Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sine Mora

Sine Mora EX

68
30 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > arkáda *
akce > bojová
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
21.03.2012 X360
09.11.2012 PC
20.11.2012 PS3Vita
08.08.2017 PS4XOne
26.09.2017 Switch
Vývojáři:
, (sekundární), (PS4 verze, XOne verze, Switch verze)
Oficiální stránky:
http://www.grasshopper.co.jp/en/projects/s…
Sine Mora je vizuálně arkádová 2,5D diesel-punk střílečka maďarských Digital Reality a japonských Grasshopper Manufacture. Celý příběh se točí kolem lidu z Enkies, který měl být zničen velkým Impériem. Tři ničivé bomby byly již odpáleny, čtvrtá je na cestě. Pilot posledního bombardéru bombu nakonec odmítá vypustit. Tímto činem si podepisuje ortel smrti a také tento čin vytvoří hnutí odporu a partyzánské skupiny. Pod vedením Arguse Pytela povstanou proti Impériu a jeho hlavnímu esu, sériovému vrahovi Ronotru Kossovi.

Vy se ocitáte v roli jednoho z pilotů povstalecké skupiny a se svým letadlem prolétáte spolu s ním mnoha městy budoucnosti, úchvatnými přírodními scenériemi, navštívíte mnoho zajímavých míst a budete cestovat i časem. V každé misi především likvidujete množství nepřátel, vyhýbáte se jejich kulkám a likvidujete bossy. Za dobrou mušku a trefu se vám body přičítají a naopak, v lítém boji vám mohou pomoci i bonusy, jako lepší zbraně nebo štít. K dispozici je také zpomalení času. Po stisku tlačítka se všechno kolem vás zpomalí, což vám v určitých chvílích může hodně pomoci.

Mimo příběhový a arkádový mód hra nabízí na výběr trénink boje s bossy, ve kterém se můžete vycvičit k jejich úspěšnému zdolávání.

Grafické zpracování je vyvedeno ve fantasy stylu, všechny objekty jsou propracované, detailní a podbarvené futuristickou až psychedelickou hudbou.


Poslední diskuzní příspěvek

No s tým opakovaním misií to vobec nie je také hrozné ako tu píšete, hlavne sú úrovne dosť krátke, čiže ak by sa aj muselo ísť od začiatku,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Mit vársz az elején ezt a megjegyzést?

Od Sine Mora jsem mnoho nečekal, přeci jen shoot 'em up nepatří mezi mé nejoblíbenější žánry. O to více však hra dokázala překvapit, na mnoha frontách. Začneme hned tím nejpřekvapivějším, tedy kvalitně podaným příběhem. Ten se odehrává ve dvou souběžných liniích, které spojuje pomsta. Motiv pomsty sám o sobě ničím překvapivým není. Na jedné straně se snaží Ronotra Koss pomstít svého syna Arguse Pytela, který měl být zabit poté, co odmítl poslechnout rozkaz a vypustit bombu, která by ze země / vzduchu navždy vymazala rasu Enkiů. Na straně druhé zbytky Enkiů snažící se o pomstu na Impériu, které tedy většinu národa vyhubilo a ten nechtěně zanechaný zbytek zotročilo. S každým postupujícím úspěchem však se však zároveň prohlubuje deprese a vědomí, že vše skončí tak či onak tragédií. Závěr pak jistě potěší srdéčko každého pravého cynika. Podrobnosti však neprozradím, neboť bych spoileroval :)

Vizuální stránka hry je jedním slovem nádherná a dvěma slovy neuvěřitelně nápaditá. Diesel-punková stylizace plná roztodivných do nejmenších detailů propracovaných vraždících strojů, neopakující se prostředí, živoucí města, kladení neustále nových překážek, vhodně zvolená hudba a... maďarština. Jelikož s ní nemám moc zkušeností, tak na mě působila pouze jako jisté podtržení celkově exotického vizuálu hry. Cestou k cíli budete pilotovat stroje vícero postav, které se neliší jen vzhledem, ale i zbraněmi, což jsem chtěl zmínit... z nějakého zapomenutého důvodu.

Jestli si Sine Mora zaslouží za něco pohanit, tak za systém ukládání. Každá kapitola v sobě skrývá třeba až tři mise. Budete-li muset hru vypnout během třetí mise, příště budete muset opakovat celou kapitolu od začátku. Je to značně otravné a ukládání po každé misi by celkový dojem ze hry jistě vylepšilo.

Pro: Nápaditost, podání příběhu

Proti: Systém ukládání, délka hry

+19
  • PC 80
Sine Mora je skvělá hra a všechno ostatní jsou jen podružnosti a taková ta omáčka.

Jistě, nejsem znalec sidescrollerů, a už vůbec ne jejich fanoušek, ale několik jsem jich za mých mladých let odehrál. A Sine Mora mi ukázala, že pokrok se nezastavil ani v tomhle žánru. Nečekal jsem, že zde najdu smysluplný příběh a dokonce, že k jeho úplnému pochopení budu muset hru dohrát několikrát. Co jsem však očekával, a čehož se mi dostalo mírou vrchovatou, byla frenetická hratelnost se spoustou výbuchů a explozí, majestátní a hrůzu vzbuzující bosové (zde příjemně obalení do něco-punkového hávu) a překrásné grafické zpracování. Zpětně pak oceňuju střídání jak časových rovin (přestože mi to občas udělalo v hlavě guláš), tak jednotlivých pilotů a letadel (přestože mi občas vadilo, že nemám své oblíbené schopnosti) – neustálá změna umocnila atmosféru nejistoty, která se vinula celým příběhem.

Pro: Maďarský dabing, který bych po téhle zkušenosti uvítal u více her.. hlavně tedy akčních

Proti: Level v kanálech, kde považuji nastavenou obtížnost za příliš vysokou … a nebo jsem jen noob

+17
  • PC 70
Je to již dlouho co jsem hrál hru podobného typu. Sine Mora je moderní inkarnací "raketkových stříleček" jako Raptor, R-Type nebo Xenon, známe také jako shoot ´em up. Dříve jsem se podobných her nahrál dost, ale poslední dobou jsem se k nim nedostával. Sine Mora je poměrně klasickým zástupcem žánru. V moderní a pěkné grafice ničíte hromady nepřátel pomocí celé řady zbraní a vylepšení. Často je na obrazovce těžké rozeznat co je kde a sebrat nechtěný power-up se mi dařilo celkem často. Ve hře je 7 poměrně rozsáhlých částí a navíc několik režimů a výzev. Levely jsou dobře navrženy a vizuálně se povedly. Zbraní je velké množství a většina je dobře využitelná. Souboje s bossy jsou náročné, ale zvládnutelné. Celkově je obtížnost dost vysoká, ale časem se člověk potrénuje a dostane se do toho.

Grafika je kvalitní a všechny ty výbuchy vypadají opravdu skvěle. Hrál jsem verzi EX, která podporuje až 4k rozlišení. Tato verze navíc obsahuje kooperaci pro dva hráče a několik nových módů. Režim tréningu souboje s bossy může být užitečná pomůcka a jde o dobrý nápad. Hudba se ke hře hodí, ale není ničím výjimečná. S hrou jsem strávil přibližně 7h a nenudil jsem se. Hrát by se dalo dál, ale na zkoušení jiných režimů a výzev se již dostavil stereotyp. Pokud máte tento žánr rádi, hru mohu doporučit. Pokud se chystáte začít tak spíše doporučuji ověřené klasiky, nejlépe z automatů.
+16
  • PC 60
Sine Mora je taková zvláštní jednohubka. Na jednu stranu láká svým grafickým vizuálem a hratelností z dávných dob, na druhou stranu je zas docela krátká, má blbě řešené ukládání atd... Takže co od hry čekat?

Je to i nějaký příběh, který jsem nějak záhadně ignoroval, zvláště díky otřesnému maďarskému dabingu. Ale u tohoto typu her pro mě příběh je druhořadý. Stejně to bude o tom jak se dostat z levé strany obrazovky na tu pravou až k bossovi.

Co mě hned jako první zarazilo je časový limit. Ve hrách ho bytostně nesnáším, zde je na něj postavena hratelnost. Snaha co nejvíc nepřátel rozstřílet a dostat za ně cenné vteřiny zde funguje, a nutí hráče jít po všem a co nejrychleji to jde. Jenže každý zásah od nepřítele ukousne cenné vteřiny. A to se občas rovná nemožnosti dokončit nějaký obtížnější úsek. Dostali jste v předešlé části moc zásahů a ejhle na bosse máte 5 vteřin a bum. Jste mrtví a znova. Navíc během mise sbíráte powerupy pro zbraň, jenže po zásahu se všechny rozletí pryč od lodi a musíte je pracně posbírat než Vám zmizí. Nic není víc iritujícího než když po zásahu laserem zůstane za lodí většina vylepšení pro zbraně a nejde je získat zpět. Ne toto fakt na hratelnosti moc nepřidá.

Jinak co se týče level designu tak je celkem pestrý co se týče střídání prostředí a doby, stejně tak stylizace nepřátel je pěkná. Obzvlášť bossové jsou provedeni vskutku originálně a je radost na ně pohledět. Na co už radost pohledět není tak je systém ukládání. Mise jsou často rozděleny na tři části. Každá část má většinou finálního bosse. Zde jsou i kredity které se dají použít když zemřete aby jste se vrátili k poslednímu checkpointu. Jenže jakmile dojdou kredity,to znamená 10krát zemřete tak konec. Celé od znova. Obzvlášť otravné pasáže jsou kdy se hráč musí dostat přes minová pole, lasery či jiné pasti a překážky. Zde se neopatrný krok stane osudný a hned smrt.

Po dohrání Sine Mora mám celkem smíšené pocity. Na jednu stranu tam byly pasáže a hratelnost které mě bavili, ale zase tu bylo spousta věcí co mě štvalo a kazilo mi to zážitek z hraní. Hlavní kampaň má tak přes dvě hodiny což mě taky překvapilo jak je hra krátká. Takže doporučit či ne? Upřít hře kvality nejde ale přehlížet chyby také ne. Tudíž ať si každý rozhodne jestli si tato hra jeho pozornost zaslouží či ne.
+9