Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Reklama Klukovna.cz

South Park: The Stick of Truth

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
04.03.2014
Vývojáři:
Obsidian Entertainment
Oficiální stránky:
http://www.stickoftruth.com/
South Park: The Stick of Truth je RPG hra na motivy stejnojmenného slavného amerického seriálu. Tvůrci seriálu Trey Parker a Matt Stone se postarali o scénář a také namluvili postavy.

Příběh začíná přistěhováním nového dítěte do South Parku, které se snaží najít si kamarády. Při snaze začlenit se potkáte známé postavy ze seriálu. Ti vás ihned zasvětí do svého království a po jejich boku se vydáváte na cestu za dobrodružstvím, ve kterém sehrává zásadní roli odvěký souboj lidí a elfů o artefakt nazvaný Stick of Truth.

Ve hře dostáváte úkoly, které se neobejdou bez rvaček. Rvačky probíhají v tahovém soubojovém systému, kde nepřátele zdoláváte pomocí několika desítek zbraní, mezi které patří například kladivo, golfová pálka nebo hokejka. K dispozici jsou i zbraně na dálku jako luk, basketbalová lopta, či sněhová koule a také je možné útočit i magií, která spočívá v prdění. Každá postava, včetně vašeho společníka, má navíc i speciální schopnosti. Během soupeřova útoku ale máte možnost se i bránit a částečně vykrývat jeho údery. Jednou za kolo můžete použít i předmět z inventáře a posílit tak útok, obranu nebo se vyléčit.

Každá z postav si volí třídu. K dispozici je válečník, mág, zloděj a žid. Každá z těchto tříd má své speciální schopnosti a je jen na vás, kterou si zvolíte. Dále si vaši postavu můžete obléct do různých brnění. Mezi nepřátele, které budete potkávat, patří třeba psi, krysy, bezdomovci, nebo zombie (nazi zombies). Kromě toho je možné prozkoumávat celé městečko a jeho okolí, získávat nové facebookové přátele a přes ně odemykat perky.

Grafika zůstala dvojrozměrná, aby se příliš nelišila od seriálu. Opět uslyšíte ty nejsprostší výrazy a černý humor. To vše za doprovodu originální hudby.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Red
Red

mvp23: Aha tak to jo. BG 1 a BG 2 jsem upřímně dohrál tolikrát že nevím přesně. Gabriel Knighta 1 a dvojku oba 3x a ještě jednou remake…


Nejlépe hodnocené komentáře


Že to v rámci vizuální stránky, animace a především pak humoru (a to prosím pěkně jen to nejlepší z nejlepších epizod), bude do posledního nejniternějšího detailu South Park jak vyšitej, bylo asi každýmu nad slunce jasné. Že to ale i z hratelnostního hlediska bude tak vymazlený, v tom jsem si netroufal ani doufat. A vono nakonec faktžejo!

Tahové souboje, nad kterými jsem z prvních informací a videí jen ohrnoval nos, mě vpravdě odrovnaly svou zábavností, a velice mile překvapily svou nečekanou hloubkou. Pravda, i na nejvyšší obtížnost jsou vesměs až příliš snadné, snad vyjma některých obzvláštně vypečených bossů (avšak poslední čvrtku hry spolehlivě každý projde s prstem v nose, to je prostě nevyhnutelné). Ale nevadí, páč je to prostě i tak strašná prdel a ačkoliv z každé druhé potyčky činí pozdější skilly děsnej veget, samotné skilly jsou naprosto fantastické a je opravdu radost si s nimi hrát.

Co je ovšem ještě důležitější je fakt, že štědré nadílky pestrosti se dostalo celé, celičké hratelnosti. Z naprosto každého prvku je na sto honů cítit, že se tady nikdo nad ničím neflákal. Napříč celou hrou tvůrci z rukávů tasí jedno eso za druhým, díky čemuž hráč nepřestává až do samotného konce být překvapen. Na konci každého dne se postavička naučí nové schopnosti, přičemž si hráč vmžiku vzpomene, kde nově nabytou schopnost ve městě použít a tím pádem dostává velice silnou motivaci jít a celý to proprděný město prozkoumat nanovo. A konzistentně se u toho celou dobu baví. A to je kurva krásné a fakt to potěší, kor v dnešní době.

South Park: The Stick of Truth je kurvadrát pecka. Bavil jsem se nadgalakticky, a to jsem nikdy nebyl bůhvíjak velký fanda. S tím, jak obrovský je tohle fan service, se nad tím musí pořádní fanoušci udělat minimálně 98754354krát. Dále si dovolím pár rychlých nesouvislých zmínek bez vysvětlivek, nicméně za každou si s klidem na duši domyslete libovolný superlativ:

Kanada!
Jednorožci!
Parodie na Skyrim, kam se podíváš!
To nehorázně šílený, šíleně epický finále!
Popichování sociálních médií!
The Hoff!

Dohráno za žida v kurva nadupaný výzbroji za necelých 20 hodin na Hardcore (udělejte si tu radost a nižším obtížnostem se vyhněte obloukem), 94/100(tuším) přátel, 24/30 chinpokomonů. A CHCI VÍC, tudíž seru na dodatečné bezcílné brouzdání městem a jdu si to hned střihnout znova, tentokrát za zloděje. Muah!

Pro: Ideální délka; výtečně vybalancovaná ekonomika; kurevský kvanta vedlejšího obsahu; enviromental hazard (〜 ̄△ ̄)〜; první Obsidian, který je hned po vydání kompletně bug-free?

Proti: Hardcore není ani trochu hardcore; zbytečně konzolové aroma (trochu nešikovný inventář a hlavně pak prodej předmětů, poněkud zvláštnější ovládání); nadbytečná koncentrace QTE; navigace městečkem byla kolikrát docela matoucí; level cap je přehnaně nízký

+42+42 / 0

Nevzpomínám si, kdy naposled jsem byla z něčeho takhle dětsky nadšená. Jako by Parker se Stonem vzali fenomenální Good Times with Weapons a The Return of Fellowship of the Ring to the Two Towers, naprali do nich to nejlepší z posledních sedmnácti sezón, natáhli je na trvání celé jedné interaktivní série a jako milostný dopis je poslali fanouškům na hraní.

Přeložení seriálu do videoherního média je oproti očekáváním zcela přirozené, RPG logicky vychází z principu klukovského blbnutí a velká část zábavy a humoru pramení ze sledování, jak taky může vypadat reálný svět warpovaný dětskou fantazií: epické souboje kvůli klacku ovládajícímu celý vesmír se dějí v demolovaných rodičovských obývácích zastupujících starwarsovské kantýny, nejstrašlivějším nebezpečím je přirozeně hrozba zaracha a poslání do postele, zbraně i kostýmy se vyrábějí z běžně dostupných krámů a dospěláci vašeho hrdinu v rámci questů využívají k plnění vlastních, kolikrát velice absurdních povinností (za všechny pan Kim a starostka McDanielsová). Zdánlivě nevinná dějová linka dětského hraní se samozřejmě v duchu seriálové tradice časem přerodí v něco mnohem epičtějšího, co hrdiny postaví do středu průseru vpravdě obřích rozměrů.

Pravděpodobně nejsilnějším prvkem hry je neutuchající pocit, jako by se hráč nacházel přímo v seriálu: prostředí je bezchybně zachyceno, charakterizace postav komentujících kde co na puntík přesná, zachována je i proslulá úchylnost (v jednu chvíli se vaším nepřítelem například stanou koule vlastního otce). Třešničkou na dortu jsou drobnosti typu příspěvky obyvatel South Parku na vaší facebookové zdi, předměty, na něž narážíte v cizích šuplících a skříních a které jsou takřka bez výjimky odkazem na nějaký díl seriálu, a k popukání vtipné trollování ze strany tvůrců (bojovat s elfy, kteří vás hodlají odvléct ke svému králi, skutečně nemá smysl, a to ani když je porazíte, Jimmyho koktání nelze v jisté fázi přeskočit a výsledná přes minutu trvající smyčka vás cíleně utvrzuje v pocitu, že děláte něco blbě, a pokud na žádost o vytažení atomovky z prdele pana Otroka reagujete tím, že si prvně jdete prohledat nedaleké truhly s pokladem, objeví se na obrazovce atomový hřib následovaný závěrečnými titulky).

Ovládání je jednoduché, skoro až primitivní, přesto se souboje neomrzí, protože staví na variabilitě nepřátel i partnerů, množství zbraní a útoků a jejich nejrůznějších kombinacích. To spolu s kulervoucím fantasy středověkým soundtrackem, který je doprovází, a smutnou skutečností, že je hra tak krátká a neumožňuje si to všechno důkladně ohmatat, přispívá k vzrůstající touze prdnout to tam znovu, navolit jinou bojovou třídu a všechny ty vtípky si zopakovat. Fanoušek seriálu prostě s tímhle titulem nemůže udělat chybu.
+30+30 / 0

"Let it be known that I have been, and will always be, your friend ... on Facebook."

Poté, co jsem během asi čtyř měsíců sjela všechny díly seriálu, jsem se s chutí pustila i do hry a nenacházím slov. On je to vlastně takový jeden velký bonbónek pro fanoušky, namísto plnohodnotného RPG. Už jenom samotné procházení všech známých lokací a vybavování se se všemi postavami je neskutečné blaho a jako bonus je ještě na každém rohu neskutečné množství větších či menších odkazů snad na všechny díly. K tomu se najde i nějaký ten příběh, skvělá animace a soundtrack, vysoce zábavná hratelnost, no a samozřejmě typický humor, který nemá obdoby, a který mě dostával do kolen prakticky pořád. S maximální spokojeností už šetřím na Fractured But Whole.

Pro: HUMOR, POSTAVY, odkazy na seriál, hratelnost, animace, soundtrack

+23+23 / 0

Seriálový South Park jsem pravidelně sledoval ještě na základní škole a za ty roky jsem si pustil jen pár dílů na střední, když jsem se nudil. Nemám tedy páru jakým směrem se seriál ubíral v posledních letech a tenhle herní počin je pro mě návrat po dlouhé době.

Hru jsem vlastně bral i jako seriál víceméně, protože souboje jsou sice fajn a vyloženě nenudí, ale stejně největší zábava jsou vtipné hlášky a cutsceny, na které jsem vyloženě čekal. Hláškami je to nabité na každém rohu. Při každé interakci s lidmi ve městě, při soubojích nebo prostě při zkoumání okolí má váš parťák občas nějakou poznámku. Ač je tohle všechno zábavné, tak si neodpustím poznamenat, že serial měl přecijen poněkud údernější hlášky a celkově byl vtipnější. A nebo si to jen špatně pamatuju? Faktem ale je, že zde nejsou žádná hluchá místa a čím dýl jsem to hrál, tím víc mě to bavilo. Tvůrci si nevyplácali všechen vtip na začátku a dokázali ho krásně rozdělit po celou herní dobu tak, aby vždy překvapil.

V jádru je to velmi zjednodušené RPG s tahovými souboji, kde si můžete vybrat za jakou classu budete hrát. Samozřejmě jsem si zvolil žida jako většina hráčů, protože... žid prostě, kde jinde můžete hrát za žida? No a zbytek je typický South Park. Útoky založené mimo jiné především na prdech, po nepříteli fláknete třeba hovno nebo vložku a celé je to plné zvracení a posrávání se. Každý parťák má pak své speciální útoky, které mě nutily je střídat abych se podíval co dokáží. A nepřátelé? Děcka, krysy, bezdmovoci a hlavně nacistické zombie, nacistické kočky, nacistické cokoliv. Klasika. Samotné souboje ale časem začínají být trochu stereotypní. Naštěstí se jim dá někdy vyhnout díky interakci s okolím a vyřadit je tak dřív, než s nimi člověk příjde do styku.

Jak už jsem řekl, seriál v posledních letech neznám a tudíž některé postavy jsem vůbec nepoznával a předpokládám, že mi unikla spousta odkazů. Hlavní postavy jsou ale ten starý dobrý základ. Kluci se dostávají klasicky do situace, která ovlivní celé město a oni jsou ti, kteří se s tím musejí vypořádat. Vedlejší postavy pak plní ty vtipné role důležité jak pro hlavní příběh, tak i pro množství vedlejších aktivit, mezi kterými nechybí ani sběratelské předměty. Prošmejdit město co nejvíc mě tak donutily, i když jsem všechno nenašel.

V South Parku jednoduše o zábavu není nouze a Stick of Truth nabízí spoustu absurdit, na které jsem byl zvyklý ze seriálu. K tomu se možná teď zkusím vrátit a herní pokračování si nenechám ujít.
+22+22 / 0

Interkativni alternativa k Black Friday trilogy.

Grafika je South Park, humor je South Park, nicméně některé vtipy jsou recyklované ze seriálu. U příběhu jako takového mě mrzí, že nenese nějakou tu vzletnější myšlenku, či morální ponaučení, jako tomu bývá u seriálu a specielně rozuzlení mi přišlo tak nějak chaotické a uspěchané. Stejně tak mi vadilo naprosto šílené množství odkazů na různé díly seriálu - chápu, že tam jsou a že rozhodně je k čemu je tvořit, ale ony jsou vážně tak nějak naprosto všude a no prostě působilo to celé hodně přeplácaně.

Souboje jsou typickým tahovým JPRG systémem, který mě tady výjimečně docela bavil, snad i díky začlenění různých QTE prvků. Každopádně nabízí imho ideálně velkou škálu možností a alespoň na hard i odpovídající obtížnost. Ocenil bych ovšem, kdyby výstroj avatara nesla čistě kosmetickou funkci a samotné její vylepšování bylo řešeno čistě skrz nášivky, protože řada silnějších zbrojí vypadá prostě debilně a možnost změnit barvu toho zase tak moc nezachrání.

Ve hře jsou 4 classy, zajímalo by mě, jestli krom pětice skillů ovlivňují i něco jiného, bo jako thief jsem třeba nebyl jakkoliv motivován používat dýky a luk, nebo adekvátní zbroj. Stejně tak mi nepřišlo, že by někde ve hře byla možnost něco řešit "po zlodějsku", resp. jinak.

Pohyb po městě obnáší průzkum a lootování majetku obyvatel South Parku s spoustou secretů a míst, která jsou přístupná až s později nabytými schopnostmi. Často lze nepřátele zabít nějakou akcí ve světě a vyhnout se tak bojovému módu a vůbec je cestování po světě hodně promyšlené.

Koukám že komentáře pode mnou hru popisují jako bez bugů, takže bych rád podotknul, že v jedné lokaci ve stokách se mi rozbila grafika a na jiném místě vypadla (výborná) hudba. Ale celkově nic hrozného. Možná občas jsme měl pocit, že QTE akce při útoku failnula, ačkoliv jsem ji prováděl správně. Ale pravda nic velkého.

Tenhle komentář asi vyznívá hodně kriticky, fakt je, že je to výborná hra a pro fanoušky seriálu absolutní povinnost. Faktem nicméně ovšem je i to, že hodně věcí by šlo udělat mnohem líp a většinou je i docela jasně vidět jak. Takže ano, bavil jsem se velmi, často jsem se tlemil jak debil a hra nemá žádné vyloženě chyby, ale pořád je tu lehké zklamání z nenaplněného potenciálu, takže za 90 přece jen ne.

(Jak se zbavím krys na cestě do lesa (respektive do Kanady) jsem si musel vygooglovat. Nepřijde mi, že bych něco někde minul a návody se tvářily, že žádné krysy žádné cesty neblokují.)
+21+21 / 0