Zaprvé bych chtěl upřesnit, že jsem mluvil o HC. Měl jsem za to, že to bylo jasné, ale zjevně ne, my bad
Zadruhé, zkusím to uvést na příkladu. Loni jsem na prvním Thiefovi strávil 25 hodin
Řekněme, že bych ho letos hrál poprvé a rozhodl se ho dát do HC na pacifistu. Rychlým googlením zjistím, že ve hře žádné zabíjení není, že sice hra souboje obsahuje, ale jsou těžké (protože jsem přeci jen zloděj, ne válečník)
Hru si hraju, ideálně na nejtěžší obtížnost. Ve hře se sice dá bojovat se zombiema, ale v rámci výzvy ani nemrtvé zabíjet nebudu a prostě velmi obtížně projdu celou hru až na konec, aniž bych kohokoliv zabil. Bylo by jednodušší občas nějaké monstrum zabít, místo složitého kličkování, ale výzva je výzva, žejo. No a na konci je pro mě překvapení. Já vyměním artefakt za falešný a tím pádem to hlavního záporáka zabije. ( vražda na úrovni Agenta 47, který přidá něco do jídla nebo zamění dva předměty). Takže, ačkoliv jsem hrál 25 hodin poctivě, tak tu hru si nemůžu přidat do výzvy, protože na konci hry je situace, na kterou jsem se nemohl připravit.
Disclaimer: Thief je uveden jako příklad, to stejné by se mi mohlo stát v Mirrors Edge či v Deus Ex. Jde o myšlenku, nikoliv o konkrétně uvedenou pasáž.
Prostě mi přijde, že je škoda mít výzvu, ve které mi ta hra může sama vypadnout z vteřiny na vteřinu. Kdybych třeba dělal dětský svět a zjistil, že ve skutečnosti moje postava dospěje a já tak nehraju většinu hry za dětskou postavu... tak je to něco, co jsem mohl pozorovat delší část hry. Nestane se mi, že v rámci pěti vteřin náhle moje postava dospěje a já si řeknu "hmf, tak to mám blbý, tu hru už nemůžu použít do výzvy".
Jen dávám feedback to příštího roku, výzva letošní dala zabrat, ale už ji mám hotovou a i toho pacifistu jsem nějak zvládl :-)