Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Overcast - Walden and the Werewolf

18.04.2014
25
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Overcast je survival horror hrateľnosťou čiastočne pripomínajuci hru Amnesia: The Dark Descent. Z pohľadu vlastných očí budete s lampou v ruke prechádzať temným prostredím a zbierať či presúvať predmety. Narozdiel od Amnesie ale dostanete do ruky aj pušku, takže nebudete úplne bezmocný.

Príbeh sleduje starého lovca menom Walden, ktorý žije osamelým životom v prírode, bez akéhokoľvek spojenia s civilizáciou. Raz ale priľahlé lesy napadne neznáme monštrum, ktoré vyvraždí celú dedinu nachádzajúcu sa v blízkosti chatrče hlavného hrdinu. Walden sa chce beštii pomstiť, a tak sa pustí na lov neznámeho stvorenia.

Hra vznikla na engine Unity.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 10
Když jsem se pustil do brazilského dílka Overcast - Walden and the Werewolf, čekal jsem průšvih, ale až takový opravdu ne. Skoro se to nedalo hrát a poslední úroveň mě vytáčela k nepříčetnosti. Všechno ale pěkně popořadě.

Po spuštění se mi zobrazilo zvláštní menu, kde byla jen volba Game a křížek na vypnutí hry, pak jsem se dostal do dalšího menu se startem, nastavením, autory a koncem a následně se mi otevřelo třetí menu s výběrem kapitol. Už po tomhle jsem si o hře neudělal moc dobrý obrázek, ale tušil jsem, že to nejhorší mám ještě před sebou. Rozmazaný obraz bylo něco příšerného a těžko se mi ve hře orientovalo, s čímž mi moc nepomáhala ani mapa, na které nebyly některé oblasti zobrazeny úplně celé a někdy jsem se tak nacházel mimo ni. Navíc občas problikne lekačka a jednou jsem se i otrávil, takže jsem neviděl už skoro nic. Po prvních dvou úrovních se objevili nepřátelé, a to celé čtyři druhy (velký had, vlkodlaci, pavouci a kostry).

Co si budem povídat, Walden a vlkodlak je děs a hrůza, akorát to není způsobeno hororovými prvky, ale příšernou hratelností. Na střelbu hra není moc stavěná, Waldenovi totiž trvá přebíjení strašně dlouho a v podstatě nezbývá nic jiného, než běhat kolem nepřátel a doufat, že je udolám dřív, než se mě některý z nich dotkne. Navíc nejde ani ukládat pozici a spouštět jdou jen jednotlivé kapitoly, a po stisknutí Esc vyskočí jen nabídka doprostřed obrazovky, ale veškeré dění běží dál.

Je opravdu těžké hledat na tomto paskvilu nějaká pozitiva, snad ušla alespoň hudba? Asi ano. A ještě vlastně střelba z děla v nejkratší úrovni se mi líbila, ale to je opravdu vše. Protože tahle hra neobsahuje žádné varování před epilepsií, tak ho zmíním zde. Hraní Overcast - Walden and the Werewolf totiž dle mého odborného názoru může způsobit nejen epileptické záchvaty, ale může také spustit různé psychické poruchy, které se u hráče dříve neprojevily.

Pro: střelba z děla, asi hudba?

Proti: rozmazaný obraz, nepoužitelná mapa, lekačky, střelba a hratelnost jako taková

+16
  • PC 20
Dámy a páni, narazil som na nové dno. Táto hra je totiž neskutočne desivá, len nie spôsobom, akým autor zamýšľal. Poďme si teda postupne rozobrať, prečo nestojí ani za to jedno euro, za ktoré sa na Steame predáva.

Začnem netradične grafikou, pretože to je to prvé, čo vás udrie do očí. Vizuál je proste škaredý. Použité modely by vyzerali zastaralo aj pred piatimi rokmi, textúry sú zle osvetlené a objekty tak vyzerajú ako zo skla. Navyše hra používa akési podivné zrnenie obrazu, ktoré sa nedá vypnúť a namiesto správnej atmosféry spôsobuje akurát zhoršenú viditeľnosť. Počas hrania si prejdete dedinou, katakombami a lesom. Všetky oblasti sú škaredé a prázdne. Zvukovú stránku môžem rozdeliť na soundtrack a ozvučenie počas hry. Zatiaľ čo soundtrack je vcelku fajn a niektoré gitarové skladby sa mi vyložene páčili, ambientné zvuky sú veľmi nekvalitné.

Technická kvalita celkovo za veľa nestojí. Už počas intra odhalíte, že autor ani nedokázal animovať objekty na scéne a toto podozrenie sa vám potvrdí. Pri prvých stretoch s nepriateľmi sa totiž len ťažko budete brániť výbuchu smiechu pri pohľade na ich kostrbatý pohyb.

Príbeh je katastrofálny. Je rozprávaný hlavne prostredníctvom podivných amatérskych cut-scén, v ktorých sa väčšinou nič nedeje a vy tak iba čítate titulky na statických scénach. Ani nemá zmysel ho rozpytvávať. Počas hrania narazíte hlavne na pavúkov a kostlivcov. Umierate na jednu ranu, takže budete dookola pobehovať a postupne ich likvidovať loveckou puškou - jedinou zbraňou v hre. Vystrelí iba jeden náboj a potom ju skúsený lovec Walden musí nabíjať asi 5 sekúnd, kým zase vystrelíte. Pripravte sa teda na časté pobehovanie v kruhu. K tomu si pridajte občasné zdvihnutie predmetu a máte celý gameplay.

Čo bolo počas hrania neskutočne debilné, sú ľakačky. Zabudnite na strach alebo postupnú gradáciu napätia. Tu vám iba tak z ničoho nič pred tvárou preblikne nejaký hnusný obraz sprevádzaný hlasnou škaredou hudbou a o sekundu zase zmizne. Je to otravné a niekto by už mal vývojárom vysvetliť, že takéto lobotómie vôbec nemajú tvoriť hlavnú náplň hororu. Navyše vás to ani nevystraší. Spolu s tmavosťou celej hry je to tak celé, čo je na nej "hororové".

Spása našťastie príde už zhruba za hodinu hrania, kedy si môžete znechutení pozrieť záverečnú animáciu. Tu som dokonca začal podozrievať autora, či neberie drogy. Taký vizuálny miš-maš sa totiž len tak nevidí. Už počas finálneho súboja vám podivne sfarbuje obrazovku načerveno alebo nazeleno a vy tak vidíte ešte menej než normálne a tento trend pretrvá celý záver. Ťažko sa opisuje, ako hnusne sa na to pozerá, treba si to zažiť. Najväčšia záhada však pre mňa je, ako tento paskvil môže odporúčať až 60% ľudí na Steame... Ja som asi ešte nikdy nehral tak nepríjemnú hru. Vedel by som negatívne pokračovať ďalšie 3 odstavce, ale už takto som napísal viac než som pôvodne chcel.

Pro: je to krátke, časť soundtracku

Proti: všetko ostatné

+10