Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Condemned: Criminal Origins

  • PC 75
Jelikož jsem velkým fanouškem vývojářů z Monolith Productions, tak nechápu, jak mě mohla tato velmi specifická akce z jejich dílny minout. Objevil jsem ji až teprve nedávno opět díky DH.
Ze začátku hra působí jako klasická policejní vyšetřovačka, zanedlouho poté se hlavní postava stane obětí předem připravené léčky a je z něj udělán, jak jinak než hlavní podezřelý. Do této chvíle klasika stokrát viděná ve hrách i filmech. Přidanou hodnotou u Condemned: Criminal Origins je ale všudypřítomný přesah do nadpřirozena, který nakonec vrcholí v, pro mě osobně, epickém finále s otevřeným koncem. Poslední souboj byl správně syrový a brutální a zakončil tak celkově hodně agresivně zaměřený titul.
Střelných zbraní je v průběhu celého hraní opravdu poskrovnu a když už se vám nějakou podaří najít, není v ní rozhodně tolik nábojů, kolik byste očekávali nebo spíše chtěli. K neustálým nájezdům nepřátel tedy musíte používat ruční zbraně a častěji spíše "nezbraně". Trubky, lopaty, sekery a další předměty běžně se vyskytující v normálním životě. To byl samozřejmě i záměr vývojářů, ale já osobně jsem z tohoto unikátního zlepšováku nějak extra odvařený nebyl. Jednak se předměty neustále opakují a zas tolik druhů jich hra nenabízí, druhak, když chci pokračovat třeba s dlouhou trubkou, kterou jsem si poctivě vyrval ze stěny, tak stejně nemohu, protože za půl minuty už si další postup hrou žádá nalezení a použití požárnické sekery k rozražení dveří. No a pro trubku už se přes deset místností přece zpátky vracet nebudu. Krom toho je samotný soubojový systém hodně jednoduchý (útok-obrana, 2 tlačítka), tudíž po relativně krátké době celkem omrzí. Palec nahoru alespoň za možnost odkopnutí protivníků.
Vyšetřovací nástroje jsou dalším zpestřením už tak originální hry. Tady mám ale také problém, protože mi hra bohužel pokaždé naznačí nebo rovnou ukáže kdy a kde je mám použít, takže nějaké "vyšetřování" se ve velkém měřítku nekoná. Ledaže jste slepí a nemůžete dané indicie v určené místnosti za žádnou cenu najít.
Z nepřátel agresivita jen čiší, vůbec se s vámi nemazlí, v pokročilé fázi příběhu už jsou i poměrně tuzí a vy tak musíte velmi pečlivě časovat svou obranu a útok. Jedinou výtku bych měl akorát k počtu bezdomovců a feťáků, potulujících se po nádraží či podzemí. Tolik jich snad není ani ve všech kanálech světa. Ale chápu, je to akce, tak je to třeba.
I přes, na první pohled, ne moc spokojený komentář jsem se docela dobře bavil, ponurá atmosféra zde fungovala na jedničku a párkát jsem se dokonce i lekl. Příběh mne zaujal a jak už jsem psal výše, závěrečná část se mi velice líbila. S uvedenými nedostatky (z mého pohledu) dávám 75%.

Pro: příběh, atmosféra, přesah do nadpřirozena, konec

Proti: opakující se zbraně, nepřátelé, vyšetřovací pomůcky

+26