Nevím jestli je to všemi těmi novinkami, mým lepším herním vybavením, absencí přehnaných očekávání nebo jen věkem, ale tentokrát mě hra pohlcuje mnohem více a po 137 hodinách čistého hraní ji musím zařadit vůbec mezi ty nejlepší kousky, které jsem kdy hrál a které už jen tak z mé herní paměti nevymažu.
Ze startu samozřejmě volím hardcore mod a perk dutá hlava, protože svou posedlostí komplecionismem takřka v každé levelovací hře velmi rychle překročím onu pomyslnou hranici, při které pak u mě strmě klesá zábava. Zde jsem po splnění snad všeho hru završil jenom pár desítek zkušeností těsně před maximálním levelem 20. Bravo, tomu říkám balanc stavěný na míru pro mě.
Imerze surového středověku na mě dopadla dokonale, Jindrův příběh je dost reálný na to, aby nevyzněl úplně hloupě, ale zároveň dost nerealistický na to, aby z toho mohla být skvělá hra. Začátky v kůži kovářovic synka jsou skutečně těžké a vlastně se ani moc nedivím mnoha lidem za to, že kvůli soubojům se hrou praštilo. To je však ale mylný první dojem, protože pokud skutečně do hry investujete trochu málo času tréninkem s Bernardem, můžete se velice rychle vypracovat na dobrého šermíře a není to tak ani o vašem skillu jako takovém, ale spíše o tom, že KCD je hra hodně postavená na číselných statistikách, i když to tak vůbec na první pohled nevypadá. A ty čísla prostě nezvýšíte jinak než trochou grindu v podobě tréninku, což ale na druhou stranu není úplně nerealistické, že?
Na druhou stranu uznávám, že souboje s více nepřáteli se doteď nepodařilo úplně opravit, systém zaměřování se při tom často úplně rozbije a navíc se mi několikrát při tom událo několik kuriozních bugů, kdy jsem já nebo nepřítel z nějakého důvodu vyletěli do vzduchu nebo skončili někde zaseknutí v textuře. Bojům se skupinou nepřátel jsem se tak snažil co nejvíce vyhýbat.
Už samotná původní hra nabízí desítky hodin zábavy, tunu zajímavých a povedených úkolů, jakož i doplňkových činností. To vše ještě rozšiřují vesměs povedená DLC, která nám dají možnost poznat více jednotlivé hlavní postavy nebo jejich zákulisí. Ze všech nejlepší je za mě přídavek s Johankou, kdy hráč dostává na výběr z velkého množství možností jak to celé pohnojit, na druhou stranu dává poměrně hezké zadostiučinění, pokud se Vám všem těmto nástrahám podaří uniknout a Johance opravdu pomoci.
KCD je ve své definitivní edici dost jinou hrou, než kterou byla v době vydání. Je výrazně lepší, nabitější obsahem a celkově vyladěnější. Kromě zmíněných soubojů s více nepřáteli a stále přetrvávajícím mírným technickým problémům, nemám co vytknout. Ve všem ostatním mě totiž hra naprosto pohltila a neuvěřitelně mě nalákala na své pokračování. Před všemi, kteří se na tomto skvostu podíleli, smekám klobouk!
Pro: svět, originalita, atmosféra, audiovizuální zpracování, hardcore mod, imerze
Proti: souboje s více nepřáteli, technické problémy