Společnost Murkoff Corporation znovu otevře ústav pro mentálně choré Mount Massive Asylum, umístěný v odlehlé oblasti coloradských hor. Ústav, jenž byl po dlouhá léta uzavřený, slouží nyní nadnárodní společnosti pro přísně tajné výzkumy. Co je předmětem současných výzkumů, se snaží zjistit nezávislý novinář Miles Upshur, kterému se podaří nepozorovaně do zařízení proniknout. To, co na místě zjistí, překonává jeho nejhorší předtuchy. Okamžitý útěk ze zařízení se tak záhy stane jeho největším přáním. Je otázkou, zda se mu to podaří, nebo nalezne v útrobách ústavu děsivou smrt...
Outlast je survival horror z prostředí, které běžným smrtelníkům nahání husí kůži. Snahou vývojářů, kteří se nechali inspirovat nejen herní sérií Amnesia: The Dark Descent, je vyvolat v hráči skutečný strach. Ten zde v roli novináře uvázne na děsivém místě, kde postupně rozplétá hrůzné tajemství, pojící se s minulostí ústavu. Neustále je přitom vystaven smrtelnému nebezpečí. Miles není žádný superhrdina, jen obyčejný člověk bez speciálních schopností, bez znalosti bojového umění a beze zbraně. Proto, aby přežil, využívá jen holých rukou a svého úsudku.
Hra staví především na atmosféře a grafice na vylepšeném enginu Unreal 3 a dočkala se i DLC Whistleblower, které je příběhovým prequelem původní hry a později i druhého dílu.
Copak ta hrůza nikdy neskončí? ...říkal jsem si furt a přitom Steam hlásí 4,6 hodiny, a to jsem na začátku ještě šteloval grafiku a HDR :-D No jako bylo to strašný, regulérně se mi to nechtělo zapínat (jsem to rozehrál pomalu 3 týdny dozadu) no a teď je tam navíc ještě ten datadisk, co má být ještě horší. No nic, jdu si zahrát Sonica, ať na to zapomenu.
Vyzdvihnout musím vizuál, krom občas nesmyslných cubemap (vidím v zrcadle pizoiry, které tam nikde nejsou) a tu a tam lowres textury to vypadá fakt skvěle. Doporučuji wrapper na DX11 kvůli HDR. Jelo to bez problému lock 120 FPS.
Původně jsem myslel, že to ve výzvě hodím do osmičky, ale nakonec do sedmičky a do osmy hodím něco odpočinkovějšího.
Vyzdvihnout musím vizuál, krom občas nesmyslných cubemap (vidím v zrcadle pizoiry, které tam nikde nejsou) a tu a tam lowres textury to vypadá fakt skvěle. Doporučuji wrapper na DX11 kvůli HDR. Jelo to bez problému lock 120 FPS.
Původně jsem myslel, že to ve výzvě hodím do osmičky, ale nakonec do sedmičky a do osmy hodím něco odpočinkovějšího.
Pro: Příběh, atmosféra, originální a působivé momenty
Proti: Potýkal jsem se opakovaně se zákysem, který se nakonec ukázal jako bug ovládání