Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Condemned: Criminal Origins

Condemned: Psycho Crime

77
131 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
11.04.2006 PC
17.11.2006 X360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.lith.com/Games/Condemned--Crimi…
V Condemned se vžijete do role agenta FBI Ethana Thomase, který se zaměřuje na vyšetřování sériových vražd. Rutinní vyšetřování místa činu se zvrtne v honičku s možným pachatelem, která vyvrcholí zabitím Ethanových dvou kolegů jeho vlastní zbraní. Ethan je tak obviněn z dvojnásobné vraždy a musí se vydat do nechutných zatuchlých částí města, aby očistil své jméno a našel pravého vraha.

Condemned je netradiční variace na lineární atmosférickou FPS, ve které střelné zbraně ustupují do pozadí. Ve hře totiž nejsou žádné poházené zásobníky a musíte se tak spokojit jen s tím, co ve zbrani zbude po jejím předchozím majiteli. Nezbývá vám tak nic jiného než se poohlédnout po okolí a prakticky z jakéhokoliv výčnělku si utrhnout kus použitelný jako zbraň. Ceduli, desku, trubku, prkno s hřebíkem, obrovské kladivo, lopatu, sekeru nebo i kus betonu. Cokoliv, čím budete moci zpacifikovat všechny feťáky a různé podivné existence, na které ve hře narazíte. Pohybovat se budete po zatuchlých, odlehlých částech metra, polorozpadlých budovách určených k demolici nebo po zapomenutém nákupním středisku.

Krom akce hra nabízí i vyšetřovací část, kdy se vám do rukou dostanou různé speciální forenzní nástroje (UV lampa, laser, scanner atd.) pro hledání stop, které následně vyfotíte a odešlete laborce.

V roce 2008 vyšlo pokračování Condemned 2: Bloodshot, ale pouze pro konzole Playstation 3 a Xbox 360.


Poslední diskuzní příspěvek

Doomák: Jo, brácha si před pár dny Condemned koupil u Gamesale a přes Steam mu to funguje bez problémů.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Určite mnohí, ktorí si prezreli screeny, ešte pred vydaním hry si asi určite pomysleli: Ďalšia ,,tupá FPS", tých je tu mnoho, tak prečo je táto iná?
Takže začnime:
V hre sa zmocníte úlohy agenta FBI Ethana Thomasa, ktorý bol obvinený z vraždy (dvoch policajtov ktorí boli zastrelení jeho zbraňou). Vyšetruje hlavne sériových vrahov. Takźe v hre budete využívať aj zariadenia ktoré poznáte napríklad z CSI, UV lampy, digitálne fotoaparáty a ešte k tomu budete všetko posielať do laboratória vašej pomocníčke, Rose.
Zaujímavé je to, že v hre nebudete moc často využívať strelné zbrane a už vôbec nebudete môcť nájsť zásobníky. Preto si budete každý náboj vážiť a určite si rozmyslíte, ako využiť zbraň na čo najviac nepriateľov. Zaújímavé je to, že ako zbraň môžete využívať rôzne veci z prostredia: rúrku z plynovodu, roxor vytrhnutý zo steny, tyč z elektrickej skrinky, zásuvku, dvierka zo skrinky...
K tomu všetkému si pridajte prostredia á lá Silent Hill (dokonca budete aj v škole), atmosféru ktorá by sa nedala prekrojiť ani motorovou pílou z Doomu a momenty ,,DO RI*I OS*AL SOM SI TRENKY!", ktoré sú v hre umiestnené akurát na moment keď ste najviac sústredený (na moment keď fotíte tvár učiteľa Tibbitsa v škole asi moc ľudí nezabudne).
V hre sú veľmi zaujímaví nepriatelia, väčšinou psychopati a niektorí, hlavne ku koncu hry, sa podobajú tiež na niektorých zo Silent Hillu. Nebojte sa, stretnete sa aj so ,,zombíkmi" ak sa tak dajú nazvať. Aj AI nepriateľov je slušná, sú naprogramovaní tak aby sa skryli napríklad za najbližší roh a potom na vás doslova ,,vybafli" so zbraňou v ruke. A ak náhodou zasiahne jeden nepriateľ druhého, začnú sa biť aj medzi sebou, čo vám ušetrí aspoň trocha života.
V hre sú však dva nedostatky:
Prvý je obtiažnosť. Bitky s nepriateľmi sú dosť jednoduché, úder, vykrytie, úder a je po nepriateľovi, po prípade to skombinovať s taserom alebo kopom. Ale niekedy zasa nemáte šancu keď na vás vybehnú traja nepriatelia naraz a začnú vás biť. Chcel by som podotknúť, že na konci hry sa mi obtiažnosť zdala až príliš vysoká, konkrétne v poslednom leveli. Ale ak by ste sa niekedy báli, že je na výber viac ciest a vy by ste si vybrali inú, tú zlú, nebojte sa, hra je lineárna a vedie vás za ruku.
A druhým a teda aj posledným nedostatkom je to, že hra síce pokračovanie má, ALE NEVYŠLO PRE PC!!!!! Ale možno sa raz dočkáme, napríklad ako s Manhuntom 2.

Takže ak si chcete zahrať nejakú FPS a pri tom sa zahrať aj na detektíva, je táto hra práve pre vás!

Pro: Atmosféra, zbrane, grafika, príbeh, hra na detektíva, využívanie špeciálnych nástrojov, design nepriateľov, prostredia.

Proti: Na konci až príliš vysoká obtiažnosť, pokračovanie nevyšlo na PC.

+45(46-1)
  • PC 95
K této hře jsem se dostal při hledání návodu ke Call Of Duty na Bonuswebu a přitom jsem narazil na hru začínající na stejné písmeno. Přečetl jsem si, o co v ní jde, a to mě velmi zaujalo. Přeběhl jsem řádky a dostal jsem se k finálovému bossovi, kterého "párkrát přetáhněte prknem" atd. A bylo vymalováno!

Byla to první hra, u které jsem se setkal s detektivní zápletkou a tu bych ve hře vyzdvihl na první místo, jelikož do role detektivního agenta pátrajícího po sériovém vrahovi, jsem se vžil velmi dobře a cítil jsem se zde příjemně až do konce hry, jelikož používání různých vyšetřovacích pomůcek (fotoaparát, UV lampa, detektor pachů apod.), následná telefonická konzultace s asistentkou Rosou a její pomoc při vyhodnocování stop tento pocit umocňuje.

Nedostatek střelných zbraní, kterým je hra pověstná, může spoustu hráčům vadit, já to však nevnímal nijak negativně, jelikož vyhledávání vhodných zbraní prakticky z čehokoliv, co najdete po rozhlédnutí se kolem sebe (vododovní trubka, plaňka s hřebíky atd.), mi přišlo dobrodružné, naopak více akční a vnímal jsem to jako vítanou změnu, než klasicky tasit flintu a kosit.

Hra působí od začátku do konce poměrně ponuře a není tu nouze o lekavé momenty, takže jsem se cítil jak v pravém detektivním filmu. Dozvěděl jsem se, že hra byla v některých zemích (např. v Německu) zakázána pro údajnou brutalitu akčních scén. Pravdou je, že souboje s pouličními živly, kterých je tu nejvíc, jsou pro někoho možná drsné, ale myslím si, pravý český hráč s tímhle nemá větší problém.

Co dodat? Hře jsem dal vysoké hodnocení, jelikož detektivní žánr, který bývá spíš v adventurách a ne v ryze akčních hrách, mě opravdu bavil a dával mi pocit herní spokojenosti až do konce hry.

Pro: detektivní zápletka a děj, akční souboje, ponuré prostředí

Proti: 2. díl není pro PC

+37
  • PC 80
Aneb jak udělat hororovou hru, ve které nehrajete za neschopného panáka, kterému dělá problém si zavázat tkaničky nebo za malou udýchanou holčičku. Nikoliv. Jste detektiv s výcvikem. Detektiv co to umí se zbraněmi. Člověk co se nebojí rány rozdávat a přijímat. Člověk co má v posilovně něco odbyto.
Je to docela dobrá úvaha k zamyšlení, neboť jak vytvořit hru, která vám dává možnost nosit zbraně, která vám dává možnost bránit se, ale přesto vám dává pocit nejistoty a svírá vás atmosférou tísnivou tak jako sražené trenýrky?
Znám jen jen pár takových, Resident Evil 1 a Undying. Jenže doba nám pokročila, grafika a zvuk se razantně zlepšili. Někdo toho musel využít. Využít toho aby nám vytvořil sugestivní a skvělý hororový zážitek. Ano, podle mě toho využil Condemned.

Hra začíná jako klasický Thriller. Jste zavoláni na místo vraždy a jednoduše hledáte stopy. Jenže ono to už jak si od začátku má takový temný nádech, když vidíte tu mrtvolu a kolem ní ty figuríny plus čmáranice na zdi, moc vám to na veselé náladě nepřidá.
Pořád jsem měl pocit, že nás v tom fetáckém baráku někdo sleduje. No a taky že jo. Příběh je v základu rozepsán v popisku tedy ho nebudu nějak rozvádět. Stačí jen vědět, že i příběh je zvláštní. Pronásledujete vraha, prcháte před zákonem, okolní ptactvo nám začne pršet do oken, do toho vás provázejí flashbacky a ten takřka neustálý pocit "nejsem tu sám". Halucinace se časem zhoršují, dějí se divnější a nechutnější věci. Jak jsem se blížil ke konci věděl jsem, že Ethanovi se díky vlivu viru z mozečku stává dětská přesnídávka. Realita pomalu splývala s halucinacemi a místy jsem měl problém rozeznat zda Ethan magoří či ne. Opravdu vynikající, skoro jako horor od S. Kinga, nebo C. Barkera :)

Ona ta "adventurní" vložka funguje jako skvělý opěrný bod pro celou atmosféru hry. Zároveň se vás však tak nějak snaží odtrhnout od té nejistoty, a nechat vás trochu myslet. Někdy to má pozitivní vliv, někdy vás zase zavedení k falešné stopě nasere. sledovat UV lampou stopy krve, to má něco do sebe.

Souboje tváří v tvář jsou skvělé, Měl jsem problém ze začátku si zvyknout na systém, ale po čase to bylo fajn. Dodnes mě udivují animace, reakce a AI. Tyto technické věci právě dávají soubojům tu správnou šťávu. Třeba někoho praštím do makovice on se jako by zakloní, ale okamžitě z té animace zásahu zaútočí. Těžko se to popisuje. Zkrátka přechody mezi jednotlivými animacemi se ani nedají rozeznat. To mě navádí k dalšímu skvělému prvku. Umělá inteligence a chování nepřátel.

Nevím kdo programoval virtuální mozky ve F.E.A.R a v Condemned. At to byl kdokoliv, ten člověk musel žrát knížky o programování AI nebo já nevím.
Každopádně to s AI je podobné jako u FEARU. Chování magorů je nepředvídatelné a teď to bude znít divně, ale i lidské. Prostě někoho několikrát majznu tyčí a on se nasere. Prostě začne bušit do věcí kolem sebe, vztekle dupat na zem, začne zrychleně dýchat, různě řvát, nadávat, v záchvatu agrese se přestat ovládat. Ctíte z nich ten adrenalin. Jednoduše jsem měl pocit, že se se rvu s člověkem. Už jste někdy v noci potkali nasranej, vypitej mozek na ulici, kterej si potřeboval vybít vztek? Víte tedy, jak to většinou dopadne a o čem je řeč. Další varianta je, že uteče a schová se. Když prvně na mě vybaf z poza sloupu magor s klackem řekl jsem si "to je pěknej skript". Houby s octem. Oni se totiž takhle můžou schovat kdekoliv a kdykoliv. Zároveň se snaží spolupracovat, útočit ve větším počtu, nebo vám vpadnout do zad. Vynikající práce.

Engine stejný jako u F.E.A.R což znamená parádní hru stínů a světel, skvělé modely postav, propracovanou fyziku a efekty. Zvuk s kombinací s různými ruchy (hudbu jsem ve hře nezaznamenal) vytváří moc fajn dojem.

Ok zatím o tom píšu jako o hře století. Žel Ježíškovi Condemned dokonalá hra není.
Souboje mě někdy dokázali pěkně iritovat, nepřátelé vydržely až moc ran (možná necítili bolest díky viru? Hmmm). Někdy jsem neměl střelnou zbraň a nepřátelé jo. Blbost si pořád vyměňovat zbraně a nemožnost přebíjet. Jasně, vím o co se tvůrci snažili, ale opravdu by by uškodilo sebou mít po kapsách pár broků navíc?
Byla tu hromada hluchých míst kdy se třeba 15 min nic nedělo, nebo jsem nevěděl kam dál.

Ok tedy závěr. Condemned: Criminal Origins je po všech čertech úžasné hororové dílko, s parádním soubojovým systémem a zajímanou zápletkou. Vše je podřízeno atmosféře což ale na dokonalý výsledek nestačí. Každopádně ocenuji jedno poselství, která nám hra vzěluje. Jak jinak než temné ale žel uheráku i pravdivé: "Největší a nejděsivější zrůda je člověk."

Nejděsivější okamžik: Eh těch je tam jak máku, že? Ale scéna s figurínami byla boží, Myslím, že se nepletu. Ale mnoho her se touto scénou inspirovalo. Jo a celá pasáž v domě psychopata byla výborná.


Pro: Jeden z nejlepších hororových výtvorů herního průmyslu, hledání stop, parádní animace, Umělá inteligence, grafika, příběh.

Proti: Systém zbraní, hluchá místa, hra je strašidelnější než ta, která nese název "Strachu" tomu se říká ironie.

+18
  • PC 80
Tak včera dohráno. Musím uznat, že se můj názor na hru v průběhu pokořování několikrát výrazně změnil. Když se nad tím ale vesměs zamyslím, musím říct, že to pozitivní převažuje.

Už při prvním kontaktu s nepřítelem je jasný, že nepůjde o běžnou střílečku, za což jsem byl poměrně rád – kosení nepřátel po desítkách není můj styl. Zaměřovací kříž jsem si vypnul a opravdu v této hře ho není potřeba – většinu hry vyplňují souboje na blízko, které však, uznávám, mají své kouzlo, ačkoli "fatality" (nebo jak to nazvat) na mě byly malinko moc tvrďácký, nevyužíval jsem je.

Trochu k podivení je, že hlavní hrdina sice vzdychá nahlas jak se patří, ale jeho kroky jsou neslyšitelné a to se nezmění ani v případě běhu. Proč to? Atmosféru taky malinko kazí fakt, že hlášky hry typu „seber sekeru“ se zobrazují přímo uprostřed obrazovky a ruší tak ve výhledu. Atmosféra hry celkově je však, uznávám i přes výše uvedené, velmi hutná a i zvuková stránka mě mile překvapila. Neustálý pocit boje o holý život má něco do sebe, ale pokulhávající logika příběhu uvedené trochu kazí:

Příběh sám o sobě by se dal zkousnout, ale nic extra, bohužel. A tak nějak jsem se ale neubránil pocitu přeplácanosti a nesouladů:

Třeba, že člověk, co je obviněn z vraždy dvou policistů nějak moc už neřeší, že ubil vlastníma rukama 30 bezdomovců v každym levlu. Taky onen instinkt, který hra vysvětluje jakousi snad genetickou modifikací či co, je myslím zhola zbytečná hloupost, co ubírá na už tak malé reálnosti a uvěřitelnosti příběhu.

Taky mě štvala jakási sebestřednost hlavní postavy – vždyť venku řádí skoro apokalyptický řádění – lidi mají halucinace a vraždí se navzájem. To je ale jaksi vedlejší – Proč? Aha, jasně ňáký nepřátele to chtělo… Abych pravdu řekl, raději bych pátral po příčině tohoto jevu než po ňákym úchylovi. Ten úchyl ale zase vyniká ve vyšetřování, to se musí uznat, jelikož je nejspíš nejúspěšnějším vyšetřovatelem identity masovejch vrahů v historii. Není to nakonec spíš hrdina, co bere spravedlnost do vlastních rukou? (Uff..)

A snad největší blbost: Hra neumožňuje vlastnit více zbraní naráz.

Příběh z praxe: Utíkám s nově ukořistěnou brokovnicí, která se cení zlatem – má dokonce v zásobníku 4 rány! (myslet si, že najdete například v trezoru bezpečně zamčenou brokovnici, která bude aspoň normálně plně nabitá je holé bláznovství) Hle- potřebuju rozseknout dveře sekerou řeknu si dobře. Utíkám zpět kamsi do sklepa pro sekeru. Po cestě změním brokádu za trubku, abych to něměl při pozdějším vracení se pro ni tak daleko. Vezmu sekeru, vylomím, vrátím se pro brokádu… Jak potom dokáže naštvat, když krve potu našetříte 2 rány z oné brokády a za rohem se potom válí úplně stejná se třemi náboji, náš profík z FBI ale neumí přebít munici – to opravdu nasere. Neříkám, že mi vyhovuje běžnej režim kanónů na klávesách 1-9, ale sakra aspoň 3 sloty pro pistoli, pušku a kontaktní zbraň autoři dotvořit mohli, myslím si, stejně jako možnost vybíjení/přebíjení zbraní.

Vyšetřování pomocí udělátek je sice hezkou a originální zpříjemňující složkou, ale bohužel je naprosto tupé – vždyt ani nemůžeme sami volit který nástroj využijem, stačí jen chvíli bloumat okolo a hra sama upozorní, že jsem požadované nalezl. No aspoň si člověk odpočine od vymlacování mozků bezďákům.

Celkově tedy netvrdím, že to byl herní zážitek, kterej bych si nějak rád zopakoval, ale rozhodně netradiční počin, kterej rozhodně stojí za zahrání. 80%

Pro: Atmosféra, zvuková stránka, originalita

Proti: Logika příběhu pokulhává, jen jeden slot pro zbraně nutí probíhat levly a vracet se, příliš jednoduché

+16
  • PC 80
Condemned: Criminal Origins je "zrcadlo" svého bratra F.E.A.R.: First Ecounter Assault Recon. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že příběhy v těchto dvou hrách jsou určitým způsobem propojeny a v herním vesmíru se absolutně neignorují. Condemned v sobě totiž skrývá PROMYŠLENÝ bojový systém, jako byl u Fearu a samozřejmě (velmi zdařilé) AI, jako tomu má Fear. Rozdíl je v tom, že Co. je kapánek realističtější a jeho bojový systém je založen na blízko. Tady nejde jen o nějaké sekání zbraní na blízko, ale každá zbraň má odlišnou rychlost útoku, rychlost BLOKOVÁNÍ, menší nebo větší požkození a až 3 možnosti, jak zaútočit, což se dá zavézt do různých komb v soubojích. Pokud jste zkušený akční hráč, rozhodně si zkuzte hru za tmy s kvalitním zvukem a na vysokou obtížnost, tohle je adrenalinová pecka.

Pro: Trochu jiný druh strachu než u Fear, Bojový systém, AI, Zvuky a Grafika

Proti: Druh hracího prostředí je klasicky bludištěm.

+15