Volné pokračování logické adventury LEAVES - The Journey od německé sochařky a malířky Eve Nohl. V předchozí části jste se seznámili s malými Ovocňáčky v říši Mononino a pomohli jim nalézt listí z kouzelného stromu. Mezitím se malý národ přemístil na jiný strom, který se zdál být více chráněn před větrem. Strom se však nachladil a kvůli mohutnému kýchnutí ztratil své olistění. Vy jste opět zde, abyste Ovocňáčkům pomohli kouzelné listy najít.
Hra se drží svého originálního výtvarného a uměleckého stylu, který může připomínat Samorost 3 nebo Machinarium a vypravuje vás do světa tvořeného reálnými uměleckými kompozicemi a fotografiemi. Zmiňovanou zemi Mononino nyní tvoří čtveřice rozsáhlých světů a oblastí prošpikovaných zapeklitými rébusy, hádankami a minihrami. Vaše putování doplňuje atmosférický soundtrack, který zkomonovali Gary Marlowe a Daniel Hoffknecht.
Druhý díl LEAVES musím bohužel hodnotit mnohem níž než ten první. Především proto, že otravné bugy a všechny ty nevychytané věci z předchozího dílu jsou zde stále a hra je vlastně jen takový reskin a recykl. A to včetně opakujícího se posledního úkolu, některých lokací a příběhu. Napoprvé se dá ledacos ve hrách odpustit, ale když se to prolíná bez jakékoliv snahy do dalšího dílu, je to celkem k naštvání. Mapa stále k ničemu, a to i přes to, že ve hře přibyl velmi chytrý výtah, který vám prodlouží cestu o animovanou sekvenci, kdy se koukáte na klepající se prázdnou kabinu s pákou.
Hádanky v tomhle díle nejsou špatné, třeba takový číselný kriss-kross mě bavil a obrázková sudoku taky nebyla špatná. To jsou ale moje preference, protože tenhle 'vyřazovací' typ puzzlů mě baví. I tak ale v adventurách preferuji trochu svižnější a dynamičtější úkoly aby člověk neztvrdnul moc dlouho na jednom místě. Protože nejde ani tak o pochopení mechanismu hádanky na kterém (dle mého) ty nejlepší logické puzzly stojí, ale aplikace jednoduchých a široce známých pravidel na velkou herní plochu.
Nově se nesbírají jen opadané listy stromu, ale pro dokončení hry je třeba nasbírat tři druhy kapek, které se ukládají do speciálních slotů v inventáři. To bylo sice hezké, ale hru to opravdu nezachránilo. Takže pokud jste hráli první díl, a bavil vás i přes nedostatky, tak to možná zkuste. Pokud vás ale chyby obtěžovaly a rozčilovaly, tak tady větší štěstí opravdu nepohledáte.
Hádanky v tomhle díle nejsou špatné, třeba takový číselný kriss-kross mě bavil a obrázková sudoku taky nebyla špatná. To jsou ale moje preference, protože tenhle 'vyřazovací' typ puzzlů mě baví. I tak ale v adventurách preferuji trochu svižnější a dynamičtější úkoly aby člověk neztvrdnul moc dlouho na jednom místě. Protože nejde ani tak o pochopení mechanismu hádanky na kterém (dle mého) ty nejlepší logické puzzly stojí, ale aplikace jednoduchých a široce známých pravidel na velkou herní plochu.
Nově se nesbírají jen opadané listy stromu, ale pro dokončení hry je třeba nasbírat tři druhy kapek, které se ukládají do speciálních slotů v inventáři. To bylo sice hezké, ale hru to opravdu nezachránilo. Takže pokud jste hráli první díl, a bavil vás i přes nedostatky, tak to možná zkuste. Pokud vás ale chyby obtěžovaly a rozčilovaly, tak tady větší štěstí opravdu nepohledáte.