Quico je brazilský chlapec, jehož otec se před problémy v práci a v soukromém životě uchyluje k alkoholu. Na syna nemá čas nebo je opilý. Quico už nechce dál snášet psychické ani fyzické týrání z jeho strany. Chlapec z velkoměstského předměstí uniká do snového světa, do fantasticky realistické obdoby svého skutečného domova, jímž je brazilská favela. Cestu mu má zpříjemnit jeho nerozlučný kamarád, plastový robot Lula, který mu pomáhá unikat před groteskním monstrem, jež jej pronásleduje. Obrovské zvíře se zuby ostrými jako břitva navíc k smrti miluje jedovaté žáby, po jejichž požití jej posednou záchvaty vzteku a zloby. Jednu chvíli je roztomilým plyšákem, aby se záhy proměnil v rozzuřené monstrum a naháněl Quica po střechách. Mezi oběma však přesto vzniká podivné přátelství, korunované snahou o nalezení léku proti žabímu jedu.
Papo & Yo je adventura, prodchnutá kouzelnou atmosférou na každém kroku vašeho dětského hrdiny. Malý žlutý robot byl v reálném světě jen kusem plastiku, ale tady chlapce přenáší jako jetpack ze střechy na střechu v obrovském, domy přecpaném předměstí. Monstrum má emoce a využívání jejich aktuálních výhod je stavebními prvky celé hry. Uplatňují se při postupu přes okolní prostředí, které je plné environmentálních hlavolamů. Například zvednutí a přemístění lepenkové krabice vede k přesunutí celé budovy, již krabice představuje. Tvůrce hry, Kolumbijec Vander Caballero, se nechal inspirovat nelehkým životem na předměstí Bogoty a implementoval do hry vlastní zážitky a vzpomínky z dětství. Podmanivě hravý soundtrack vytvořil venezuelský skladatel Brian D'Oliveira.
@Strady (10.08.2021 11:22): Je to tak no. Jak píšu v komentáři, indie scénu mám rád, ale tohle na mě bylo až moc zvláštní. Neříkám ale, že je to hra špatná a své publikum si očividně najde.
Pro: Grafika, příběh, hudba, hratelnost, závěr
Proti: Maličkosti