitelným meta / wtf příběhem, mi moc nesedla.

ALE...

I přes poměrně kritický komentář mě nechápejte špatně - ta základní gameplay je tak nová a zábavná, že si těch 80% zaslouží a i za současnou cenu ji doporučuji ke koupi a zahrání. Podobnou FPS jste totiž ještě nehráli - a kolikrát jste si tohle u nějaké hry z nedávné doby řekli?

---

Zajímavost na konec: Hra jde trochu proti svému vlastnímu claimu a čas se pomalu hýbe, i když stojíte - jednoznačný ústupek hratelnosti (a obtížnosti). S trochou fantazie jsem si to vysvětlil tím, že i dýchání hlavního hrdiny způsobuje nepatrný pohyb. :)
+22+22 / 0

HERNÍ VÝZVA 2017 Č.5: Překvapivě zábavná hříčka, která si je přesně vědoma limitů svého konceptu a tak trvá dvě hodiny a ne víc. Když se hýbete vy, hýbou se i věci a panáci. Když stojíte, panáci a věci se hýbají tak pomalu, jako kdyby stáli. Cílem je vymlátit vždy v úrovni všechny panáky a to za pomocí zbraní, nebo objektů ležící okolo. Zbraně můžete panákům brát. Hra má velmi svižné tempo a drží si ho celé dvě poctivé hodiny hraní. Poslední pětina hry je nejspíš nejzábavnější.

Grafika se omezuje na černočervenobílou paletu, která je čistě funkční a společně se stylizací dělá hru dobře vypadající, i když ne zrovna originálně. Vše je udělané čistě a jen aby se vám lépe vymlacovali panáci. V poslední části hry dostane i hráč schopnost převtělování se, která ale spíš koncept trochu rozbíjí a spíš vám ani nepřijde na mysl. Hrát bez ní je efektnější a přirozenější.
Příběh je úsměvný, ale do konceptu hry zapadá dobře a jinak volnou sérii úrovní aspoň nějak částečně drží pohromadě. Pomáhá si hodně vizualizací a za to mu patří plus. Zvuky zbraní a ozvučení obecně je taktéž čistě funkční, neurazí a ani nenadchne.
Škoda jen, že některé úrovně jsou udělané evidentně rychle halabala.

Všehovšudy se SUPERHOT dá máloco vytknout. Je to příjemná a rychlá oddychovka. Skončí v momentu, kdy kdyby trvala ještě hodinu déle, už by začala hráče štvát. Nic víc od ní nečekat a budete spokojeni. 23 euro je za takovou legraci nejspíš docela dost, ale ve slevě nelze než doporučit. Ve vašich chladných a prázdných životech zaplní jeden zimní večer.

Pro: stylizace, akce, délka, vizualizace narace, oddychové

Proti: některé úrovně neoplývají zrovna komplexností nebo dobrým designem

+14+14 / 0

K SUPERHOT jsem přistupoval spíše opatrně. Podobné indie kousky mě často celkem míjí a za plnou cenu bych si tenhle titul rozhodně nekoupil. Jakmile se ale objevil v bundlu spolu s několika dalšími zajímavými hrami, dal jsem mu šanci a jsem velice příjemně překvapen.

Jak už tu bylo zmíněno, SUPERHOT je opravdu hra jednoho nápadu. Staví na jedné originální mechanice. Trvá sice asi jen dvě a půl hodiny, což se může zdát na takovouhle hříčku až dost, ale opak je pravdou. Měl bych jednoznačně chuť pokračovat. Grafika je sice jednoduchá, ale pokročilá fyzika červených panáků utváří velmi příjemný pocit ze střelby. Škoda, že herní mechanismy nejsou ještě o něco rozvitější a design nápaditější. Jednotlivé úrovně jsou až příliš krátké a jednoduché. SUPERHOT tedy rozhodně ani zdaleka nevyčerpává svého potenciálu. Na druhou stranu to, co hra obsahuje, je zpracováno bezchybně a zábavně.

V kampani je tento "cíl" orámcován chytlavým příběhem, který mi připomněl nedávnou hříčku Pony Island a to především svou meta atmosférou. Škoda, že hra opravdu skončí dříve než začne. Po dohrání se sice otevřou různé challenge režimy, ale jakmile mi chybí ve hře cíl, nemám chuť hrát dál. Pokračování či třeba i dodatečnou kampaň bych rozhodně uvítal.

Pro: nápad, hratelnost, originální a vyladěné mechanismy, red dudes a jejich fyzika, meta příběh

Proti: nevyužitý potenciál - krátké úrovně bez nápadu, až příliš minimalistické herní mechaniky

+14+14 / 0

SUPERHOT je pro mě středně zábavná střílečka s opravdu zajímavým aspektem - čas. Čas zde hraje roli nejdůležitější a tou jest rozdíl mezi životem a smrtí.

Aby čas plynul musíte se hýbat, pokud se hýbáte/otáčíte hlavou, čas plyne rychleji, pokud bez pohnutí stojíte na místě, čas je téměř stopnutý a to i pro projektily a objekty kolem vás. To je pro hru totiž prim, musíte se hýbat chytře jako Neo v Matrixu a vyhýbat se kulkám letících na vás, to vše v monotónní grafice o třech barvách a triangonálním fyzikálním rozpadu objektů a nepřátel.

Nápad je to opravdu pěkný ale nepříliš zábavný. Opakování celé úrovně kvůli škobrtnutí mezi salvou z brokovnice již po třetí není totiž příliš zábavné, dokonce je to trochu frustrující a to je důvod proč hra zas tolik nezáří. Naštěstí to vše povzbuzuje pěkně vypiplaný jednoduchý příběh o tom jak testujete přenos své mysli do softwaru a jak se tomu někteří snaží zabránit. Příběh u kterého se vás snaží hra skutečně pohltit do sebe aby jste si na chvíli mysleli že jste opravdu v tom počítači a dokonce se jí to na chvíli povedlo. Už jsem uvažoval nad tím zdali hraji pořád hru nebo jsem skutečně součástí příběhu a že jsem ponořen ve virtuálním vidění skutečného světa.

V jednoduchosti je krása, zde je té jednoduchosti možná příliš. Nejvíce mě odrazovali zbraně které se i na plynutí času pomalu přebíjejí a kulky příliš pomalu létaly, ovšem katana to zachránila! Doporučuji, ale nepřehnat dobu hraní, jinak se dostaví únava.

Pro: Katana, Příběh, Tok času.

Proti: Zbraně, Po delší době otravné.

+12+12 / 0