Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

South Park: The Fractured But Whole

17.10.2017
24.04.2018
kompatibilní
77
74 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pokračování hry South Park: The Stick of Truth, ve které se opět zhostíme role "New Kida", s nímž se dostaneme doprostřed neutuchající bitvy superhrdinů, padouchů a jiných superhrdinů. Cartmanova skupina Coon and Friends se kvůli vnitřním neshodám rozdělila a hrozí občanská válka. Nevěděli totiž, který superhrdinský film natočit jako první.

Ve hře budeme plnit rozličné úkoly pro postavy ze seriálu jako Eric "The Coon" Cartman, Stan "Toolshed" Marsh, Kyle "Human Kite" Broflovski a Kenny "Mysterion" McCormick. Největší změnou prošel soubojový systém, který se tentokrát odehrává na šachovnicové ploše. Na ní se můžete se svými hrdiny volně pohybovat a podle vašeho rozestavění dokonce vytvářet různá komba.

Zatímco 1. díl si utahoval z fantasy tématiky, 2. díl obsahuje řadu narážek zejména na komiksy a komiksové filmy. Na hře se pak opět podíleli tvůrci původního seriálu Trey Parker a Matt Stone, kteří také, stejně jako v předloze, nadabovali řadu postav.

Ke hře následně vyšla dvě rozšíření – From Dusk Till Casa Bonita a Bring The Crunch.


Poslední diskuzní příspěvek

@Blackhand47 (28.10.2020 21:34): Super :D vieš mi dať nejaké rady k tým záchodom čo sú za 4 hviezdy? Je možné nejak vychytať, ako idú za sebou jednotlivé sekvencie tlačítok? Viem, že každá párna v poradí dopĺňa gas bar a tá jediná sa nemení, ale tie ostatné sú opruz - gas bar sa vyprázdňuje príliš rýchlo a kým stihnem zareagovať čo a ako stláčať...zatiaľ som sa u žiadneho hajzlíku nedostal ďalej ako po 3 hviezdy. Má na to vplyv obtiažnosť? Hrajem Mastermind.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Stick of Truth bylo nové a neotřelé a splněný sen každého fanouška seriálu. TFBW oproti tomu působí jako takové jedno delší DLC, protože kromě tématu superhrdinů je všechno prakticky úplně stejné, až na pár změn, jako třeba pár přidaných budov, pár nových postav a jiný (ale podobný) systém soubojů (ale aspoň je tentokrát na výběr mnohem víc schopností). Naštěstí se ovšem vrátil i typický humor, který to celé to drží nad vodou, protože příběh samotný by možná i dokázal být zajímavý, ale to by ho nesměla potápět hratelnost, která postupem času začne být nehorázně repetetivní, jen aby se uměle prodloužila délka hry. I přes všechny zápory ale nemůžu říct, že bych byla zklamaná.

Pro: South Park, HUMOR, POSTAVY, animace, soundtrack, "ta" část s rodiči mě traumatizovala

Proti: repetitivní hratelnost, nic moc nového

+24
  • PC 80
Úvod do deja
Znovu sa v koži New Kida dostaneme do South Parku, tentokrát do občianskej vojny superhrdinov.

Plusy
➤vlastná postava a jej schopnosti: znovu si zahráme za New Kida, alebo ako by Cartman povedal, Buthole. Dostaneme možnosť viac odhaliť naše príbehové pozadie a istú voľnosť si ho poskladať. Tým pádom z mojej postavy bol nakoniec hetero biely Slovák, satanista so slabinou na dôchodcov. Postupne budeme dostávať možnosť voliť si špecializácie, a tým pádom aj jej schopnosti. Na konci hry už budeme môcť kombinovať zo všetkých, no aj tak som moju výhernú kombináciu nemenil. Osobne som si obľúbil Assassina s Martian Artistom.
➤ostatne postavy a ich schopnosti: stretneme tie najznámejšie osobnosti seriálu. Na Cartmanovu skupinu sa hra sústredí viac a mrzí ma, že sme nedostali možnosť hrať za Timmyho, aspoň v základnej hre. Potešil ma ale Morgan Freeman ako mentor a predavač v tacco reštaurácií. Našťastie okrem Timmyho sme mohli v boji použiť všetkých superhrdinskych kamošov. Schopnosti každého boli jedinečné a preto som ich často menil a nevedel som si nájsť tú pravú skupinu.
➤South Park: návrat do South Parku bol znovu úžasný zážitok. Väčšina ikonických miest a budov. Škoda že boli poväčšine prázdne. Tentokrát sme sa nepozreli do Kanady, keďže na hraniciach je len veľká stena.
➤súboje a boss súboje: prešli menšou obmenou. V súbojoch sa budeme môcť s postavou hýbať po bojisku. Mne osobne to vyhovovalo viac, pretože to otváralo väčšie možnosti na taktizovanie. Veľa nepriateľov sa k vám nedostalo a mnohých ste mohli aj odstrkovat, čo znamená, že ste boli schopný si ušetriť pár životov navyše. Postupom času sa mi zdá že v hre není až taká široká paleta nepriateľov ako to vyzeralo na začiatku. Páčili sa mi ale mini bossovia a bossovia ako Randy Marsh, kráľ krabov či dosť ťažký Morgan Freeman. Zábavný detail bol to, že vám občas súboj prerušilo prechádzajúce vozidlo.
➤prdenie: celá hra sa točí okolo vašej prdele, keď to mám takto povedať. Vaše prdy dokážu zázraky. Vracať a zastavovať čas, skákať parkur či dokonca vytvoriť vaše ja z minulosť. A veľa iného.
➤humor a hlášky: k známemu seriálu samozrejme patrí svojrázny humor. Niekomu nemusí sedieť a niekomu príde prehnaný ale ja ho milujem. Hra je plná odkazov na určité časti seriálu. A aj keď angličtina nie je moja špecializácia tak som sa zabával po celú hru.
➤koniec: veľmi ho predlžovali no našťastie sa to celé skončilo ešte prijateľne. Tak ako bola celá hra uletená, bol koniec extrémne uletený. Rozuzlenie bolo ale veľmi dobre a bláznivo premyslené.

Mínusy
➤príbeh: hra paroduje hlavne superhrdinske filmy, najviac civil war. Ale nájdeme tu mnoho referencii, či už na rôzne diely South Parku, alebo napríklad Lovecrafta. No keď sa na príbeh pozriem ako celok tak je to slabé. Aj keď rozuzlenie na konci je uletené a zábavné tak nič úžasne sa nekoná.
➤stereotyp: opakovanie nepriateľov, neustále prechádzanie po meste, naťahovanie konca a občas zdĺhavé súboje. Kvôli tomuto všetkému môže nastať stereotyp a nechuť hru dohrať. Našťastie ja som človek, u ktorého to nenastáva tak skoro.
➤prázdne mesto: je super si prechádzať South Park ako taký. Ale keď sa na to pozriem z herného hľadiska tak okrem zbierania predmetov a plnenia úloh v meste není čo robiť. Je tu aj rýchle cestovanie, ale aj tak budete veľa lokácií prechádzať stále dookola.
➤naťahovanie konca: príbeh nakoniec vyvrcholil nečakane a zábavné, no jeho naťahovanie už som pociťoval aj ja. A to není nikdy dobré pretože to ničí celkový pocit z hry.


!! Záverečné zhrnutie !!
Dlhá doba prešla, kým som sa rozhodol rozohrať druhý South Park. Tak tajne som čakal na češtinu a aj keď je už vo vývoji, tak som sa rozhodol že sa do toho pustím a s češtinou si dám ďalší prechod. A aj ked som sa bál že si to v angličtine neužijem, tak musím povedať že som si to užil možno viac ako prvý diel. Po príbehovej stránke je to slabšie, ale ani som od toho nič extra nečakal. Proste uletené a zábavné dobrodružstvo, ktoré dáva všetko len nie zmysel. Vášho New Kida si budete môcť znovu upravovať podľa vaších predstáv použitím vybavenia čo ponachádzate. Budete zisťovať a aj si voliť príbehové pozadie vašej postavy. Z tej mojej sa stal biely hetero satanistický slovák, ktorého slabina sú dôchodcovia. Dostali sme možnosť si zvoliť špecializáciu a tým pádom aj schopnosti. Ku konci hry sa ale odomkli všetky. Ja som ale ostal pri Martial Artist a Assassin kombinácii. Vaši spoločníci, ktorý môžu byť spolu s vami na bojisku až traja majú tiež zaujímavé a rozličné schopnosti, ale nevedel som si nájsť do konca svoju obľúbenú kombináciu. Súboje sa od prvého dielu líšia hlavne tým, že sa v nich môžete pohybovať, čo ponúka viac možností na taktizovanie. Zo začiatku sa zdalo, že nepriateľov je pestrá škála ale neskôr sa už len opakovali. Musím ale uznať že bossfighty boli skvelo spracované a občas aj náročné. Hlavne proti Morganovi Freemanovi. A práve ten bol aj váš mentor v oblasti prdenia. Okolo toho sa točí celá hra. Pomocou vášho zadku ste dokázali vrátiť čas, skákať parkour, tvoriť vašu kópiu a veľa ďalšieho. Prechádzanie sa po South Parku vytvára dobrý pocit, no mesto samo o sebe je prázdne. Okrem prázdneho mesta hra trpí aj na predlžovanie konca či možný stereotyp. Asi budem jeden z mála, ktorý si užil druhý diel viac ako prvý diel. Mám v pláne hru rozohrať na najvyššej obtiažnosti ked vyjde čeština, plus určite sa chystám na DLCčka. Hru by som asi za plnú cenu nekupoval ale v nejakej väčšej zľave určite.

➤Čas strávený v hre: 22,3 hodín ( bez DLC )
➤Achievementy: 33/35

HODNOTENIE: 80/100%
+19
  • PC 80
South Park: The Fractured But Whole, jsem samozřejmě rozehrál ihned po ukončení předchozího dílu. Moje zkušenost je velice podobná tomu, co tu již dříve popsali ostatní uživatelé. Zbytečná kostrbatost, místy neadekvátní rozsah a změny.

Opravdu jsem postrádal rpg prvky předchozího dílu, ano nejsme ve fantasy rpg ale v komiksové mlátičce, hra se tak připravila o některé užitečné možnosti, které nebyly dostatečně nahrazeny. Více schopností, možné varianty superhrdinů vyhlížejí atraktivně ale je jich příliš mnoho, snad je to už překombinované. Chybí tu vybavení, jež by ovlivňovalo vlastnosti postavy a chybí tu také možnost druhé akce během souboje.

Opravdu mne potěšil soubojový systém, konečně se zapojí více postav naráz. Souboje v šachovnicovém poli jsou již více o taktice, fakt že postava má pouze jednu akci za kolo, dilema mezi bojovou akcí a užitím podpůrných prostředků, nutí více přemýšlet. To co mně opravdu nepotěšilo, souboje samotné - některé jsou zbytečně zdlouhavé a zábavnost se vytrácí.

Je to typický South Park - typické vtipy a zápletky - avšak působí to recyklovaně a na místo neutuchající zábavy, přemýšlím, kdy už bude konec. Předchozí díl předvedl, konzistentní propojení na první pohled nesourodého materiálu. Správně nadávkovaná pestrost, vše do sebe zapadá. South Park TFBW má ale přespříliš hluchých míst, možností které nejsou úplně dotažené do konce, a zbytečně dlouhou herní dobu díky které jsou tyto nedostatky markantnější.

80% dávám za dlc "FROM DUSK TILL CASA BONITA", jednotlivé kvality tohoto dlc nejlépe definují nedostatky základní hry.
+17
  • PS4 65
Jakožto milovník south parku jsem se na hraní této hry těšil velmi dlouho. Byla tak mezi prvními, kterou jsem si pořídil spolu s playstation konzolí. Jak však hodnocení napovídá, hra má očekávání nesplnila. A to vcelku o dost.

Přitom začátek nezačíná vůbec špatně. Je zde cítit klasický south park humor, a nostalgie taky hraje svou roli. Toto opojení však velmi vrzy opadá. Recenze všech druhů slibovaly vylepšené souboje a ovládání. A vskutku, souboje jsou trochu jiné. Jsou však zábavnější? To si rozhodně nemyslím. Hlavní důvod je ten, že nepřátelé jsou neskutečně nudní. V předchozí hře jste si sice na začátku vybrali jednu classu, za kterou jste hráli celou dobu , ale nepřátelé, ti byli zábavní celou dobu. Šestáci, raisin girls, pseudo ninjové a redneci zkrátka ani zdaleka nemohou konkurovat náckům, mrtvému embryu, bezďákům, mimozemšťanům a dalším. V prvním díle jsem se smál neustále. Ve zlomeném análu lze vychválit snad jen ktaolické kněze, kteří byli k popoukání.

Celkově se mi zdá, že nový south park hodně ubral na kontroverzi a přidal na jednoduchosti a stupiditě. Příběh je fakt neskutečně stupidní (což se ovšem dalo čekat), ale bohužel není skoro vůbec vtipný. Soubojm jsem se snažil vyhýbat co to šlo. A když jsem hru nakonec zdolal, ze všeho nejvíce jsem cítil... úlevu.

Pro: Katoličtí kněží, spoustu známých postav

Proti: Málo kontroverze, nudné souboje, stupidní příběh, BUGY!!

+16
  • PS4 65
‘Vypadá to skvěle, zní to skvěle, je to upe jakobys vyloženě hrál epizodu seriálu!’

Yeah butt, to samé už zpívali o Klacku Pravdy. Zajisté to tedy nemůžeme považovat za kdovíjakej výkon, když už je to plnohodnotný sequel za plnou pálku? A i kdyby mé nároky měly být tak nízké, tak určitě nepřehlédnu tu skutečnost, že ač to de facto vypadá stejně jako předchozí díl, je to vlastně horší, herně chudší, a prostě dýkudosrdcezarážející. :C

Pamatujete, jak v předchozím díle byly jen čtyři odlišné třídy, ale v průběhu hrou si musel hráč volit, jaké skilly se bude učit a vylepšovat, a navrch toho sbírat hadry a všelijaké harampádí, kdy každý kus měl unikátní vlastnosti, a tak z toho +-x: jakýsi ten RPG zážitek ždímal? Nakřápnutej Ale Celej na to jde ouplně jinak – tady si prostě můžete postupně namíchávat a kombinovat jakékoliv schopnosti z jakýchkoliv stromů zcela dle libosti, a hadry už žádné spešl charakteristiky nemají. Podnět ‘hrát určitou roli’ je tím pádem v hajzlu, neboť místo pocitu, že jsem fakan hrající si na superhrdinu, se spíš cítím jako bedna s nářadím, ze které si můžu kdykoliv vytáhnout cokoliv zrovna uznám za užitečné.

Hned od začátku hry si můžete svévolně po městečku trajdat a prozkoumávat jako ve správným open worldu, přičemž samozřejmě narážíte na několik stezek blokovaných něčím, na co bezesporu dřív nebo později získáte novou prdélní sílu. Problém zdejšího otevřeného světa ovšem je, že je prťavej. Ať se koukám jak se koukám, South Park je prostě miniaturní městečko, což člověk pocítí ihned při pokusu prozkoumat jeho hranice a vysrat se u každého souseda. Klacek Pravdy z této proprděné metropole uplácal parádní setting tím, že skrze jeho různé oblasti nabídl lineární, kontextuálně bohaté cestičky – tu jsme putovali kanály, abychom zachránili rodinku hovínek, támhle jsme cestovali do osmibitové Kanady a bojovali s obrovskými krysami. Nakřáplej Ale Celej tohle prostě nemá. Proč mě třeba ta hra pustila do Tomovy nosoplastiky? Koupil jsem si vrásky, otevřel pár zlatých šuplíku, a pousmál se nad Hoffem. Chtěl jsem víc.

V neposlední řadě tu máme jakousi pochmurnou ubifikaci, které se Klacek taky úplně nevyhnul, ale tady je jí prostě víc, až to pomalu páchne kompletním kitchen sink dyzajnem. Sem zapadají toaletní minihry (v předchozím díle se hovna dala honosně využít na bojišti, tady to ovšem jde jen do scrapu), všechny ty postupně pokořitelné blokády, Alovi kočičky, nucení hráče opakovaně sledovat čím dál tím únavnější strkání křečků do hrdinovo svěrače, kdykoliv si to nějaký drát vyžádá…eh. Stejný osud potkal i sběratelný vercajk – pryč je panenka Terrence nebo Fildy, pryč jsou nazi rukávky, pryč je GSM; místo toho není drtivá většina předmětů ničím víc, než pouhým jménem, a to jen do chvíle, než skončí ve vašich kapsách, kde se z nich prostě stane jednoduchej scrap.

Nicméně samozřejmě pár věcí ta hra dělá i dobře. Expandování družiny na čtyři postavy naráz bitvy obohatilo o jistou různorodost – pořád sice platí, že je hra celkově žalostně snadná s výjimkou jen několika málo obzvláště vypečených bossů, ale tak, myšlenka se cení. Z hlediska humoru je to rozhodně pořád autentické, ale nepopiratelně slabší – záchodových a sexuálních fórků je tu přehršel, zatímco džouky mířené na politiku a náboženský fanatizmus si jaksi hodily šlofíka. Nemám ovšem pochyb o tom, že někomu to takto může vyhovovat víc.

Pro mě osobně to ale bylo výrazně méně vtipné, a jako hra méně zábavné. Nemusel jsem se do hraní vyloženě nutit, ale již v prvních hodinách jsem bojoval s nutkáním se na to taky vysrat a střihnout si radši znovu ten Klacík. Asi jo, asi zklamání roku.

Pro: Audiovizuál; VA; pár povedených momentek (koncert v domově důchodců <3)

Proti: Nějak tomu tentokrát chybí duše

+15