Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Artran (komentář): Pokud se nemýlím, je tam i režim, kdy čas opravdu stojí, když se hráč nehýbe. Doporučuji jej zkusit pro zjištění, jaký bude mít dopad na pocit ze hry.
Tak ja si myslím, že kritizovať názor je v podstate na rovnakej úrovni, ako chváliť alebo súhlasiť. Len je to iný typ reakcie. Podstatné je baviť sa o konkrétnom názore na konkrétnu vec.

@Artran (24.07.2022 21:50): Ja chápem a beriem, ak sa niekomu, v tomto prípade tebe na tejto alebo inej hre niečo nepáči alebo ťa to frustruje. Len pre mňa je rozdiel medzi tým, keď niekoho niečo nebaví, nudí alebo frustruje a keď je to nefér alebo spôsobené neférovosťou.

Osobne si myslím, že táto hra:
1. dobre dáva najavo, čo od hráča vyžaduje
2. nie je záludná alebo skrývajúca mechanizmy vedúce k úspechu alebo uľahčeniu
3. nevyžaduje extra dobré reflexy alebo niečo netradičné
4. dáva dostatočný priestor na reakčnú dobu a premyslenie
5. levely nie sú až tak dlhé v prípade neúspechu

A to, že jeden zásah zabíja je logické, pretože ako píšem v 3. a 4. bode, priestor na vyhnutie sa alebo vyriešenie problému tam je. Inými slovami instakill je balansovaný inými výhodami pre hráčovu postavu. Ak by mal byť hráč už v tak extrémne časovo spomalenej situácii, kde sa vie uhnúť strelám alebo úderom ešte toto zranenie prežiť, tak by vlastne nebol kladený žiaden nárok na plánovanie a kontrolu priestora, čím by vlastne mechanizmy prestali fungovať a niektoré dávať zmysel.
@M.a.t.t. (24.07.2022 22:03): Uznávám, na rozdíl od jiných komentářů jsem tenhle napsal dost rychle (možná jsem měl vypíchnout, že si poměrně dost cením audiovizuálního podání, takže by to nevyznělo tak jednostranně). Abych úplně odkryl motivaci, proč jsem ho napsal, tak když jsem se rozhodoval, jestli Superhot koupím nebo ne, tak jsem narazil na pár komentářů na Steamu, které Superhot vyčítali právě tohle. A když jsem to hrál, tak jsem se s nimi musel ztotožnit a přišlo mi dobré na to upozornit, protože zjevně nejsem sám, komu tenhle designový element může vadit. Osobně si to neberu, od toho tu ty mínusy přece jsou.
@Tulareanus (24.07.2022 21:25): No ale o tom je přeci můj komentář... Já teď fakt nějak nerozumím, co ti vadí. Přeci jen upozorňuju na to, že Superhot má určitý design, který mě frustroval. Tj. banálně řečeno "hra mi nesedla". Navzdory zajímavému zpracování. Podívej, ke hrám se stavím tak, že jsou komplikovaněji uchopitelné než třeba literatura a film. U her je dost důležitý herní design, jehož ocenění nebo zatracení v určitých případech může být velmi individuální. To neznamená, že daná hra je obecně špatná, ale pokud ji hraješ a máš s ní nějakou negativní zkušenost, tak je dobré tuto zkušenost zprostředkovat. Já netvrdím, že Superhot je obecně špatná hra, ale pro hráče mého typu (který má rád přehled nad situací) je prostě místy frustrující. Podle Gameplay Time Trackeru jsem jinak Superhot dohrál asi za 3 a půl hodiny, takže srovnáno s How Long to Beat celkem v normě.
@Artran (24.07.2022 20:45): To, že ti to nesadlo chápem, ale odmietanie základnej mechaniky hry (a tá hra tých mechanik veľa nemá) pôsobí, že ťa hra porazila, ale obviňuješ z toho hru, nie to, že ti to nesadlo alebo nešlo. Prečo to jednoducho nebrať tak, že ti hra nesadla?
@Tulareanus (24.07.2022 20:30): V FPS nemáš běžně jeden život. To specifické je. V hrách jako Hotline Miami nebo Katana ZERO víš o všech nepřátelích kolem sebe a můžeš si naplánovat sled pohybů a útoků, tady úplně ne. Když píšu, že to je "nefér", tak ti zprostředkovávám svůj pocit (vysloveně v komentáři píšu "přišlo mi to", nevím už jak to napsat jinak polopatičtěji), nikoho neobviňuji, probůh. FPS jsem pár dohrál, takže celkem vím, jak fungují a Superhot se hraje jinak. Smiř se s tím, že je možná malá, ale určitá skupina hráčů, kterým Superhot z tohoto důvodu nemusí úplně sednout.
@Artran (24.07.2022 20:23): Tak ale to je bežná vec mimo on-rail FPS, že treba mať prehľad o priestore v uhle 360°. Práve vďaka spomaleniu a zvýrazneniu nepriateľov to je pomerne jasné. To nie je niečo špecifické len pre Superhot. Ak by to bolo o tom, že ten typ hry ti nesadol chápem, ale obviňovať vývojárov a hru z neférovosti mi príde nefér, nie tá herná mechanika na ktorej je to postavené a ak k tomu tak človek pristupuje, tak predsa nemôže byť prekvapený, že nepriatelia idú na neho zo všetkých strán. Ak by to bolo len 180°, tak by to bolo veľmi lineárne a malo menej možností riešenia situácii. Tiež nesúhlasím s tým, že je to o šťastí. Je to o tom, ako hráč dokáže balansovať medzi plánovaním a reflexami, doslova "niečo za niečo". Veľa už netutoriálových levelov nemá len jedno možné riešenie a práve to spomalenie je veľmi veľkorysé aj voči nepresnosti/chybám. Ak si pustíš nepriateľa do chrbta, tak je to v podstate hráčova ignorácia alebo ak strieľa z diaľky a trafí ťa, detto. Na obidvoje je dosť reakčného priestora. Problémom môže byť ešte, ak si "greedy" a snažíš sa hlavne v neskoršej fáze dať priveľký počet nepriateľov naraz v jednej pohybovej sekvencii. To samozrejme tiež nefunguje.
@Tulareanus (24.07.2022 19:52),  @Strady (24.07.2022 20:02) & @M.a.t.t. (24.07.2022 20:09):  Hele v pohodě, já to přece negeneralizuju - v komentáři jsem se snažil naznačit, že to právě je individuální a je zjevné, že jsem v menšině. Nicméně těžko můžu popřít sám sebe. Prostě mě dost frustrovalo, když na mě ze všech stran létají střely a já umřu jen proto, že mě zasáhne panák kterého nevidím, což se dělo dost často, obzvlášť v těch pozdějších úrovních a dohánělo mě to vysloveně k zuřivosti (v poslední době jsem pár poměrně dost náročných her dohrál a tohle se mi nestávalo). Na Steamu jsem mj. narazil na pár komentářů, které hře vytýkali totéž. Berte to prostě tak, že jsou i tací mezi námi a ten komentář to odráží (i když jde o minoritní postoj).
Ja s tým komentárom takisto nesúhlasím. Nemyslím si, že SUPERHOT je najinovatívnejšia FPS akú som kedy hral, ale vyčítať de facto základnú mechaniku hry a kritizovať, že strieľačka nie je predvídateľnejšia ale viac dynamická, mi príde ďaleko viac neférové ako údajné neférový prístup tvorcov hry k samotnému hráčovi.
@Artran (komentář): Tu sa nezhodneme, pretože tá "neférová" časť je regulérnou súčasťou hlavnej hernej mechaniky a nemyslím si, že by ani bola neférová, pretože hra na nej stavia a počíta s ňou. Je to práveže dobré aj kvôli tomu, aby si to hráč nemohol až príliš zjednodušovať a hrať to veľmi "lineárne" a bol tak pod tlakom toho, koľko času je ochotný obetovať. Inak by to bolo celé stereotypnejšie a jednoduchšie (aj keď za mňa hra mala pomerne ľahkú náročnosť, hoci chápem, že to môže byť individuálne).
@Kwoky (21.07.2019 09:39): Jo, jenže tady začínáš třeba uprostřed místnosti obklopen nepřáteli a je problém se dostat někam ke kraji...tím pádem jsem měla nutkání občas zůstat stát na místě a jen se rozhlížet ze strany na stranu, odkud na mě kdo přiběhne místo toho, abych hledala strategicky výhodné místo.

EDIT: Já navíc moc dobrý stratég nejsem, takže občas mi dojde jak to správně hrát až ke konci hry :D
Pripomínam, že táto hra je robená ako VR hra. Komu sa to nepáči, tak odporúčam zahrať vo VR. Hral som a tá hra je na to stvorená. Úplne iný zážitok. Táto hra sa ani nedá porovnať s inými VR hrami. Takto parádne zapojiť celé telo v žiadnej inej hre nemá taký hlboký význam. :)
@S4TW (komentář): Mal som možnosť vyskúsať túto hru vo VR na PC. Naozaj odporúčam. Hral som viac hier na VR, ale toto je jedna z najlepších. Super zážitok uhýbať sa guľkám vlastným telom. A to nehovorím o pocite, keď sa otáčíš a vidíš náboj 10cm pred hlavou. To sa už len snažíš nepohnúť a rozmýšľaš, či sa to da zachrániť. Na ovládači je jednoduché sa nepohnúť, aby si zastavil čas, ale nepohnúť sa celým telom a zostať v nejakej krkolomnej poloho je oveľa väščia sranda. Hra ako stvorená pre VR. :)
Koupil jsem si hru na steamu a všechny levely jsou completed ... to asi nebude úplně normální
10 lidí na tom dělalo skoro tři roky. 6 mega je úplný nic, to se ti prachy hodně rychle rozkutálí.
@JohnCZ (22.02.2017 20:07): Nemyslím, že by výsledek byl neadekvátní:
- vybrali 250k dolarů, po odečtení poplatků KS a nákladů na výrobu a rozeslání odměn ti zbude tak 70% (a to je ještě hodně optimistické) = 175k
- počítám cca 24 měsíců vývoje - 7.2k dolarů na měsíc
- jen na KS mají uvedených 7 lidí = 1000 dolarů / 25 000 CZK měsíční SUPERhrubá mzda, nic moc, že? :)

A to nepočítáme technologie, pronájem kanclu, marketing atd. atd.
Takže ve výsledku je to jako obvykle, KS jako přilepšení k už tak velkým investicím, které do toho musíš vrazit, jak píše Bodkin.
@JohnCZ (22.02.2017 20:07): Souhlasím, osobně vidím na tvorbě nejtěžší programování, sám teď dělam na jednom projektu a jsem výtvarník a spíše je to zábava, ale nemáme žádne finance, takže jen takový projekt. A někdy se udivuji že je do některých her možné vložit takové sumy, asi programování seřere nejvíc ne? :/
Pěkná hra, ale docela mě překvapuje, že za 250 000 dolarů vývojáři stvořili jen tohle. Do financování her nevidím, ale přijde mi to docela jako docela masivní suma vzhledem k jednoduchosti grafiky a celkové krátkosti hry.
To je hrozná stylovka :) Za plnou cenu asi ne-e, ale v tom bundlu za dvě eura, hodně dobrý :)
Z hľadiska samotného "gameplay/zábavnosti" to žiadna skvelá hra nie je, maximálne taký demo-prototyp pre niečo poriadne.

@Bellerofontes (18.01.2017 20:35): Ja som si to dal ako "dohrat za den" v minulej vyzve takze pre tento rok som si zvolil sragoru Dear Esteban.

@Onan el Barbaro (18.01.2017 20:54): Tak pozor vojížděl Pegasa a to je cool, alebo na ňom jazdil už neviem.
Ale tak zlý koniec mu privodili Bohovia, čo boli odjakživa hnusní závistliví pomstychtiví zmrdi...
Žádný zázrak, ale na FPSku ve zcela nudném prostředí ještě hratelné. Nicméně mám chuť si zahrát Max Paynea :).
Nápad je to dobrý, nezlobil bych se, kdyby to někdo okopčil a zasadil to do "normální" grafiky s delší příběhovou kampaní.
Recenze mívá dobré, sice trochu jednoduše cílené na trochu ubohý humor, ale řekne v nich snad vše. Pokud si něco zaslouží strhat tak to strhá. A v tom je fajn.

Ale vše ostatní se nedá sledovat... :/
Tak to bylo hodně krátký a vzhledem k ceně to bude hodně zajímavý příspěvek do debaty okolo steam refunds.
Tak na toto sa veľmi teším! Najočakávanejšia fps roka, sorry Doom :D a diky za pridanie