Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deus Ex: Mankind Divided - Criminal Past

23.02.2017
kompatibilní
79
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Deus Ex: Mankind Divided - Criminal Past je druhé rozšírenie do hry Deus Ex: Mankind Divided, dejovo zasadené medzi medzi udalosti posledných dvoch dielov. Vracia sa k úplným začiatkom Adama Jensena v agentúre TF29.

Prvá misia pre novú organizáciu zavedie Adama do prísne stráženej väznice s množstvom nebezpečných zločincov. Jeho cieľom je získať dôležité informácie od iného agenta v utajení, po ktorom sa však zľahla zem. Táto úloha však nebude jednoduchá a Adam bude musieť siahnuť na dno svojich fyzických, či psychických síl.

Rozšírenie Criminal Past prináša novú oblasť s množstvom nových charakterov, vráti sa však aj jeden známy z pôvodnej hry. Samotná hrateľnosť sa však nemení.


Poslední diskuzní příspěvek

@H34D (03.11.2021 16:35): Samozrejme je to akčná hra. Ale po väčšinu hernej doby s atmosférou hustou tak, že by sa dala krájať. Úroveň a kvalitu Silent Hill 2 síce nedosahuje, ale zase na druhej strane v SH2 je väznica iba jednou z lokácií. The Suffering sa odohráva prevažne v priestoroch väznice a postupne ju prejdeš celú. Blok s celami, spoločenské priestory, jedáleň, popravčí blok s plynovými komorami a podobne.

@Tulareanus (03.11.2021 13:53): Áno, v hre to je zábava. Aj keď občas dosť desivá. Scéna, v ktorej James Sunderland postupne skúša na šibenici jednu po druhej katovské slučky mi uviazla v pamäti na veľmi dlho.

@Tarhiel (03.11.2021 14:08): Zahraj si to, myslím, že nebudeš sklamaný.

@Red (03.11.2021 19:24): To tiež. Ale herne tu boli tie misie ešte kratšie ako väznica v SH2.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
V poslednom DLC sa presunieme do väznice, v ktorej sa budeme snažiť získať informácie od iného agenta.

Po celý čas sa budeme pohybovať po väznici pre augov. Každá časť väznice je veľmi dobre strážená všetkými vymoženosťami. Do isteho momentu budú vaše vylepšenia vypnuté a vtedy nastávajú výrazné problémy. Každopádne budeme mať možnosť postupne svoje augmentácie získať späť a znovu sa vrátiť k starému Adamovi. Prostredie väznice sa mi veľmi páčilo a prechádzať bloky v ktorých sa nachádzajú cely či kancelárie ostrahy bolo zaujímavé a hlavne originálne.

Po príbehovej stránke je DLC najzaujímavejšie. Plnenie rôznych vedľajších aktivít vám pomôže k lepším rozhodnutiam, ktoré majú silnejšie dopady ako v predchádzajúcich rozšíreniach. Ani po konci som nevedel či som sa v zlomových momentoch rozhodol správne.

Hlavný problém minulých DLC, neprenesenie bodov vylepšení z hlavnej hry, bol tentokrát potlačení vypnutím vašich augmentácii.

Celkovo hodnotím Criminal Past ako najlepšie z trojice rozšírení. Je úplne inak pojaté a veľkú časť prechodu sa nemôžete spoliehať na vylepšenia a schopnosti. A preto som musel veľakrát načítavať. Nezabíjal som nikoho a hra ma odmenila aj achievementom. Konečne sme vystriedali aj ohrané prostredia z hlavnej hry a preniesli sa do úplne nového. Za plnú cenu by som toto DLC asi nekupoval ale zahrať by si ho mal každý fanúšik. Hlavne keď Criminal Past berieme ako ukončenie série Deus Ex ( aspoň na teraz ).

HODNOTENIE: 80/100%
+19
  • PC --
Level-design věznice je hodně povedený a představuje vůbec to nejlepší z celého nášupu. Hromady šachet, slepých uliček, venkovních prostorů a detailních kanclíků... Dokonce jsem v jednu chvíli musel zapnout tracking questů, protože jsem byl v celém komplexu věčně ztracený.

Obtížnost je vyšroubovaná opravdu vysoko - umíral jsem. Hodně. Bezpečnostní opatření ve věznici jsou přebuřelá a na každém metru se nachází kamera, věž, dron, těžkooděnec nebo strážný s kvérem. A za ním laserový plot.

Příběh má zajímavé momenty a díky sekundárním úkolům je hráč nucen absolvovat vracečky, které nenudí. Navíc je tady množství points of interestů, které rozkrývají další vocásky tohodle intimního story.

Criminal Past je mnohem výživnější než Missing Link a strčí do kapsy i kdejakou misi z hlavní hry. Stále drahé, ale hodně kvalitní. Herní doba kolem 6ti hodin a rozhodně jsem jej nehrál naposledy.
+16
  • PC 85
Názory na koncept dodatečného, placeného obsahu, tedy DLC, bývají obvykle mezi hráči při nejlepším vlažné, avšak jak pravil jeden senilní, alkoholický dědek: „jen idiot nemění názory“ a Criminal Past je tady proto, aby Váš názor změnil. Podaří se mu to?

Série Deus Ex umí chytit již prvním okamžikem a toto rozšíření není výjimkou. Přelet nad spektakulární věznicí ve filmovém stylu (The Rock, Con Air) v kombinaci s retrospektivním vyprávěním představuje instantní zaháčkování hráče a střemhlavý ponor do atmosféry. Jste hozeni do cely jako prašivý pes, hlava vám třeští ze speciálního čipu, který neguje vaše augmentace, všude patrolují ozbrojené stráže, roboti i drony, co teď? Obtížnost je příjemně vysoká, konečně budete donuceni k častému využívání krytí a pečlivému ukládání hry. Nejdříve se vydáte na dvůr na menší seznamovačku, třeba budete moct někomu píchnout a on vám za to sežene biočlánek, který nějaký dobrák propašoval do věznice hluboko zasunutý v řitním otvoru… Lehce adventurní část připomíná legendární Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay.

Rozlehlost věznice je úctyhodná, projdete ji několikrát, ale vůbec to nepůsobí jako natahování herní doby (viz The Missing Link), protože prostředí po splnění několika úkolů projde razantní změnou. Design je jako obvykle fantastický, jen se samozřejmě nabízí otázka, zda i v takto přísně střeženém prostoru je třeba mít „human size“ větrací šachty příhodně spojující řadu klíčových oblastí. :) Dialogů je na poměry DLC více než dost, velmi pěkně vykreslují dění ve věznici, dostatečně představí několik charakterů a připraví půdu pro několik zásadních rozhodnutí, které budete muset učinit. Třešničkou na dortu je pak ono retrospektivní vyprávění – určité instrukce při hře zazní formou krátké vsuvky dialogu mezi vámi a psycholožkou, které celý svůj zážitek z věznice vyprávíte formou debriefingu. Hrajete svůj vlastní flashback.

Potěšilo mě, že hra vás vyloženě nevodí za ručičku, např. (pozor, těžké spoilery!) v určité fázi hry, vám kápo jménem Flossy svěří do rukou speciální biočlánek, který dostanete za úkol odnést týpkovi s přezdívkou Red Shoes na samotce ve vedlejším bloku A. Hra vám však ani s navigační šipkou neprozradí, že byste si nejdřív měli vyměnit mundúr vašeho bloku B, jinak vás totiž v bloku A bude každý považovat za uprchlíka a ani samotný Red Shoes na vás nepromluví. Než jsem tohle zjistil, vydal jsem se po hlavní dějové lince do sprch, bohužel hra mi neoznámila, že poté už nebudu moct zpět, takže mi nakonec nezbylo nic než sám biočlánek užít (což byla jedna z prezentovaných možností od počátku). Nebyl by to však imerzivní simulátor, aby mě to na konci hry nekouslo do prdele, když jsem potřeboval k počítači, který čirou náhodu střežil Flossy a samozřejmě byl pekelně nasranej, že Red Shoes neobdržel svoji baterku! Paráda… Nicméně s příchodem augmentací se obtížnost obrací takřka o 180 stupňů, proto doporučuji je používat jen výjimečně. Přesto úžasná atmosféra zůstává a vůbec nevadí, že se nedočkáme ani žádné inovace herních mechanik typu „heat signature“ kamery ze System Riftu. Přídavek Criminal Past působí perfektně uceleně, pro mě je to nejlepší mise celého Mankind Divided a z rodiny DLC bych nad něj nadřadil pouze The Brigmore Witches z prvního Dishonored.
+16
  • PC 90
Jelikož jsem se někde dočetl, že dějově leží tento přídavek mezi prvním a druhým dílem, jal jsem se navázat, jak se sluší. Jedná se vlastně o první misi Adama Jensena pod TF-29. I nechal jsem se tedy zavřít do aug-kriminálu s cílem brzy z něj opět uniknout, aniž bych hlavní kampaň byť jen okusil. Hra začíná skvěle a vůbec se s hráčem nemazlí.

Začátek sám o sobě, kdy hráč nemá v inventáři nic (a augmentace má zakázaný) a může se pohybovat jen po poměrně malých, dobře hlídaných prostorách je skvělej. Sehnat někde flašku likéru, vyměnit ji za první multitool, pustit se do průzkumu přilehlých servisních tunelů a místností mě vyloženě bavilo. Asi vcelku nestandardně (nevím) jsem ani vůbec nepoužil ten "lék" a tak od augmentací jsem měl úplně pokoj.

Brzy hlavní aktér Jensen rozkrývá i další skutečnosti a tak mimo hlavní "mise" jako takové je zde tahounem i příběh, kterej má co říct až do poslední scény.

Bylo to dobrý. Bez augmentací je to příjemně obtížný, kriminál oplývá jaksi neokoukanou atmosférou. Můžu upřímně doporučit.

90%

Pro: Deus Ex, prostředí, komorní zápletka, level design, bez augmentací

Proti: První část hry (poklidná věznice) mohla být delší

+15
  • PC 90
Jedná se bezpochyby o nejlepší DLC k Mankind Divided. Dějově předchází událostem hlavní hry, není proto vůbec na škodu odehrát ho před samotným hlavním příběhem. Ale svým zpracováním dává smysl zahrát ho i po ukončení hlavní hry.

Celé dění se odehrává ve skvěle nadesignované věznici s perfektní atmosférou, to vše za postupného komentáře Adama Jensena v rámci rozhovoru s psycholožkou známou z hlavní hry. Ani zde nechybí dobře napsané postavy a výborné dialogy. Opět tu máme i několik voleb, které poměrně zásadně ovlivní celkový průchod.

Tento přídavek je součástí deluxe edice, ale doporučil bych ho vřele i těm, kdo si za něj musí zaplatit zvlášť. Cca 5-6 hodin kvalitní zábavy v úžasném univerzu za to rozhodně stojí.
+12