Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš • 29 let • Lékař • Kroměříž (ČR - kraj Zlínský)

Komentář

Přejít na komentáře

Deus Ex: Mankind Divided

  • PC 85
Podle zdejšího hodnocení a obecně nízkých prodejů, ze kterých vyplynulo, že dodnes nevyšlo pokračování, jsem od Mankind Divided moc nečekal. V podstatě jsem o hře věděl jen to, že se v ní nachází lámaná čeština. O to víc jsem pak byl překvapený z toho, jak je ta hra skvělá v tom, jak dokonale dokáže vtáhnout a nepustit.

Celý svět tohoto novodobého Deus ex je zkrátka dobře, uvěřitelně a pestře napsaný, a i když může být ze začátku problém zorientovat se ve všech těch jménech nejrůznějších postav a organizací, jako celek to funguje výborně. Všechno toto ale taky dost bohužel v konečném hodnocení hře nemálo uškodilo. V době rychlé a jednoduché konzumace to měly a pravděpodobně pořád mají komplexnější AAA hry složité. A já jsem rád a oceňuji každou takovou hru, která dokáže jít za hranice vlastního komfortu.

Hra se příliš neliší od svého předchůdce Human Revolution - základní principy zůstávají stejné. Opět je zde spousta volnosti v možnostech, jak postupovat - je libo postřílet všechno, co se pohne? Můžete. Nebo snad preferujete stealth přístup bez jediného zabití? Volba je jenom Vaše. Každá cesta je správná, záleží jen na preferencích každého hráče.

Adam Jensen je skvělá postava s perfektním dabingem. Je svým osudem a chováním velmi podobný Geraltovi z Rivie. Opravdu není mnoho lepších herních postav. Už jen z toho důvodu jsem si liboval v každém dialogu, naprostých extází jsem pak dosahoval v těch přesvědčovacích, které jsou díky sociální augmentaci poměrně jednoduché, přesto mi i tak úspěchy v nich přiváděly neskutečnou satisfakci.

Opravdu jsem se zhruba první 2/3 hry královsky bavil a nechápal, co je se hrou špatně, že nebyla lépe přijata, že ještě dodnes nevyšlo další pokračování. Za první 2/3 hry bych neváhal jít do nejvyšších čísel. Potom ale přišel nepříjemný zlom. Zaprvé zásadní rozhodnutí, jestli zachránit teroristku, strůjkyni bomb nebo se vloupat do banky pro kdo ví co - já jako správný lidumil jsem zvolil bez přemýšlení první možnost, nevědomky že se tak později připravím o možnost zachránit oblíbenou postavu ředitele Millera. Kdybych to mohl nějak tušit, zvolil bych druhou možnost, popřípadě měla být možnost zachránit ředitele i přes tuto volbu. Tímto mě hra v závěru řádně namíchla. 

Za druhé samotný závěr hry, který by byl logický, kdyby se stalo to, co se původně plánovalo - tedy trilogie Adama Jensena. Třetí díl je však i nyní, koncem roku 2023, tedy více než 7 let po vydání tohoto, stále pouze zbožným přáním fanoušků. Hra tak skončí poměrně náhle, bez pořádného rozuzlení. Představte si to jako Mass Effect bez třetího dílu. Tato hořkost mi nedovolí dát hře vyšší hodnocení, i když by si to dost možná zasloužila. Vím, že sám Adam by si o to nikdy neřekl, já však volám a prosím o završení trilogie. Není moc lepších herních postav, které by si to zasloužily.

Pro: atmosféra, hratelnost, design, stylizace, dabing, Adam Jensen, svět, dialogy, lore, konspirace, originální

Proti: chybí pokračování, neuzavřené, některá zvláštní rozhodnutí kazící dojem z výsledku

+21