Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Určite mnohí, ktorí si prezreli screeny, ešte pred vydaním hry si asi určite pomysleli: Ďalšia ,,tupá FPS", tých je tu mnoho, tak prečo je táto iná?
Takže začnime:
V hre sa zmocníte úlohy agenta FBI Ethana Thomasa, ktorý bol obvinený z vraždy (dvoch policajtov ktorí boli zastrelení jeho zbraňou). Vyšetruje hlavne sériových vrahov. Takźe v hre budete využívať aj zariadenia ktoré poznáte napríklad z CSI, UV lampy, digitálne fotoaparáty a ešte k tomu budete všetko posielať do laboratória vašej pomocníčke, Rose.
Zaujímavé je to, že v hre nebudete moc často využívať strelné zbrane a už vôbec nebudete môcť nájsť zásobníky. Preto si budete každý náboj vážiť a určite si rozmyslíte, ako využiť zbraň na čo najviac nepriateľov. Zaújímavé je to, že ako zbraň môžete využívať rôzne veci z prostredia: rúrku z plynovodu, roxor vytrhnutý zo steny, tyč z elektrickej skrinky, zásuvku, dvierka zo skrinky...
K tomu všetkému si pridajte prostredia á lá Silent Hill (dokonca budete aj v škole), atmosféru ktorá by sa nedala prekrojiť ani motorovou pílou z Doomu a momenty ,,DO RI*I OS*AL SOM SI TRENKY!", ktoré sú v hre umiestnené akurát na moment keď ste najviac sústredený (na moment keď fotíte tvár učiteľa Tibbitsa v škole asi moc ľudí nezabudne).
V hre sú veľmi zaujímaví nepriatelia, väčšinou psychopati a niektorí, hlavne ku koncu hry, sa podobajú tiež na niektorých zo Silent Hillu. Nebojte sa, stretnete sa aj so ,,zombíkmi" ak sa tak dajú nazvať. Aj AI nepriateľov je slušná, sú naprogramovaní tak aby sa skryli napríklad za najbližší roh a potom na vás doslova ,,vybafli" so zbraňou v ruke. A ak náhodou zasiahne jeden nepriateľ druhého, začnú sa biť aj medzi sebou, čo vám ušetrí aspoň trocha života.
V hre sú však dva nedostatky:
Prvý je obtiažnosť. Bitky s nepriateľmi sú dosť jednoduché, úder, vykrytie, úder a je po nepriateľovi, po prípade to skombinovať s taserom alebo kopom. Ale niekedy zasa nemáte šancu keď na vás vybehnú traja nepriatelia naraz a začnú vás biť. Chcel by som podotknúť, že na konci hry sa mi obtiažnosť zdala až príliš vysoká, konkrétne v poslednom leveli. Ale ak by ste sa niekedy báli, že je na výber viac ciest a vy by ste si vybrali inú, tú zlú, nebojte sa, hra je lineárna a vedie vás za ruku.
A druhým a teda aj posledným nedostatkom je to, že hra síce pokračovanie má, ALE NEVYŠLO PRE PC!!!!! Ale možno sa raz dočkáme, napríklad ako s Manhuntom 2.

Takže ak si chcete zahrať nejakú FPS a pri tom sa zahrať aj na detektíva, je táto hra práve pre vás!

Pro: Atmosféra, zbrane, grafika, príbeh, hra na detektíva, využívanie špeciálnych nástrojov, design nepriateľov, prostredia.

Proti: Na konci až príliš vysoká obtiažnosť, pokračovanie nevyšlo na PC.

+50 +52 −2
  • PC 95
K této hře jsem se dostal při hledání návodu ke Call Of Duty na Bonuswebu a přitom jsem narazil na hru začínající na stejné písmeno. Přečetl jsem si, o co v ní jde, a to mě velmi zaujalo. Přeběhl jsem řádky a dostal jsem se k finálovému bossovi, kterého "párkrát přetáhněte prknem" atd. A bylo vymalováno!

Byla to první hra, u které jsem se setkal s detektivní zápletkou a tu bych ve hře vyzdvihl na první místo, jelikož do role detektivního agenta pátrajícího po sériovém vrahovi, jsem se vžil velmi dobře a cítil jsem se zde příjemně až do konce hry, jelikož používání různých vyšetřovacích pomůcek (fotoaparát, UV lampa, detektor pachů apod.), následná telefonická konzultace s asistentkou Rosou a její pomoc při vyhodnocování stop tento pocit umocňuje.

Nedostatek střelných zbraní, kterým je hra pověstná, může spoustu hráčům vadit, já to však nevnímal nijak negativně, jelikož vyhledávání vhodných zbraní prakticky z čehokoliv, co najdete po rozhlédnutí se kolem sebe (vododovní trubka, plaňka s hřebíky atd.), mi přišlo dobrodružné, naopak více akční a vnímal jsem to jako vítanou změnu, než klasicky tasit flintu a kosit.

Hra působí od začátku do konce poměrně ponuře a není tu nouze o lekavé momenty, takže jsem se cítil jak v pravém detektivním filmu. Dozvěděl jsem se, že hra byla v některých zemích (např. v Německu) zakázána pro údajnou brutalitu akčních scén. Pravdou je, že souboje s pouličními živly, kterých je tu nejvíc, jsou pro někoho možná drsné, ale myslím si, pravý český hráč s tímhle nemá větší problém.

Co dodat? Hře jsem dal vysoké hodnocení, jelikož detektivní žánr, který bývá spíš v adventurách a ne v ryze akčních hrách, mě opravdu bavil a dával mi pocit herní spokojenosti až do konce hry.

Pro: detektivní zápletka a děj, akční souboje, ponuré prostředí

Proti: 2. díl není pro PC

+43
  • PC 75
Jelikož jsem velkým fanouškem vývojářů z Monolith Productions, tak nechápu, jak mě mohla tato velmi specifická akce z jejich dílny minout. Objevil jsem ji až teprve nedávno opět díky DH.
Ze začátku hra působí jako klasická policejní vyšetřovačka, zanedlouho poté se hlavní postava stane obětí předem připravené léčky a je z něj udělán, jak jinak než hlavní podezřelý. Do této chvíle klasika stokrát viděná ve hrách i filmech. Přidanou hodnotou u Condemned: Criminal Origins je ale všudypřítomný přesah do nadpřirozena, který nakonec vrcholí v, pro mě osobně, epickém finále s otevřeným koncem. Poslední souboj byl správně syrový a brutální a zakončil tak celkově hodně agresivně zaměřený titul.
Střelných zbraní je v průběhu celého hraní opravdu poskrovnu a když už se vám nějakou podaří najít, není v ní rozhodně tolik nábojů, kolik byste očekávali nebo spíše chtěli. K neustálým nájezdům nepřátel tedy musíte používat ruční zbraně a častěji spíše "nezbraně". Trubky, lopaty, sekery a další předměty běžně se vyskytující v normálním životě. To byl samozřejmě i záměr vývojářů, ale já osobně jsem z tohoto unikátního zlepšováku nějak extra odvařený nebyl. Jednak se předměty neustále opakují a zas tolik druhů jich hra nenabízí, druhak, když chci pokračovat třeba s dlouhou trubkou, kterou jsem si poctivě vyrval ze stěny, tak stejně nemohu, protože za půl minuty už si další postup hrou žádá nalezení a použití požárnické sekery k rozražení dveří. No a pro trubku už se přes deset místností přece zpátky vracet nebudu. Krom toho je samotný soubojový systém hodně jednoduchý (útok-obrana, 2 tlačítka), tudíž po relativně krátké době celkem omrzí. Palec nahoru alespoň za možnost odkopnutí protivníků.
Vyšetřovací nástroje jsou dalším zpestřením už tak originální hry. Tady mám ale také problém, protože mi hra bohužel pokaždé naznačí nebo rovnou ukáže kdy a kde je mám použít, takže nějaké "vyšetřování" se ve velkém měřítku nekoná. Ledaže jste slepí a nemůžete dané indicie v určené místnosti za žádnou cenu najít.
Z nepřátel agresivita jen čiší, vůbec se s vámi nemazlí, v pokročilé fázi příběhu už jsou i poměrně tuzí a vy tak musíte velmi pečlivě časovat svou obranu a útok. Jedinou výtku bych měl akorát k počtu bezdomovců a feťáků, potulujících se po nádraží či podzemí. Tolik jich snad není ani ve všech kanálech světa. Ale chápu, je to akce, tak je to třeba.
I přes, na první pohled, ne moc spokojený komentář jsem se docela dobře bavil, ponurá atmosféra zde fungovala na jedničku a párkát jsem se dokonce i lekl. Příběh mne zaujal a jak už jsem psal výše, závěrečná část se mi velice líbila. S uvedenými nedostatky (z mého pohledu) dávám 75%.

Pro: příběh, atmosféra, přesah do nadpřirozena, konec

Proti: opakující se zbraně, nepřátelé, vyšetřovací pomůcky

+26
  • PC 80
Aneb jak udělat hororovou hru, ve které nehrajete za neschopného panáka, kterému dělá problém si zavázat tkaničky nebo za malou udýchanou holčičku. Nikoliv. Jste detektiv s výcvikem. Detektiv co to umí se zbraněmi. Člověk co se nebojí rány rozdávat a přijímat. Člověk co má v posilovně něco odbyto.
Je to docela dobrá úvaha k zamyšlení, neboť jak vytvořit hru, která vám dává možnost nosit zbraně, která vám dává možnost bránit se, ale přesto vám dává pocit nejistoty a svírá vás atmosférou tísnivou tak jako sražené trenýrky?
Znám jen jen pár takových, Resident Evil 1 a Undying. Jenže doba nám pokročila, grafika a zvuk se razantně zlepšili. Někdo toho musel využít. Využít toho aby nám vytvořil sugestivní a skvělý hororový zážitek. Ano, podle mě toho využil Condemned.

Hra začíná jako klasický Thriller. Jste zavoláni na místo vraždy a jednoduše hledáte stopy. Jenže ono to už jak si od začátku má takový temný nádech, když vidíte tu mrtvolu a kolem ní ty figuríny plus čmáranice na zdi, moc vám to na veselé náladě nepřidá.
Pořád jsem měl pocit, že nás v tom fetáckém baráku někdo sleduje. No a taky že jo. Příběh je v základu rozepsán v popisku tedy ho nebudu nějak rozvádět. Stačí jen vědět, že i příběh je zvláštní. Pronásledujete vraha, prcháte před zákonem, okolní ptactvo nám začne pršet do oken, do toho vás provázejí flashbacky a ten takřka neustálý pocit "nejsem tu sám". Halucinace se časem zhoršují, dějí se divnější a nechutnější věci. Jak jsem se blížil ke konci věděl jsem, že Ethanovi se díky vlivu viru z mozečku stává dětská přesnídávka. Realita pomalu splývala s halucinacemi a místy jsem měl problém rozeznat zda Ethan magoří či ne. Opravdu vynikající, skoro jako horor od S. Kinga, nebo C. Barkera :)

Ona ta "adventurní" vložka funguje jako skvělý opěrný bod pro celou atmosféru hry. Zároveň se vás však tak nějak snaží odtrhnout od té nejistoty, a nechat vás trochu myslet. Někdy to má pozitivní vliv, někdy vás zase zavedení k falešné stopě nasere. sledovat UV lampou stopy krve, to má něco do sebe.

Souboje tváří v tvář jsou skvělé, Měl jsem problém ze začátku si zvyknout na systém, ale po čase to bylo fajn. Dodnes mě udivují animace, reakce a AI. Tyto technické věci právě dávají soubojům tu správnou šťávu. Třeba někoho praštím do makovice on se jako by zakloní, ale okamžitě z té animace zásahu zaútočí. Těžko se to popisuje. Zkrátka přechody mezi jednotlivými animacemi se ani nedají rozeznat. To mě navádí k dalšímu skvělému prvku. Umělá inteligence a chování nepřátel.

Nevím kdo programoval virtuální mozky ve F.E.A.R a v Condemned. At to byl kdokoliv, ten člověk musel žrát knížky o programování AI nebo já nevím.
Každopádně to s AI je podobné jako u FEARU. Chování magorů je nepředvídatelné a teď to bude znít divně, ale i lidské. Prostě někoho několikrát majznu tyčí a on se nasere. Prostě začne bušit do věcí kolem sebe, vztekle dupat na zem, začne zrychleně dýchat, různě řvát, nadávat, v záchvatu agrese se přestat ovládat. Ctíte z nich ten adrenalin. Jednoduše jsem měl pocit, že se se rvu s člověkem. Už jste někdy v noci potkali nasranej, vypitej mozek na ulici, kterej si potřeboval vybít vztek? Víte tedy, jak to většinou dopadne a o čem je řeč. Další varianta je, že uteče a schová se. Když prvně na mě vybaf z poza sloupu magor s klackem řekl jsem si "to je pěknej skript". Houby s octem. Oni se totiž takhle můžou schovat kdekoliv a kdykoliv. Zároveň se snaží spolupracovat, útočit ve větším počtu, nebo vám vpadnout do zad. Vynikající práce.

Engine stejný jako u F.E.A.R což znamená parádní hru stínů a světel, skvělé modely postav, propracovanou fyziku a efekty. Zvuk s kombinací s různými ruchy (hudbu jsem ve hře nezaznamenal) vytváří moc fajn dojem.

Ok zatím o tom píšu jako o hře století. Žel Ježíškovi Condemned dokonalá hra není.
Souboje mě někdy dokázali pěkně iritovat, nepřátelé vydržely až moc ran (možná necítili bolest díky viru? Hmmm). Někdy jsem neměl střelnou zbraň a nepřátelé jo. Blbost si pořád vyměňovat zbraně a nemožnost přebíjet. Jasně, vím o co se tvůrci snažili, ale opravdu by by uškodilo sebou mít po kapsách pár broků navíc?
Byla tu hromada hluchých míst kdy se třeba 15 min nic nedělo, nebo jsem nevěděl kam dál.

Ok tedy závěr. Condemned: Criminal Origins je po všech čertech úžasné hororové dílko, s parádním soubojovým systémem a zajímanou zápletkou. Vše je podřízeno atmosféře což ale na dokonalý výsledek nestačí. Každopádně ocenuji jedno poselství, která nám hra vzěluje. Jak jinak než temné ale žel uheráku i pravdivé: "Největší a nejděsivější zrůda je člověk."

Nejděsivější okamžik: Eh těch je tam jak máku, že? Ale scéna s figurínami byla boží, Myslím, že se nepletu. Ale mnoho her se touto scénou inspirovalo. Jo a celá pasáž v domě psychopata byla výborná.


Pro: Jeden z nejlepších hororových výtvorů herního průmyslu, hledání stop, parádní animace, Umělá inteligence, grafika, příběh.

Proti: Systém zbraní, hluchá místa, hra je strašidelnější než ta, která nese název "Strachu" tomu se říká ironie.

+24
  • PC 75
Monolith mám rád. Především kvůli prvnímu dílu Blood a sérii No One Lives Forever. Z dalších titulů tohoto studia mě toho moc nezaujalo, ale Condemned mezi nimi celkem vyčnívá. Už obal mi padl do oka, a po shlédnutí pár minut gameplaye jsem se pustil do hraní.

Netradiční zbraně na blízko ve hrách zbožňuju a tady jsem si jich užil opravdu dost. Hrají zde důležitou roli a celou hru jsem prošel jen pomocí nich. Můžu ze zdi vytrhnout trubku, ceduli, zábradlí, prkno nebo roxor i s kusem betonu, můžu si vypůjčit ruku figuríny nebo mou oblíbenou řezačku papíru a všechny tyto předměty (i mnoho dalších) použít jako zbraň a umlátit s ní nějakého magora. Ve dvojce je, co jsem koukal na Wiki, zbraní dvakrát tolik (třeba berle, parohy nebo automat na žvýkačky), ale bohužel vyšla jen na konzole.

Nejlepší úroveň je jednoznačně obchoďák s vánoční výzdobou. Na místnost s nepřáteli, kteří se vydávají za figuríny a pak se v nestřežený okamžik začnou hýbat asi nikdy nezapomenu. Špatná nebyla ani škola s překvapením ve skříňce a bazénovou scénou nebo barák masového vraha, ale obchoďák vede. Při pohledu z první osoby hra vypadá dobře, ale jakmile se objevila nějaká cutscéna, kde byly vidět celé postavy, byl to hnus. Zajímavé je, že nepřátelé tak hnusně nevypadali, teda vypadali, ale u nich to byl účel.

Místy jsem si vzpomněl na Suffering a hlavně na Outlast, který se zde zjevně inspiroval (blázni, uzavřené prostory, uříznutí prstu). Nemohu opomenout ani Call of Cthulhu, jehož Xbox i PC verze vyšla o chvíli dříve a obě hry jsou si trochu podobné. Příběh Ethana Thomase se ale tomu Jacka Walterse nevyrovná, špatná hra to však také není. Moc mi nesedl konec a celkově ten nádech nadpřirozena, kdyby vše skončilo v baráku hlavního padoucha, byl bych spokojenější.

Pro: zbraň může být téměř cokoli, obchoďák a živé figuríny, hutná atmosféra

Proti: hnusné cutscény, nadpřirozeno, konec

+22
  • PC 80
Tak včera dohráno. Musím uznat, že se můj názor na hru v průběhu pokořování několikrát výrazně změnil. Když se nad tím ale vesměs zamyslím, musím říct, že to pozitivní převažuje.

Už při prvním kontaktu s nepřítelem je jasný, že nepůjde o běžnou střílečku, za což jsem byl poměrně rád – kosení nepřátel po desítkách není můj styl. Zaměřovací kříž jsem si vypnul a opravdu v této hře ho není potřeba – většinu hry vyplňují souboje na blízko, které však, uznávám, mají své kouzlo, ačkoli "fatality" (nebo jak to nazvat) na mě byly malinko moc tvrďácký, nevyužíval jsem je.

Trochu k podivení je, že hlavní hrdina sice vzdychá nahlas jak se patří, ale jeho kroky jsou neslyšitelné a to se nezmění ani v případě běhu. Proč to? Atmosféru taky malinko kazí fakt, že hlášky hry typu „seber sekeru“ se zobrazují přímo uprostřed obrazovky a ruší tak ve výhledu. Atmosféra hry celkově je však, uznávám i přes výše uvedené, velmi hutná a i zvuková stránka mě mile překvapila. Neustálý pocit boje o holý život má něco do sebe, ale pokulhávající logika příběhu uvedené trochu kazí:

Příběh sám o sobě by se dal zkousnout, ale nic extra, bohužel. A tak nějak jsem se ale neubránil pocitu přeplácanosti a nesouladů:

Třeba, že člověk, co je obviněn z vraždy dvou policistů nějak moc už neřeší, že ubil vlastníma rukama 30 bezdomovců v každym levlu. Taky onen instinkt, který hra vysvětluje jakousi snad genetickou modifikací či co, je myslím zhola zbytečná hloupost, co ubírá na už tak malé reálnosti a uvěřitelnosti příběhu.

Taky mě štvala jakási sebestřednost hlavní postavy – vždyť venku řádí skoro apokalyptický řádění – lidi mají halucinace a vraždí se navzájem. To je ale jaksi vedlejší – Proč? Aha, jasně ňáký nepřátele to chtělo… Abych pravdu řekl, raději bych pátral po příčině tohoto jevu než po ňákym úchylovi. Ten úchyl ale zase vyniká ve vyšetřování, to se musí uznat, jelikož je nejspíš nejúspěšnějším vyšetřovatelem identity masovejch vrahů v historii. Není to nakonec spíš hrdina, co bere spravedlnost do vlastních rukou? (Uff..)

A snad největší blbost: Hra neumožňuje vlastnit více zbraní naráz.

Příběh z praxe: Utíkám s nově ukořistěnou brokovnicí, která se cení zlatem – má dokonce v zásobníku 4 rány! (myslet si, že najdete například v trezoru bezpečně zamčenou brokovnici, která bude aspoň normálně plně nabitá je holé bláznovství) Hle- potřebuju rozseknout dveře sekerou řeknu si dobře. Utíkám zpět kamsi do sklepa pro sekeru. Po cestě změním brokádu za trubku, abych to něměl při pozdějším vracení se pro ni tak daleko. Vezmu sekeru, vylomím, vrátím se pro brokádu… Jak potom dokáže naštvat, když krve potu našetříte 2 rány z oné brokády a za rohem se potom válí úplně stejná se třemi náboji, náš profík z FBI ale neumí přebít munici – to opravdu nasere. Neříkám, že mi vyhovuje běžnej režim kanónů na klávesách 1-9, ale sakra aspoň 3 sloty pro pistoli, pušku a kontaktní zbraň autoři dotvořit mohli, myslím si, stejně jako možnost vybíjení/přebíjení zbraní.

Vyšetřování pomocí udělátek je sice hezkou a originální zpříjemňující složkou, ale bohužel je naprosto tupé – vždyt ani nemůžeme sami volit který nástroj využijem, stačí jen chvíli bloumat okolo a hra sama upozorní, že jsem požadované nalezl. No aspoň si člověk odpočine od vymlacování mozků bezďákům.

Celkově tedy netvrdím, že to byl herní zážitek, kterej bych si nějak rád zopakoval, ale rozhodně netradiční počin, kterej rozhodně stojí za zahrání. 80%

Pro: Atmosféra, zvuková stránka, originalita

Proti: Logika příběhu pokulhává, jen jeden slot pro zbraně nutí probíhat levly a vracet se, příliš jednoduché

+21
  • PC 80
Ze začátku jsem byl ze hry trochu vyděšený. Triviální design úrovní, který díky nemožnosti postavy vyskočit nebo se skrčit, připomíná skoro až kolejnicové akce. Nemůžete přeskočit polorozpadlý stolek, i když je evidentní, že cesta je za ním. Musíte to pěkně pomalu obejít a čekat na hororové skripty. Slovo "pomalu" je fakt na místě. Hrdina nemá výdrž při běhu, chodí jak podělaný a opravdový utrpení jsou schody nebo mírný kopec. To chodí ještě pomaleji a navíc nemůže popoběhnout.

Jako vyznavač svižných akcí jsem si ze začátku musel na Condemned hodně zvykat. Vadilo mi například, že hrdina u sebe nemůže nosit pár nábojů navíc. Proč musí sbírat tu stejnou pušku několikrát, když by stačilo z té nové těch pár nábojů vytáhnout? Postupem času jsem si ale zvykl a pomalu začal přicházet na kouzlo hry. Je to temný horor plný bordelu, špíny, vyšinutých lidí a špetky nadpřirozena. Nebezpečně schizofrenický hrdina také na klidu nepřidá. Proč by také měly magořit jen socky a feťáci, když stejné mrtvé ptáky vídáte i vy.

Hra umí vykouzlit pár opravdu hezkých chvilek napětí. Už předem víte, co v té šatní skříňce bude, ale nedokážete se na to nikdy připravit. Omezení pohybu hra kompenzuje možností vyšetřování záhady. A to včetně spousty technologických vychytávek moderních detektivů. Jako detektiv, stejně nemáte šanci nic moc zjistit, protože celou dobu je evidentní, že je někdo krok před vámi a vede vaše další kroky. Příběh je pěkný. Konec mohl být trochu dotaženější, ale co se dá dělat.

Soubojový systém na blízko je docela zábavný. Jednoduchý, ale zábavný. Jedno tlačítko pro úder a jedno pro obranu při správném načasování a nastudování pohybu nepřítele. V kombinaci s taserem a kopáním to je docela slušný. Hra není moc dlouhá, takže mě to za celou dobu hraní neomrzelo.

Prostředí charakterizují tři věci. Kamkoliv přijdete, najdete tmu, bordel a špínu. Bohužel se prostředí za celý postup hrou moc nezmění. Věčně rozsvícenou baterkou pročesáváte bordel a špínu v úzkých koridorech. Je to celé tak pomalé, že není pořádně poznat rozdíl mezi 30 fps a 60 fps. Je to prostě ideální konzolovka.

Jménem zákona

Pro: hororová atmosféra, schizofrenní hrdina, některé děsivé momenty, zábavný soubojový systém, vyšetřování

Proti: pomalý a omezený pohyb, až moc zřetelný kolejnicový design, nemožnost nosit náboje navíc, neměnné prostředí

+20
  • PC 80
Condemned: Criminal Origins je "zrcadlo" svého bratra F.E.A.R.: First Ecounter Assault Recon. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že příběhy v těchto dvou hrách jsou určitým způsobem propojeny a v herním vesmíru se absolutně neignorují. Condemned v sobě totiž skrývá PROMYŠLENÝ bojový systém, jako byl u Fearu a samozřejmě (velmi zdařilé) AI, jako tomu má Fear. Rozdíl je v tom, že Co. je kapánek realističtější a jeho bojový systém je založen na blízko. Tady nejde jen o nějaké sekání zbraní na blízko, ale každá zbraň má odlišnou rychlost útoku, rychlost BLOKOVÁNÍ, menší nebo větší požkození a až 3 možnosti, jak zaútočit, což se dá zavézt do různých komb v soubojích. Pokud jste zkušený akční hráč, rozhodně si zkuzte hru za tmy s kvalitním zvukem a na vysokou obtížnost, tohle je adrenalinová pecka.

Pro: Trochu jiný druh strachu než u Fear, Bojový systém, AI, Zvuky a Grafika

Proti: Druh hracího prostředí je klasicky bludištěm.

+19
  • PC 60
Není divu, že policajti v Americe jdou od devíti k pěti, když mezi jejími členy pobíhá, či přesněji řečeno belhá se, Ethan Thomas. Ethan Thomas, agent FBI, který vydrží běžet asi tak deset vteřin (a to jen na rovince, jakmile se objeví schody nebo i nakloněná plošina, je konec), potřebuje na popadnutí dechu vteřin dvacet a neumí si zastrčit pistoli za opasek, aby ji měl k dispozici později.

Příběh je takový (pod)průměrný - honíte se za sériovým vrahem, který zabíjí sériové vrahy. Přitom po vás jdou všichni bezdomovci světa, pár policajtů a občas nějaká ta nadpřirozená bububytost. Tady bych rád zmínil přerostlou řeznici, pěkně jsem si s ní užil (ten souboj). Atmosféra je dobrá, sice je to další účastník mistrovství světa ve vrzání dveří a praskání žárovek, ale za mě ok. Tomu dopomáhá i grafika, která sice zestárla hodně, ale zejména v úrovni se strašidelným barákem, kdy jsem musel sestoupit po vratkých schodech do sklepa (jasně, že jsem si vzpomněl na Evil Dead 2 a nechtěl jsem tam jít :D), byla super. Zvuk velmi dobře doplňuje kulisu a celkově bych tedy technickou stránku považoval za největší plus.

Ze zbraní chcete jen dvě - požární sekyru nebo perlík. Jednak jsou to nejsilnější zbraně z pohledu zranění a jednak jsou často vyžadovány pro postup dál (sekyrou rozštípat dveře, perlíkem rozbít zámek; maximálně se dá ještě použít páčidlo na několika místech). Nemá moc smysl sbírat jiné, nebo je jakkoliv střídat, zbraně se neopotřebovávají. Klasický postup byl taser, sek, sek, kop. Soubojový systém mě tedy nijak nenadchl a palné zbraně raději ani zmiňovat nebudu.

Vyšetřování je úplně o ničem, nástroj se vybírá automaticky a jen mačkáte jedno tlačítko. Nemůžete si číst třeba zápisky z předchozího šetření, vidíte jen next objective. Ani nevím, jestli jsem se dozvěděl, proč chcípaly ty vrány. Před každou misí byl krátký briefing, kde pořád mleli o umírajících vránách (ty můžete sbírat různě po levelech, sice je to k ničemu, ale můžete), ale fakt nevím, proč. Tenkrát to asi bylo zjevení, dneska jen mírně nadprůměrná hra.

Mohlo by se zdát, že tenhle komentář stojí za starou belu, pořád jenom hate, jak by řekl Řezník. Ale to není pravda. Stojí minimálně 10 Kč, protože je do výzvy. A za každé minus k tomuto komentáři sériový vrah koťátek Bůh zabije sériového vraha myší koťátko.. Analogie s příběhem Condemned: Criminal Origins? Náhoda?

Pro: grafika, zvuky, atmosféra, řezník, strašidelný dům

Proti: pohyb, souboje, příběh, vyšetřování

+19
  • PC 60
Celkem jsem byl natěšenej, když mi hru popisoval kamarád. Zklamala, ze začátku se to tvářilo, že to bude dobrá hororová detektivka, ale zmýlil jsem se.

Nelogičnosti v příběhu bych ještě překousl (u takovéto hry jde podle mne spíš o ten herní zážitek), ale systém zbraní mě vyloženě štval. Autoři nejspíše chtěli omezeností vašeho momentálního zbrojového arzenálu navodit lepší atmosféru, jenže se to jaksi nepovedlo. Vždy, když jsem musel zahodit pistolku, abych se mohl sekyrou probít přes dveře, tak mě v hlavě furt vrtala myšlenka, že jestli má ten maník tak plné kapsy, tak si jí mohl dát alespoň za kalhoty, vždyť mu jde o život, kdo by v takový situaci nechal ležet na zemi jednoruční zbraň? Navíc to, že chlápek od FBI zachází se střelnými zbraněmi, jako kdyby to byly jednorázové foťáky je k smíchu. Naopak taser mě mile překvapil a k souboji na blízko také nemám žádné výhrady, ten jsem shledal velice povedeným.

Vyšetřování je spíše takové, že žádné není, alespoň volba nástroje nemusela být automatická.

Za sebe můžu říct, že hra zase tak špatná nebyla, celkem jsem se i bavil a místy byla atmosféra hodně dobrá, ale díky těm zásadním nedostatkům nemám vůbec chuť ji hrát znova, a hře, kterou nechcete hrát znova, vysoké hodnocení dát nemůžete.

Pro: Místy atmosféra, souboje na blízko, vizuální stránka

Proti: Systém zbraní, vyšetřování

+18
  • PC 90
Díky Chuckovi za objevení této pecky, o které jsem před tím neměl ani potuchy.

Na druhé dohrání se mé dojmy ještě zlepšily. Pobral jsem příběh, pochopil nějaké ty souvislosti a vyloženě si užíval atmosféru. Velmi mě bavilo vyšetřování a využívání nástrojů k tomu určených a je docela škoda, že z toho tvůrci nevysáli ještě trošinku více, protože jsem na tyto jednotlivé pasáže musel vyloženě čekat. Moje choutky byly naplno uspokojeny v předposlední misi, kterou považuji za vrchol hry.

Jelikož je to akce od tvůrcu F.E.A.R.u, atmosféra je zaručena. Během hraní jsem se vyloženě nebál, ale atmosféru to mělo fakt skvělou. A na nějaké ty lekačky také dojde. Nejvíc se mi líbila ta, kdy jsem otevřel skříň a z ní se vyřítila znetvořená ženská s prknem v ruce.

Příběh mi přišel zajímavý, ale je plný logických chyb, což ale samotnému hraní nijak nebrání. Postavu Rosy jsem si oblíbil, stejně tak hlavního hrdinu, Ethana Thomase.

Graficky hra vypadá skvělé a moc se mi líbil plynulý a realistický pohyb hlavního hrdiny. Souboje na blízko jsou, na rozdíl třeba od Zeno Clash, fakt zábavné. Rovněž byly skvělé i přestřelky, kterých sice moc nebylo, ale byly chytlavé. Jako plus beru absenci zásobníku a tedy i ukazatele munice. Jakmile tedy dojdou náboje, je zbraň nepoužitelná. Výborný nápad a hráče to nutí šetřit každou kulkou.

Condemned je skvělá hra a bylo by škoda ji minout. Na podruhé mě bavila ještě více a zvyšuju hodnocení o 5%, tedy na 90%

Pro: úrovně, vyšetřování, atmosféra, souboje, vysoká úroveň zábavnosti

Proti: ze začátku trošku stereotypní prostředí metra, ale později se to pořádně rozjede; dvojka NENÍ na PC!!!

+17
  • PC 90
Hru jsem (s občasnými přestávkami na nezbytnou komunikaci a údržbu domácnosti) komplet přehrál za včerejšek. Z pozitivních věcí v předešlých komentářích souhlasím téměř se vším a nerad bych opakoval, tak jen zkusím vypíchnout co pokládalo na lopatky mě. Moje struktura: Úvod - Pozitiva - Negativa

Moje první pocity ze hry byly smíšený. Bál jsem se, že hra bude těžit jen z depresivního stereotypního prostředí (kanály, bezdomovecká doupata, metro atd.) a lekaček v podobě vyskakujících chuligánů. Systém boje ani psychotické cutscény mi v takovém případě jako dostatečná satisfakce nepřipadaly. Můj dojem se s dalším hraním měnil a od třetiny hry už jsem až dokonce hrál s pocitem dobře investovaného času. Kde ty změny k lepšímu nastaly?

Telefonáty s Rosou.. Obecně cením, když hororová hra dovede neustálej stres na jedný straně kompenzovat malými ostrůvky jistoty v podobě bezpečných míst, setkání s parťákem atd. Rosa tuhle funkci plní skvěle a, přestože ženský operátor v uchu hrdiny není už dnes nijak výjimečná věc, i dost originálně. Krom jiných věcí, to není žádná flirtující krasavice, ale starší mateřská policajtka, která s unaveným detektivem určitě už nejednou zašla po práci na pivo do nějakého pajzlu :D (jen můj dojem mimo příběh hry).
Krom chvil pohody mě jejím prostřednictvím rázem čapnul i příběh. Detektivní technika, zde podle mě netvoří nijak obtížnou nebo propracovanou část hry (viz automatická předvolba odpovídajícího nástroje), ale slouží hlavně k efektu a postupnému odkrývání story. Dává vyšetřujícímu hráči uspokojivý pocit, že prostě vyšetřuje. Příběh za to stojí a z kapitoly do kapitoly se přelévá zcela přirozeně a nebál bych se říct filmově.
Jako další pozitivum vnímám prostředí hry. Např. oproti FEAR, který z velké části vystačí s prostředím kancelářských budov, zde má každá kapitola vlastní přesvědčivé prostředí se spoustou autentických detailů, textur a objektů. Sluncem prosvícená tělocvična s kutálejícím se růžovým míčem, oddělení vzácných knih a spousty dalších míst mě opravdu příjemně překvapily. Nic mi nepřipadalo odbyté.
Ačkoli design levelů se někdy trochu rozvětvil, nikdy jsem nijak dlouho nebloudil. Pár zbytečně komplikovaných míst se vyskytovalo, ale lineárnost by v momentě, kdy se náš detektiv (vezmeme-li to fakticky) pohybuje v neznámém prostředí a vyšetřuje, působila podle mně nepřesvědčivě.

Z čeho jsem nebyl nadšený: Občas neohrabaný pohyb - člověk musí odsouhlasit tlačítkem "akce" seskok z vyvýšeného bodu, přikrčení se pod policejní páskou nebo použití žebříku. Oproti tomu neexistuje možnost se skrčit, nebo skákat mimo tyto místa.
Občasné Rosiny závěry, které podaly další indicii, kam jít, byly trochu přitažené za vlasy. Obtížnost hry v ohledu soubojů byla trochu bipolární - většinou snadné úseky a pak místa mezi checkpointy, které jsem vybíjel 5x (hrál jsem na střední obtížnost). Tohle trochu odlehčuje možnost ukládání i během soubojů, ale nepřipadlo mi to kromě úplného finále nikdy tak frustrující, abych ji použil. Veškerá negativa jsou proti pozitivům ve výsledném dojmu jako pár malých ošklivých pih na krásné dívce.

Pro: příběh, komunikace s Rosou a detektivní nástroje, prostředí jednotlivých kapitol

Proti: bipolární obtížnost, nepříliš dynamický pohyb

+16
  • PC 80
Zajímavý horor na enginu FEAR, který hodně čerpá ze Silent Hillu. Bohužel to není moc dobře, protože nadpřirozené síly se do téhle hry nehodí. Zpočátku zajímavá zápletka se později promění na stupidní frašku. Zpackané herní principy, jako nemožnost nosit více jak jednu zbraň nebo přenášet munici mezi jednotlivými palnými zbraněmi, omezená pohybovost nebo širokoúhlý pohled, mizející mrtvoly... Nadruhou stranu zábavné face-to-face souboje, pár skvělých momentů a pěkně hutná atmosféra, něco dobrých nápadů a hlavně po dlouhé době hra, u které jsem několikrát nadskočil leknutím.
+14
  • PC 65
Hra ktorá sa na povrchu leskne atypickým bojovým modelom (umláť nepriateľov tým, čo nájdeš po ruke), serióznou kriminálnou zápletkou a nevábnymi mestskými prostrediami. Napriek všetkým fajn momentom (opustené obchodné centrum, scéna ako zo záveru Mlčania jahniat) sa však zvrháva v katastrofálny príbehový patvar so stereotypným pseudo-leveldesignom, armádou pitoreskných nepriateľov, nulovou interakciou (i tie forenzné praktiky sú priklincované na konkrétny čas a miesto ako na stene zavesený obraz) a hráčovou otázkou, či je Monolith banda trollov alebo len ľudí bez kreativity a schopnosti načrtnutý nápad aspoň trochu vykonštruovať, nie to ešte dotiahnuť do zdárneho konca. O to smutnejšie, že to tak je i v tak krátkej hre akou je Condemned.

Pro: občas atmosféra, snaha o iný prístup k boji, ktorý na druhej strane zas tak úplne nevyšiel

Proti: príbeh, nepriatelia, leveldesign, okovy od dizajnérov

+7
  • PC 50
Condemned je filmově působící hra o masových vrazích, ve které za hledaného agenta FBI pátrajícího na vlastní pěst poté, co jeho zbraň byla použita k usmrcení dvou detektivů (už jsem to odinstaloval, takže se bohužel nepodívám, zda v té scéně měl pravý pachatel rukavice či ne), mlátíte agresivní squattery a podivné feťáky neznámo proč plazící se po zemi. A sledujete niť jednoho z nejhorších příběhů vůbec - všech dob.

Veškerou interakci s nuzným (a nuzně lineárním) prostředím městských slumů, metra etc., jako seskočení či podlezení, obstarává jediné akční tlačítko a pro postup dál přes zamčené dveře a visací zámky - jak se progresivním designérům zachce - využíváte sekery a kladiva nacházející se zákonitě někde poblíž.

Z té veselé zápletky jsem si v hlavě nedal dohromady skoro nic, snad kromě toho, že autoři nejsou úplně imaginativní, tudíž i kdybyste chtěli, nemohu vám vysvětlit jinak než slovy "narvali do toho nakonec nějakej kult", proč ve městě ty, co nikdy nesplatili hypotéku, chytil amok, ani proč hromadně umírají ptáci; nicméně je fakt, že fortelně lámáním vazů, hlavičkami, brokovnicí, lopatami a trubkami brutálně zabijete stovky nepříčetných paranoidních lidí, kteří evidentně mají nějaký problém, jenž by měli vyřešit vědci a doktoři, a to jen abyste se vyhnuli vězení a skoncovali s někým, kdo nemá na svědomí zdaleka tolik životů co vy. Jo a čas od času při všech těch jatkách využijete k ohledání místa činu nějaké ty forensní nástroje a klidnou rukou výletníka s tatrankami vyfotíte důkazy a pošlete data své věrné parťačce na telefonu, což je prima nápad.

Příznávám, že nejsem ta pravá cílová skupina, protože krásu násilí shledávám spíše v probodení mečem a ne v surovém opičím umlácení cedulí, ovšem rozhodně je dobře, že se někdo pokusil zpracovat first person kontaktní boj. Škoda, že výsledek není příliš obratný a nenabízí mnoho možností... ač tedy zrovna můj nejpamětihodnější kill bylo ukopání dvou lidí za sebou čistě jednou nohou.
+5 +7 −2